[Mk4] Światła do jazdy dziennej

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

grzegorz1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn sie 16, 2010 20:02

[Mk4] Światła do jazdy dziennej

Post autor: grzegorz1 » śr lut 02, 2011 09:36

Witam,

Może mi ktoś pomóc jak podłączyć ledy do jazdy dziennej dokładnie chodzi mi o podłaczenie w konkretne miejsce przewodu zasilającego tak aby po uruchomieniu silnika zapalały si e automatycznie.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

[Mk4] Światła do jazdy dziennej

Post autor: prezesik25 » śr lut 02, 2011 12:35

Ja u siebie podłączyłem poprzez przekaźnik do cienkiego kabelka wzbudzenia, który podpięty jest do alternatora.

Po uruchomieniu silnika na kabelku pojawia się prąd i zaczynają świecić światła.

Oczywiście pod deską zamontowałem dodatkowy przekaźnik, który po włączeniu świateł mijania/długich wyłącza mi dzienne. - aby prawnie miało to ręce i nogi.

Oprócz tego założyłem w desce dodatkowy przełącznik umożliwiający mi całkowite wyłączenie świateł dziennych (nawet przy uruchomionym silniku).


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

[Mk4] Światła do jazdy dziennej

Post autor: skaktus » śr lut 02, 2011 13:16

Poszukaj w skrzynce bezpieczników przewodu na którym pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka. Na necie widziałem o tym opis dla mk4. Tam samo można zrobić w mk3. Wówczas nie potrzeba 2 przekaźników, tylko 1 do wyłączania świateł.

Jakie masz światła - Philipsa i kilka innych nie trzeba podłączać pod stacyjkę, inne tak.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[Mk4] Światła do jazdy dziennej

Post autor: Qto » śr lut 02, 2011 13:24

skaktus pisze:Philipsa i kilka innych nie trzeba podłączać pod stacyjkę, inne tak.
możesz rozwinąć myśl ?

Mi osobiście bardziej pasuje sposób jaki podał prezesik25



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Re: [Mk4] Światła do jazdy dziennej

Post autor: skaktus » śr lut 02, 2011 16:11

Qto pisze:
skaktus pisze:Philipsa i kilka innych nie trzeba podłączać pod stacyjkę, inne tak.
możesz rozwinąć myśl ?

Mi osobiście bardziej pasuje sposób jaki podał prezesik25
Philips, MyCarr i kilka innych wykrywa skok napięcia w momencie uruchomienia silnika, wówczas napięcie skacze z ok 12V do 14 kiedy to pracuje alternator i automat załącza lampy. Po zgaszeniu napięcie spada i automaty wyłącza lampy.

System moim zdaniem z 2 przekaźnikami jest nietrafiony. Stacyjka ma możliwość obciążenia o ile się nie mylę 1 złącza dość dużymi prądami. Złącza te były wykorzystywane do włączania radia razem z przekręceniem kluczyka. Takie złącze spokojnie odda około 800 mA a tyle średnio biorą lampy przy 5 diodach mocy 1W. Wówczas wystarcza jeden przekaźnik do rozłączania świateł.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[Mk4] Światła do jazdy dziennej

Post autor: Zico63b » śr lut 02, 2011 20:52

Otóż Kolega Prezesik25 bardzo poprawnie zastosował dwa przekaźniki, wpiął się bowiem nie w stacyjkę a w alternator, a to już zupełnie inna jazda!
Jeśli podpinamy pod stacyjkę, to faktycznie przy ok. 800mA nie jest wymagany przekaźnik, choć na pewno nie zaszkodzi!



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Re: [Mk4] Światła do jazdy dziennej

Post autor: skaktus » czw lut 03, 2011 11:09

Zico63b pisze:Otóż Kolega Prezesik25 bardzo poprawnie zastosował dwa przekaźniki, wpiął się bowiem nie w stacyjkę a w alternator, a to już zupełnie inna jazda!
Jeśli podpinamy pod stacyjkę, to faktycznie przy ok. 800mA nie jest wymagany przekaźnik, choć na pewno nie zaszkodzi!
Pod ten styk w stacyjce było podpięte w oryginale radio, które przy głośniejszym graniu pobierało ponad 2,5 A więc myślę że wykorzystanie tego styku nie jest złym pomysłem a dla niedoświadczonych śmiertelników ułatwia instalację lamp.



Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

[Mk4] Światła do jazdy dziennej

Post autor: markim321 » czw lut 24, 2011 19:19

Koledzy zamierzam założyć takie światła w swoim MK3 i teraz pytanie. Czy pod maską znajdę gdzieś kabel na którym pojawia się + po uruchomieniu silnika? Chciałbym uniknąć puszczania kabla do wnętrza samochodu.
Ostatnio zmieniony pt lut 25, 2011 22:32 przez markim321, łącznie zmieniany 1 raz.


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

[Mk4] Światła do jazdy dziennej

Post autor: skaktus » czw lut 24, 2011 19:55

Pod maską nie wiem czy znajdziesz, możesz zrobić od na przekaźniku od wzbudzania alternatora czy jakoś tak. W prowadzeniu kabla od stacyjki nie ma najmniejszego problemu. W stacyjce o ile się nie mylę kabel jest żółto-czarny, ciągniesz go przez gumową membranę nad pedałami, Do tego wystarczy nożyk i palec - przewód przepchasz bez problemu, potem pod pedałami ciągniesz go i po problemie.

Ja dodatkowo dorobiłem sobie przełącznik, dzięki któremu mogę wyłączyć światła na stałe, lub odłączyć od nich sygnał z postojowych, dzięki czemu mogą mi świecić razem z nimi.



Awatar użytkownika
gello1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: pt sie 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krasnystaw

[Mk4] Światła do jazdy dziennej

Post autor: gello1 » czw lut 24, 2011 20:16

pod maska nie bardzo ja sie podłączyłem pod kostkę stcyjki (gruby przewód czarny z żółtym paskiem) albo sposób z alternatorem jw.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[Mk4] Światła do jazdy dziennej

Post autor: Qto » czw lut 24, 2011 21:49

markim321 pisze:Koledzy zamierzam założyć takie światła w swoim MK3 i teraz pytanie. Czy pod maską znajdę gdzieś kabel na którym pojawia się + po uruchomieniu silnika? Chciałbym uniknąć puszczania kabla do wnętrze samochodu.
przecież w drugim poście prezesik25 napisał



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Re: [Mk4] Światła do jazdy dziennej

Post autor: danioo » wt mar 08, 2011 12:15

Panowe przecież w mk3 we włączniku świateł tę funkcję robi styk nr. 15


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 40 gości