Jak sprawdzic koło dwumasowe "na stole".

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Jak sprawdzic koło dwumasowe "na stole".

Post autor: slonik98 » sob lut 26, 2011 11:10

Witam, Jako, że nigdy jeszcze nie bawiłem się dwumasem na stole, dlatego pytam, czy można rozpoznać już trzeszczące koło dwumasowe poza silnikiem, czy nie ma takiej opcji, i to czy koło rzęzi zobaczymy tylko i wyłącznie już na zmontowany sprzęgle. Pytam, gdyż chciałbym wpakować kpl. z sharana, cena nowki jest dośc wysoka, a może dało by się coś kupić za 3 razy mniejszą kwotę i w miare sensownego. Jako, że koksu będzie dużo to tym bardziej szkoda mi kasy na nówkę, gdzie i tak jest bardzo duża szansa, że się rozleci. Co jak innego jak by to była seria ew. czip wtedy nie miał bym dylematu.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Jak sprawdzic koło dwumasowe "na stole".

Post autor: Cinek » sob lut 26, 2011 21:33

http://www.motofocus.pl/technika,3316,d ... odzen.html" onclick="window.open(this.href);return false;


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Jak sprawdzic koło dwumasowe "na stole".

Post autor: wesol » ndz lut 27, 2011 09:54

ciekawy opis DM z malym ale jak dla mnie. Gdzie tam jest opis jak wyglada wywalona dwumasa i jak to ocenic? Powiem jeszcze ze dwumas juz troszke nawymienialem- to nic ze w oplach. A co tam sa inne?? W insigni juz wymienialismy chyba cos kolo 5 kompletow sprzegiel z dwumasa. Zreszta viki C tez nie ma inaczej wiec to w zasadzie to samo. Nie wiem jak to w vagu wyglada ale ja normalnie ide sprawdzic w TISie jakie sa dopuszczalne wymagania co do DM. Pamietam ze luz na luku nie moze byc wiekszy jak 8 zebów wienca na zamachu. Czyli dosc spoto i osobiscie wydaje mi sie ze to wtedy dwumas klepie jak wsciekly. Luz po osi tez cos mi sie kojazy ze w granicy 1 do 1.5 mm. W tym opisie podaja ze 0.04 mm jest w nowym a dopuszczalny to 0.17mm. Chyba ich pogielo. Dodatkowo mam DM w garazu od AJM (alhambra 115 KM) i jeszcze sie nadaje spokojnie do jazdy bo luz ma wlasnie cos kolo 1 zeba na wiencu i luz po osi tez w normie. Auto pracowalo jak dla mnie jeszcze na tyle dobrze ze watpie by ktos powiedzial ze "dwumas pada".
Smieszy mnie fakt tego luzu 0.04 mm jak zazwyczaj nie ma tam zadnego lozyska tylko kołnierz jest wywiniety i nie ma tam jakiegos specjalnego pasowania w tych obu czesciach DM.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości