[mk4] podgrzewanie siedzeń - montujemy - krok po kroku

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
dan992
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn cze 28, 2010 13:13
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Re: [mk4] podgrzewanie siedzeń - montujemy - krok po kroku

Post autor: dan992 » pt sty 07, 2011 18:53

Panowie a jaka powinna byc rezystancja maty grzewczej i czujnika temperatury? Jak sprawdzałem miernikiem napiecie w kosce do podłaczenia potencjometru to mialem w dwoch zaciskach 12v a w pozostałych 0. to jest dobrze czy zle?


Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć

Awatar użytkownika
thomas1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
Kontakt:

Re: [mk4] podgrzewanie siedzeń - montujemy - krok po kroku

Post autor: thomas1919 » czw sty 13, 2011 12:58

dan992 pisze:Panowie a jaka powinna byc rezystancja maty grzewczej i czujnika temperatury? Jak sprawdzałem miernikiem napiecie w kosce do podłaczenia potencjometru to mialem w dwoch zaciskach 12v a w pozostałych 0. to jest dobrze czy zle?
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=7741



Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

[mk4] podgrzewanie siedzeń - montujemy - krok po kroku

Post autor: stanislawski » czw sty 13, 2011 18:43

Naprawiałem wczoraj swój fotel w MK4 (wersja 3 drzwi) i muszę wszystkim donieść, że zawierzyłem elektrykowi o bardzo dużej komplikacji uszkodzenia, a problem okazał się do tego stopnia trywialny, że wciągu 15 minut miałem WSZYSTKO dokładnie połączone, pomierzone i grzejący fotel.
Okazało się, że nastąpiło przerwanie kawałka spirali grzejnej maty w lewej części fotela kierowcy, w zagłębieniu gdzie leży również drut mocujący pokrycie fotela.
Oporność obu mat (plecy + siedzisko są łączone szeregowo) wynosi 3,6 Oma. Termistor, znajdujący się w tylnej części dolnej maty w temperaturze 20*C ma rezystancję 7,8 kOm, rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury, grzejąc go palcem - do ok. 30*C rezystancja jego spada do ok. 6kOm.
Drut grzejny w matach daje się lutować. U siebie to zrobiłem poprzez odizolowanie ok. 3mm przewodu grzejnego, koniecznie pocynowanie go (lutuję cyną, przed lutowaniem zamaczam końcówkę lutowaną w kwasie, tak jak do lutowania stali), zabezpieczając część polutowaną koszulką termokurczliwą 1,5mm.
Dwa lata jeździłem z niesprawnym fotelem, aż do chwili, gdy sam tam nie zajrzałem. Teraz niestety mam bardzo krytyczne podejście do "fachowców" pod nazwą Elektryk samochodowy.
Ostatnio miałem do wymiany akumulator to znany elektryk samochodowy z ul. Pleszowskiej w Krakowie ocenił, że do roboty jest alternator, bo nie ma ładowania, robota wyceniona na 400zł.
Wizyta w Centrum Baterii na ul. Prandoty całkowicie zaprzeczyła tamtej teorii, bo pomiar wykazał świetne ładowanie, natomiast stan akumulatora pod obciążeniem "sprężyną" 8V zamiast 12.
I jak tu wierzyć "fachowcom"...


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

Tekilus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: sob cze 20, 2009 08:28
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

[mk4] podgrzewanie siedzeń - montujemy - krok po kroku

Post autor: Tekilus » pt lut 25, 2011 20:21

raczej nie podpiąłeś tego w sposób że przez mate siedziska dopiero leci prąd do maty oparcia lub na odwrót. sprawdź jeszcze raz czy napewno dobra jest ta druga mata, może się pomyliłeś w kabelkach.


Tanie części samochodowe.

Awatar użytkownika
AdiTDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: czw lut 14, 2008 01:01
Lokalizacja: Pleszew

Re: [mk4] podgrzewanie siedzeń - montujemy - krok po kroku

Post autor: AdiTDI » ndz lut 27, 2011 14:39

Tekilus pisze:raczej nie podpiąłeś tego w sposób że przez mate siedziska dopiero leci prąd do maty oparcia lub na odwrót. sprawdź jeszcze raz czy napewno dobra jest ta druga mata, może się pomyliłeś w kabelkach.
Własnie apropo kabelków... Założyłęm nową matę VW na siedzisko, tylko że kolory kablki już się różniły. NIe chciałem wyjmować pinów z wtyczki, więc odciałem za zieloną wtyczką (zostały 4 kable) i dolutowałem 4 z nowej maty i podłączyłęm tak:


z włącznika: z nowej maty:
żółto czarny z czarno niebieskim
czarno-biały z żółto czarnym
brązowo czarny z brązowo niebieskim
brązowy z brązowym

p.s. na początku podłączyłęm intuicyjnie żółte do żółtego itd. ale nie grzało nic. Po zamianie żółty do czarno nieb. dopiero ruszyło, jakby odwrotnie te kolory były z nowej maty....;/


Sprzedam lub zamienię alu
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=969136011

Moje zielone MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175195

Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

[mk4] podgrzewanie siedzeń - montujemy - krok po kroku

Post autor: martinezz123 » wt mar 15, 2011 22:01

witam dzisiaj przy okazji prania wnętrza wymontowałem sobie fotel kierowcy na początku w celu lepszego dojścia odkurzaczem piorącym a w ostateczności skończyło sie naprawą grzanego fotela kierowcy :) ze skutkiem oczywiście pozytywnym :D nie działał od początku zimy :( tak jak myślałem chodziło tu o ten czujnik termiczny a raczej o kable przed nim wspominał mi tu kiedys już greg o nich pisał i okazało się że przewód idący do niego się przełamał sprawdziłem też drugi i też był już nadłamany :hmm: tak więc warto przejrzeć całość kabli , po zlutowaniu fotel działa jak należy :) . po niżej wklejam dwa zdjęcia , w razie czego proszę pytać :okej:

przed naprawą

Obrazek

po naprawie

Obrazek


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

Awatar użytkownika
takos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: sob mar 14, 2009 16:20
Lokalizacja: Stegna

[mk4] podgrzewanie siedzeń - montujemy - krok po kroku

Post autor: takos » pt lip 01, 2011 17:18

Czy mozna laczyc przelamane przewody od maty? ja u siebie polutowalem te przewody i mata znow sie przepalila. sprawdzajac mate miernikiem ma inna rezystancje niz sprawna mata pasazera


(\X/)

Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

[mk4] podgrzewanie siedzeń - montujemy - krok po kroku

Post autor: martinezz123 » sob lip 02, 2011 10:33

kolego ja polutowałem i jest dobrze nic się nie połamało i nic się nie przepala , więc można a nawet trzeba , ale jak juz ci tak robi to może lepiej nowe kupić :(


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

Awatar użytkownika
spek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 357
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 15:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[mk4] podgrzewanie siedzeń - montujemy - krok po kroku

Post autor: spek » ndz wrz 18, 2011 20:03

Jak już tu jestem to mam takie pytanie czy wiecie jak oszukać włącznik żeby podał napięcie na mate ponieważ mam chyba spalony czujnik nagrzania i napięcie nie wychodzi a na drugi fotel podaje mi napięcie tylko jak ustawie na 5 i tu mam zagadkę dlaczego tak jest bo powinno już wychodzić od 1


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90278][b]Mój Golf MK3 nowe fotki str.3[/b][/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abcf7e3dfb9eede9.html][img]http://images31.fotosik.pl/119/abcf7e3dfb9eede9m.jpg[/img][/url]

bruczyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 01:20
Lokalizacja: Katowice

[mk4] podgrzewanie siedzeń - montujemy - krok po kroku

Post autor: bruczyk » czw paź 13, 2011 21:53

Panowie czy jest ktos w stanie zmierzyc opor wylacznika termicznego w temperaturze pokojowej



DzieX
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 17:50
Auto: Seat Toledo 1M R32 DSG 4x4
Silnik: BHE
Kontakt:

[mk4] podgrzewanie siedzeń - montujemy - krok po kroku

Post autor: DzieX » wt lis 08, 2011 16:47

Hej,

Co prawda nie VW, ale SEAT, więc powinno być podobnie. Mam u siebie oryginalną wiązkę, ale niestety tylko do pokręteł oraz maty w siedzeniach. Niestety różnią mi się kolory kabli z między tym co jest w pierwszym poście. U mnie jest tak:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Tak więc przy fotelach mam we wtyczkach:
- brązowy
- czarno-żółty
- czarno-biały
- brązowo-czarny

Wyprowadzone mam tylko
- czarno-żółty
- czarno-biały

Pytanie - do czego wpiąć brązowy i brązowo-czarny? Na czarno-żółtym mam masę, a na czarno-białym "+" (6,2V na wszystkich biegach poza 0).
Pytanie 2 - znacie numery tych zielonych wtyczek? Bo dobrałem sobie jakieś inne, ale niestety nie pasują (wcięcia się nie zgadzają).

Pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
thomas1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
Kontakt:

Re: [mk4] podgrzewanie siedzeń - montujemy - krok po kroku

Post autor: thomas1919 » wt lis 08, 2011 18:23

DzieX pisze:
Tak więc przy fotelach mam we wtyczkach:
- brązowy
- czarno-żółty
- czarno-biały
- brązowo-czarny

Wyprowadzone mam tylko
- czarno-żółty
- czarno-biały

Pytanie - do czego wpiąć brązowy i brązowo-czarny? Na czarno-żółtym mam masę, a na czarno-białym "+" (6,2V na wszystkich biegach poza 0).
Pytanie 2 - znacie numery tych zielonych wtyczek? Bo dobrałem sobie jakieś inne, ale niestety nie pasują (wcięcia się nie zgadzają).

Pozdrawiam :)
Tu masz mój schemat z kolorami
Obrazek

- czarno-żółty ( z włacznika pin2 do wtyczki pin4)
- czarno-biały ( z włacznika pin3 do wtyczki pin2)
- brązowy i brązowo-czarny ( połączyć bo to masy fotela i czujnika w macie - dać do włącznika w pin 6 i dalej do masy samochodu)


Wtyczki opisane na stronie 5 - czytaj później pytaj:)

Gdyby ktoś... robił instalację bez kostek na wsówki to jest inna numeracja na włączniku inna na wtyczce. Schemat jest robiony według wtyczki czyli pinout opisany na zielono
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr lis 21, 2012 15:42 przez thomas1919, łącznie zmieniany 1 raz.



DzieX
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 17:50
Auto: Seat Toledo 1M R32 DSG 4x4
Silnik: BHE
Kontakt:

[mk4] podgrzewanie siedzeń - montujemy - krok po kroku

Post autor: DzieX » śr lis 09, 2011 00:04

Ok, zatem widzę że masę mogę sobie wziąć po prostu z wiązki która i tak idzie do foteli (mam elektrycznie sterowane) i nie szczypać się z ciągnięciem dodatkowych brakujących kabli. Zostaje poprawnie podłączyć żółty i czerwony kabel (nie mam bezpiecznika do podgrzewania foteli). Podświetlenie pokręteł mam już zrobione bo działają razem ze ściemniaczem od tablicy.

Wielkie dzięki za schemat - ściągnąłem sobie też wersję z napięciami i do diagnozy maty :kufel:

Dodatkowe pytanie: przerabiał ktoś z Was wtyczki żeńskie od strony instalacji? Ja wygrzebałem jakies takie, ale chyba czerwoną trzeba przerobić i nie wiem jak z tym czymś różowym po bokach (czy też trzeba) ???

Obrazek Obrazek

Oryginał wygląda chyba tak:
Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
thomas1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
Kontakt:

Re: [mk4] podgrzewanie siedzeń - montujemy - krok po kroku

Post autor: thomas1919 » śr lis 09, 2011 09:11

DzieX pisze: Dodatkowe pytanie: przerabiał ktoś z Was wtyczki żeńskie od strony instalacji? Ja wygrzebałem jakies takie, ale chyba czerwoną trzeba przerobić i nie wiem jak z tym czymś różowym po bokach (czy też trzeba) ???
Jak nie masz bezpieczników to daj na przewody prądowe dla bezpieczeństwa instalacji fotela. Masa może być z wiązki elektrycznych foteli, tam dochodził grubszy przewód masowy w ori instalacji.

Przerabiałem kostki:
Powycinaj nożykiem do tapet plastiki, które przeszkadzają w kostkach przy łączeniu z gniazdem i będzie ok. Jeśli będzie ciężko ciąć to rozgrzej końcówkę nożyka.
Te różowe plastiki w kostce to ruchome elementy służące do zabezpieczania pinów przed wysunięciem. Działa to tak, że przy wkładaniu pinów odciągasz ten element na ok 1-2mm i po osadzeniu pinów zatrzaskujesz z powrotem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości