Czy ktoś wie może gdzie kupić oryginalny olej Mobil w Warszawie? Dużo się czyta o tych podróbkach.
Ja dotychczas oleje m.in. Castrol i Mobil kupowałem w:
Cobrizo - sklep na Powstańców Śląskich, głównie mają oleje, akumulatory
Alcor Bergen - hurtowania na Okęciu, olej, akumulatory i trochę innych akcesoriów, mają chyba z 6 sklepów
Czy ktoś zna sprzedawców godnych polecenia?
Co do wątku Subaru vs. Lotos (znaczy się hiperdrogi Quazar) dorzucę trzy grosze z forum.subaru (SIP = Subaru Import Polska):
Od 1 kwietnia jest to zalecany przez Subaru olej, SIP podpisał umowę z Lotosem, umowa z Castrolem się skończyła 31 marca.
30 marca była w ASO w Gdańsku sesja foto do nowej reklamy, niedługo pewnie się pojawi w prasie, samochody oklejone już jeżdżą
![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
.
Byłam w ASO niedawno
![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
.
w ramach rozluźnienia tematu, opinia byłego kierowcy rajdowego i właściciela największego salonu Subaru w PL, Andrzej Koper:
Andrzej Koper pisze:
dawno temu
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
....80/90 lata mialem dwa VW LT 6 cylindrowe diesle ( te silniki montowano chyba w Volvo - osobowych ) w onym czasie "dobre oleje " tzn. zagraniczne
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
byly trudno dostepne i drogie. Poniewaz te busy jezdziły w dosc długie trasy ( po 5-7 tys km ) , czesto z przyczepami sprawa wym. oleju i ewentualnych dolewek stala się dosc kosztowna.....Do Starów i innych podobnych cieżarowych diesli w Polsce "rekomendowano
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
" ...Superol
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
więc te moje VW jezdzily na Superolu
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Oba przejechaly bez klopotow ponad 200 tys km i po sprzedazy spokojnie jezdzily dalej ( z tego co mi wiadomo ) Od tamtego czasu jak ktos cos opowiada o nadzwyczajnych wlasciwisciach jakiejs marki olejowej ..to przypomina mi sie tamta historia....
Jedyne problemy jakie miałem to z Elfem , ktory musiałem wylac w polowie rajdu bo silnik pod koniec Os-ow tracil cisnienie. Serwis kupil wtedy " na CPN-nie
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
" gdzies na Mazurach olej Sint 2000...bo wydawal im sie najlepszy / najdroższy i problem cisnienia w R5A zniknął. Olej ten uzywalem jeszcze przez kilka lat w R11T i nie miałem w żadnych problemow z silnikami w rajdówkach. Kupujac w Prodrive Imp. sti typ RA w 94 roku ( modyfikowana do rajdow
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
) delikatnie podpytywalem na jakim oleju mam jezdzić....odpowiedzieli , ze pewnie w Polsce nie ma Mobila 1 więc żebym sobie kupil na stacji benzynowej u nich wieksza ilosc...
I tak to jest.........
AK
R5A to chyba A grupowe Renault 5
R11T to Renault 11 Turbo
Imp. sti typ RA - to klasyczna Impreza, jak widać w wydaniu rajdowym, pewnie jakaś N lub A grupa
ps. co nie zmienia tego, że zwykłe oleje Lotos są przyzwoitymi produktami, zwłaszcza w kontekście ceny.