Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
Witam panowie
Mam taki problem, póki co teoretyczny:
Posiadam Passata 1.9 TDI AFN. Życie zmusiło mnie do dojazdów do pracy codziennie po 60 KM. Używając stylów ecodrivingu udało mi się zejść ze spalaniem do 5.3 l/100km. To i tak nie zmienia, że miesięcznie musze wydawać ponad 500zł na głupie paliwo, a na stacjach coraz drożej.
Zastanawia mnie, gdybym wymienił końcówki wtrysków (które już i tak sa wylatane) na te od 1.9 90KM, to czy spalanie by spadło? Biorąc na zdrowy rozsądek, przecież te wtryski od 90konnego TDI mają mniejsze średnice otworów, co by oznaczało mniej wtryskiwanego paliwa. Dodatkowo oryginalnie pompa przy AFN podaje wieksze ciśnienie na wtryski niż ta w seryjnym TDI 90konnym. To by znowu powodowało lepsze rozpylanie paliwa z takich wtrysków i moc na moje byłaby niewiele niższa niż w seryjnym AFN a spalanie powinno by spaść?
Z drugiej strony ludzie po chipach chwalą się że im spalanie spadło bo nie muszą tak mocno wciskać gazu. Co więc wybrać? Chip, czy zmiane końcówek wtrysków?
Zapraszam do dyskusji co o tym myślicie. Nie zależy mi na koniach i momencie obrotowym. Na naszych drogach i tak nie da sie szybciej jeździć bo albo tir, albo dziura albo niebiescy w swoich nowych skodilakach z radarkami. Wymiana auta na mniejsze czy swap na SDI nie wchodzi w gre.
Pozdrawiam
Mam taki problem, póki co teoretyczny:
Posiadam Passata 1.9 TDI AFN. Życie zmusiło mnie do dojazdów do pracy codziennie po 60 KM. Używając stylów ecodrivingu udało mi się zejść ze spalaniem do 5.3 l/100km. To i tak nie zmienia, że miesięcznie musze wydawać ponad 500zł na głupie paliwo, a na stacjach coraz drożej.
Zastanawia mnie, gdybym wymienił końcówki wtrysków (które już i tak sa wylatane) na te od 1.9 90KM, to czy spalanie by spadło? Biorąc na zdrowy rozsądek, przecież te wtryski od 90konnego TDI mają mniejsze średnice otworów, co by oznaczało mniej wtryskiwanego paliwa. Dodatkowo oryginalnie pompa przy AFN podaje wieksze ciśnienie na wtryski niż ta w seryjnym TDI 90konnym. To by znowu powodowało lepsze rozpylanie paliwa z takich wtrysków i moc na moje byłaby niewiele niższa niż w seryjnym AFN a spalanie powinno by spaść?
Z drugiej strony ludzie po chipach chwalą się że im spalanie spadło bo nie muszą tak mocno wciskać gazu. Co więc wybrać? Chip, czy zmiane końcówek wtrysków?
Zapraszam do dyskusji co o tym myślicie. Nie zależy mi na koniach i momencie obrotowym. Na naszych drogach i tak nie da sie szybciej jeździć bo albo tir, albo dziura albo niebiescy w swoich nowych skodilakach z radarkami. Wymiana auta na mniejsze czy swap na SDI nie wchodzi w gre.
Pozdrawiam
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
Taka 110 pali mniej jak 90 !!!! a ma większe otworki we wtryskach. Najlepszym rozwiązaniem by było zakup lepszych wtrysków i jakiś eko program ale to już koszty jakieś 2000zł z zwrot takiej inwestycji mało realny. Spalanie spadnie ci tylko o jakieś 0,5 l /100km więc czy jest sens.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
Tu akutat sie mylisz,bo cisnienie na pewno nie jest większe ,tylko takie przy jakim otwierają się wtryski ,a to, czy to wtryski od afn czy 1z ,wynosi 190/300bar .Zmiana na wtryski z 90 konnego 1z np.powinna minimalnie zmniejszyć spalanie ,bo zawsze trochę mniej przeleci przez dziurki 0,185 niż przez 0,205 ale na wiele bym nie liczył i może to być góra 0,5 litra .Nie wiem jaką masz dawkę paliwa ,ale jak ori 4,4 mg to nie ma już z czego zmniejszać ,jak masz większą to zmniejsz do takiej .Ale szczerze mówiąc to nie wydaje mi się żeby dało sie zejść dużo poniżej 5 litrów ,cudów nie ma ,a spalanie ok.5 litrów zimą to i tak bardzo dobry wynikatomic pisze:Dodatkowo oryginalnie pompa przy AFN podaje wieksze ciśnienie na wtryski niż ta w seryjnym TDI 90konnym.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
Poza tym stosując ecodriving w AFN co 3 tys km bedziesz musiał wydac ok 300-400zł na czyszczenie kierownic w swoim AFN i oszczędnośc powie pa pa. Mój kolega ma z tym probem w Passacie B6 Bluemotion ( 40 tys km przebiegu ) jak jeżdzi tak jak pokazuje kontrolka i zmienia tak biegi spalanie jest średnie 4,7l ale co 8 tys km ( młode auto ) silnik wpada w tryb awaryjnych i koszt 400zł na czyszczenie kierownic turbiny- wiec nie ma sensu oszczędzać 0,5l na 100km aby potem wydac więcej.
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
Faktycznie z zasyfianiem kierownic to jest problem, dlatego od czasu do czasu przegonie auto na wysokich obrotach. Dodatkowo pozbylem sie ERG'a i katalizatora żeby w jak najmniejszym stopniu powstawał syf, a jak już to żeby miał łatwą drogę opuszczenia silnika. Co zauwazyłem to po pozbyciu się katalizatora (rurka w środku kata) auto zaczęło więcej palić, średnio o ok. 0.5l. Też tego nie rozumiem dlaczego? skoro jak silnik ma łatwiej pozbyć sie spalin to powinien być sprawniejszy a co za tym idzie mniej palić bo mniej potrzeba wciskać gazu. Czyżby AFN miało coś w rodzaju lambdy na wydechu który przekazywałby komputerowi dane o cisnieniu spalin? Z tego co wiem to włanie diesle przynajmniej te na pompie nie maja tego ustrojstwa.
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
nie nie ma nic na wydechu. Mozliwe ze dlawione gazy rozgrzewaja silnik nieco szybciej. Tak jak jest teoria ze zaslepienie egra tez powoduje ze silnik dluzej sie nagrzewa.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
Nie spadło by a wzrosło Mniej paliwa, mniej mocy, mniejsza sprawność silnika Program w ECU masz pod wtryskiwacze 0.205 a 90kM ma chyba 0.185 .atomic pisze:na te od 1.9 90KM, to czy spalanie by spadło?
A nie muszą deptać bo silnik ma większą sprawność Tu sprawa nie jest taka prosta, TDI to taki diabeł gdzie mniej nie zawsze w ogólnym rozrachunku daje mniejsze spalanie Jak sam pisałeś, po programie spada spalanie przy spokojnej jeździe, a przecież dawki paliwa są większe, ciśnienie doładowania tak samo, ale sprawność silnika rośnie i w ogólnym rozrachunku spalanie spada.atomic pisze: ludzie po chipach chwalą się że im spalanie spadło bo nie muszą tak mocno wciskać gazu
Okolice 5L na 100km w zimie to tylko czapki z głów Wszystko inne będzie kosztowne, nowe wtryski 205, czy 216 to już wydatek 1000zł, program podobnie, pytanie kiedy się to zwróci, a taki styl jady i tak zemści się na VNT jak pisał PinkFloyd
- Fucker
- "KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
- Posty: 616
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
- Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
- Kontakt:
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
Załóż węższe opony, zmniejsz mase samochodu, wyciągając zbędne rzeczy. Możesz nawet być hardcorem i wykręcić kanapę, fotel pasażera opróżnić bagażnik. Oszczędnej jazdy, też da się nauczyć. Gwarantuję ci, że spalanie spadnie o 0,5L/100km.
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
Podpisuję się obiema rękoma pod wypowiedziami kolegów, bo wiedzą co piszą.
Co do spalania i Twojego ubolewania na ceny ON na stacjach - pozostaje jedno
1 - Załatwić sobie ON od kogoś , kto sprzedaje go taniej ( oszczędności itp itd ,,, lub jazda na Opale )
2 - Sprzedać autko - kupić coś mniejszego z silnikiem np 1.2 - 1.4 TDI albo coś w LPG ....
Nie obraź się ,że akurat wymyślam i piszę takie rzeczy , ale spalanie na Twoim poziomie jest rewelacyjne - oczywiście ,jeśli sprawdzone jest dokładnie a nie to co pokazuje komp , po 2 wszelkie moddingi z wtryskami , softami to jak już pisali chłopaki wyżej - spore koszta i zanim się zwrócą pewnie zmienisz autko ....
Co do spalania i Twojego ubolewania na ceny ON na stacjach - pozostaje jedno
1 - Załatwić sobie ON od kogoś , kto sprzedaje go taniej ( oszczędności itp itd ,,, lub jazda na Opale )
2 - Sprzedać autko - kupić coś mniejszego z silnikiem np 1.2 - 1.4 TDI albo coś w LPG ....
Nie obraź się ,że akurat wymyślam i piszę takie rzeczy , ale spalanie na Twoim poziomie jest rewelacyjne - oczywiście ,jeśli sprawdzone jest dokładnie a nie to co pokazuje komp , po 2 wszelkie moddingi z wtryskami , softami to jak już pisali chłopaki wyżej - spore koszta i zanim się zwrócą pewnie zmienisz autko ....
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
atomic, spalanie 5,3 w passacie jest bardzo dobrym wynikiem
akurat mniejsze wtryski spowodują że bedziesz musiał wiecej wciskać gaz
wydajniejsze wtryski dadzą mniejsze spalanie jak bedziesz delikatnie jeździł..
lepsze rozpyalnie dadzą Ci nowe koncówki ale nie licz że zejdziesz poniżej 5 litrów... jeżeli dużo jezdzić sam do pracy to małe auto typu Polo 1,4 TDI i wtedy moze zejdziesz do 4 litrów
akurat mniejsze wtryski spowodują że bedziesz musiał wiecej wciskać gaz
wydajniejsze wtryski dadzą mniejsze spalanie jak bedziesz delikatnie jeździł..
lepsze rozpyalnie dadzą Ci nowe koncówki ale nie licz że zejdziesz poniżej 5 litrów... jeżeli dużo jezdzić sam do pracy to małe auto typu Polo 1,4 TDI i wtedy moze zejdziesz do 4 litrów
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
U mnie po wymianie w AGR wtrysków od ASV spalanie spadło ok. 0.6-0.7 litra. Po wycięciu kata jeszcze spadło(w przypadku spokojnej jazdy). Po prostej, rozgrzany na równej drodze pokazuje od 4 do max 5 litrów przy prędkości 90-100km/h, więc sadzę, że zmiana na wtryski od 90-tki nie pomoże.
Re: Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
rafalkdp pisze:U mnie po wymianie w AGR wtrysków od ASV spalanie spadło ok. 0.6-0.7 litra. Po wycięciu kata jeszcze spadło(w przypadku spokojnej jazdy). Po prostej, rozgrzany na równej drodze pokazuje od 4 do max 5 litrów przy prędkości 90-100km/h, więc sadzę, że zmiana na wtryski od 90-tki nie pomoże.
W Variancie - utrzymując stały przedział 90-100 mam 4.3 na Kompie .... bez wycinania , zmian wtrysków itp itd ....
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
Najważniejsze żeby wtryski trzymały ciśnienia. Mi schodzi do 3.5 ale biorę to wskazanie z rozwagą i dystansem.
Wtryski a zmiejszenie zużycia paliwa
mi na wtryskach od alh pali 10L w mieście a na 230tkach 7,8 L/miasto na małych wtryskach dusisz go zeby chciał wogole jechać a na 230 muskasz geja przyspieszenia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 156 gości