Jak się rozgrzeje to zaczyna dymić
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak się rozgrzeje to zaczyna dymić
Witam wszystkich! Problem wygląda tak: silnik zimny - wszystko ok., jak już się nagrzeje do ok 50 stopni to zaczyna dymić. W dymie jest olej (nie paliwo), czasem lekko mu sie bujają obroty tzn. z 950 spadają na 500/400 później to się uspokaja. Silnik szczególnie mocno potrafi przydymić gdy rozgrzany postoi pod światłami na skrzyżowaniu.
Czy to może być coś z odmą? Może jakieś podciśnienie?
Co wymieniłem/ sprawdziłem:
gumki zaworowe wymienione, świece,kable WN, podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu,czujnik temperat. płynu, kopułka i palec, pasek rozrządu, olej filtr powietrza i oleju, regulacja zapłonu i składu mieszanki
I dalej szlag mnie trafia jak patrzę w lusterko wsteczne albo jak na skrzyzowaniu dym mnie wyprzedza. POMOCY!!
Golf MK2 1.3 NZ
Czy to może być coś z odmą? Może jakieś podciśnienie?
Co wymieniłem/ sprawdziłem:
gumki zaworowe wymienione, świece,kable WN, podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu,czujnik temperat. płynu, kopułka i palec, pasek rozrządu, olej filtr powietrza i oleju, regulacja zapłonu i składu mieszanki
I dalej szlag mnie trafia jak patrzę w lusterko wsteczne albo jak na skrzyzowaniu dym mnie wyprzedza. POMOCY!!
Golf MK2 1.3 NZ
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
jeszcze tylko zobaczę czy miarką dmucha, bo przez korek przedmuchów nie ma - wręcz tamtędy ssie powietrze (ale podobno w tym silniku tak jest - to przez tą cholerną odmę), Ciśnienie w cylindrach jest ok wszystkie mniej więcej równe dokładnie ile już nie pamiętam coś pomiędzy 11 a 12. Zresztą silnik całkiem nieźle się odpycha, tylko ten olej i cholerny dym. Nie wiem, może te pierścionki są zapieczone, pewnie i tak się skończy rozbiórką głowicy. A i jeszcze jedno olej jest mineralny Mobil 1, w/g producenta powinien być pół sysntetyk, ...ale przy tm przebiegu 190 tyś... No nic czekam na dalsze sugestie.
gumki zaworowe, juz wymieniłem, dobrałem się do nich przez rozrząd więc uszczelki i pierścieni nie widziałem. Ale zastanawia mnie jedna rzecz, ten cholernik nie kopci jak jest zimny. A przecież przy walniętych pierścieniach powinien! On dymi dopiero jak się nagrzeje, a wtedy pierścienie się rozszerzają i powinny go doszczelnić - czyli powinien przestać dymić! I o co tu k...a chodzi?
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Jeżeli ciśnienie masz ok to pierścieniami nie daje oleju Hmm.Może masz pękniętą głowicę i jak się rozgrzeje to się rozszczelnia i bierze olej!? Może blok silnika pęknięty ale raczej nie , może ta głowica , ciężki temat tu trzeba fachowca i to dobrego my tu możemy tylko starać się coś zasugerować bo nikomu nieubliżając ale raczej trzeba lat praktyki i trzeba tu siedzieć aby Ci dobrze doradzić a w tych sprawach grono jest troszkę młode i różnych profesji.Może ktoś coś podsunie , ja bym spróbował zwalić głowicę dać do sprawdzenia i to by było z bani na bank .
-
- Mały gagatek
- Posty: 91
- Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
- Lokalizacja: Dębica
Zacznę od "looknięcia" do środka głowicy i wymiany pierścieni wraz z przyległościami (plan minimum) Wymiana silnika to ostateczność. jutro wyjeżdżam na parę dni więc trochę zamilknę. Jak wrócę to dam znać jak to się skończyło.
Bazę informacji należy zasilać!!!
Dzięki wszystkim za sugestie!
Jak tylko coś konkretnego będę wiedział dam znać - obiecuję.
Bazę informacji należy zasilać!!!
Dzięki wszystkim za sugestie!
Jak tylko coś konkretnego będę wiedział dam znać - obiecuję.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 385 gości