Budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń
jeśli nie będzie dziwne osadzenie koła pasowego to po założeniu bez przeróbek silnik będzie się kręcił tylko 3800rpm.
ale jeśli jest dobry stan to dawca jest jak najbardziej dobry
ale jeśli jest dobry stan to dawca jest jak najbardziej dobry
-
- Użytkownik
- Posty: 255
- Rejestracja: wt kwie 13, 2010 16:07
- Lokalizacja: Rzeczenica
- Kontakt:
budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń
A co idzie zrobić z mojego nowego nabytku 1.9 td z 97 r 180 tys przebiegu ? założyłem mu moją pompę od sb-ka kręcił sie nie wiem czemu ponad 6 tys na niej oraz dołożyłem turbo KK24 w bdb stanie wyda cos ciekawego z tego do upokorzenia BMW
[img]http://img521.imageshack.us/i/p1110005medium.jpg[/img]
budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń
Mam jeszcze pytanie odnośnie pompy, na bazie której najlepiej zbudować pompę 10mm. Najlepsza pompą z seryjnych jest SB-kowa, tylko zastanawia mnie, czy gdy wsadzę do niej zestaw (głowiczkę, tłoko-roździelacz i falę) z 1.9TDI, to co z blachą z pod głowiczki która jest seryjnie w pompach SB - zostawić ją pod nową głowiczką z TDI?
Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z
budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń
Witam
Panowie po przeczytaniu wątku nurtuje mnie pytanie w którym miejscu/jak należy zmierzyć fale w celu określenia jej wysokości, oraz druga kwestia to w którym miejscu mierzyć tłokorozdzielacz żeby wiedzieć ze jest to 10 czy 11?
pozdrawiam
Panowie po przeczytaniu wątku nurtuje mnie pytanie w którym miejscu/jak należy zmierzyć fale w celu określenia jej wysokości, oraz druga kwestia to w którym miejscu mierzyć tłokorozdzielacz żeby wiedzieć ze jest to 10 czy 11?
pozdrawiam
budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń
Sledziu, prawidłowo zmierzysz za pomocą czujnika zegarowego jej wznios a do do podsadzenia to się już trochę trzeba pobawić. nie zmierzysz tego normalnie.
budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń
jeśli pompa to oryginał i jest zaplombowana , nie trzeba mierzyć jest to napisane na pompieSledziu pisze:w którym miejscu mierzyć tłokorozdzielacz żeby wiedzieć ze jest to 10 czy 11?
Re: budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń
Jestem otwarty na wiedzę także w jaki sposób trzeba się "pobawić"?arwam pisze:Sledziu, prawidłowo zmierzysz za pomocą czujnika zegarowego jej wznios a do do podsadzenia to się już trochę trzeba pobawić. nie zmierzysz tego normalnie.
budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń
również się podłącze pod temat, jak to wszystko pomierzyć zęby nie rozwalić sobie pompy i w czym jeszcze były montowane 11 ?
na rozstaju drog... redukcja i but !!!
budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń
vision, mówimy o przypadku przekładania bebechów pompy jednego rodzaju do innej pompy również innego rodzaju.
ja nie ryzykuję bo kiedyś nie wiedziałem o tym i to źle się skończyło.
ja nie ryzykuję bo kiedyś nie wiedziałem o tym i to źle się skończyło.
budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń
Sledziu pisze:jak należy zmierzyć fale w celu określenia jej wysokości,
Co Ty się tak na ten czujnik uparłeś,prawidłowo zmierzy ją suwmiarką,prostą,zwykłą,ale dobrą suwmiarką.arwam pisze: prawidłowo zmierzysz za pomocą czujnika zegarowego jej wznios
Mierzy się w jednym tylko miejscu,fala jest tak skonstruowana,że tylko w tym punkcie można zmierzyć jej wysokość.
Żadnych czujników zegarowych mieć nie trzeba.
Mierzy się powiedzmy w połowie tłokoroździelacza,choć i na początku,też przed osadzeniem pierścienia.Sledziu pisze:w którym miejscu mierzyć tłokorozdzielacz żeby wiedzieć ze jest to 10 czy 11?
Generalnie mierzy się tę cieńszą,dłuższą część tłokoroździelacza.
Ta grubsza,krótsza,to osadzenie pierścienia dawkującego.
Na fotkach,które wkleiłem wcześniej,możesz to zauważyć.
Proste,a zarazem takie skomplikowane.vision pisze:jeśli pompa to oryginał i jest zaplombowana , nie trzeba mierzyć jest to napisane na pompie
Nie ma w tym nic trudnego,po krótce,pompę rozwalisz tylko wtedy,jak tłokoroździelacz uderzy w głowiczkę,albo nie wyjdziesz z wymiarem,czyli otwór w głowicy minie się z otworem,a raczej z kanałem(w którym osadzony jest ten otwór) w tłokoroździelaczu.kamilini pisze:jak to wszystko pomierzyć zęby nie rozwalić sobie pompy
Wtedy skończy się to eksplozją pompy,bo nie dojdzie do wtrysku paliwa,a całe ciśnienie będzie skumulowane w pompie.
Tak w kilku słowach.
A i jeszcze jedna ważna kwestia,otóż obalam mit,że fala w afn-ie jest wyższa od tych montowanych w pompach z ahu,czy 1z.
FALE W AFN I 1Z TO FALE O TAKIEJ SAMEJ WYSOKOŚĆI,fala w afn-ie DE110-7.75MM,fala w ahu,1z DE015-7.75mm.
Jeżeli ktoś twierdzi,że jest inaczej,to czekam na konkrety.
budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń
Adi1991 pisze: arwam napisał(a): prawidłowo zmierzysz za pomocą czujnika zegarowego jej wznios
Co Ty się tak na ten czujnik uparłeś,prawidłowo zmierzy ją suwmiarką,prostą,zwykłą,ale dobrą suwmiarką.
Mierzy się w jednym tylko miejscu,fala jest tak skonstruowana,że tylko w tym punkcie można zmierzyć jej wysokość.
Żadnych czujników zegarowych mieć nie trzeba.
to Ty sobie mierz suwmiarką wznios a ja bedę mierzył sobie czujnikiem.
bo podsadzenie można i suwmiarką od biedy z głębokościomierzem ale najlepiej typowym głębokościomierzem mierzyć.
skoro tak twierdzisz to widać że umiesz się posługiwać narzędziami pomiarowymi.Adi1991 pisze:A i jeszcze jedna ważna kwestia,otóż obalam mit,że fala w afn-ie jest wyższa od tych montowanych w pompach z ahu,czy 1z.
FALE W AFN I 1Z TO FALE O TAKIEJ SAMEJ WYSOKOŚĆI,fala w afn-ie DE110-7.75MM,fala w ahu,1z DE015-7.75mm.
Jeżeli ktoś twierdzi,że jest inaczej,to czekam na konkrety.
dziwnym trafem na ori pompie z 1Z nie można przekroczyć mocy 150-155KM ze sporym dymkiem za to na pompie z AFN'a nawet do 180KM przy wspomaganiu zewnętrzną pompą paliwową.
czyżby znów magia ?
jeśli posiedzisz klika lat w tych tematach wtedy będziesz wiedział o czym jest mowa a nie wymądrzał siębo kilka pompa złożyłeś i już wiesz "wszystko".
Adi1991 pisze: vision napisał(a):jeśli pompa to oryginał i jest zaplombowana , nie trzeba mierzyć jest to napisane na pompie
Proste,a zarazem takie skomplikowane.
skoro to takie proste to może ze swoich części złożysz mi pompę z falą DE 149 i tłoko-rozdzielaczem z Transita 2.5D z przedwtryskiem?
ale pod jednym warunkiem .
przyjadę do Ciebie i przy mnie będziesz odpalał silnik na niej!!!!
gwarantuję że będzie tylko jeden suw pracy i trzask rozdzieranej pompy.
ale Ty przecież wiesz wszystko, czyli czym tu się przejmować?
i powiem Ci że nie wystarczy w tym wypadku zmiana podsadzenia nawet o 2mm bo podsadzenie w tym wypadku trzeba zmienić o przynajmniej 3,5mm czyli trzeba falę posadzić głębiej w pompie o te 3.5mm.
jak to zrobisz?
bo to jest do osiągnięcia.
budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń
Prosiłem o konkrety,a nie o przytaczanie cyferek wyczytanych w necie.arwam pisze:skoro tak twierdzisz to widać że umiesz się posługiwać narzędziami pomiarowymi.
Jeżeli wiesz jakie są różnice pomiędzy falami w ahu/1z,a afn-em,to mi je podaj.
Ja podałem Ci numery fal,ich wysokości,a Ty nadal twierdzisz,że czarne jest białe.
Albo mi podasz konkretne cyfry,albo daruj sobie te mądrości,bo na mnie one wrażenia nie robią.
Raz jeszcze Ci powtórzę,miałem w rękach falę z 1z i afn-a,1wsza to DE015-7.75mm,druga,to DE110-7.75mm.
A mierzyć suwmiarką możesz uczyć swoje przyszłe dzieci,nie mnie.
Jeżeli wg.Ciebie afn ma wyższą falę,to radzę Ci rozebrać sobie te dwie pompy i dokonać dokładnego pomiaru,czym tam sobie tylko chcesz.Nawet mikrometrem.
Wynik swojego mega precyzyjnego dokonania proszę zapodać w tym temacie.
A do czasu,kiedy nie zobaczę cyfer z Twoich pomiarów,będę twierdził,bo mam ku temu dowody,że fale w afn-ie i 1z mają identyczną wysokość.
Pompy te różnią się ciśnieniem wewnętrznym,a nie wysokością fal.arwam pisze:dziwnym trafem na ori pompie z 1Z nie można przekroczyć mocy 150-155KM ze sporym dymkiem za to na pompie z AFN'a nawet do 180KM
Jeżeli wg.Ciebie większe ciśnienie nie wpływa na wzrost mocy,to ja nie widzę sensu dalszej dyskusji.
Druga sprawa,to różnica w grubościach podkładek na sprężynie tłoczka przyspieszacza kąta wtrysku i jeszcze inne jak Ty to nazywasz podsadzenie,czyli grubość podkładki.
A te w dużej mierze odpowiadają za ilość dawkowanego paliwa.
Nawet różnica w grubości rzędu 0.05mm potrafi zrobić robotę.
Czyli niech do Ciebie dotrze,że fale mają identyczną wysokość,ale są inne zasadnicze różnice.
arwam, wam wszystkim,siedzącym lata w tym szambie wydaje się,że nikt inny nie może mieć bladego pojęcia o robocie.
Są ludzie,którzy nie błyszczą wiedzą na forach,bo nie potrzebują poklasku publiki.
Na forach udzielają się tylko ci znawcy,którzy sami chcą się czegoś dowiedzieć.
Dobry fachowiec(ja takim nie jestem)ma w dupci udzielanie się na forach.
On spełnia się zawodowo w inny sposób.
Zapamiętaj sobie kolego.
Doszły mnie słuchy o Twojej fachowości przy swapie afn-a w mk2.
Do dzisiaj nie może się połapać w tym burdelu,jaki mu pod machą zafundowałeś,ale ile ty to lat w tym fachu nie siedzisz.
Ja bym za taka robotę,a raczej jej spieprzenie jaja ci uciął.
I ty się nazywasz fachowcem?
arwam, jak nie umiesz złożyć pompy z wysoką falą de 149,to zawieź ją do kogoś,kto robi to zawodowo.
On ci złoży,ja nie mam w tym najmniejszego interesu,a błyszczeć też nie mam zamiaru,bo mnie to nie podnieca.
Swoja drogą,to mógłbyś podać wysokość tej fali,ale podejrzewam,że ma gruuubo ponad 8mm,skoro tłokoroździelacz wali w głowiczkę.
Jak bym miał te wszystkie graty na stole,to mógłbym coś powiedzieć,a tak,to pozostaje życzyć powodzenia.arwam pisze:ale Ty przecież wiesz wszystko, czyli czym tu się przejmować?
i powiem Ci że nie wystarczy w tym wypadku zmiana podsadzenia nawet o 2mm bo podsadzenie w tym wypadku trzeba zmienić o przynajmniej 3,5mm czyli trzeba falę posadzić głębiej w pompie o te 3.5mm.
jak to zrobisz?
bo to jest do osiągnięcia.
Jak ja nie dam rady,to zrobi to znajomy,dobry fachowiec od pomp
Takich czarów nie robię,wole prostsze zabawy,które też dają dużo frajdy z jazdy.
A ty,jak chcesz sobie i innym udowodnić swoją fachowość,to zacznij od nauki przekładania silników.
A teraz wracając do tematu,wytłumacz mi proszę,co to jest ten przedwtrysk.
Słyszałem o czymś takim,ale to występuje chyba w dwu sprężynowych wtryskach.
Co to jest,jak to wygląda?
Ja jak dotychczas spotkałem się z kilkoma rodzajami tłokoroździelaczy,ale nie mogę zrozumieć,co to jest ten przedwtrysk.
Nawet znajomy pompiarz oczy wytrzeszczył,jak to usłyszał.
Który z tych dwóch poniższych ma ten przedwtrysk?
Ten po prawej jest z ahh,po lewej z innej 11tki,nie z forda 2.5d,choć te miały niemalże identyczne,prawie identyczne tłokoroździelacze,ale tylko te z nowszymi pompami.
W fordach 2.5d były dwa rodzaje tłokoroździelaczy,ale to pewnie wiesz.
Natomiast fale miały tylko jedną wysokość,ale i to już na bank obczaiłeś.
Różnica w falach żadna,ale w tłokoroździelaczach już kosmiczna,o czym pisałem,a pomimo tego jakoś to jeździło i jeździ.
Czyżby magia ?
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń
jak jest z pompa od iveco 2,8? jaka srednice ma tlokorozdzielacz i czy da sie bez problemu przelozyc bebechy do pompy aaz, lub do mk2 jr, sb itd
budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń
podaj nr bo były różne , w większości 2.8td to 11mm i wszystko się daslawko333 pisze:jak jest z pompa od iveco 2,8? jaka srednice ma tlokorozdzielacz i czy da sie bez problemu przelozyc bebechy do pompy aaz, lub do mk2 jr, sb itd
sprzedam
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 5 gości