Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Posiadam Passata 1.9 TDI 90 KM 97rok
Czy to ten zaworek N75 ? Co na zdjeciu ? Tez mnie dopadł ten notlauf :/
Mechanik posprawdzał turbinie, przepływomierz... są ok.
Mowi ze na 90% to ten zaworek, co na zdjeciu.
Czy to ten zaworek N75 ? Co na zdjeciu ? Tez mnie dopadł ten notlauf :/
Mechanik posprawdzał turbinie, przepływomierz... są ok.
Mowi ze na 90% to ten zaworek, co na zdjeciu.
- Grzechu_1990
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
N75 ma białą główkę i szukaj go w bardziej dostępnym miejscu raczej
Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
W Pasku 90KM (zapewne AHU) N75 wygląda takEros89 pisze:Posiadam Passata 1.9 TDI 90 KM 97rok
Wężyki idące od turbosprężarki doprowadzą ciebie do N75.
Czyli wykonał tobie logi dynamiczne?Eros89 pisze:Mechanik posprawdzał turbinie, przepływomierz... są ok.
Wklej do diagnostyki logi dynamiczne grup 003,008,011 oraz 011 na połączonych wężykach N75
Sprawdz dokładnie wężyki w układzie N75,wykonaj diagnostykę vagiem abyś przypadkiem nie wymieniał niepotrzebnie części
Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
A wy myslicie ze która czesc jest do wymiany ?
Elektryk powiedziałze na 90% tamta czesc (zaworek) gdzie wyzej na zdjeciu zalaczylem.
Do wymiany bedzie ten zaworek czy N75 ? Bo juz sam nie wiem
Bo ja mam taki problem :
Gdy na 3 biegu obroty mam na 3-4 tys to auto wchodzi w tryb awaryjny i nie ma mocy zeby cisnąc (maksymalne predkosc na autostradzie ok 120 KMh)... ostatnio jak wyprzedzałem to prawie czołówke miałem :/ tak dlugo zbierał się Pasek. Musze wtedy wyłączyć i właczyc silnik i jest wszystko ok.
Elektryk powiedziałze na 90% tamta czesc (zaworek) gdzie wyzej na zdjeciu zalaczylem.
Do wymiany bedzie ten zaworek czy N75 ? Bo juz sam nie wiem
Bo ja mam taki problem :
Gdy na 3 biegu obroty mam na 3-4 tys to auto wchodzi w tryb awaryjny i nie ma mocy zeby cisnąc (maksymalne predkosc na autostradzie ok 120 KMh)... ostatnio jak wyprzedzałem to prawie czołówke miałem :/ tak dlugo zbierał się Pasek. Musze wtedy wyłączyć i właczyc silnik i jest wszystko ok.
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Witam!
Rozebrałem ostatnio turbinę w ALH golf IV i sztanga była nie ruchoma (chyba się zapiekło na sworzniu)? Poruszałem i jest ok. Rozebrałem turbinę i czysto było, podejrzewałem kierownice ale one były w naprawdę dobrym stanie i wszystkie się ruszały.
Mam pytanie dotyczące sztangi, Jaki opór ona ma stawiać? Teraz mi chodzi ale muszę troszkę siły włożyć aby doszła do końcowej pozycji. Sztanga jest w swojej oryginalnej pozycji. Czy ona ma leciutko chodzić, że jednym paluszkiem się ją da rade sterować (jak w egr)?
Rozebrałem ostatnio turbinę w ALH golf IV i sztanga była nie ruchoma (chyba się zapiekło na sworzniu)? Poruszałem i jest ok. Rozebrałem turbinę i czysto było, podejrzewałem kierownice ale one były w naprawdę dobrym stanie i wszystkie się ruszały.
Mam pytanie dotyczące sztangi, Jaki opór ona ma stawiać? Teraz mi chodzi ale muszę troszkę siły włożyć aby doszła do końcowej pozycji. Sztanga jest w swojej oryginalnej pozycji. Czy ona ma leciutko chodzić, że jednym paluszkiem się ją da rade sterować (jak w egr)?
Tanie części samochodowe.
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
jak komus sie sypie grucha to polecam dac te 200zl i kupic nowa bo ja swoja naprawialem co miesiac az wkoncu kupilem nowa i mam spokoj
Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Ma może ktoś zdjęcie, gdzie w moim Pasku znadjuje sie N75 ?
Posiadam Passata 1.9 TDI 90 KM 97rok
Posiadam Passata 1.9 TDI 90 KM 97rok
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
To co zaznaczyłeś to N75Eros89 pisze:gdzie w moim Pasku znadjuje sie N75 ?
Posiadam Passata 1.9 TDI 90 KM 97rok
Zdejmij z króćcy N75 wężyk koło wtyczki oraz drugi wężyk który jest pod kątem 90* do niego (oba wężyki powinny iść do turbiny) i połącz je ze sobą za pomocą kawałka cienkiej rurki i wtedy sprawdz czy złapiesz tryb awaryjny (bez obaw nic się nie popsuje)
Eros89 pisze:Ma może ktoś zdjęcie
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Witam.
Ja zaczalem od wymiany N 75 i nic to nie dalo. Mam juz przejechane 190 tys. to moze juz czas wymienic cale turbo, bo chce jeszcze nim troche pojezdzic.
Powiedzcie mi ile m/w z wymiana to moze kosztowac ?
Ja zaczalem od wymiany N 75 i nic to nie dalo. Mam juz przejechane 190 tys. to moze juz czas wymienic cale turbo, bo chce jeszcze nim troche pojezdzic.
Powiedzcie mi ile m/w z wymiana to moze kosztowac ?
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Zyga11, zacznij od logow a nie od wymiany na oslep
mi tez chcieli wymieniac zawory , turba i wyliczyli ponad 2 tysiace zl
logi + forum i wydalem 200zl za gruche i doladaowanie mam jak za czasow nowosci auta
mi tez chcieli wymieniac zawory , turba i wyliczyli ponad 2 tysiace zl
logi + forum i wydalem 200zl za gruche i doladaowanie mam jak za czasow nowosci auta
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
komputer pokazal blad 17965 i mechanik mowi, ze to moz byc 10-tki spraw. Po prostu nie stac mnie na takie zgadywanki i wymiane i czyszczenie i Bog wie, co jeszcze. Co to sa te logi, bo zielony jestem.
Chyba juz wiem
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=13245" onclick="window.open(this.href);return false;
Chyba juz wiem
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=13245" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony ndz lut 20, 2011 18:52 przez Zyga11, łącznie zmieniany 1 raz.
- Grzechu_1990
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010 18:25
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803" onclick="window.open(this.href);return false; tu masz logi, ja miałem ten błąd i miałem zapieczone kierownice, turbo do czyszczenia i powinno śmigać.
Było: Opel Astra II 1.6 16V 101KM X16XEL, Skoda Octavia I 1.9TDI 110KM ASV.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.
Jest: Opel Rekord z 1982r 2.3D 65KM i 2.0N/S (90/100KM) z 1980r Passat B5FL 1.8T 150KM AWT.
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Zyga11, ja mialem ten sam blad . A jezeli mechanik nie potrafi pokolei sprawdzic co dolega twojemu samochodowi to polecam zmienic mechanika
najpierw sprawdza sie wezyki ( koszt paru zlotych za wymiane )
potem podmienia zaworki ( 30 min roboty )
jezeli wszystko OK dobiera sie do turbo
zagadaj na regionalnym , moze ktos kto zna sie na rzeczy zajmie sie twoim autem zeby naprawic . Bo mechanik ktory by tylko wymienial wszystko to pupa nie mechanik
a jak wymieni to jak sprawdzi czy jest ok ? skoro bez zlogowania auta juz wie ze to turbo ? bo bledy odczytac z kompa to kazdy potrafi kto ma kabelek za 50zl i laptopa
u mnie okazala sie gruszka od turba a kierownice czysciutkie - gdybym oddal auto do fachowcow to wyczyscili by turbo kotre nie mialo sadzy i wzieli 400zl i co dalej by bylo to samo . A gdybym pojechal z pretensjami to by bylo ze trzeba wymienic cos innego itp itd
tak wiec - albo szukaj kogos kto bedzie chcial Ci naprawic auto a nie wymieniac wszystko co "podejrzewa ze moze byc winne '" ( bo cie skasuja na 2 tysiace zl )
lub zagadaj do kogos z okolicy kto ma VAGA i porobi ci logi i wrzucisz na forum i Cie nakieruja
najpierw sprawdza sie wezyki ( koszt paru zlotych za wymiane )
potem podmienia zaworki ( 30 min roboty )
jezeli wszystko OK dobiera sie do turbo
zagadaj na regionalnym , moze ktos kto zna sie na rzeczy zajmie sie twoim autem zeby naprawic . Bo mechanik ktory by tylko wymienial wszystko to pupa nie mechanik
a jak wymieni to jak sprawdzi czy jest ok ? skoro bez zlogowania auta juz wie ze to turbo ? bo bledy odczytac z kompa to kazdy potrafi kto ma kabelek za 50zl i laptopa
u mnie okazala sie gruszka od turba a kierownice czysciutkie - gdybym oddal auto do fachowcow to wyczyscili by turbo kotre nie mialo sadzy i wzieli 400zl i co dalej by bylo to samo . A gdybym pojechal z pretensjami to by bylo ze trzeba wymienic cos innego itp itd
tak wiec - albo szukaj kogos kto bedzie chcial Ci naprawic auto a nie wymieniac wszystko co "podejrzewa ze moze byc winne '" ( bo cie skasuja na 2 tysiace zl )
lub zagadaj do kogos z okolicy kto ma VAGA i porobi ci logi i wrzucisz na forum i Cie nakieruja
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 139 gości