Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
MarJuti
- Nowicjusz

- Posty: 45
- Rejestracja: pt maja 19, 2006 19:39
- Lokalizacja: Olsztyn
Post
autor: MarJuti » wt maja 30, 2006 21:36
Witam!
mam problem. nie dziala mi mianowicie czujnik temperatury. lezy caly czas po lewej stronie i ani drgnie jakgdyby sklejony kropelka

sek w tym ze chcialbym zeby dzialal

zeby mi sie nie zagotowal ktoregos piegnego rezu na 1/4 mili :]
prosze o info co, jak, za ile

pozdrawiam!!!
[...]
-
radek_GL
- Mały gagatek

- Posty: 134
- Rejestracja: pt sty 27, 2006 23:09
- Lokalizacja: Czarne
-
Kontakt:
Post
autor: radek_GL » wt maja 30, 2006 22:13
MarJuti pisze:Witam!
mam problem. nie dziala mi mianowicie czujnik temperatury. lezy caly czas po lewej stronie i ani drgnie jakgdyby sklejony kropelka

sek w tym ze chcialbym zeby dzialal

zeby mi sie nie zagotowal ktoregos piegnego rezu na 1/4 mili :]
prosze o info co, jak, za ile

pozdrawiam!!!
zdejmij wtyk z czujnika temperatury (chyba czarny - jak się nie mylę) i zmostkuj go jak na desce pokaże temperaturę to czujnik do wymiany jak nie to może być coś z kablami albo licznikiem (ja tak mam

)
Ostatnio zmieniony wt maja 30, 2006 22:21 przez
radek_GL, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Passat B3 1,8 AAM 1990r. 75 PS [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=50898&postdays=0&postorder=asc&start=0][b]mój VWej[/b][/url] + Blitz BRC
-
bodzio_j
- Lord GTI

- Posty: 3850
- Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
- Lokalizacja: Skawina
-
Kontakt:
Post
autor: bodzio_j » wt maja 30, 2006 22:19
PN jest na gaźniku, i chyba będzie miał tylko jeden czujnik - nie jestem pewien. A jeśli są dwa to czarny jest od wskaźnika, a niebuieski od tzw. ssania (podaje impuls do komputera).Możesz też mieć zepsuty sam wskaźnik, jednak jest to dość rzadki przypadek. Wskaźnik możesz sprawdzić zwierając na chwilkę przewód do masy przy włączonym zapłonie, jeśli jest sprawny to wskazówka przesunie się na max.
-
KUBEK
- Użytkownik

- Posty: 269
- Rejestracja: pn maja 22, 2006 21:36
- Lokalizacja: PSZCZYNA
Post
autor: KUBEK » wt maja 30, 2006 22:53
NIe zadługo do tej masy albo mostkiem bo wskaźnik siądzie najczęstrza przyczyną jest padnięty czujnik. pozdrawiam
-
radek_GL
- Mały gagatek

- Posty: 134
- Rejestracja: pt sty 27, 2006 23:09
- Lokalizacja: Czarne
-
Kontakt:
Post
autor: radek_GL » wt maja 30, 2006 23:12
u mnie w passku też i może mi ktoś pomoże ???
jak mostkuję niebieską wtyczkę nic się nie dzieje jak zmostkuję czarną to mruga kontrolka cieczy chłodzącej czy mogło coś paść w liczniku ???
dodam że podłączałem inny licznik od pssata b3 tyle że z MFA (i nie na linkę prędkościomierz a na powietrze) i pokazywało tylko stan paliwa diody od kierunków i świateł długich
P.S. bezsensu kupować licznik na allegro a nie mam z od kogo użyczyć licznika aby sprawdzić czy to wina licznika czy któregoś z przewodów
VW Passat B3 1,8 AAM 1990r. 75 PS [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=50898&postdays=0&postorder=asc&start=0][b]mój VWej[/b][/url] + Blitz BRC
-
MarJuti
- Nowicjusz

- Posty: 45
- Rejestracja: pt maja 19, 2006 19:39
- Lokalizacja: Olsztyn
Post
autor: MarJuti » śr maja 31, 2006 21:17
thx zapomoc.
lookne jutro. to wtstarczy zmostkowac oba przewody od czujnika?
p.s. mam dwa czujniki: czarny i niebieski
pozdrowienia!
[...]
-
bodzio_j
- Lord GTI

- Posty: 3850
- Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
- Lokalizacja: Skawina
-
Kontakt:
Post
autor: bodzio_j » śr maja 31, 2006 22:22
radek_GL, niebieski czujnik - jest napisane wyżej - daje impuls do komputera, nie ma wpływu na wskaźnik. A czy po zmostkowaniu czarnego czujnika wskazówka wyhchyliła się na max?
-
Loki
- Nowicjusz

- Posty: 31
- Rejestracja: śr mar 01, 2006 17:48
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
Kontakt:
Post
autor: Loki » śr maja 31, 2006 22:42
co do silnika PN są 2 czujniki mi tez nie dziala

GOLF.....NiE DLa IdIoTóW
-
MarJuti
- Nowicjusz

- Posty: 45
- Rejestracja: pt maja 19, 2006 19:39
- Lokalizacja: Olsztyn
Post
autor: MarJuti » czw cze 01, 2006 00:20
jutro z rana zmostkuje czarny czujnik i zobacze. wtedy napisze na forum i dalej bedziemy dochodzic awarii
pozdrawiam

[...]
-
radek_GL
- Mały gagatek

- Posty: 134
- Rejestracja: pt sty 27, 2006 23:09
- Lokalizacja: Czarne
-
Kontakt:
Post
autor: radek_GL » czw cze 01, 2006 19:57
bodzio_j pisze:radek_GL, niebieski czujnik - jest napisane wyżej - daje impuls do komputera, nie ma wpływu na wskaźnik. A czy po zmostkowaniu czarnego czujnika wskazówka wyhchyliła się na max?
nie migała tylko kontrolka od cieczy chłodzącej
VW Passat B3 1,8 AAM 1990r. 75 PS [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=50898&postdays=0&postorder=asc&start=0][b]mój VWej[/b][/url] + Blitz BRC
-
andy_lodz
- Mały gagatek

- Posty: 89
- Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 13:41
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: andy_lodz » sob cze 03, 2006 07:29
MarJuti pisze:jutro z rana zmostkuje czarny czujnik i zobacze. wtedy napisze na forum i dalej bedziemy dochodzic awarii
pozdrawiam

Czujnik temperatury sprawdzasz podłączając go do omomierza.Jesli jego opornosc szybko maleje wraz ze wzrostem temperatury silnika i bardzo szybko rosnie wraz z jego stygnieciem to jest ok.
Mozna jeszcze sprawdzic wskaznik na liczniku.Plus z tej wtyczki od czujnika mostkujesz wtedy z masą i wsiadasz do auta.Po przekreceniu kluczyka zwskaznik powinien sie wychylic do maksymalnego polozenie.zrob to w miare szybko zeby nie uszkodzic wskaznika.
Powodzenia.
[b]Volkswagen Team Łódź[/b]
-
Ryś Stepowy
- Gadatliwa bestia

- Posty: 508
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
- Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
-
Kontakt:
Post
autor: Ryś Stepowy » sob cze 03, 2006 10:15
A na jakiej wartości omomierza to sprawdzać? jakiego rzędu tam jest oporność?
-
bodzio_j
- Lord GTI

- Posty: 3850
- Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
- Lokalizacja: Skawina
-
Kontakt:
Post
autor: bodzio_j » sob cze 03, 2006 10:16
Oporność czujnika na gorącym silniku to około 300ohm. Na zimno kilka tyś.
-
Ryś Stepowy
- Gadatliwa bestia

- Posty: 508
- Rejestracja: śr mar 09, 2005 18:58
- Lokalizacja: Dżersej Siti DDZ
-
Kontakt:
Post
autor: Ryś Stepowy » wt cze 06, 2006 13:05
No to mój czujnik chyba szwankuje a na pewno nie jest w pełni sprawny. Zmierzyłem opornosć czujnika na gorącym silniku wyszło 170 ohm, w miarę stygniecia oporność rosła po ok 40 min od wyłaczenia motoru było 360 ohm ale tak jak piszecie to do paru tysięcy bardzo dużo brakuje. Generalnie czujnik działa chociarz miałem z nim problem od początku. Najpierw miałem zegary bez obrotomierza i temperatura albo pokazywana była prawidłowo albo wskaźnik nie działał. Teraz mam inne zegary z obrotomierzem i temperatura pokazywana jest cały czas ale jest ok 70'C. Jestem przekonany ze temperatura jest ok bo włącza się wentylator jak trochę postoje i jest auto rozgrzane. Co sądzicie walnięty czujnik temperatury?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości