Golf II uczelka głowicy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Dareczek013
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: sob lut 19, 2011 17:41
- Lokalizacja: Lublin
Golf II uczelka głowicy
Witam, jestem tu nowy. Chciałbym się dowiedzieć paru rzeczy. Mam golfa II silnik 1.3 na wtrysku. Rok 1991. I mam taki problem: samochód jakiś zrobił mi się wolny, taki muł. Podejrzewam że to uszczelka głowicy. Bo pod korkiem wlewu oleju jest taka biała maź, a i w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego jest brązowy osad. Czy to jest wina uszczelki?? jak coś to będę dalej pytał. Licze na odpowiedź
Darooo
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Golf II uczelka głowicy
Biała maź występuje szczególnie zimą z pwoodu niedogrzania silnika (krótkie odcinki trasy).
Brązowy osan w zbiorniczku w połączeniu z mazią pod korkiem na 90% potwierdza uszczelkę pod głowicą - uszczelka puściła między kanałem olejowym a płaszczem wodnym, płyn łączy się z olejem.
Przy zimnym silniku odkręć korek zbiorniczka i uruchom silnik - jak będzie bomblowało to również potwierdzenie walniętej uszczelki - spaliny dostają się do układu chłodzenia. Również na ciepłym silniku będziesz miał bardzo twarde węże idące do chłodnicy, silnik będzie się przegrzewał przy większym obciążeniu.
Brązowy osan w zbiorniczku w połączeniu z mazią pod korkiem na 90% potwierdza uszczelkę pod głowicą - uszczelka puściła między kanałem olejowym a płaszczem wodnym, płyn łączy się z olejem.
Przy zimnym silniku odkręć korek zbiorniczka i uruchom silnik - jak będzie bomblowało to również potwierdzenie walniętej uszczelki - spaliny dostają się do układu chłodzenia. Również na ciepłym silniku będziesz miał bardzo twarde węże idące do chłodnicy, silnik będzie się przegrzewał przy większym obciążeniu.
- Dareczek013
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: sob lut 19, 2011 17:41
- Lokalizacja: Lublin
Golf II uczelka głowicy
Dziękuje za odpowiedź i już odpowiadam na pytanie, bo akurat to wszystko sprawdzałem bo ja trochę się znam. Więc tak, ta maź jest biała , a jak odkręcę korek w zbiorniczku to bulgocze woda. Ale węże to ja mam miękkie. I zauważyłem jeszcze takie coś że jak stoje przodem na jakimś wzniesieniu to szybko mi się nagrzewa samochód.
Czyli 99% to uszczelka, a można na niej tak jeździć i czekać aż padnie całkiem czy wymienić??
Czyli 99% to uszczelka, a można na niej tak jeździć i czekać aż padnie całkiem czy wymienić??
Darooo
- piotrek gti_abf
- Ma gadane
- Posty: 199
- Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
- Lokalizacja: okolice Wielunia
Golf II uczelka głowicy
Lepiej to naprawić jak najszybciej bo jakby nie patrzeć to olej miesza się z płynem i traci swoje właściwości.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Golf II uczelka głowicy
i paprze cały układ chłodzenia olejem (nagrzewnicę i chłodnicę w szczególnościpiotrek gti_abf pisze:bo jakby nie patrzeć to olej miesza się z płynem
- Dareczek013
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: sob lut 19, 2011 17:41
- Lokalizacja: Lublin
Golf II uczelka głowicy
Rozumiem. Więc jak tylko zdobędę na to środki to zabiore sie za naprawe. A teraz kolejne pytania. Ostatnio mam dość skąpy budżet bo wymieniłem przednie łożyska w moim golfie i troche mnie wyniosły. I mam takie pytanie, czy przy wymianie tej uszczelki "musowo" planować głowicę czy może się obejść bez tego?? I drugie pytanie: czy można zmienić tą uszczelke głowicy wymieniając tylko płyn chłodniczy na nowy a olej np. za miesiąc?? A i ile kosztuje planowanie głowicy tak średnio??
Darooo
- piotrek gti_abf
- Ma gadane
- Posty: 199
- Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
- Lokalizacja: okolice Wielunia
Golf II uczelka głowicy
Niby da się to sprawdzić, ale ja osobiście bym ją planował. Ja za planowanie płaciłem 50zł. Płyny powinieneś wymienić na nowe bo na takim oleju nie ma co jeździć.
- Dareczek013
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: sob lut 19, 2011 17:41
- Lokalizacja: Lublin
Golf II uczelka głowicy
Ajaj i kolejny koszt. Cały czas coś się tylko psuje... Dzięki za odpowiedź. I ogólnie za pomoc. tutaj przynajmniej można otrzymać pomoc a nie kozaczą inni. Dzięki . A prawda jeszcze jedno juz nie będe zakładał kolejnego wątku, tłuką mi sie zawory, można tak jeździć czy też trzeba robić??
Darooo
- piotrek gti_abf
- Ma gadane
- Posty: 199
- Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
- Lokalizacja: okolice Wielunia
Golf II uczelka głowicy
Trzeba robić bo jak tak będzie waliło po nich to się zniszczą i będą nadawały się tylko do wyrzucenia. A jak padną to znów trzeba będzie głowice zrzucać... Pozdrawiam
- lukasfenix
- Gadatliwa bestia
- Posty: 648
- Rejestracja: sob sie 04, 2007 19:14
- Lokalizacja: Poznań
Golf II uczelka głowicy
Pewnie chodzi Koledze o popychacze zaworowe.Dareczek013 pisze:A prawda jeszcze jedno juz nie będe zakładał kolejnego wątku, tłuką mi sie zawory, można tak jeździć czy też trzeba robić??
Można na tym jeździć, w lato nie będą się tak tłukły jak teraz przy niskich temperaturach. Pamiętaj jednak, że z czasem będzie co raz głośniej...
- Dareczek013
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: sob lut 19, 2011 17:41
- Lokalizacja: Lublin
Golf II uczelka głowicy
No mechanik-kolega powiedział mi że to szklanki zaworów. Oj tam będę jeździł na tym. Teraz tą uszczelke musze wymienić. Kurczę to forum to super jest. Wszystko się można łatwo dowiedzieć. A wie ktoś czy jak oddam głowice do splanowania to oni cofną zawory bo słyszałem że cos takiego trzeba zrobić, czy to już do oddzielnego zakładu??
Darooo
- piotrek gti_abf
- Ma gadane
- Posty: 199
- Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
- Lokalizacja: okolice Wielunia
Golf II uczelka głowicy
Ja tam zaworów nie cofałem po planowaniu. A niby czemu ma służyć to cofanie?
- Dareczek013
- Mały gagatek
- Posty: 71
- Rejestracja: sob lut 19, 2011 17:41
- Lokalizacja: Lublin
Golf II uczelka głowicy
bo jak sie splanuje głowice to żeby one nie dotykały tłoków bo w końcu głowica będzie ciutke mniejsza
Darooo
- piotrek gti_abf
- Ma gadane
- Posty: 199
- Rejestracja: śr lut 23, 2011 01:32
- Lokalizacja: okolice Wielunia
Golf II uczelka głowicy
No tak ale głowice planuje się minimalnie (żeby się tylko cała zabieliła) Ja już kilka uszczelek wymieniłem i tylko z jedną był problem bo zawory spotkały się z tłokami ( ale to nie było auto tylko jakiś wynalazek ) ale daliśmy grubszą uszczelkę i było ok
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości