Kolor oleju - golf 2 1.3 benzyna

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tomek1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: pn sie 03, 2009 11:43
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Kolor oleju - golf 2 1.3 benzyna

Post autor: Tomek1990 » śr mar 02, 2011 20:06

A jeszcze jedna taka sprawa. Mój 1.3 benzyna po przejechaniu 5km nadal silnik zimny a gdzieś na forum czytałem , że niektórzy po przejechaniu 5km tym 1.3 już silnik 80C ma. Może mam walnięty termostat ? I może spróbować wymienić go na nowy ? Nogę mam dość ciężką.



Awatar użytkownika
Tomek1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: pn sie 03, 2009 11:43
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Kolor oleju - golf 2 1.3 benzyna

Post autor: Tomek1990 » śr mar 02, 2011 20:12

Ale Ty masz 1.8 silnik a ja 1.3 ... I czytałem na 100% na tym forum , że komuś 1.3 po przejechaniu 5km już się nagrzewa.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Kolor oleju - golf 2 1.3 benzyna

Post autor: bodzio_j » czw mar 03, 2011 03:49

A co myślisz o zakryciu chłodnicy zimową porą ? Np. kartonami ? Kolega z pracy tak w 2.5 TDI ma i mówi , że pomaga. Czy to dobry pomysł ?
Jeśli to poprawi Ci samopoczucie to zakryj, ale skuteczność jest niewielka. Jeśli termostat masz sprawny to nie puszcza płynu do chłodnicy zanim się nagrzeje. a i później dba o właściwą temperaturę. Jedyny możłiwy efekt to to ze nieco mniej zimnego powietrza wpadnie do komory silnika, ale ...ja nie zasłaniam.



Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Kolor oleju - golf 2 1.3 benzyna

Post autor: Damian3942 » czw mar 03, 2011 10:37

1.3 NZ tak jak koledzy piszą, ma tą wadę że na krótkich odcinkach tak sie dzieje :grrr: powód: zimny silnik ssanie wtryski leją paliwa więcej co jest efektem takim iż do oleju zostaje przepuszczona benzyna niestety przykre ale prawdziwe trzeba go od czasu do czasu przegonić/zagrzać na dłuższych odcinkach( przynajmniej zapobiegniesz sobie zamarznięcia odmy i wywalenia oleju bagnetem) temat już o tym jest nawet na forum. a majonez zrobi się zazwyczaj przy niskich temperaturach co powoduje zapchanie odmy. nie ma co się stresować jak jeździ fakt jak przybyło oleju dużo dobrze by było go przegonić albo rozgrzać żeby odparowała benzyna, albo zmienić olej , a i to ze jest w oleju benzyna nie musi oznaczać że pierścienie są do wymiany... z reszta łatwo to sprawdzić u mechanika (wystarczy że ma przyrząd do mierzenia ciśnienia na tłokach), który raczej też powie że to wina temperatur i małych odcinków


Tomek1990, passat b3? pewnie 1dno punktowy wtrysk a tu masz MPi najprostszy a dwa to w 1.8 odma jest inaczej ustawiona może i to cos pomaga w odparowywaniu tego co dostaje się do oleju

zakrywanie pomoże ale całego grilla :helm: a co do tych 5km chyba jak wcześniej zapalą ognisko albo jadą na 1szym biegu cały czas


mam nadzieje że zrozumiesz co mam na mysli (nie ma co szukać dziury w całym :los2: )


passat b5 115KM AZM 2003r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości