Wymiana silnika TDI na TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

youter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lut 15, 2011 07:55

Wymiana silnika TDI na TD

Post autor: youter » wt lut 15, 2011 09:07

Witam!
Jestem nowy na tym forum więc może niektórych zdziwić moje pytanie ale zastanawiam się czy bez problemu można wymienić w miejsce silnika 1,9 TDi 90 KM starszy 1,9 TD 75 KM, bo mam skorodowany TD a jest możliwość w dobrych pieniądzach kupić młodszy rocznik a z uszkodzonym silnikiem jak to wygląda od strony mechanicznej, czy są te same mocowania, wiązki przewodów pewnie trzeba by było przekładać, proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam youter



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymiana silnika TDI na TD

Post autor: munior » wt lut 15, 2011 12:40

youter pisze:zastanawiam się czy bez problemu można wymienić w miejsce silnika 1,9 TDi 90 KM starszy 1,9 TD 75 KM,
Nie wiem czy coś nie pokręciłeś ale to zamiana w stylu "zamienił stryjek ...."czemu tak dobry motor tdi z bezpośrednim wtryskiem ,chcesz zamienić na stary kibel td (sory jak ktoś się poczuł urażony :pub: ) z komorami wstępnymi i fabryczną wadą ? .W drugą stronę to rozumiem ,ale tak :bajer: A odpowiadając na pytanie , zamienić możesz bo wszystko pasuje ,tylko pedał gazu trzeba zmienić na linkę i skrzynia biegów w tdi ma dłuższe przełożenia .Co do wiązek i elekrtyki to nie wdając się w szczegóły ,td praktycznie jej nie potrzebuje ,więc sie tym nie martw


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana silnika TDI na TD

Post autor: Michał_1977 » wt lut 15, 2011 13:23

munior, kolega chce kupić zdrową budę z zajechanym TDI :bajer:
Pedał gazu chyba też będzie pasował,tylko pytanie,którą skrzynię będziesz chciał zostawić,bo ta od TDI ma hydraulikę dla sprzęgła,a jak będziesz chciał założyć tą od TD,to trzeba pedały zmienić.
Wiązka podpasuje.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymiana silnika TDI na TD

Post autor: munior » śr lut 16, 2011 12:15

Michał_1977 pisze:munior, kolega chce kupić zdrową budę z zajechanym TDI
No ,teraz jak sie mocno wczytałem ,to załapałem :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

youter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lut 15, 2011 07:55

Wymiana silnika TDI na TD

Post autor: youter » czw lut 17, 2011 12:46

Dzięki za odpowiedź, właśnie o to mi chodzi żeby się nie pakować w koszty w naprawą blacharki, tym bardziej że miałbym jeszcze do zrobienia zawieszenie, TD jest jaki jest ale w dobrym stanie, następnym napewno będzie kultowy 1,9 TDI 90 lub 110 KM
Pozdrawiam :-)



arwam

Wymiana silnika TDI na TD

Post autor: arwam » czw lut 17, 2011 14:59

munior pisze:Nie wiem czy coś nie pokręciłeś ale to zamiana w stylu "zamienił stryjek ...."czemu tak dobry motor tdi z bezpośrednim wtryskiem ,chcesz zamienić na stary kibel td (sory jak ktoś się poczuł urażony :pub: ) z komorami wstępnymi i fabryczną wadą ?

munior, jak pojeździsz w takim samym nadwoziu takim i takim silnikiem będziesz wiedział. jesli chodzi tylko o ekonomię to jak najbardziej TDI pod warunkiem że nie robimy 90% użytkowania bardzo krótkich przebiegów.
ja też wracam do TD z tym że go trochę wzbogacę.
jeśli masz dawcę całego to nie ma problemu

Michał_1977, w MK3 nie trzeba mieniać pedałów jak chcesz hydro zastąpić linką bo pedał sprzęgła jest uniwersalny..

youter pisze: TD jest jaki jest ale w dobrym stanie, następnym napewno będzie kultowy 1,9 TDI 90 lub 110 KM

jak podrobisz ten co masz silnik to na pewno znacznie mniejszym kosztem będziesz miał tą samą moc a TD kręci sięwyżej dzięki czemu bez problemu będziesz przerabiał z pod świateł mocne TDI'ki przy wyższych prędkościach może to byćtrudniejsze bo to zalezy od wielu czynników jak się będzie przy wysokich prędkościach silnik zachowywał



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Wymiana silnika TDI na TD

Post autor: anaba255 » sob lut 26, 2011 04:30

Tylko nie zapomnij przełozyc grzania świec, może wystarczy sam przekaźnik.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Wymiana silnika TDI na TD

Post autor: JABcok20 » sob lut 26, 2011 11:19

arwam,
Arwam m-tdi to nie tdi. Pamiętaj co do szybkości grzania się motora jest w nich różnica. M-tdi będzie sie grzał i grzał a tdi osiągnie temperature szybciej no i w lekkiej budzie spali 4 litry w trasie:D ( książkowo 3,8 w mk3 ciekawe ile w mk1)
To że td szybko sie grzeje a zwłaszcza 1.6 to fajne udogodnienie zwłaszcza na zimę. 500 m i potrafiłem ciepławe powietrze z nagrzewnicy.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości