Problem z odmą silnika

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Problem z odmą silnika

Post autor: psilos1 » pn lut 21, 2011 08:54

Witam !Problem z zamarzającą odmą (AKQ -zeszłej zimy dwa razy na lawecie )rozwiązał się sam po zmianie oleju (za radą mechanika )na syntetyk Motula.



Awatar użytkownika
Leszek1000
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: ndz sie 23, 2009 12:22
Lokalizacja: Łebcz

Re: Problem z odmą silnika

Post autor: Leszek1000 » pn lut 21, 2011 14:06

psilos1 pisze:Witam !Problem z zamarzającą odmą (AKQ -zeszłej zimy dwa razy na lawecie )rozwiązał się sam po zmianie oleju (za radą mechanika )na syntetyk Motula.
Kolego a jaki masz przebieg w samochodzie??????



Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

Re: Problem z odmą silnika

Post autor: psilos1 » pn lut 21, 2011 19:57

Leszek1000 pisze:
psilos1 pisze:Witam !Problem z zamarzającą odmą (AKQ -zeszłej zimy dwa razy na lawecie )rozwiązał się sam po zmianie oleju (za radą mechanika )na syntetyk Motula.
Kolego a jaki masz przebieg w samochodzie??????
Cześć !To samochód siostry, przebieg coś koło 130tyś km.Golfik stoi' pod chmurką ' i od zeszłej zimy nie było problemów z odmą -wg znajomego mechanika dobry olej i przegonienie samochodu od czasu do czasu to recepta na zamarzającą odmę.



lukasz74mu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 13:22
Lokalizacja: Chełmno

Problem z odmą silnika

Post autor: lukasz74mu » pn lut 21, 2011 21:00

a i tu powiem ci że to nie prawda... :) oczywiście czasem dobrze to robi nie mówię że nie :D ale co do odmy to trzeba dobrze dogrzać silnik wtedy ten syf paruje zrób w jeden dzień 10-15 km w drugi i w trzeci i zdejmij wąż z odmy i zobacz jak jest ładnie upaprany białą mazią :D a zrób tak ok.70-100 km i zajrzyj i najwyżej będzie wilgotny ale bez syfu :)



Awatar użytkownika
cens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: sob paź 11, 2008 11:46
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Problem z odmą silnika

Post autor: cens » pn lut 21, 2011 22:02

U mnie odma zamarzła raz i wywaliło olej. Pewnie daltego tylko raz, że wyjątkowo samochód "nocował" na dworzu, zwykle jest garażowany. Nie wiem na ile powszechny jest problem, ja wyczyściłem odmę po tym zamarznięciu ale jakoś specjalnie zasyfiona nie była. Być może psilos1 ma rację i wystarczy zmiana oleju. Natomiast nie wyobrażam sobie takiej sytuacji żebym przed każdą jazdą miał otwierać maskę, zdejmować węże, odkręcać korki, itp, nie po to zmieniłem malucha na golfa żebym musiał przed każdą jazdę zaglądać pod maskę...


I'll be back...

lukasz74mu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 13:22
Lokalizacja: Chełmno

Problem z odmą silnika

Post autor: lukasz74mu » wt lut 22, 2011 00:03

nie przed każdą tylko jak jest mrozik :D to taka mała wada golfików 1.4 :) wystarczy kupić odmę od golfika z 2001 roku przerobić ciut dojście do filtra powietrza i będzie cacy bo ta odma jest podgrzewana od środka :) w naszych niestety były podgrzewacze które nic nie dają albo w ogóle ich nie ma :D to samo jest w MK3 MK2...



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Problem z odmą silnika

Post autor: Waqa » wt lut 22, 2011 19:30

zaciekawiło mnie to co napisał lukasz74mu. znalazłem aukcje na allegro z odmą z silnika BCA i troszkę się rożni od naszych.
lukasz74mu znasz jakieś szczegoly tej przeszczepu, ktoś już to robił?? :hmm:



lukasz74mu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 13:22
Lokalizacja: Chełmno

Problem z odmą silnika

Post autor: lukasz74mu » wt lut 22, 2011 20:56

wizualnie tak ale rozstaw śrub do bloku silnika jest taki sam wszystko pasuje tylko trzeba przerobić drobny element do filtra powietrza... te odmy mają grzałkę wbudowaną do środka i od razu po odpaleniu silnika zaczyna ona grzać... przykład weźcie zwykłą baterię naładowaną oczywiście kawałek kabelka i połączcie bieguny po chwili kabelek będzie gorący... na takiej samej zasadzie grzeje grzałka (tak mi się wydaje :D) bo po jej rozebraniu nie widziałem tam nic nadzwyczajnego :) z tego co wiem auta produkowane po 2000 roku nie mają problemów z odmą... oczywiście modele z motorem 1.4 przynajmniej nigdy o tym nie słyszałem żeby ktoś miał taki problem...



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Problem z odmą silnika

Post autor: Waqa » śr lut 23, 2011 15:43

jak się zrobi ciepło trzeba będzie pomyśleć nad tą odmą po 2000r. z zasilaniem chyba nie będzie problemu bo mam oryginalny podgrzewacz i ewentualnie coś się dosztukuje. pozdro



Awatar użytkownika
M@XIMUS
jetta A2 i golf MK4 rules
jetta A2 i golf MK4 rules
Posty: 1294
Rejestracja: pn sie 10, 2009 23:43
Lokalizacja: opole

Problem z odmą silnika

Post autor: M@XIMUS » śr lut 23, 2011 17:51

a pokaże ktoś zdjecia jak wygladała odma przed 2000 i po?


VR6-->drze się nie do wytrzymania, w ogóle nie jedzie, trzepie, a jeźdzę jak *#cenzura#*, cała wypłata na benę w jedną noc


Robsson79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt paź 03, 2008 20:06
Lokalizacja: Łódź

Problem z odmą silnika

Post autor: Robsson79 » śr lut 23, 2011 20:40

witam.niestety sama wymiana na odme po 2000r nie pomaga! tez potrafi zamarznac jestem tego przykladem. w silnikach o oznaczeniu BCA oprocz podgrzewanej odmy zostal zmieniony obieg powietrza,po odkreceniu korka oleju powietrze u nas dmucha a w BCA jest zasysane.co powoduje ze odma lepiej jest oczyszczona z oparow.jedynie zostaje kontrolowanie i w zime wlacznie pelnego ogrzewania dopiero jak silnik uzyska prawie 90 stopni.lub zrobienie dodatkowego odpowierzenia z gory.(opisywalem jak je zrobic,u mnie narazie dziala).to tak pare slow od siebie.



Tomek-P
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt lut 04, 2011 10:19
Lokalizacja: ZDR

Problem z odmą silnika

Post autor: Tomek-P » śr lut 23, 2011 21:27

panowie ja zastanawiam sie nad rozwiązaniem z golfa 1 1.1 benzyna i golfa 2 1.6 dizel gdzie odpowietrzacz był montowany w deklu pokrywy zaworów .Ojciec miał golfa jedynke 1.1 benzynke i o jakimkolwiek zapchaniu nie było mowy bo odpowietrzenie skrzyni korbowej bylo zrobione jak sie należy a nie tak jak to jest w golfie 4 1.4 to jest porażka



Tomek-P
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt lut 04, 2011 10:19
Lokalizacja: ZDR

Problem z odmą silnika

Post autor: Tomek-P » czw lut 24, 2011 16:14

mam pytanko co do silnika jak na profilu moim do czego służa te dwa otwory jak odkręcimy odme chodzi mi o te w bloku silnika ten górny za co odpowiada ????? a za co ten dolny???? pytam bo mam do przerobienia patent z odmą od golfa 2 1.3 benzynka odp aha i czy otwory różnią się średnicą te od odmy okrągłe????



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości