Przerwa/zwarcie do masy 0261

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

fenixV564
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 22:25

Przerwa/zwarcie do masy 0261

Post autor: fenixV564 » wt wrz 28, 2010 19:26

Witam!!!
Mam takie pytanko bo od pewnego czasu w moim golfie wyskakuje taki błąd jak w tytule którego nie da sie usunac i co jakis czas sonda lambda. Powie mi może ktoś w czym tkwi problem. No i może ktoś uchyli rąbek tajemnicy jak zrobić zeby nie trząsło na jałowym biegu i miał wyższe obroty.
pozdrawiam i prosze o pomoc



fenixV564
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 22:25

Przerwa/zwarcie do masy 0261

Post autor: fenixV564 » wt wrz 28, 2010 23:02

szperając w necie po kodach doszłem ze jest to cos związane z pierwszym wtryskiem. Co to może oznaczać i dlaczego wyskakuje ciągle błąd lambdy. No i te trzęsienie które zaczeło się po wymianie przedniej poduszki. No i zauważyłem jeszcze z spadły mi dość sporo obroty.
Może ktoś pomoże
silniczek 1.6 aee



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Przerwa/zwarcie do masy 0261

Post autor: mariusz75 » wt wrz 28, 2010 23:37

Po pierwsze.

błąd o numerze P0261 co odpowiada numerowi 16645 :hmm:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Przerwa/zwarcie do masy 0261

Post autor: mariusz75 » wt wrz 28, 2010 23:45

DTC: 16645 P0261
Wtryskiwacz 1 ( N30)Zwarcie do masy


Dodatkowe informacje,



Możliwe objawy :
Nieregularne chodzenie

Możliwe przyczyny:
Sprawdź okablowanie i połączenia
Zwarcie do masy
wtryskiwacz Sprawdź

Możliwe rozwiązania :
Sprawdź , napraw okablowanie oraz wtyczki
Sprawdź / wymień wtryskiwacze (wymienić je wszystkie! )

A po ludzku. wtrysk na przewodzie ma zwarcie do masy więc może:
- padł sam wtrysk i jego cewka robi zwarcie
- przetarł się kabel sterujący wtryskiem i dotyka do masy robiąc zwarcie
- do którejś wtyczki dostała się woda i korozja robi zwarcie do masy (wtyczki w której idzie przewód zasilający od N30)

Wyjmij wtyczkę od wtrysku na chodzącym silniku i w jej piny wsadź kontrolkę 12 V (jak nie masz to zwykła żarówka 5W bez gwintu przy której wyprostuj metalowe nóżki i wsadź w wtyczkę od kabla zasilającego wtrysk)

jeśli będzie migać to padł wtrysk, jeśli nie to padł przewód zasilający , jeśli świeci stale zwarcie do masy
Możesz zmierzyć również oporność za pomocą zwykłego miernika od RUSKICH za 12 zł czy wszystkie wtryskiwacze mają zbliżoną.

W wtyczce od przewodu zasilającego wtryskiwacz na pinie nr. 1 powinien być stały plus po włączeniu zapłonu, a na pinie numer 2 masa sterująca czasem otwarcia wtryskiwacza.Czyli powinna się ona pojawiać tylko wtedy na pracującym silniku gdy ma nastąpić wtrysk paliwa do danego cylindra.
.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

fenixV564
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 22:25

Przerwa/zwarcie do masy 0261

Post autor: fenixV564 » wt lut 08, 2011 01:18

hmm... sprawdziłem i z tego co mi wychodzi to wszystko ok... a problem dalej tkwi w tym ze blad jest dalej



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Przerwa/zwarcie do masy 0261

Post autor: Paweł Marek » wt lut 08, 2011 16:59

zacznij od przejrzenia okablowania od tego wtryskiwacza po ECU, VAG nie wie gdzie jest usterka, jeśli nic nie znajdziesz na kablach toby wskazywało na usterkę ECU.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

fenixV564
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 22:25

Przerwa/zwarcie do masy 0261

Post autor: fenixV564 » sob lut 19, 2011 17:53

no i sprawdzilem kable i wszystko inne i otz ten smieszny bład wyskakuje i teraz prosze o konkretna pomoc w tej sprawie...



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Przerwa/zwarcie do masy 0261

Post autor: mariusz75 » ndz lut 20, 2011 12:00

Jeśli okablowanie jest OK. pozostaje zamienić wtryskiwacz cylindra pierwszego gdzie pojawia się błąd z wtryskiwaczem cylindra drugiego.

Jeśli błąd przejdzie na cylinder drugi wraz z wtryskiwaczem to wina wtryskiwacza.

Jeśli pozostanie na cylindrze pierwszym to zakładając że okablowanie jest OK pozostaje tylko wymiana ECU.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

fenixV564
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 22:25

Przerwa/zwarcie do masy 0261

Post autor: fenixV564 » ndz lut 20, 2011 21:54

to teraz kolego mozesz powiedziec ile taki zabieg moze kosztowac



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Re: Przerwa/zwarcie do masy 0261

Post autor: mariusz75 » ndz lut 20, 2011 23:24

fenixV564 pisze:to teraz kolego mozesz powiedziec ile taki zabieg moze kosztowac

zamiana wtryskiwaczy nic nie kosztuje no chyba że chcesz załozyć nowe oringi uszczelniające na wtryski.

A koszt ECU to juz sprawdź sam na Allegro lub na szrotach.

pzdr


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

fenixV564
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 22:25

Przerwa/zwarcie do masy 0261

Post autor: fenixV564 » ndz lut 20, 2011 23:34

no dobra to sprawdze dokladnie bo sumy mnie przerazaja...
no i mam jeszcze jedna sprawe... Mianowicie koledzy te nieszczesne w moim przypadku kostki pod stacyjka... chodzi o to ze przestaje z tym wyrabiac... poniewaz oryginal skonczyl swoja zywotnosc no doslownie sie wysluzyl... i powiem szczeze tak mam masakre min 3 w miesiacu i to bez roznicy czy zamiennik czy wymieniony na oryginal... co sie dzieje nawet doprowadza do rozladowania aku



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości