wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- CrocodileReggae
- Gadatliwa bestia
- Posty: 882
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
- Lokalizacja: Warszawa
wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy
Witam,
Sprawa dotyczy golfa II 1,6 B, 87r - pełna szyba
Swego czasu urwała się manetka od spryskiwacza.
Znajomy taty założył mu od golfa z MFA - wspomnial że coś przerabiał
Manetka się ułamała ponownie, tato zakupił manetkę - nówka sztuka zamiennik bez MFA...
Po założeniu nie było spryskiwaczy.
Do pompki dochodzi + albo na jednym kablu albo na drugim.
Tymczasowo zapodano masę z karoserii i działa tylko sprysk przodu.
Domyślam się że kiedyś kolega taty przełożył kable w kostce pod inna manetkę.
Czy mogę prosić o ori schemat kabli w kostce? Pozamieniam piny... To chyba powinno rozwiązać sprawę?
Bo na starej - połamanej od mfa wszystko chodziło ok.
Sprawa dotyczy golfa II 1,6 B, 87r - pełna szyba
Swego czasu urwała się manetka od spryskiwacza.
Znajomy taty założył mu od golfa z MFA - wspomnial że coś przerabiał
Manetka się ułamała ponownie, tato zakupił manetkę - nówka sztuka zamiennik bez MFA...
Po założeniu nie było spryskiwaczy.
Do pompki dochodzi + albo na jednym kablu albo na drugim.
Tymczasowo zapodano masę z karoserii i działa tylko sprysk przodu.
Domyślam się że kiedyś kolega taty przełożył kable w kostce pod inna manetkę.
Czy mogę prosić o ori schemat kabli w kostce? Pozamieniam piny... To chyba powinno rozwiązać sprawę?
Bo na starej - połamanej od mfa wszystko chodziło ok.
www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl
- CrocodileReggae
- Gadatliwa bestia
- Posty: 882
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
- Lokalizacja: Warszawa
wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy
nikt... nic... żaden?
www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl
wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy
MFA nie ma tutaj nic do rzeczy, jeżeli coś przerabiał to prawdopodobnie była to manetka nowego typu. Ma ona ma inna wtyczkę i musiał ją zmienić. Z tego co kojarzę to ilość kalki i kolory są takie same w starym i nowym typie.
Napisz coś więcej o tym, kiedy jest i na którym przewodzie napięcie?CrocodileReggae pisze:Do pompki dochodzi + albo na jednym kablu albo na drugim.
- CrocodileReggae
- Gadatliwa bestia
- Posty: 882
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
- Lokalizacja: Warszawa
wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy
nie działa tylni spryskiwacz.
w takim sensie że + podaje ale - już nie.
Przydał by sie schemat kabli w wiązce - bo u mnie jest zamieszane coś.
Jak by ktoś miał dostęp do tej wiązki to bardzo proszę o foto, rysunek albo jakiś opis.
w takim sensie że + podaje ale - już nie.
Przydał by sie schemat kabli w wiązce - bo u mnie jest zamieszane coś.
Jak by ktoś miał dostęp do tej wiązki to bardzo proszę o foto, rysunek albo jakiś opis.
www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy
spisz numery z manetki i sprawdź czy nie są od jetty. A schematów naprawde nie potrafisz znaleźć? volkswagen.msk.ru albo chomikuj wszystko jest bez kłopotu dostępne.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- CrocodileReggae
- Gadatliwa bestia
- Posty: 882
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
- Lokalizacja: Warszawa
wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy
Paweł Marek, dzięki za namiary
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_g2" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Golf 2 1987 Wiring Diagrams (eng.)
Czy mógł by ktos zorientowany sprawdzić czy dobrze rozumuję:
pierwszy plik, ostatnia strona
windshield wiper switch
grn/yel
grn
grn/blk
grn/blk
grn/red
grn/wht
brn
tak powinno być?
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_g2" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Golf 2 1987 Wiring Diagrams (eng.)
Czy mógł by ktos zorientowany sprawdzić czy dobrze rozumuję:
pierwszy plik, ostatnia strona
windshield wiper switch
grn/yel
grn
grn/blk
grn/blk
grn/red
grn/wht
brn
tak powinno być?
www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy
Na pompkę spryskiwacza raz jest (+) (-) a raz (-) (+) (jeden zbiornik) zależy czy przód czy tył i odpowiednio reagują przekaźniki wycieraczek bo jeden sterowany jest plusem a drugi masą.
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy
w MK3 we wtyku manetki ą styki T i H na nich pojawia się plus i minus dla silniczka spryskiwacza naprzemiennie więc sobie sprawdź bo sądzę że tak samo jest w mk2
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy
Temat mi troszkę umknął a sprawa nie jest skomplikowana. Wszystko zależy od wersji Golfa Kolegi. Mianowicie w tych własnie latach zmieniono system z dwóch silniczków: przedni osobno a tylny osobno; każdy dostawał tylko plusa, każdy też miał swą masę do blachy - nie przez manetkę, tak jak na ruskim pliku. Natomiast po zmianie, system był jednosilniczkowy, jak pisze Kolega Marcinek 84. Tak więc jest możliwe, że Kolega kupił starszą manetkę, podającą tylko plusa a potrzebna jest ta nowsza podająca napięcie naprzemiennie ale jednocześnie podająca naprzemiennie także masę.
Przeróbka się nie opłaca, wystawić na aukcji a kupić właściwą.
Przeróbka się nie opłaca, wystawić na aukcji a kupić właściwą.
- CrocodileReggae
- Gadatliwa bestia
- Posty: 882
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
- Lokalizacja: Warszawa
wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy
Kurdę Zico63b, nigdy bym na to nie wpadł...Zico63b pisze:Tak więc jest możliwe, że Kolega kupił starszą manetkę, podającą tylko plusa a potrzebna jest ta nowsza podająca napięcie naprzemiennie ale jednocześnie podająca naprzemiennie także masę.
Przeróbka się nie opłaca, wystawić na aukcji a kupić właściwą.
A ja myślałem że poprzednim razem było coś namieszane w kablach...
A nie warto bardziej dokupić 2 pompkę, masa z blachy... co sądzisz?
Jak odróżnić manetkę na 2 silniczki od tej z naprzemiennymi + - ?
www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy
O! To jest myśl! -będzie od razu "zapasowa" na przód w razie czego, przełoży się tylko wężyk.CrocodileReggae pisze: A nie warto bardziej dokupić 2 pompkę, masa z blachy... co sądzisz?
Mieć w ręce i obadać żaróweczką, inne były chyba wtyki a na pewno inny jest numer VW - i tak:CrocodileReggae pisze:Jak odróżnić manetkę na 2 silniczki od tej z naprzemiennymi + - ?
Od 1977 do ok. 1985 roku to numer 321 953 519
W latach 85 do 88 lub 89 - 191 953 519
I od 88 lub 89 do końca produkcji 357 953 519 ale te miały inny kształt wtyków i włącznik awaryjnych.
Po prostu, najlepiej by ten nowy miał numer identyczny ze starym, w czym problem?
Ostatnio zmieniony wt mar 01, 2011 01:29 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.
- CrocodileReggae
- Gadatliwa bestia
- Posty: 882
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
- Lokalizacja: Warszawa
wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy
było by super - z góry wielkie dziękiZico63b pisze:a na pewno inny jest numer VW - tego sprawdzę i napiszę.
www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy
Tak więc, jak widać - te najstarsze mają numer 321, nowsze 191 a zupełnie inne, ostatnie 357. Natomiast dalsze sześć cyfr oznacza już typ i rodzaj włącznika ("manetki wycieraczek") i jest w każdym ten sam. Litera oznacza istnienie lub nie np. przycisków MFA i innych wyposażeń.
Podsumowując, potrzebna teraz jest manetka zaczynająca się od 191 lub, jeśli są zmienione wtyki, 357. Warto zwrócić uwagę na charakterystyczny, wygięty kształt wtyków w starszej wersji.
Starsze manetki
Najnowsze
Podsumowując, potrzebna teraz jest manetka zaczynająca się od 191 lub, jeśli są zmienione wtyki, 357. Warto zwrócić uwagę na charakterystyczny, wygięty kształt wtyków w starszej wersji.
Starsze manetki
Najnowsze
- CrocodileReggae
- Gadatliwa bestia
- Posty: 882
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
- Lokalizacja: Warszawa
wymiana manetki - zwykła>mfa>zw brak spryskiwaczy
Zico63b, czyli nie wiadomo jaki numer ma ta która dokupiliśmy do wersji z 2 pompkami? I nie wiadomo jaki ta z 1 pompką? Wiem że piny nie są tam ułożone równiutko tylko tak pod skosami.
www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości