Problem z odmą silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 76
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 13:22
- Lokalizacja: Chełmno
Problem z odmą silnika
Najlepiej założyć filtr stożkowy i zdjąć całkiem wąż z odmy opary będą uciekać jak ta lala ehehehe a i samochód jak będzie ładnie chodził he
Problem z odmą silnika
lukasz74mu pisze: a i samochód jak będzie ładnie chodził he
a ciekawe jak długo
VR6-->drze się nie do wytrzymania, w ogóle nie jedzie, trzepie, a jeźdzę jak *#cenzura#*, cała wypłata na benę w jedną noc
Problem z odmą silnika
panowie mam pewien pomysł jak pozbyć sie z odmy wode lub jej niewielką ilość choć wiadomo że ta znikoma ilość ma wpływ duży na odme i mrozy .Otóż pomyślcie nad zbiorniczkiem plastikowym od pistoletu malarskiego ten pojemnik ustawiamy nakrętką do góry i montujemy gdzieś blisko odmy .W dnie pojemnika mamy otwór który był odkręcony od pistoletu tam wkręcamy jakąś śrubke co pozwoli nam na późniejsze zlanie wody ze zbiorniczka,na nakrętce zbiorniczka byśmy musieli jakoś wtopić dwie rurki przekroju do węża od odmy i od filtra powietrza .Zaraz od odmy przyłączamy węzyk do jednej z tulei zbiorniczka najlepiej jak by odległość połączenia odmy i zbiorniczka była mała,a w drugą tulejke wkładamy wąż od filtra i mamy prosty sposób odseparowania wilgoci czyli wody od odmy takie rozwiązanie jest w silnikach w kombajnie zbożowym odseparowanie wody z ropy przed pompą paliwa.tylko jest pytanie od jakiego momentu para wodna czy też wilgoć zamienia sie w wode mogę sie mylić ale ja podejrzewam że przy filtrze powietrza bo ciepłe powietrze wylatujące ze skrzyni korbowej ze stycznością z zimną obudową filtra powietrza przeistacza się w wode tam myśle bo przed jazdą wczoraj zsunołem wąż z filtra powietrza i tam na tej tulei była woda ,i jak by wrócić do mojego pomysłu ta właśnie woda skoplona na tulei filtra pow.wróciła by czy też spłyneła by nam do naszego zbiorniczka przez tulejke zamontowaną w nakrętce co chroni odme przez zalanie wodą i zamarznięcie samej odmy .prosze o wasze opinie na ten temat pozdro
koszt naprawy u mnie silnika po zamarzniętej odmie wymiana 2 uszczelniaczy na wałkach rozrządu ,uszczelnienie odmy, ust rozrządu koszt..150zł jak na moje oko tanio
czekam na waszą opinie Pozdro dla wszystkich a w szczególności dla posiadaczy silnika 1.4 16V
koszt naprawy u mnie silnika po zamarzniętej odmie wymiana 2 uszczelniaczy na wałkach rozrządu ,uszczelnienie odmy, ust rozrządu koszt..150zł jak na moje oko tanio
czekam na waszą opinie Pozdro dla wszystkich a w szczególności dla posiadaczy silnika 1.4 16V
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 557
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
- Lokalizacja: okolice krakowa
- Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
- Silnik: AZM
Problem z odmą silnika
nie wiem jak wy ale ja i tak uważam że najprostszym sposobem jest albo zdjęcie z pokrywy wężyka i spuszczenie go w dół silnika luźno tj zastąpić go innym na czas zimy a stary jakoś zabezpieczyć albo tak jak ja zrobiłem dwa korki zimowy i letni jeden z dziurką w górze i mam święty spokój odpukać...
Tomek-P, no niby wszystko pięknie ładnie ale otwieraj często maskę po to żeby wypuścić wodę... no chyba że coś przeoczyłem
Tomek-P, no niby wszystko pięknie ładnie ale otwieraj często maskę po to żeby wypuścić wodę... no chyba że coś przeoczyłem
passat b5 115KM AZM 2003r
Problem z odmą silnika
Damian3942, ,ale przecież ten zbiornik nie jest taki mały na całą zimę powinno wystarczyć przecież tam są znikome ilości wody a zbiornik ma ze 350ml więc nie tak mało a pod mache i tak trzeba zaglądać o czasu do czasu chociażby dla sprawdzenia oleju w silniku czy dolaniu płynu do spryskiwaczy bo wiadomo zimą idzie go sporo na odmrożenie szyby czy też przemycie jej podczas jazdy.
-
- Mały gagatek
- Posty: 76
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 13:22
- Lokalizacja: Chełmno
Problem z odmą silnika
wszystko ładnie pięknie ale pozostaje problem parafiny która się osadza ze spalin... jak to ci zapcha odmę i ten syf wciągnie do silnika to może być nie wesoło... czyszczenie odmy nikogo nie ominie... możecie mieć odseparowaną wodę ze spalin ale syf się zbiera... w każdym temacie na ten temat jest część prawdy ale i przekłamania... nawet jak ktoś ma spokój to i tak proponuję kontrolnie zajrzeć tam raz na tydzień żeby ocenić jak się majonez zbiera ewentualnie jak mało to zaglądać tam raz na dwa tygodnie ja jak jadę na krótki odcinek albo po sklepach to jak jestem na parkingu to wolę poświęcić te 2 minuty i wytrzeć ten króciec co idzie z odmy i nachodzi wąż tam już parę dni mróz trzyma a odma mi nie zamarzła a w tym roku zrobiłem masę krótkich odcinków... ale nie mówię że wasze sposoby są złe bo są w części dobre ale proponuję jednak dorzucić czyszczenie węża i króćca...
Problem z odmą silnika
panowie o dziwo mój pomysł sie powiudł woda spływa do zbiorniczka lecz ciut i tak był wilgotny kryciec od odmy więc postanowiłem nałożyć na węże koszulki ociepleniowe takie szare i zobaczymy czy wilgoć nadal bedzie tam na krućcu dodam że kruciec też jest w koszulce teraz i węże czekam na mrozy teraz i polukam
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
Problem z odmą silnika
Czytam wyżej o czyszczeniu puszki. Ja co prawda w innym silniku (1,6 ABU) czyściłem ostatnio sam wąż doprowadzający do puszki (był cały zaklejony żółtą mazią) ale nie wiem czy puszkę da się swobodnie wymontować do czyszczenia czy starczy czyścić wąż?
Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
Problem z odmą silnika
wegi, lepiej jak byś przeczyścił odme też z tym że miałeś ten szlam nawet w wężu jest kilka porad jak czyścić ją np rozcieńczalnikiem np nakrętki policzone wsypać do odmy i potrząsać nią np goroncą wodą jest troche porad lepiej poczyść odme też dla pewności
-
- Mały gagatek
- Posty: 76
- Rejestracja: sob wrz 25, 2010 13:22
- Lokalizacja: Chełmno
Problem z odmą silnika
oczywiście że odmę też a skoro miałeś taki syf to lepiej zajrzyj do filtra powietrza tam pewnie też jest nie ciekawie... a co do czyszczenia odmy wlej tam najlepiej sporo rozpuszczalnika tam z 3/4 odmy nałóż woreczek na końce zaciśnij gumką recepturka i postaw ja na 3 minutki później zatkaj palcem i odwróć ja też na 3 minutki i później trzep całością na boki następnie wylej wszystko w jakiś pojemniczek tylko uwaga będzie straszny syf... operację polecił bym powtórzyć parę razy u mnie po 5 razie rozpuszczalnik był delikatnie szary tak ją wyczyściło w środku
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Problem z odmą silnika
kiss, Mógłbyś pstyknąć fotki swojego silnika ze wskazaniem na konstrukcję całej odmy?
Jacek75, , Panowie, co sądzicie o takim rozwiązaniu? NIe mam pojęcia , co to za silnik, moze wersja skandynawska, ale moze ktoś się może wypowiedzieć na ten temat:
Sorry, za złą jakość zdjecia.
Czy poprostu nie da się wymienić pokrywy filtra, kupić separator pod korek wlewu oleju i rurę, co by załatwiło temat zamarzania?
Ze wzgledu na to , że głównie pucha jest zawalona szmalcem, rozważałem jeszcze coś tagiego:
Ale skro piszecie, że nie działa w 100%....No i niestety wąż podchodzi z drugiej strony.
Czekam na opinie!!
Jacek75, , Panowie, co sądzicie o takim rozwiązaniu? NIe mam pojęcia , co to za silnik, moze wersja skandynawska, ale moze ktoś się może wypowiedzieć na ten temat:
Sorry, za złą jakość zdjecia.
Czy poprostu nie da się wymienić pokrywy filtra, kupić separator pod korek wlewu oleju i rurę, co by załatwiło temat zamarzania?
Ze wzgledu na to , że głównie pucha jest zawalona szmalcem, rozważałem jeszcze coś tagiego:
Ale skro piszecie, że nie działa w 100%....No i niestety wąż podchodzi z drugiej strony.
Możesz rozwinąć tę wypowiedź? Może masz kod silnika w którym ten patent zastosowano, lub numery z ETKI ?lukasz74mu pisze:wystarczy kupić odmę od golfika z 2001 roku przerobić ciut dojście do filtra powietrza i będzie cacy bo ta odma jest podgrzewana od środka
Jak to się ma do silnika 1,4 16V?Jacek75 pisze: Może przewietrzanie nie działa jak trzeba bo nie ma dolotu powietrza?
Czekam na opinie!!
Dasz link?Robsson79 pisze:zrobienie dodatkowego odpowierzenia z gory.(opisywalem jak je zrobic,u mnie narazie dziala).
Ostatnio zmieniony ndz lut 27, 2011 11:13 przez stonefree, łącznie zmieniany 3 razy.
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
Problem z odmą silnika
Czyli spokojnie wyjmę puszkę odmy z silnika? Dostęp jednak jest tam ograniczony (u mnie akurat jest tam instalacja gazowa), co prawda nie przyglądałem się dokładnie jak ona jest zamontowana, zdjąłem tylko wąż.
Tak przeglądając różne środki czyszczące (planuje również czyścić przepustnice) znalazłem również takie coś, co sądzicie o takich środkach jak poniżej. Nie wypłucze mi to za bardzo silnika, mogą być wycieki
http://moto.allegro.pl/kleen-flo-plyn-d ... 45102.html" onclick="window.open(this.href);return false;
do filtra zaglądałem (wymieniony 2 tyś.km temu) na spodzie filtra sporo syfu, chyba tak zaciąga rura przy nadkolu, ale w dolocie nad filtrem czyściutkolukasz74mu pisze:zajrzyj do filtra powietrza tam pewnie też jest nie ciekawie
Tak przeglądając różne środki czyszczące (planuje również czyścić przepustnice) znalazłem również takie coś, co sądzicie o takich środkach jak poniżej. Nie wypłucze mi to za bardzo silnika, mogą być wycieki
http://moto.allegro.pl/kleen-flo-plyn-d ... 45102.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Toyota RAV4 II D-4D 2005
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
VW Golf II 1,6 TD 1V 1991
dawniej:
VW Passat B4 1,9 TDI AFN 1996
VW Golf II 1,6 D JP 1991
VW Golf III 1,6i + LPG ABU 1993
VW Golf III 1,9 TD Variant 1997
Problem z odmą silnika
witam mój silnik 1.4 16v ape po wywaleniu oleju 3x oddałem auto do mechanika na czyszczenie odmy.zadowolony że problem ustał pojechalem do pracy i olej znowu wyleciał bagnetem, mechanik z pracy zrobił mi patent przewiercił korek wlewu oleju wstawił kawałek rurki nasunoł weżyk igielitowy i przymocował do podwozia żeby nie smierdziało spalinami i od miesiaca mam spokój podobno miał tak w fiacie 125p zaznaczam że jest to mechanik maszyn poligraficznych
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości