Brak oleju w skrzyni?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Brak oleju w skrzyni?
Witam,
Ostatnio pojawil sie problem z moim golfem 3. Mialem malo oleju w skrzyni biegow (samochod swiszczal na piątym biegu wiec to pewnie bylo to). Niestety musialem pilnie przejechac prawie 400km bez jego dolewania. W efekcie zapewne oleju w skrzyni braklo...
Obecnie piatka nie wchodzi, reszta biegow z wiekszymi lub mniejszymi problemami (2 i 4 wchodza dobrze, reszta z lekkimi problemami). W samochodzie podczas jazdy ewidentnie cos trze (az sie serce kroi). Dodatkowo na luzie slychac rowniez tarcie. Dopiero po wcisnieciu sprzegla auto przestaje trzec. Z takimi objawami musialem przejechac okolo 5 km (na 3 biegu).
Podejrzewam, iz olej w skrzyni calkowicie sie skonczyl i dlatego wszystko tak trze.
Pytanie brzmi, czy moge w takim stanie dojechac jakos do najblizszego mechanika w celu dolania oleju do skrzyni... I czy wogole jest sens probowac dolewac jeszcze oleju (bo pewnie juz sie cos nieodwracalnie uszkodzilo...)? Poki co samochod stoi pod blokiem.
Wiem, ze temat byl poruszany wiele razy ale chcialem sie dowiedziec, czy jest sens probowac dojezdzac do mechanika i dolewac oleju. Czy od razu zaczac rozgladac sie za nowa skrzynia...
Za wszelkie sugestie dziekuje.
Ostatnio pojawil sie problem z moim golfem 3. Mialem malo oleju w skrzyni biegow (samochod swiszczal na piątym biegu wiec to pewnie bylo to). Niestety musialem pilnie przejechac prawie 400km bez jego dolewania. W efekcie zapewne oleju w skrzyni braklo...
Obecnie piatka nie wchodzi, reszta biegow z wiekszymi lub mniejszymi problemami (2 i 4 wchodza dobrze, reszta z lekkimi problemami). W samochodzie podczas jazdy ewidentnie cos trze (az sie serce kroi). Dodatkowo na luzie slychac rowniez tarcie. Dopiero po wcisnieciu sprzegla auto przestaje trzec. Z takimi objawami musialem przejechac okolo 5 km (na 3 biegu).
Podejrzewam, iz olej w skrzyni calkowicie sie skonczyl i dlatego wszystko tak trze.
Pytanie brzmi, czy moge w takim stanie dojechac jakos do najblizszego mechanika w celu dolania oleju do skrzyni... I czy wogole jest sens probowac dolewac jeszcze oleju (bo pewnie juz sie cos nieodwracalnie uszkodzilo...)? Poki co samochod stoi pod blokiem.
Wiem, ze temat byl poruszany wiele razy ale chcialem sie dowiedziec, czy jest sens probowac dojezdzac do mechanika i dolewac oleju. Czy od razu zaczac rozgladac sie za nowa skrzynia...
Za wszelkie sugestie dziekuje.
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/778][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/778/3/1[/img][/url]
Brak oleju w skrzyni?
No cóż. Za takie zaniechanie się płaci. Dolać możesz, zawsze to 50 zł za olej a nie 500 za skrzynię z wymianą. Nie zaszkodzi. Ja po takiej przygodzie zrobiłem 20 tysięcy zanim skrzynia nie padła.
Brak oleju w skrzyni?
Ale rozumiem, ze po dolaniu oleju wszystko "wrocilo" do normy?... (chociazby na jakis czas)
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/778][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/778/3/1[/img][/url]
Brak oleju w skrzyni?
Trochę wyła między 40-60 km/h. To był automat. Nie było oleju hipoidalnego (czyli zwykłego) w przekładni głównej. Potem zrobiła BUM i trejkocząc wróciłem do domku 3 km.
- matiz_1990
- Ma gadane
- Posty: 249
- Rejestracja: śr cze 03, 2009 17:18
- Lokalizacja: Rzeszów
Brak oleju w skrzyni?
Przejechałeś 400 km bez oleju i boisz się podjechać do mechanika? Raczej nic już do stracenia nie ma Może nowy olej jeszcze ją uratuje jak u mojego kolegi któremu też stan oleju spadł poniżej normy tak, że biegi ledwo wchodziły, ale po dolaniu jakiś objawów zużycia nie było słychać i skrzynia nadal ładnie pracuje. Tak więc dolewaj i próbuj może się uda
Golf III 1.9 TDI 1Z :D Mroczny Parchu;)
Brak oleju w skrzyni?
Przejechalem 400 km na niskim stanie oleju. Bez oleju przejechalem okolo 10km. Ale dzieki za info, pewnie dzisiaj sprobuje. Ile moze kosztowac usluga dolania oleju? To nie powinno byc drogie, prawda?
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/778][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/778/3/1[/img][/url]
Brak oleju w skrzyni?
Jak się kiedyś pytałem w Gdańsku to rzycili 100 z olejem i wymianą na 75W90. Olej kup spełniający normy VW 75W90, norma to chyba 501.50 GL4 lub GL4/5 . Nigdy GL5, np Castrol Taf-x czy jakoś tak.
Lub oryginalny VW po 36 zł za litr w ASO.
Lub oryginalny VW po 36 zł za litr w ASO.
Brak oleju w skrzyni?
Też jeździłem na sucho aż się biegi nie zablokowały . Na trasie z jedynym wrzuconym biegiem " 2 " zrobiłem około 20 km do najbliższego warsztatu , nomen omen serwis Vw , za nalanie oleju wzieli 100 .-( w tym koszt ori oleju ) i to 30 minut przed zamknięciem na rzucone przeze mnie hasło " Panowie jestem w trasie " .
Po dotarciu na miejsce wizyta u mechaniora - diagnoza , wyłamany ząb na 5 biegu , trochę innych dupereli i cena za naprawę 500 .-
Po dotarciu na miejsce wizyta u mechaniora - diagnoza , wyłamany ząb na 5 biegu , trochę innych dupereli i cena za naprawę 500 .-
Brak oleju w skrzyni?
kuba_p, dzieki za podzielenie sie doswiadczeniami. 100zl za dolanie oleju w serwisie VW to chyba niedrogo. Ja za olej (2l) oraz nalanie zaplace tez kolo 100zl. Tylko ze tam miales oryginalny olej i fachowa obsluge a ja musialem kupic 75W90 ale GL5 firmy VENOL :/ Nic innego nie mieli w sklepie. Mechanik twierdzil, iz GL5 tez sie nada ale sam juz nie wiem... Chce tylko przejechac na tym oleju 160km. Pozniej juz wezmie sie za auto moj mechanik ktory zna sie na rzeczy. Zobaczymy, poki co auto jest zaprowadzone do mechanika i po poludniu je odbieram.
Biegi mi wchodza jeszcze jako tako. Tylko z piatka byly problemy, ale wczoraj mi wskoczyla i nawet z niej ruszylem. Wiec moze nie wszystko stracone z ta skrzynia.
A jak to nie bedzie wina skrzyni to pewnie sprzeglo...
Biegi mi wchodza jeszcze jako tako. Tylko z piatka byly problemy, ale wczoraj mi wskoczyla i nawet z niej ruszylem. Wiec moze nie wszystko stracone z ta skrzynia.
A jak to nie bedzie wina skrzyni to pewnie sprzeglo...
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/778][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/778/3/1[/img][/url]
Brak oleju w skrzyni?
Cinkers, nie wlewaj oleju GL5 Polecą Ci synchronizatory i skrzynia będzie w ogóle na śmietnik. Mechanik jak zwylke popisał się wiedzą nt olejów.
Edit:
Edit:
Źródło: http://www.omnibus-gh.pl/plik.php?id=346" onclick="window.open(this.href);return false;Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w
których producent zaleca tylko GL-4 mo¿e powodowac korozje chemiczna stopów metali kolorowych, np.
brazowych synchronizatorów. Wyjatek stanowia oleje spełniajace jednoczesnie wymagania GL-4 i GL-5.
Jesli chodzi o skrzynie rozdzielcze wiekszosc producentów przewiduje taki sam olej, jak w głównej skrzyni
biegów, choc sa od tego wyjatki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości