Budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń

Post autor: arwam » czw lut 10, 2011 21:34

jeśli nie będzie dziwne osadzenie koła pasowego to po założeniu bez przeróbek silnik będzie się kręcił tylko 3800rpm.
ale jeśli jest dobry stan to dawca jest jak najbardziej dobry



wooojtek18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: wt kwie 13, 2010 16:07
Lokalizacja: Rzeczenica
Kontakt:

budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń

Post autor: wooojtek18 » sob lut 12, 2011 22:01

A co idzie zrobić z mojego nowego nabytku 1.9 td z 97 r 180 tys przebiegu ? założyłem mu moją pompę od sb-ka kręcił sie nie wiem czemu ponad 6 tys na niej oraz dołożyłem turbo KK24 w bdb stanie wyda cos ciekawego z tego do upokorzenia BMW


[img]http://img521.imageshack.us/i/p1110005medium.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń

Post autor: Orzeł_01 » ndz lut 13, 2011 20:53

Mam jeszcze pytanie odnośnie pompy, na bazie której najlepiej zbudować pompę 10mm. Najlepsza pompą z seryjnych jest SB-kowa, tylko zastanawia mnie, czy gdy wsadzę do niej zestaw (głowiczkę, tłoko-roździelacz i falę) z 1.9TDI, to co z blachą z pod głowiczki która jest seryjnie w pompach SB - zostawić ją pod nową głowiczką z TDI?


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Sledziu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 22:19

budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń

Post autor: Sledziu » czw lut 17, 2011 11:08

Witam

Panowie po przeczytaniu wątku nurtuje mnie pytanie w którym miejscu/jak należy zmierzyć fale w celu określenia jej wysokości, oraz druga kwestia to w którym miejscu mierzyć tłokorozdzielacz żeby wiedzieć ze jest to 10 czy 11?

pozdrawiam



arwam

budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń

Post autor: arwam » czw lut 17, 2011 11:29

Sledziu, prawidłowo zmierzysz za pomocą czujnika zegarowego jej wznios a do do podsadzenia to się już trochę trzeba pobawić. nie zmierzysz tego normalnie.



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń

Post autor: vision » czw lut 17, 2011 17:15

Sledziu pisze:w którym miejscu mierzyć tłokorozdzielacz żeby wiedzieć ze jest to 10 czy 11?
jeśli pompa to oryginał i jest zaplombowana , nie trzeba mierzyć jest to napisane na pompie



Sledziu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 22:19

Re: budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń

Post autor: Sledziu » czw lut 17, 2011 18:00

arwam pisze:Sledziu, prawidłowo zmierzysz za pomocą czujnika zegarowego jej wznios a do do podsadzenia to się już trochę trzeba pobawić. nie zmierzysz tego normalnie.
Jestem otwarty na wiedzę także w jaki sposób trzeba się "pobawić"?



kamilini
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt cze 05, 2009 10:18
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń

Post autor: kamilini » czw lut 17, 2011 19:08

również się podłącze pod temat, jak to wszystko pomierzyć zęby nie rozwalić sobie pompy :) i w czym jeszcze były montowane 11 ?


na rozstaju drog... redukcja i but !!!

arwam

budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń

Post autor: arwam » czw lut 17, 2011 20:31

vision, mówimy o przypadku przekładania bebechów pompy jednego rodzaju do innej pompy również innego rodzaju.
ja nie ryzykuję bo kiedyś :gora: nie wiedziałem o tym i to źle się skończyło.



Adi1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt cze 16, 2009 12:41
Lokalizacja: Kielce

budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń

Post autor: Adi1991 » czw lut 17, 2011 21:14

Sledziu pisze:jak należy zmierzyć fale w celu określenia jej wysokości,
arwam pisze: prawidłowo zmierzysz za pomocą czujnika zegarowego jej wznios
Co Ty się tak na ten czujnik uparłeś,prawidłowo zmierzy ją suwmiarką,prostą,zwykłą,ale dobrą suwmiarką.
Mierzy się w jednym tylko miejscu,fala jest tak skonstruowana,że tylko w tym punkcie można zmierzyć jej wysokość.
Żadnych czujników zegarowych mieć nie trzeba.

Obrazek
Sledziu pisze:w którym miejscu mierzyć tłokorozdzielacz żeby wiedzieć ze jest to 10 czy 11?
Mierzy się powiedzmy w połowie tłokoroździelacza,choć i na początku,też przed osadzeniem pierścienia.
Generalnie mierzy się tę cieńszą,dłuższą część tłokoroździelacza.
Ta grubsza,krótsza,to osadzenie pierścienia dawkującego.
Na fotkach,które wkleiłem wcześniej,możesz to zauważyć.
vision pisze:jeśli pompa to oryginał i jest zaplombowana , nie trzeba mierzyć jest to napisane na pompie
Proste,a zarazem takie skomplikowane.
kamilini pisze:jak to wszystko pomierzyć zęby nie rozwalić sobie pompy
Nie ma w tym nic trudnego,po krótce,pompę rozwalisz tylko wtedy,jak tłokoroździelacz uderzy w głowiczkę,albo nie wyjdziesz z wymiarem,czyli otwór w głowicy minie się z otworem,a raczej z kanałem(w którym osadzony jest ten otwór) w tłokoroździelaczu.
Wtedy skończy się to eksplozją pompy,bo nie dojdzie do wtrysku paliwa,a całe ciśnienie będzie skumulowane w pompie.
Tak w kilku słowach.
A i jeszcze jedna ważna kwestia,otóż obalam mit,że fala w afn-ie jest wyższa od tych montowanych w pompach z ahu,czy 1z.
FALE W AFN I 1Z TO FALE O TAKIEJ SAMEJ WYSOKOŚĆI,fala w afn-ie DE110-7.75MM,fala w ahu,1z DE015-7.75mm.
Jeżeli ktoś twierdzi,że jest inaczej,to czekam na konkrety.



arwam

budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń

Post autor: arwam » czw lut 17, 2011 23:03

Adi1991 pisze: arwam napisał(a): prawidłowo zmierzysz za pomocą czujnika zegarowego jej wznios



Co Ty się tak na ten czujnik uparłeś,prawidłowo zmierzy ją suwmiarką,prostą,zwykłą,ale dobrą suwmiarką.
Mierzy się w jednym tylko miejscu,fala jest tak skonstruowana,że tylko w tym punkcie można zmierzyć jej wysokość.
Żadnych czujników zegarowych mieć nie trzeba.

to Ty sobie mierz suwmiarką wznios a ja bedę mierzył sobie czujnikiem.
bo podsadzenie można i suwmiarką od biedy z głębokościomierzem ale najlepiej typowym głębokościomierzem mierzyć.


Adi1991 pisze:A i jeszcze jedna ważna kwestia,otóż obalam mit,że fala w afn-ie jest wyższa od tych montowanych w pompach z ahu,czy 1z.
FALE W AFN I 1Z TO FALE O TAKIEJ SAMEJ WYSOKOŚĆI,fala w afn-ie DE110-7.75MM,fala w ahu,1z DE015-7.75mm.
Jeżeli ktoś twierdzi,że jest inaczej,to czekam na konkrety.


skoro tak twierdzisz to widać że umiesz się posługiwać narzędziami pomiarowymi.
dziwnym trafem na ori pompie z 1Z nie można przekroczyć mocy 150-155KM ze sporym dymkiem za to na pompie z AFN'a nawet do 180KM przy wspomaganiu zewnętrzną pompą paliwową.
czyżby znów magia ?
jeśli posiedzisz klika lat w tych tematach wtedy będziesz wiedział o czym jest mowa a nie wymądrzał siębo kilka pompa złożyłeś i już wiesz "wszystko".

Adi1991 pisze: vision napisał(a):jeśli pompa to oryginał i jest zaplombowana , nie trzeba mierzyć jest to napisane na pompie



Proste,a zarazem takie skomplikowane.


skoro to takie proste to może ze swoich części złożysz mi pompę z falą DE 149 i tłoko-rozdzielaczem z Transita 2.5D z przedwtryskiem?
ale pod jednym warunkiem .

przyjadę do Ciebie i przy mnie będziesz odpalał silnik na niej!!!!
gwarantuję że będzie tylko jeden suw pracy i trzask rozdzieranej pompy.

ale Ty przecież wiesz wszystko, czyli czym tu się przejmować?
i powiem Ci że nie wystarczy w tym wypadku zmiana podsadzenia nawet o 2mm bo podsadzenie w tym wypadku trzeba zmienić o przynajmniej 3,5mm czyli trzeba falę posadzić głębiej w pompie o te 3.5mm.
jak to zrobisz?
bo to jest do osiągnięcia.



Adi1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt cze 16, 2009 12:41
Lokalizacja: Kielce

budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń

Post autor: Adi1991 » pt lut 18, 2011 20:37

arwam pisze:skoro tak twierdzisz to widać że umiesz się posługiwać narzędziami pomiarowymi.
Prosiłem o konkrety,a nie o przytaczanie cyferek wyczytanych w necie.
Jeżeli wiesz jakie są różnice pomiędzy falami w ahu/1z,a afn-em,to mi je podaj.
Ja podałem Ci numery fal,ich wysokości,a Ty nadal twierdzisz,że czarne jest białe.
Albo mi podasz konkretne cyfry,albo daruj sobie te mądrości,bo na mnie one wrażenia nie robią.
Raz jeszcze Ci powtórzę,miałem w rękach falę z 1z i afn-a,1wsza to DE015-7.75mm,druga,to DE110-7.75mm.
A mierzyć suwmiarką możesz uczyć swoje przyszłe dzieci,nie mnie.
Jeżeli wg.Ciebie afn ma wyższą falę,to radzę Ci rozebrać sobie te dwie pompy i dokonać dokładnego pomiaru,czym tam sobie tylko chcesz.Nawet mikrometrem.
Wynik swojego mega precyzyjnego dokonania proszę zapodać w tym temacie.
A do czasu,kiedy nie zobaczę cyfer z Twoich pomiarów,będę twierdził,bo mam ku temu dowody,że fale w afn-ie i 1z mają identyczną wysokość.
arwam pisze:dziwnym trafem na ori pompie z 1Z nie można przekroczyć mocy 150-155KM ze sporym dymkiem za to na pompie z AFN'a nawet do 180KM
Pompy te różnią się ciśnieniem wewnętrznym,a nie wysokością fal.
Jeżeli wg.Ciebie większe ciśnienie nie wpływa na wzrost mocy,to ja nie widzę sensu dalszej dyskusji.
Druga sprawa,to różnica w grubościach podkładek na sprężynie tłoczka przyspieszacza kąta wtrysku i jeszcze inne jak Ty to nazywasz podsadzenie,czyli grubość podkładki.
A te w dużej mierze odpowiadają za ilość dawkowanego paliwa.
Nawet różnica w grubości rzędu 0.05mm potrafi zrobić robotę.
Czyli niech do Ciebie dotrze,że fale mają identyczną wysokość,ale są inne zasadnicze różnice.

arwam, wam wszystkim,siedzącym lata w tym szambie wydaje się,że nikt inny nie może mieć bladego pojęcia o robocie.
Są ludzie,którzy nie błyszczą wiedzą na forach,bo nie potrzebują poklasku publiki.
Na forach udzielają się tylko ci znawcy,którzy sami chcą się czegoś dowiedzieć.
Dobry fachowiec(ja takim nie jestem)ma w dupci udzielanie się na forach.
On spełnia się zawodowo w inny sposób.
Zapamiętaj sobie kolego.
Doszły mnie słuchy o Twojej fachowości przy swapie afn-a w mk2.
Do dzisiaj nie może się połapać w tym burdelu,jaki mu pod machą zafundowałeś,ale ile ty to lat w tym fachu nie siedzisz.
Ja bym za taka robotę,a raczej jej spieprzenie jaja ci uciął.
I ty się nazywasz fachowcem?

arwam, jak nie umiesz złożyć pompy z wysoką falą de 149,to zawieź ją do kogoś,kto robi to zawodowo.
On ci złoży,ja nie mam w tym najmniejszego interesu,a błyszczeć też nie mam zamiaru,bo mnie to nie podnieca.
Swoja drogą,to mógłbyś podać wysokość tej fali,ale podejrzewam,że ma gruuubo ponad 8mm,skoro tłokoroździelacz wali w głowiczkę.
arwam pisze:ale Ty przecież wiesz wszystko, czyli czym tu się przejmować?
i powiem Ci że nie wystarczy w tym wypadku zmiana podsadzenia nawet o 2mm bo podsadzenie w tym wypadku trzeba zmienić o przynajmniej 3,5mm czyli trzeba falę posadzić głębiej w pompie o te 3.5mm.
jak to zrobisz?
bo to jest do osiągnięcia.
Jak bym miał te wszystkie graty na stole,to mógłbym coś powiedzieć,a tak,to pozostaje życzyć powodzenia.
Jak ja nie dam rady,to zrobi to znajomy,dobry fachowiec od pomp :grin:
Takich czarów nie robię,wole prostsze zabawy,które też dają dużo frajdy z jazdy.
A ty,jak chcesz sobie i innym udowodnić swoją fachowość,to zacznij od nauki przekładania silników.

A teraz wracając do tematu,wytłumacz mi proszę,co to jest ten przedwtrysk.
Słyszałem o czymś takim,ale to występuje chyba w dwu sprężynowych wtryskach.
Co to jest,jak to wygląda?
Ja jak dotychczas spotkałem się z kilkoma rodzajami tłokoroździelaczy,ale nie mogę zrozumieć,co to jest ten przedwtrysk.
Nawet znajomy pompiarz oczy wytrzeszczył,jak to usłyszał.
Który z tych dwóch poniższych ma ten przedwtrysk?

Obrazek

Ten po prawej jest z ahh,po lewej z innej 11tki,nie z forda 2.5d,choć te miały niemalże identyczne,prawie identyczne tłokoroździelacze,ale tylko te z nowszymi pompami.
W fordach 2.5d były dwa rodzaje tłokoroździelaczy,ale to pewnie wiesz.
Natomiast fale miały tylko jedną wysokość,ale i to już na bank obczaiłeś.
Różnica w falach żadna,ale w tłokoroździelaczach już kosmiczna,o czym pisałem,a pomimo tego jakoś to jeździło i jeździ.
Czyżby magia :chytry: ?



Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń

Post autor: slawko333 » sob lut 19, 2011 11:21

jak jest z pompa od iveco 2,8? jaka srednice ma tlokorozdzielacz i czy da sie bez problemu przelozyc bebechy do pompy aaz, lub do mk2 jr, sb itd



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

budowa mocnego 1.6 td do jazdy na codzięń

Post autor: vision » sob lut 19, 2011 16:02

slawko333 pisze:jak jest z pompa od iveco 2,8? jaka srednice ma tlokorozdzielacz i czy da sie bez problemu przelozyc bebechy do pompy aaz, lub do mk2 jr, sb itd
podaj nr bo były różne , w większości 2.8td to 11mm i wszystko się da


sprzedam
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 6 gości