[mk3] pala sie zarowki
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- ddChavez
- Ma gadane
- Posty: 206
- Rejestracja: śr kwie 19, 2006 18:14
- Lokalizacja: Radomsko/Wrocław
- Kontakt:
[mk3] pala sie zarowki
Uzylem opcji szukaj ale nie znalazlem (moze zle szukalem).
Problem jest taki, czesto pala mi sie zarowki. W ciagu miesiaca od swiatel mijania wymienialem juz 2 razy (raz lewe, raz prawe). Na tyle tez jedna padla. Jaka moze byc przyczyna? Jutro sprawdze napiecie ladowania. Moze ogranicznik napiecia nie dziala. Macie jakies inne pomysly? Z gory dzieki za pomoc.
Problem jest taki, czesto pala mi sie zarowki. W ciagu miesiaca od swiatel mijania wymienialem juz 2 razy (raz lewe, raz prawe). Na tyle tez jedna padla. Jaka moze byc przyczyna? Jutro sprawdze napiecie ladowania. Moze ogranicznik napiecia nie dziala. Macie jakies inne pomysly? Z gory dzieki za pomoc.
-
- Mały gagatek
- Posty: 91
- Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
- Lokalizacja: Dębica
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Na tyle padła bo była stara, a na przedzie może miałeś jakieś słabej jakości żarówki i może dlatego padły... słyszałem że te "zwykłe" żarówki to długo nie świecą...Dodatkową przyczyną przepalania żarówek mogą być skoki napięcia...
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
Z tego co piszesz to żarówki padały ci pojedyńczo.
To raczej nie jest problem, może po prostu przyszedł ich czas. Gdyby się okazało, że w ciągu miesiąca wymieniałeś kilka razy te same żarówki pewnie mogłoby to świadczyć o zbyt wysokim napięciu ale chyba szukasz dziury w całym.ddChavez pisze:W ciagu miesiaca od swiatel mijania wymienialem juz 2 razy (raz lewe, raz prawe).
- ddChavez
- Ma gadane
- Posty: 206
- Rejestracja: śr kwie 19, 2006 18:14
- Lokalizacja: Radomsko/Wrocław
- Kontakt:
No i rzeczywiscie. Na lampach jest 14V i dlatego sie ciagle pala. Ale to chyba nie jest kwestia ogranicznika napiecia bo na alternatorze jest wszystko ok, napiecie takie jak powinno byc. Po dokladnym obejrzeniu wszystkich kabli itp sadze ze cos bylo grzebane przy instalacji. Kable idace do przycisku wlaczajacego swiatla przeciwmgielne przednie (chyba , nigdy nie udalo mi sie ich wlaczyc) sa na pewno nieorginalne, takie biale jak w instalacji domowej. Wisi mi tez jakas wtyczka nie podlaczona do niczego po lewej stronie (stojac na przeciwko silnika). Szykuje sie wieksze grzebanie :/
14V to jest przy pracującym silniku, na alternatorze w tym samym czasie może być koło 14.4V więc jest to jak najbardziej prawidłowe napięcie.ddChavez pisze:o i rzeczywiscie. Na lampach jest 14V i dlatego sie ciagle pala. Ale to chyba nie jest kwestia ogranicznika napiecia bo na alternatorze jest wszystko ok, napiecie takie jak powinno byc.
czy przypadkiem nie masz obniżanego/utwardzanego golfika lub nie założyłeś najtańszych żarówek (niemarkowych) lub jakichś cudownych +100% światła.
może masz problem ze stykami przekaźników lub stykami na połączeniach żarówek, ta modyfikacja elektryki to pewnie dołożenie przekaźników i stąd napięcie 14V na żarówkach
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Tak sie mówi że jest w samochodzie 12V, jednak prawidłowo jest coś ponad 14V czyli właśnie około 14,4V.
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 392 gości