Garrett GTB do TDI PD

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: Ral1n » wt lut 22, 2011 11:49

Koledzy, dzień dobry,

Z uwagi na fakt, iż nie znajduję żadnych haseł w wyszukiwarce, chciałbym zasięgnąć trochę info o nowej generacji turbin GTB1756VK oraz GTB2260VK. Nie ukrywam, że chciałbym na wiosnę/wczesne lato powrócić do tematu i dokończyć / zrealizować finalnie mój zamysł odnośnie kolejnego stage'u w MKIV 1.9PD ASZ. Bardzo proszę o przybliżenie kilku faktów dotyczących perspektyw montażu tych suszarek jako alternatywy dla 1749VB (ARL) oraz GT2256 (MB ML270 CDI) - szczególnie interesuje mnie typ GTB1756VK?

Z tego co mi wiadomo, żadna z nich nie jest P&P, więc sprawa kolektora zostaje otwarta. Okolice uzyskania 240PS wykluczam totalnie - ze względu na efekt krótkotrwałego wykorzystania mocy. Interesowałby mnie przedział 210PS - 215PS z możliwością kilkukrotnego wykorzystania pełnej mocy bez wysrania się jednostki.

Moje pytanie: jak można dokonać porównania typów: GT1749VB oraz GTB1756? Czy przy 1756 trzeba mieć zrobiony przelot na ostatnim mufflerku, czy seria bez kata wystarczy?

Z pozdrowieniami.



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: mrozoo » wt lut 22, 2011 19:16

gtb1756vk osiada prawie p&p na kolektorze wydechowym z avf;) U mnie siedzi i slicznie sie sprawuje :P Co do gtb2260vk trzeba rezac flansze na kolektor...


Flansze pod turbiny GTB!!
Montaż turbin GTB
Spawanie ukladow wydechowych/dolotowych metoda TIG
Customowe kolektory wydechowe
BIZON GARAGE

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: krzys-jeruzal » wt lut 22, 2011 21:12

mrozoo, masz może wykres jak to na dole jedzie bo sam jestem ciekawy tej turbiny , narzazie zapodałem turbo z 2,0 CBBB 170ps niby daje rade do ok 215-220ps ale dołem jedzie jak seria , niema różnicy po miedzy seryjną suszarka z BKD
kolega masakra z forum tez zastanawia się nad tą turbina
mam link z zagranicy na temat tej turbiny
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=256419" onclick="window.open(this.href);return false;



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: mrozoo » wt lut 22, 2011 22:29

krzys-jeruzal, powiem ci, ze idzie lepiej z dolu jak seryjna gt1749va! Jest na lozyskowaniu kulkowym i o wiele szybciej sie wkreca. Ponadto nie ma ogranicznika zamkniecia kierownic, i mozna ja tak ustawic, ze na postoju bedzie dmuchac 2 bary, z tym, ze robi sie straszny surge z wiadomych przyczyn;) Nie mam niestety, jakos w sezonie zrobi sie wykres po wzmocnienu sprzegla...


Flansze pod turbiny GTB!!
Montaż turbin GTB
Spawanie ukladow wydechowych/dolotowych metoda TIG
Customowe kolektory wydechowe
BIZON GARAGE

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: krzys-jeruzal » wt lut 22, 2011 23:04

mrozoo, troszkę montaż , od czego zapodałeś gruszkę podciśnieniową i jak to ustawiłeś ???? i czy dużo miejsca zajmuje to turbo ...



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: mrozoo » wt lut 22, 2011 23:56

zaraz pojdzie PW


Flansze pod turbiny GTB!!
Montaż turbin GTB
Spawanie ukladow wydechowych/dolotowych metoda TIG
Customowe kolektory wydechowe
BIZON GARAGE

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: krzys-jeruzal » śr lut 23, 2011 10:29

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=358875" onclick="window.open(this.href);return false;
tu w temacie opisałem jak zakładałem co robiłem , tylko zaznaczam ja nie waham sie z wzięciem szlifierki w rękę czy wiertarki a nawet spawarki...
turbo dział na dole kapitalnie a na górze 1.2 .3 jest dobrze na 4,5 ,6 przeładowuje powyżej 3 t rpm , kiedyś musze poregulować sztanga troszkę.... jak włożę wzmocnione sprzęgło to pojadę na strojenie rogala...



arwam

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: arwam » śr lut 23, 2011 11:50

większe zachowuje siętak na silniku 101KM
[youtube][/youtube]

ta ma napewno troszkę większy czas zwłoki niż GTB1756VK ale gdybym to wiedział wcześniej i w dodatku wcześniej wpadł na pomysł nowego sterowania VNT nie za pomocą elektroniki, to gdyby nie to że zanim wycofałem ofertę a kupiec sięz jawił zostałoby dla mnie przynajmniej do czasu zdobycia odpowiednio dużej turbiny na WG ale skoro oferta jeszcze była nie wycofana a kupiec się zjawił to ja z " bólem serca" ją sprzedałem.
Ale móięże nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.
jak będzie znów mój dostawca to się weźmie taką samą lub większą jeśli się trafi



Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: Ral1n » śr lut 23, 2011 13:18

Cześć,

Dzięki za zainteresowanie tematem.

mrozoo,

czy mógłbyś coś więcej powiedzieć o parametrach jakie uzyskałeś z 1756? :pub: Kwestia łożysk i potencjalne wcześniejsze wstawanie turbo to same zalety, dlatego mnie te sprężarki zainteresowały.
edit: dopiero doczytałem, że nie masz jeszcze wykresu.

Co do pompażu na wolnych obrotach to nie wiem jeszcze, dlaczego to zjawisko występuję. W samolotach jest obserwowane przy wysokich obrotach silnika (podczas prędkości przelotowej lub maksymalnej - V startowej).

Czyli reasumując, z tego co wyczytałem w linkach ... 1756 is capable of doing 230bhp, and also has a very, very good low... Na tym samym forum bodajże - można kupić od użytkownika za €550 nówkę. To chyba bardzo dobra cena, jak myślicie?

Pozostaje pytanie, dotyczące wydechu. Może zostać seria bez kata? Czy ktoś z tunerów ogarniał już softy i jakich parametrów klient może oczekiwać. Pytam oczywiście grzecznościowo i orientacyjnie.

Z pozdrowieniami.
:jezor: :pub:



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: mrozoo » śr lut 23, 2011 13:36

Co do surge'a to mowilem tylko o jej wydajnosci, i o tym, ze na postoju potrafi nadmuchac o wiele wiecej niz motor jest w stanie przyjac;) Wszystko rozchodzi sie o odpowiednie wyregulowanie sztangi i bedzie OK:) ... Jesli masz zamiar ja kupowac to polece ci gtb2056vk, jest tak samo osadzana na kolektorze jak gtb1756vk ale ma jeszcze wiekszy potencjal i minimalnie pozniej wstaje :)

Tak wyglada flansza gtb1756vk[taka sama jest w gtb2056vk]na kolektor, wierci sie jedna dodatkowa dziure i mozna zakladac.
Obrazek


Flansze pod turbiny GTB!!
Montaż turbin GTB
Spawanie ukladow wydechowych/dolotowych metoda TIG
Customowe kolektory wydechowe
BIZON GARAGE

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Re: Garrett GTB do TDI PD

Post autor: krzys-jeruzal » śr lut 23, 2011 18:47

gtb2056vk a od czego to wogóle jest od tych 2.7 190ps czy 3.0 204ps ???
niemogłem nigdzie znalesc wykresu z tym turbo niestety...



Awatar użytkownika
Ral1n
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: pn cze 21, 2010 13:15
Lokalizacja: Warszawa

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: Ral1n » śr lut 23, 2011 19:35

mrozoo, już nie podpuszczaj tą większą 20'stką :kac: :pub: :goof: 17 powinna być w sam raz. :bigok: I tak z MKIV klekota nie zrobi się pogromcy. :rotfl:

Gdyby ktoś z Was natknął się na wykres z jakąkolwiek z omawianych w tym temacie GTB'etek to byłoby miło jak byście zamieścili. :grin:

Koledzy, jak z tym wydechem myślicie? Seria bez kata mogłaby zostać?



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: krzys-jeruzal » śr lut 23, 2011 19:41

ja na razie zostawiam serie bez kata i na konicu oryginalny tłumik... jeżeli na nim dojedzie do 210-215 km nie będę robił nic z wydechem..



arwam

Garrett GTB do TDI PD

Post autor: arwam » śr lut 23, 2011 21:42

Ral1n pisze:mrozoo, już nie podpuszczaj tą większą 20'stką :kac:
mrozoo wie co robi :helm:

Ral1n pisze: I tak z MKIV klekota nie zrobi się pogromcy. :rotfl:
a kto powiedział że sie nie da?.

skoro ja dzisiaj zrobiłem audi A4 z 2.5TDI V6 a koleś jak mnie zatrzymał żeby się zapytać co mam pod maską to pochwalił się że ma programik na 220KM.
a moja odpowiedź co mam pod maską brzmiała : "1.6D po remoncie " :)



Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości