ustawienie rozrzadu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sebo77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw paź 07, 2010 18:07

ustawienie rozrzadu

Post autor: sebo77 » pn lut 14, 2011 18:00

Czesc mam pytanie mialem klopoty z odpalaniem auta po dlozszym postoju nie odpalal za pierwszym razem wiec wybralem sie mechanika koputer nie wykazal zadnych bledów,ale mechanik zajzal do rozrzadu i stwierdzil ze jest zle ustawiony ktos ustawial na pukty zaznaczone farba mechanik ustawil rozrzad i cos ustawial po zdieciu pompy vag mam pytanie co powino sie ustawiac przy rozrzadzie zeby bylo wszystko ok powiem jeszcze ze zauwazylem ze po tych zabiegach auto zaczelo mi wiecej palic i dalej od czasu do czasu nie odpala od strzala ,prosze o opinie i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

ustawienie rozrzadu

Post autor: munior » pn lut 14, 2011 19:26

sebo77 pisze: mechanik zajzal do rozrzadu i stwierdzil ze jest zle ustawiony ktos ustawial na pukty zaznaczone farba
To wcale nie znaczy że był żle ustawiony
sebo77 pisze: mechanik ustawil rozrzad i cos ustawial po zdieciu pompy vag mam pytanie co powino sie ustawiac przy rozrzadzie zeby bylo wszystko ok powiem jeszcze ze zauwazylem ze po tych zabiegach auto zaczelo mi wiecej palic i dalej od czasu do czasu nie odpala od strzala ,prosze o opinie i pozdrawiam.
Jak widzisz zapłaciłeś i dalej to samo ,swoje pytanie powinieneś zadać temu ,który wziął za to kasę


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

sebo77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw paź 07, 2010 18:07

ustawienie rozrzadu

Post autor: sebo77 » pn lut 14, 2011 20:09

Niewiem jestem laikiem w tej sprawie on niby ustawial tak jak powino byc na kole zamachowym szukal jakiegos puktu potem przy rozrzadzie wkladal jakis bolec zeby zgrywalo sie to kolo zenate z pompa niewiem jak to powino byc ale jeszcze niewiem poco zdejmowal pompe vag i tam w glowicy cos przestawial.



Awatar użytkownika
Vagoviec
Demon prędkości
Demon prędkości
Posty: 378
Rejestracja: wt wrz 21, 2010 09:47
Lokalizacja: Gorlice

ustawienie rozrzadu

Post autor: Vagoviec » pn lut 14, 2011 20:34

Na kole zamachowym ma być 0 przy skośnej krawędzi, wałek rozrządu ma się dać zablokować w tyle jakimś płaskim przedmiotem do płaszczyzny głowicy (pokrywa zaworów zdjęta oczywiście) gdyż jest w tyle wycięcie na wałku, wtedy też koło pompy ma się dać zablokować bolcem. Jak tak jest to na bank musi wszystko banglać jak należy. A jak samochód nie odpala to świece żarowe trza sprawdzić,kąt wtrysku no i czy rozrusznik kręci jak należy.
A mechanik ruszając pompę i sprawdzając coś na Vagu pewnie regulował właśnie kąt wtrysku


Numquam Desperaveris...

mizu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 14:46
Lokalizacja: poznań

ustawienie rozrzadu

Post autor: mizu » pn lut 14, 2011 23:19

witam w temacie
Mam źle ustawiony wałek rozrządu (nieco opóźniony w stosunku do wału)
Aby wyregulować rozrząd trzeba zdjąć koło zębate z wałka i na nowo założyć.
Jak zdjąć to koło?
(jest na stożku, bez klina - trzeba zluzować śrubę i gdzieś mądrze puknąć aby zeszło tylko nie wiem gdzie bo za bardzo nie ma tam dojścia)
Czy muszę przedtem zluzować napinacz paska (i pasek)?
ps
u mnie są także kłopoty z odpalaniem - to pewnie nastawnik pompy, ale to potem.



Awatar użytkownika
Vagoviec
Demon prędkości
Demon prędkości
Posty: 378
Rejestracja: wt wrz 21, 2010 09:47
Lokalizacja: Gorlice

ustawienie rozrzadu

Post autor: Vagoviec » wt lut 15, 2011 09:50

Dwie łyżki montażowe, lekkie szarpnięcie i schodzi. Luzujesz napinacz, sciągasz pasek, w tyle blokujesz wałek jakimś płaskim narzędziem ( może być klucz, byle by ściśle pasował) no i zakładasz pasek na luźnym kole rozrządu(ma być lekko zakręcone żeby swobodnie mogło się obrócić podczas napinania paska) jak napniesz pasek, dokręcasz kolo (bardzo mocno !) wyjmujesz blokadę z wałka i ma banglać. :jezor:


Numquam Desperaveris...

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

ustawienie rozrzadu

Post autor: munior » wt lut 15, 2011 12:55

Vagoviec pisze:jak napniesz pasek, dokręcasz kolo (bardzo mocno !) wyjmujesz blokadę z wałka i ma banglać. :jezor:
No i rozwala wałek w miejscu gdzie wchodzi blokada :chytry: Nigdy nie uzywać blokady w wałku jako blokady przy dokrecaniu !!! A bardzo mocno to jest 45 Nm :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Vagoviec
Demon prędkości
Demon prędkości
Posty: 378
Rejestracja: wt wrz 21, 2010 09:47
Lokalizacja: Gorlice

ustawienie rozrzadu

Post autor: Vagoviec » wt lut 15, 2011 14:41

He he źle to napisałem, masz racje podczas dokręcania nie powinno się blokować wałka w tyle. A co do 45Nm... mechanik z 25 letnią praktyką potwierdził że jednak warto dokręcać mocniej niż te 45 Nm :bigok: Elementy silnika wiecznie nowe nie są :hmm:


Numquam Desperaveris...

mizu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 14:46
Lokalizacja: poznań

ustawienie rozrzadu

Post autor: mizu » wt lut 15, 2011 17:24

Czyli jednak muszę najpierw zluzować napinacz przed ruszaniem koła zębatego na wałku.

Nie za bardzo łapię o co chodzi z tą blokadą.
Wałek musi być jakoś zablokowany bo by się przecież obrócił przy odkręcaniu/dokręcaniu.
Jeśli go dokręcamy z siłą powiedzmy 45Nm to tyle musi być na blokadzie z drugiej strony wałka.



sebo77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw paź 07, 2010 18:07

ustawienie rozrzadu

Post autor: sebo77 » wt lut 15, 2011 17:56

koledzy podepne tu jeszcze jedno pytanie chodzi mi o obroty gdy zapale auto chodzi ruwniutko jednak po chwili obroty spadaja i zaczyna telepac autem jak dodam lekko gazu to znów chodzi ruwno ale po chwili zpadaja obroty i znow telepie autem szczegolnie na zimnym silnikau.



Awatar użytkownika
Vagoviec
Demon prędkości
Demon prędkości
Posty: 378
Rejestracja: wt wrz 21, 2010 09:47
Lokalizacja: Gorlice

ustawienie rozrzadu

Post autor: Vagoviec » wt lut 15, 2011 21:42

A dzieje się to cyklicznie ? Znaczy że najpierw chodzi powiedzmy na 900rmp a za chwile 960 i trzęsie budą ? Jeżeli tak i przy tym po podpięciu Vaga widać ze dawka paliwa się zmienia znacznie to możliwe że zabrudzony jest nastawnik


Numquam Desperaveris...

mizu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 14:46
Lokalizacja: poznań

ustawienie rozrzadu

Post autor: mizu » wt lut 15, 2011 22:15

Vagowiec, co znaczy, że obroty "zmieniają się znacznie"
Czy tak jak w moim silniku:
17,49 44 45 0 16
18,81 43 45 0 19
20,08 43 41 0 18
21,34 43 46 0 16
22,61 43 45 0 18
23,87 43 48 0 15
25,19 43 47 0 14
26,56 43 47 0 14
27,83 44 42 0 13
29,09 44 42 0 12
Pokazałem cztery kolumny bloku 0
Ostatnia kolumna to dawka paliwa.
Też trzęsie silnikiem, ale nie gaśnie, bo obroty są chyba maksymalne dla wolnych: średnio 903 (co widać w pierwszej kolumnie)
Planuję wyczyścić nastawnik.



Awatar użytkownika
Vagoviec
Demon prędkości
Demon prędkości
Posty: 378
Rejestracja: wt wrz 21, 2010 09:47
Lokalizacja: Gorlice

ustawienie rozrzadu

Post autor: Vagoviec » wt lut 15, 2011 23:32

Mała pomyłka, normalnie 903 a spadają do 860 i pozniej znów rosną do 903, a przy tym dawka zmienia się o powiedzmy 1mg. Kumpel miał ostatnio identyczne objawy i czyszczenie nastawnika pomogło


Numquam Desperaveris...

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

ustawienie rozrzadu

Post autor: munior » śr lut 16, 2011 12:00

Vagoviec pisze:He he źle to napisałem, masz racje podczas dokręcania nie powinno się blokować wałka w tyle. A co do 45Nm... mechanik z 25 letnią praktyką potwierdził że jednak warto dokręcać mocniej niż te 45 Nm :bigok: Elementy silnika wiecznie nowe nie są :hmm:
Też tak uważam i 5Nm dokładam od siebie :grin:
mizu pisze:Nie za bardzo łapię o co chodzi z tą blokadą.
Wałek musi być jakoś zablokowany bo by się przecież obrócił przy odkręcaniu/dokręcaniu.
Jeśli go dokręcamy z siłą powiedzmy 45Nm to tyle musi być na blokadzie z drugiej strony wałka.
Z tego co napisałeś wynika że nie rozumiesz o czym do ciebie rozmawiamy :chytry: w związku z czym ,dam ci dobrą radę ,nie czepiaj sie tego ,bo narobisz sobie biedy


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 158 gości