Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ryszkens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 12:44
Lokalizacja: Śląskie

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: ryszkens » ndz lut 27, 2011 01:05

italiano_83 pisze:Ja ci opisałem wartości w kolumnach vag, wartość to suma tego co wypracuje turbo i ciśnienia atmosferycznego.
Dokładnie tak to zrozumiałem. Dzięki, już wiem coś więcej :los2:
italiano_83 pisze:Sprawdź błędy w sterowniku czy są jakieś, to telepanie silnikiem to podczas przyspieszania też występuje?
Błędy są tylko, gdy mi notlaufa złapie, przeładowanie. Telepanie było tylko podczas przyśpieszania. Tak jak pisałem wcześniej, udało mi się to usunąć, ale nie rozumiem przyczyny naprawy. To znaczy przyczyna znana, ciśnienie w dolocie grubo powyżej 2,5 bara. Przypominam, że 'przegwałciłem' turbo (wciągnięta na maksa sztanga, ECU nie miało możliwości zbicia ciśnienia, auto na postoju i 4k obrotów) i ciśnienie doładowania na pewno było powyżej 2,5 bara. Telepanie się zgubiło i to samo spowodowało, że auto szybciej chyta notlaufa, lepiej przyśpiesza. Baaardzo ciekawe.

I pytanko. Co tak naprawdę powoduje notlauf? Z tego co zauważyłem, to steruje n75 tak, żeby łopatki ustawić na MIN doładowanie(brak podciśnienia w wężyku), to jest widać na kanale 11. Obcina również dawkę paliwa? Da sie to zaobserwować VAGiem? Coś jeszcze?

Właśnie czytam http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=103371" onclick="window.open(this.href);return false; , bardzo fajny temat dla żądnych wiedzy.



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: bradley » ndz lut 27, 2011 01:18

ryszkens pisze:I pytanko. Co tak naprawdę powoduje notlauf? Z tego co zauważyłem, to steruje n75 tak, żeby łopatki ustawić na MIN doładowanie(brak podciśnienia w wężyku), to jest widać na kanale 11. Obcina również dawkę paliwa? Da sie to zaobserwować VAGiem? Coś jeszcze?
W przypadku zapieczenia lopatek, n75 chce wysterowac lopatki na doaldowanie min czyli je zbic ale nie daje rady bo lopatki stoja. W tym wypadku masz przeladowanie, stad notlauf


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: italiano_83 » ndz lut 27, 2011 01:18

Jak zrobisz logi to zobaczymy co się dzieje z ciśnieniem doładowania podczas jazdy i będziemy szukali przyczyny.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

kargol1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw lut 18, 2010 16:05
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: kargol1 » ndz lut 27, 2011 17:47

Witam,

Też mam problem z turbinką, a mianowicie niestety czasami notlauf. N75 mam sprawny, przewody też szczelne
jedynie kwestia jest gruszka lub VNT. Ogólnie notlaufa łapie głównie dość sporadycznie ale jednak łapie.

Dodatkowo zaobserwowałem coraz wiekszy pobór oleju i lekki niebieski dymek przy odpalaniu rano...
co prawda spalanie tego oleju jest gdzieś na poziomie 1l na 10tys czyli nie takie wysokie,
chociaż zaobserwowałem tak jakby się troszke zwiększyło. Dodam jeszcze, że w dolocie jest troszeczke oleju,
a odma jest odłączona.

I teraz moje pytanie. Co radzicie?

Czy może wyciągać turbinke, przeczyścić i wymienić gruszke?
Czy oddać turbo do regeneracji? A jeśli tak to gdzie?
Słyszałem coś o Mielcu...

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: italiano_83 » ndz lut 27, 2011 17:58

kargol1 pisze:Czy może wyciągać turbinke, przeczyścić i wymienić gruszke?
Zanim zaczniesz wymieniać gruszkę podciśnienie która tania nie jest, to sprawdź czy jest sprawna czy nie, wyciągnięcie turbosprężarki i wyczyszczenie to najtańsza opcja. Ale zanim ją wyciągniesz posprawdzaj układ podciśnienia i wykonaj logi, co by było wiadomo co się dzieje z ciśnieniem doładowania.
kargol1 pisze:Czy oddać turbo do regeneracji? A jeśli tak to gdzie?
Uważaj na zakłady regenerujące turbosprężarki, zazwyczaj regeneracja to fikcja,lub też wykonana nieprawidłowo na marnej jakości zamiennikach, usługa jest droga, a długość sztangi sterującej VNT jest celowo nieprawidłowo wyregulowana, że o gwarancji która w większości przypadków jest fikcją nie wspomnę.
Zawsze jest trochę mgły olejowej w dolocie, jeśli dolot jest brudny to zdemontuj IC wyczyść go w środku.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
ryszkens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 12:44
Lokalizacja: Śląskie

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: ryszkens » ndz lut 27, 2011 21:14

italiano_83 pisze:3. Jak chcesz wiedzieć co jest z autem to wykonaj zestaw logów BS 011 prze 60s na biegu jałowym - nie dotykaj gazu!!!
4. Dynamiczne 003.008.011 (te logi razem) na trzecim biegu od 1400-4000obr/min z gazem na 100% oraz 010,011 dynamiczny, jeśli auto złapie odcięcie po pierwszym logu, to zgaś silnik, uruchom ponownie i wykonaj kolejny log.
Log (0 - 3,8,11 III BIEG)
Log (0 - 3,8,11 IV BIEG)
Log (0 - 3,8,11 IV BIEG, odpięty wężyk z gruszki)
Log (0 - 010,011 III BIEG)
Log (0 - 010,011 IV BIEG)
Log (0 - 011 BS)

Da się coś wywnioskować? Każdy log kończył się notlaufem.



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: Łuki_79 » ndz lut 27, 2011 21:50

ryszkens pisze:Da się coś wywnioskować?
Ze zdjętym wężykiem suszarka już dmucha przy 2200 rpm
Zdejmij zabezpieczenie z dzwigni sterującej zmienną geometrią i sprawdz co się zacina - sztanga czy vnt


Obrazek

Awatar użytkownika
ryszkens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 12:44
Lokalizacja: Śląskie

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: ryszkens » wt mar 01, 2011 18:30

Łuki_79 pisze:Zdejmij zabezpieczenie z dzwigni sterującej zmienną geometrią i sprawdz co się zacina - sztanga czy vnt
Dzięki za rady chłopaki, ale temat będziemy musieli odłożyć na później. Wczoraj złamałem nogę i w czwartek mam operacje :banghead:



Awatar użytkownika
szybkivw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw lut 03, 2011 17:58

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: szybkivw » wt mar 01, 2011 19:17

czy to możliwe że kierownice mogą być zatarte ? notlauft przy 180 km/h wchodzi w awaryjny.. ręce opadają. Mam zamiar wywaliś turbo na stół i czyszczonko VNT


Choćbym Pędził Ciemną Doliną, Zła Się Nie Ulęknę Bo Halogen W Golfie MymTkwi :)
TDI ASZ+++ 290KM 540NM
Diesel musi dymić ! A na gaz to kuchenki :D

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: italiano_83 » wt mar 01, 2011 19:43

ryszkens pisze:Wczoraj złamałem nogę i w czwartek mam operacje :banghead:
Szybkiego powrotu do zdrowia :bigok:
szybkivw pisze: ręce opadają
Lepiej bym tego nie ujął :bajer: Czy w tym temacie jest mało informacji na temat tego co trzeba sprawdzić jak auto z VNT wpada w notlauf :bajer:
Logi zrobiłeś ? - nie, więc jak u :satan: ma ci ktoś pomóc w rozwiązaniu problemu :?
Masz notlauf przy wysokich prędkościach to nie ma płynności w regulacji ciśnienia doładowania, a dlaczego to się dowiesz jak zrobisz logi, sprawdzisz zakres ruchu sztangi, działanie gruszki podciśnienia i działanie mechanizmu vnt w turbo.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

kargol1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw lut 18, 2010 16:05
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: kargol1 » wt mar 01, 2011 19:46

Witam ponownie.

No ja oprócz tych sporadycznych notlaufów zaobserwowałem też taką dziwna przypadłość i nie wiem czy
jest ona związana z turbo i ewentualnie VNT czy też może z EGR lub innymi rzeczami...
aaa mianowicie jeśli odpale zimne auto i bym po chwili je przegazpował ale tylko tak ze szybki wciśniecie gazu
i odrazu puszczenie to słysze taki mocne sykniecie i silnik potrafi zgasnąć, pózniej jest problem z odpaleniem
a jak już odpali to chodzi chwile bardzo nierówno i strasznie kopci... po chwili jednak wszytsko wraca do normy.
Podczas jazdy jeżeli jest niedawno po odpaleniu tylko słysze takie mocne sykanie podczas puszczania gazu lecz silnik
nie gaśnie ani nic sie z nim nie dzieje. Jak się troszke rozgrzeje czyli po przejechaniu jakiś 500m wszytsko wraca do normy.

I tu moje pytanie czy taka przypadłość jest normalna czy może coś jest nie tak? Wydaje mi się że mimo tego że diesla
na zimnym silniku trzeba oszczedzać nie powinien on coś takiego robić tylko powinien pracować normalnie już od rozruchu.

Jeśli ktoś może wiedzieć czym to jest spowodowane to bardzo bym prosił o pomoc.
Co prawda nie robiłem logów bo zabardzo nie mam możliwości ale układ podciśnienia sprawdzałem i jest sprawny
N75 też jest ok.

Martwi mnie to bo mimo iż nie przeszkadza to w jezdzie bo tylko przez chwile słychać takie pare syknięć to wydaje mi się żę tak
nie powinno być i że coś jest nie tak.

Jeżeli chodzi o notlaufy to postanowilem, że wymieni gruszke i wyczyszcze turbinę. Ewentualnie może minimalnie przereguluje sztanege
żeby minimalnie zmniejszyć ciśnienie i wtedy może już calkowicie wyeliminuje notlaufy.

Bardzo prosze kogoś o pomoc.

Pozdrawiam.

kargol1



perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: perki » wt mar 01, 2011 19:59

kargol1, a jak chcesz wymieniac , regolowac bez vaga i logow ? na sluch ;>



kargol1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw lut 18, 2010 16:05
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: kargol1 » wt mar 01, 2011 20:11

No to w takim razie kupuje kabel i będe musiał spróbować coś w tym kierunku działać.
A nie wie ktoś może co może być przyczyną tego sykania?



fala712
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 16:09
Lokalizacja: Szczecin

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: fala712 » wt mar 01, 2011 21:27

Witam jestem posiadaczem bory kombi 1.9 tdi silnik AJM 115 km i mam problem z silnikiem mianowicie chodzi o to ,że coś mi piszczy z komory silnika i nie mam pojęcia już co . myślałem ,że to EGR wymieniłem na inny sprawny piszczy dalej wymieniłem tą plastikową gruszkę dalej piszczy zaślepiłem EGR pisk jest nadal . Piszczenie zaczyna sie tak od 1,5 tyś obrotów podczas jazdy. obawiam się ,że to Może być turbo gdyż jak kupiłem autko od Kobiety to był pęknięty wąż powietrza który idzie do turbo. wymieniłem na nowy i wtedy zaczeło piszczeć... Wydaje mi się ,że spalanie też wzrosło. Pomocyyyy!



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 163 gości