POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta
berthold61, co Ty bredzisz ?
jak kolega chce miec 16 bitowca a tam nie ma epromow !!
jak kolega chce miec 16 bitowca a tam nie ma epromow !!
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta
* Przyznaj pochwałęacid69 pisze:Witam wszystkich
Prośba do przerabiających swoje 1Z-ty , może ktoś ćwiczył taki temat. Do rzeczy : mam paska B4 z silnikiem 1Z z 96r , ale z komputerem na tzw. uv-kach ( cokolwiek to znaczy). Gość , który robił mi poprzedniego golfa 3 z 1Z-tem nie podejmuje się przeróbki mojego ECU z uwagi na spore trudności i ponoć mały przyrost mocy. Myślałem - sprawa prosta - kupię sterownik z AFN-na i będzie dobrze , ale wyszedł zgrzyt nie pasują wtyczki (stara wiązka) . No i teraz wyszło tak, że trzeba by wymienić
-wiązkę silnika ( z AFN-na)
-komputer ( z AFN-na)
-turbinę ( z AFN-na)
-kolektor, rurę intercoolera , rury do turba
-przeróbka wydechu ( przespawanie flanszy coby podeszło pod nowe turbo)
Pytania do znających się na rzeczy :
1. Czy dobrze myślę , czy to co napisałem to bzdury i dać sobie spokój
2. Może jest inny - tańszy i szybszy sposób przeróbki
3. Może macie inne sugestie - chętnie poznam wasze zdanie
Wiem ,że można sprzedać B4 nabyć B5 i mieć mniej problemów , ale moją B4 szukałem kilka miesięcy - znalazłem bezwypadek w idealnym stanie blacharskim , no ale silnik niestety 90KM. Czekam na Wasze rady i sugestie.
Pozdrawiam
* Zgłoś ten post
* Odpowiedz z cytatem
* Cytowanie selektywne
POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta
Postprzez Adamm » Wt lut 08, 2011 23:12
berthold61, co Ty bredzisz ?
jak kolega chce miec 16 bitowca a tam nie ma epromow !!
czytaj ze zrozumieniem ,gość mu głupot naopowiadał raczej z lenistwa nie braku wiedzy a koleś chciałby coś zrobić tańszym kosztem poczytaj punkt 3 moim zdaniem to jest najrozsądniejsze wyjście a nie pakowanie idiotycznej kasy w 15 letnie auto ,po kiego diabła wymieniać wiązki ecu inne duperele skoro tu miałby ok 25-30 kucy za parę groszy
chyba że ja bredzę to proszę bardzo wpakuj kolesia w długi niech się weżnie zapożyczy w banku na 8 patoli i bedzie miał dodatkowe parę kucyków co za chwilę przewyższy wartość tego auta ,panowie trochę rozsądku przecież gościu wyrażnie pisze
2. Może jest inny - tańszy i szybszy sposób przeróbki
było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010 20:21
- Lokalizacja: Łomża
POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta
Mam kompa od 1z na sprzedanie, jakbyś chciał, nie wiem jaki to jest, pewnie 8bit bo z 94 roku. Do tego wrzucisz chip pamięć i będziesz miał na podmiankę
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta
dobrze mu radzisz ale jest mały problem a mianowicie immobilizer ktoś by musiał mu go wyłączyć a to mało kto umie może nie mało kto ale to jest dodatkowy koszt
było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta
Nowe mapki +soft immo off i po problemie jak ktoś potrzebuje to mogę dać namiary na pwberthold61 pisze:dobrze mu radzisz ale jest mały problem a mianowicie immobilizer ktoś by musiał mu go wyłączyć a to mało kto umie może nie mało kto ale to jest dodatkowy koszt
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta
A po co mu to nieprzyszlosciowe dziadostwo 8bitowe?
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
- KAMELEONmod
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pt lut 11, 2011 17:08
- Lokalizacja: Długomiłowice
POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta
berthold61,
To jest ECU 8 bit.
To jest ECU 8 bit.
Chip-tuning/Diagnostyka TDI(VP,PD,CR),CDTI, JTD, CDI, DCI, HDI jak i BMW
Więcej informacji poprzez PRIV.
Zachęcam do skorzystania z mojej oferty. Najniższe ceny.
Więcej informacji poprzez PRIV.
Zachęcam do skorzystania z mojej oferty. Najniższe ceny.
- KAMELEONmod
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pt lut 11, 2011 17:08
- Lokalizacja: Długomiłowice
POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta
Jest parę sposobów podniesienia mocy w twoim 1Z, które jako tako się jeszcze opłacają , bo nie wymagają większych przeróbek.acid69 pisze:3. Może macie inne sugestie - chętnie poznam wasze zdanie
Opcja nr 1. Sterownik 16 bit około 200zł + program = 110-117KM
Opcja nr 2. Sterownik 16 bit (200zł) + wtryski ASV ok (400-500zł) + program = około 125KM
na bezpiecznym doładowaniu.
Jeżeli chcesz większej mocy niz w.w. to nie pozostaje ci nic, jak tylko zmienić osprzęt. Przejść z WG na VNT, a żeby to zrobić potrzebujesz takich modyfikacji:
Większej turbiny. Co za tym idzie wymiana kolektora wydechowego, downpipe, spływu, lini olejowej, ew.przejściówki w przypadku turbiny AWX, przeróbka sterowania turbiny z nadciśnieniowego na podciśnieniowy. Dolot AFN, lub przeróbka ori 1Z. Parę złączek, opasek nowych uszczelek itd. Potrzebny ci będzie zbiorniczek podciśnienia, zaworek. Byś musiał też zmienić pompę chociaż na taką z silnika AFN, bo ma większą falę. Opcji jest bardzo dużo.
Ps: jak by co, to mam parę sterowników 16 bit.
Chip-tuning/Diagnostyka TDI(VP,PD,CR),CDTI, JTD, CDI, DCI, HDI jak i BMW
Więcej informacji poprzez PRIV.
Zachęcam do skorzystania z mojej oferty. Najniższe ceny.
Więcej informacji poprzez PRIV.
Zachęcam do skorzystania z mojej oferty. Najniższe ceny.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: sob lut 12, 2011 22:00
POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta
witam a ja mam takie pytanie czy jak zaloze pompe wtryskowa od afn i większy intercooler to bd czuc jakis przyrost mocy czy raczej niema sensu bawic sie w takie cos
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta
berthold61 pisze:czytaj ze zrozumieniem ,gość mu głupot naopowiadał raczej z lenistwa nie braku wiedzy a koleś chciałby coś zrobić tańszym kosztem poczytaj punkt 3 moim zdaniem to jest najrozsądniejsze wyjście a nie pakowanie idiotycznej kasy w 15 letnie auto ,po kiego diabła wymieniać wiązki ecu inne duperele skoro tu miałby ok 25-30 kucy za parę groszy
chyba że ja bredzę to proszę bardzo wpakuj kolesia w długi niech się weżnie zapożyczy w banku na 8 patoli i bedzie miał dodatkowe parę kucyków co za chwilę
chociazby po to ze apetyt rosnie w miare jedzenia
a jesli ma 8bitowca to wiazki wcale nie musi zmieniac pod 16tke
zreszta po co sie zadluzac i bawic w tuningi przeciez to zadna frajda, lepiej sie zadluzyc i kupic nowe auto i szpanowac co ?
ja w swojego padlucha wlozylem ok 15 k ale wiem co mam i zbudowalem go sam, i nie uwazam zeby to bylo wywalienie pieniedzy, ani tez nie musialem sie zadluzac, wszysto robilem etapami ale myslalem przyszlosciowo.
po co robic chipa na 8 mce jak zaraz bedzie chcial wiecej i znow bedzie musial placic, a tak tylko korekty beda
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- KAMELEONmod
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pt lut 11, 2011 17:08
- Lokalizacja: Długomiłowice
POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta
BIAŁY KRUK244,
Kolego najpierw napisz jaki masz silnik ?
Zmiana pompy i intercoolera przy seryjnym programie, nic nie da. No chyba, ze w wyższych obr. poczujesz minimalnie lepszą dynamikę.
Jeżeli masz silnik 1Z lub AHU, to nawet jak włożysz pompę AFN to dalej będą cię blokować wtryski i turbina i nie przekroczysz po sofcie 120KM.
Kolego najpierw napisz jaki masz silnik ?
Zmiana pompy i intercoolera przy seryjnym programie, nic nie da. No chyba, ze w wyższych obr. poczujesz minimalnie lepszą dynamikę.
Jeżeli masz silnik 1Z lub AHU, to nawet jak włożysz pompę AFN to dalej będą cię blokować wtryski i turbina i nie przekroczysz po sofcie 120KM.
Chip-tuning/Diagnostyka TDI(VP,PD,CR),CDTI, JTD, CDI, DCI, HDI jak i BMW
Więcej informacji poprzez PRIV.
Zachęcam do skorzystania z mojej oferty. Najniższe ceny.
Więcej informacji poprzez PRIV.
Zachęcam do skorzystania z mojej oferty. Najniższe ceny.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta
KAMELEONmod, na wtryskach ASV i sofcie mozna z 1Z ponad 130 kucy wyrwac na seryjnej pompie i turbo
sam mialem 137 kucy i 296 Nm
sam mialem 137 kucy i 296 Nm
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- KAMELEONmod
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pt lut 11, 2011 17:08
- Lokalizacja: Długomiłowice
POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta
Tak Adamm, można czemu nie. Jest to możliwe, ale trzeba trafić na dobry egzemplarz silnika wraz z osprzętem i zakupić dobre wtryski ASV.Adamm pisze: na wtryskach ASV i sofcie mozna z 1Z ponad 130 kucy wyrwac na seryjnej pompie i turbo
sam mialem 137 kucy i 296 Nm
Lepiej 5KM mniej i mieć bezpieczny program i doładowanie max. 1,05 bar, żeby się nie wysilała za bardzo ta mała purchawka.
Wole nie pisać, że można uzyskać takie wyniki, jak Ty napisałeś wyżej, bo później klient robi wielkie oczy i widać rozczarowanie, bo wyszło 125KM i poddymia.
Sam Adamm wiesz, jakie rożne wyniki wychodzą przy modzeniu tych samych konstrukcyjnie silników. Silnik, silnikowi nie równy.
Chip-tuning/Diagnostyka TDI(VP,PD,CR),CDTI, JTD, CDI, DCI, HDI jak i BMW
Więcej informacji poprzez PRIV.
Zachęcam do skorzystania z mojej oferty. Najniższe ceny.
Więcej informacji poprzez PRIV.
Zachęcam do skorzystania z mojej oferty. Najniższe ceny.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
POMÓŻCIE W TUNINGU 1 Z-ta
KAMELEONmod, podpisuje sie pod tym obiema rekami, silnik silnikowi nierowny
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości