Nierówne obroty po odpaleniu

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

nosboR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lut 13, 2009 11:24
Lokalizacja: Stalowa Wola

Nierówne obroty po odpaleniu

Post autor: nosboR » wt lut 15, 2011 20:56

Przeszukałem trochę forum żeby nie zakładać nowego tematu ale jednak muszę zgłosić się do was o pomoc. Od kilku miesięcy mam mały problem z odpalaniem swojego auta. Kiedy wsiadam do niego rano kiedy jest zimny i chcę go odpalić to muszę mu delikatnie dodać gazu a po zapaleniu ma strasznie nierówne obroty i gaśnie. Zazwyczaj muszę go potrzymać chwilkę na wyższych obrotach jakieś 5 sekund (wtedy także słychać jakby nie palił na jeden cylinder) po czym wszystko mu przechodzi i trzyma równiutkie obroty. Wykluczam kopułkę palec kable i świece które wymienione zostały w listopadzie tamtego roku. Myślałem że to filtr paliwa ale wymieniłem go 2 tyg. temu i też żadnej różnicy. Po podpięciu pod kompa nie wywala żadnego błędu więc nie bardzo mam pomysł co mu się dzieje a najgorsze jest to że mam wrażenie jakby było coraz gorzej bo wcześniej działo się to sporadycznie a teraz za każdym razem kiedy odpalam zimny samochód.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Nierówne obroty po odpaleniu

Post autor: prezesik25 » śr lut 16, 2011 02:08

Fajnie, że napisałeś pojemność, oznaczenie silnika - wszyscy wszystko wiedzą...

Poczytaj o czujniku temperatury - on odpowiada za dawkowanie paliwa w zależności od temp. płynu. Dalsze info w "SZUKAJCE".


Obrazek
Obrazek

adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków

Nierówne obroty po odpaleniu

Post autor: adamwwy » śr lut 16, 2011 03:00

Sprawdź ten czujnik temperatury. Jak masz VAGa to podpinasz po nocy najlepiej, włączasz zapłon (nie odpalasz) i odczytujesz temperaturę płynu i powietrza. Powinna być praktycznie taka sama (i pokrywać się mniej więcej z faktyczną temperaturą powietrza) Po odpaleniu możesz też kontrolować czy np. odczyt temperatury płynu nie zatrzymał się na jakiejś wartości. Sprawdź też kąt otwarcia przepustnicy i czas wtrysku. Jak masz o tym trochę pojęcia to dojdziesz co jest źle.



nosboR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lut 13, 2009 11:24
Lokalizacja: Stalowa Wola

Nierówne obroty po odpaleniu

Post autor: nosboR » czw lut 17, 2011 17:41

Przepraszam za brak informacji o aucie ale dawniej widniały pod moim nickiem w tych danych i nie zauważyłem że ich tam nie ma. Golf 3 1.6 101km oznaczenie silnika AFT
Jutro z rana zrobię tak jak piszecie sprawdzę tą temperaturę.



Awatar użytkownika
szymek_bi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw cze 01, 2006 19:50
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Nierówne obroty po odpaleniu

Post autor: szymek_bi » czw lut 17, 2011 20:24

Witam. Posiadam taki sam silnik i wiem że za wszystko z obrotami odpowiada czujnik położenia przepustnicy. Albo jest uszkodzony jak to było w moim przypadku albo wystarczy zrobić adaptacje przepustnicy podpinając VAG. Obrazek



Volfgang31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt sty 28, 2011 13:38

Nierówne obroty po odpaleniu

Post autor: Volfgang31 » sob lut 19, 2011 08:15

a jak w vag'u sprawdzic temperature cieczy i powietrza?


Vento 1,6 101 KM AFT

Volfgang31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt sty 28, 2011 13:38

Nierówne obroty po odpaleniu

Post autor: Volfgang31 » sob lut 19, 2011 08:24

a ja mam AFT i przeklamuja mi zegary.glownie obrotomierz - jak pokazuje ciut powyzej 1000 rpm to vag pokazuje 860 rpm a jak obrotomierz okolo 5000-6000 rpm to na vagu okolo 4500 rpm.A temperatura?wskazowka w pionie czyli powinno byc z vag'a 90 a bylo okolo 75,pomozcie prosze bo juz mam dosc walki.nie ma mocy i wolne obroty kulawe a jak nie odpalam od razu tylko po wlaczenoiu zaplonu czekam az wszystko sie uspokoi i pogasnie to trzyma powyzej tysiaca z zegarow czyli okolo 1100 a vag 860.bledy jakie mam to przeplywka i czujnik temperatury powietrza dolotowego.Natomiast jak pale od razu to nie ma ssania i czesto zgasnie wiec trzeba go przegazowac albo przytrzymac na gazie i wtedy trzyma okolo 700 z vag'a ale czasem mu sie uda wskoczyc na 1000 z obrotomierza czyli 860 vag.o co tu chodzi.czasami sie zdarza jak sie go zapali od razu ze jezdzi lepiej ale wtedy brak odcinki.

czujnik halla , kopulka , palec , swieczki i kable nowe

POMOCY


Vento 1,6 101 KM AFT

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Nierówne obroty po odpaleniu

Post autor: norek111 » sob lut 19, 2011 10:17

Volfgang31 pisze:A temperatura?wskazowka w pionie czyli powinno byc z vag'a 90 a bylo okolo 75
tak ma być
co do obrotów to odepnij wtyczkę kopułki i sprawdz ile widzi sterownik
warto też ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu jak fabryka dała


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Volfgang31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt sty 28, 2011 13:38

Nierówne obroty po odpaleniu

Post autor: Volfgang31 » sob lut 19, 2011 18:10

wtyczke jakiej kopulki?


Vento 1,6 101 KM AFT

Awatar użytkownika
szymek_bi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw cze 01, 2006 19:50
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Nierówne obroty po odpaleniu

Post autor: szymek_bi » sob lut 19, 2011 18:23

Witam. Ja miałem kiedyś przypadek odnośnie wolnych obrotów. To znaczy jak chciałem odpalić samochód z pierwszego tz włożyć kluczyk i przekręcić odrazu to nie miał wolnych obrotów musiałem trzymać lekko na gazie . Objaw mijał jak po włożeniu kluczyka czekałem ok 1 minuty i wtedy odpalałem to było ok. Dużo czytałem o czymś takim aż znalazłem powiązanie z kasowaniem inspekcji serwisowej dotyczy samochodów z wyświetlaczami elektronicznymi. Po skasowaniu inspekcji przeglądu okresowego wszystkie problemy zniknęły. Pozdrawiam.



Volfgang31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt sty 28, 2011 13:38

Nierówne obroty po odpaleniu

Post autor: Volfgang31 » sob lut 19, 2011 18:35

ajki jest kat wyprzedzenia w AFT?


Vento 1,6 101 KM AFT

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: Nierówne obroty po odpaleniu

Post autor: norek111 » sob lut 19, 2011 18:39

Volfgang31 pisze:wtyczke jakiej kopulki?
miałem na myśli aparat zapłonowy


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Re: Nierówne obroty po odpaleniu

Post autor: norek111 » sob lut 19, 2011 18:42

Volfgang31 pisze:ajki jest kat wyprzedzenia w AFT?
w blokach pomiarowych grupa 007-pierwsze okienko wartość między 57 a 60 drugie okienko między 5 a 8


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Volfgang31
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt sty 28, 2011 13:38

Nierówne obroty po odpaleniu

Post autor: Volfgang31 » sob lut 19, 2011 19:27

ale jak mam sprawdzic wtyczke aparatu.wytlumacz mi to prosze


Vento 1,6 101 KM AFT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości