chiptunning AFN.. co dalej?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
chiptunning AFN.. co dalej?
Hej,
Powoli dojrzewam do małych modyfikacji mojego golfika..
jest to rocznik mk3 rocznik 97 z silnikiem AFN...
Auto słuzy mi do jazdy w czasie weekend, ewentualnie jakaś trasa raz na 2 tygodnie... po prostu poruszam się służbowym a golfikiem jeżdżę dla przyjemności
z tego co czytałem AFN-y w ibizach całkiem nieźle wypadają w serii więc może warto pokusić się o coś więcej...
11 kkm temu wymieniłem kompletny rozrząd, wszystkie paski, filtry itd, silnik pracuje OK choć raz przy -26 st C udało mi się złapać notlaufa...
jeżdże na Mobil 1 - przez 11 kkm wział około 250 ml oleju...
dodam że nie chce nic poważnie dłubać przy silniku... raczej nie ma sensu wtrysków od ASV, być może o ile cena będzie przystępna pokusić się o lepsze IC...
wydaje mi się że wtryski AFN powinny zapewnic wystarczającą ilość paliwa, bardziej krytyczny tu jest brak powietrza...
Co mnie interesuje:
o ile silnik wyjdzie dobrze (np 115/235 w serii) marzeniem byłoby zbliżyć się do 140 km i 300 nm
jest kilka ofert... w sumie nie wiem którą wybrać ?
ceny są od 800 do 1800... no i prawde mówić chciałbym mieć to zrobione porządnie (może z rok gwarancji) albo zniżki na ewentualne poprawki czy diagnoze..a z drugiej strony inetresuje mnie kwota około 1000 PLN
mieszkam w Wawie, czesto bywam we Wrocławiu..
Z góry dzięki za sugestie i dobre rady - jaki program wybrać: mniejsz moc wyższy moment?
nie zamierzam sie jakoś specjalnie napinac.. obecnie auto ma około 10,2-10,5 do 100 km/h (mierzone zegarkiem wg licznika ) ale czasy około 8,5 sek byłyby OK...
czy warto zmieniać IC, co można wstawić bez większych przeróbek w stylu wycinania zderzaka itd - nie chce auta tuningować w jakieś spojlery itd...
pozdro
cowboy
ps. chciałbym się wyrobić z tym na VWmanie
[ Dodano: Wto Maj 16, 2006 11:33 ]
przy okazji czy warto pakowac sie w IC od T4 albo 2,5 TDI ?
jaki koszt tego interesu, moze ktoś jest zainteresowany wymianą? czy zmieści się bez większych przerówbek i czy daje to wymierną korzyść w połączeniu z nowym softem ?
czy ktoś może polecić dobrego i niedrogiego tunera?
i kolejne pytanie, sprzęgło mi się prawdopodobnie kończy (nisko bierze, problem ze wstecznym) i o ile regulacja wybieraka i wymiana oleju nie pomoże bede chciał tez wymienić sprzęgło ...
czy w AFN było identyczne jak w wersjach 90 km, jak to w praktyce wygląda przy 300 nm - chodzi mi o trwałość?
iśc w standard np SACHS czy są jakies zamienniki?
oczywiście mam na mysli, przemyslane "katowanie" auta
pzdro
Powoli dojrzewam do małych modyfikacji mojego golfika..
jest to rocznik mk3 rocznik 97 z silnikiem AFN...
Auto słuzy mi do jazdy w czasie weekend, ewentualnie jakaś trasa raz na 2 tygodnie... po prostu poruszam się służbowym a golfikiem jeżdżę dla przyjemności
z tego co czytałem AFN-y w ibizach całkiem nieźle wypadają w serii więc może warto pokusić się o coś więcej...
11 kkm temu wymieniłem kompletny rozrząd, wszystkie paski, filtry itd, silnik pracuje OK choć raz przy -26 st C udało mi się złapać notlaufa...
jeżdże na Mobil 1 - przez 11 kkm wział około 250 ml oleju...
dodam że nie chce nic poważnie dłubać przy silniku... raczej nie ma sensu wtrysków od ASV, być może o ile cena będzie przystępna pokusić się o lepsze IC...
wydaje mi się że wtryski AFN powinny zapewnic wystarczającą ilość paliwa, bardziej krytyczny tu jest brak powietrza...
Co mnie interesuje:
o ile silnik wyjdzie dobrze (np 115/235 w serii) marzeniem byłoby zbliżyć się do 140 km i 300 nm
jest kilka ofert... w sumie nie wiem którą wybrać ?
ceny są od 800 do 1800... no i prawde mówić chciałbym mieć to zrobione porządnie (może z rok gwarancji) albo zniżki na ewentualne poprawki czy diagnoze..a z drugiej strony inetresuje mnie kwota około 1000 PLN
mieszkam w Wawie, czesto bywam we Wrocławiu..
Z góry dzięki za sugestie i dobre rady - jaki program wybrać: mniejsz moc wyższy moment?
nie zamierzam sie jakoś specjalnie napinac.. obecnie auto ma około 10,2-10,5 do 100 km/h (mierzone zegarkiem wg licznika ) ale czasy około 8,5 sek byłyby OK...
czy warto zmieniać IC, co można wstawić bez większych przeróbek w stylu wycinania zderzaka itd - nie chce auta tuningować w jakieś spojlery itd...
pozdro
cowboy
ps. chciałbym się wyrobić z tym na VWmanie
[ Dodano: Wto Maj 16, 2006 11:33 ]
przy okazji czy warto pakowac sie w IC od T4 albo 2,5 TDI ?
jaki koszt tego interesu, moze ktoś jest zainteresowany wymianą? czy zmieści się bez większych przerówbek i czy daje to wymierną korzyść w połączeniu z nowym softem ?
czy ktoś może polecić dobrego i niedrogiego tunera?
i kolejne pytanie, sprzęgło mi się prawdopodobnie kończy (nisko bierze, problem ze wstecznym) i o ile regulacja wybieraka i wymiana oleju nie pomoże bede chciał tez wymienić sprzęgło ...
czy w AFN było identyczne jak w wersjach 90 km, jak to w praktyce wygląda przy 300 nm - chodzi mi o trwałość?
iśc w standard np SACHS czy są jakies zamienniki?
oczywiście mam na mysli, przemyslane "katowanie" auta
pzdro
Ostatnio zmieniony sob lip 22, 2006 23:29 przez cowboy, łącznie zmieniany 4 razy.
Sprzęgło z seryjnego afn' na sam program wystraczy Ci w 100%, to samo myślę o IC i jeżeli nie zmieniasz turbiny tylko lekki program to zostaw serię. U mnie program podciągnął bardziej moment niż moc i w sumie cieszę się z tego. Obecnie wg filmiku z komórki mam +/- 8sek do setki, spalanie przy normalnej jeździe minimalnie w dół.
We Wrocławiu Jetronic, C-tronic, w Wawce Masters.
We Wrocławiu Jetronic, C-tronic, w Wawce Masters.
POWERED BY IBIZA GT TDI
133KM@314Nm
133KM@314Nm
Johny1984, ccinekk, dzieki !!
w tzw. miedzyczasie sporo poczytałem na http://www.streetracing.pl
póki co nie ma sensu rzeczywiście bawic sie w większy IC...jak już to w kolejnych modach (o ile będą) od razu kombinować FIMC-a..
na razie musze zainstalować wskaźnik doładowania... i zobaczymy...
ale fajnie by było to zrobic u Master/sa
w tzw. miedzyczasie sporo poczytałem na http://www.streetracing.pl
póki co nie ma sensu rzeczywiście bawic sie w większy IC...jak już to w kolejnych modach (o ile będą) od razu kombinować FIMC-a..
na razie musze zainstalować wskaźnik doładowania... i zobaczymy...
ale fajnie by było to zrobic u Master/sa
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 709
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
- Lokalizacja: Łomianki / VaWa
- Kontakt:
wspomóż chłopaków pkt "pomógł"cowboy pisze:Johny1984, ccinekk, dzieki !!
a jaśli chcesz to pogadam ze znajomym od modów i setup'ów z PROMOTO-R'a i zobaczymy co się da zrobić w Twoim Mk3... - wiele zależy od stanu silnika itp...
pzdr
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 709
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
- Lokalizacja: Łomianki / VaWa
- Kontakt:
Obciążeniowa ma pewniejszy pomiar,ponieważ auto jest poddawane realnym obciążeniom w postaci podmuchu powietrza a co w efekcie odzwierciedla warunki jakie występują w rzeczywistości...cowboy pisze:czy typ hamowowni: inercyjna , obciążeniowa ma wpływ na jakość chiptunningu ? czy tylko na dokładność pomiaru ?
Rolkowa jest mniej dokładna,bo auto niby jest przymocowane linkami,ale i tak zmienia swoje położenie pierwotne na rolkach - ślizga się powyżej 150 ps a poza tym wjeżdżając na rolki koła muszą być suche jak pieprz...
ja mam zamiar zhamować się u maters'a - podobno za free, jeśli chce się coś robić z autem u niego....
w promoto-r'ze 122 zł...
swego czasu załatwiałem hamownie za kilkadziesiąt zeta,ale dla forumowiczów było to za drogo i chętnych nie było - wstyd ,pożałować 40-60 zł
pzdr
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
jestem już z nim umówiony wstępnieGTO pisze:UYSY fajny soft zrobi w dobrej cenie, bij do niego.
ale może znajde coś w podobnej cenie w Wawie
byłoby to dla mnie wygodniej - nie musze grzać do Łodzi...
[ Dodano: Pon Maj 29, 2006 15:42 ]
cene
chyba jednak zapytam sie też Mastersa - może cena będzie przystępna ?Johny1984 pisze:ja mam zamiar zhamować się u maters'a - podobno za free, jeśli chce się coś robić z autem u niego....
...zawsze to na miejscu...mozna szybko podskoczyć na korekte softu ew. zaplanowac coś dalej
-
- Użytkownik
- Posty: 335
- Rejestracja: pn paź 31, 2005 17:21
- Lokalizacja: Mościska/Laski
- Kontakt:
Johny1984, ty tu nie polecaj promotoRa bo to nie jest dobra firma
a co do hamowni to nie masz racji
co to za bzdura ,że powyżej 150 PS auto się ślizga ??
to nie zależy od koni a od Niutków
przecierz benzyna mająca 200 km i 250 nm to bedzie pomiar wiarygodny
a autko mające 160 km i 350 nm w dieslu już pomiar będzie mało wiarygodny
bo moment ciągnie od samego dołu i się ślizga
pozdro
a co do hamowni to nie masz racji
co to za bzdura ,że powyżej 150 PS auto się ślizga ??
to nie zależy od koni a od Niutków
przecierz benzyna mająca 200 km i 250 nm to bedzie pomiar wiarygodny
a autko mające 160 km i 350 nm w dieslu już pomiar będzie mało wiarygodny
bo moment ciągnie od samego dołu i się ślizga
pozdro
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 709
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
- Lokalizacja: Łomianki / VaWa
- Kontakt:
chodzi mi tylko o diesel'e na hamowni !!! - auta mające powyżej 150 ps w tdi mają wysoki moment,więc samo mówi to za siebie...duudii pisze:Johny1984, ty tu nie polecaj promotoRa bo to nie jest dobra firma
a co do hamowni to nie masz racji
co to za bzdura ,że powyżej 150 PS auto się ślizga ??
to nie zależy od koni a od Niutków
przecierz benzyna mająca 200 km i 250 nm to bedzie pomiar wiarygodny
a autko mające 160 km i 350 nm w dieslu już pomiar będzie mało wiarygodny
bo moment ciągnie od samego dołu i się ślizga
a jeśli chodzi o PROMOTO-R'a to większość (jak nie wszyscy) tam zestrajających auta byli zadowoleni... fakt cena spora,ale za jakość trzeba płacić.... u MASTERS'a też ceny nie są najprzystępniejsze - lepsze to niż robić auto, gdzieś u jakiegoś Wieśka czy Staśka w prowizorycznych garażach
apropos Duudii - Ty już masz all zrobione to nie masz problemu, ale szkoda, że tyle kucyków mechanicznych padło w drodze z pomorza...
pzdr
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
Spoko panowie...nie napinajcie sie tak...
tak OT to jak sie poczyta troche streetracing.pl to widać że rywalizacja jest ostra ...
ale wracając do tematu - zawirusowanie AFN-a ze 110/235 na 135/300 to chyba nie jest jakaś skomplikowana opercja ?? chyba... - mam na myśli tunerów, którzy pare programów napisali...
to nie przygotowanie auta do 1/4...zależy mi na uczciwej cenie (wiadomo rynek -konkurencja, każdy liczy złotówki...) i profesjonalnie zrobionej robocie...
tak OT to jak sie poczyta troche streetracing.pl to widać że rywalizacja jest ostra ...
ale wracając do tematu - zawirusowanie AFN-a ze 110/235 na 135/300 to chyba nie jest jakaś skomplikowana opercja ?? chyba... - mam na myśli tunerów, którzy pare programów napisali...
to nie przygotowanie auta do 1/4...zależy mi na uczciwej cenie (wiadomo rynek -konkurencja, każdy liczy złotówki...) i profesjonalnie zrobionej robocie...
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 709
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 00:50
- Lokalizacja: Łomianki / VaWa
- Kontakt:
spox,ludzie z Łomianek tak majacowboy pisze:Spoko panowie...nie napinajcie sie tak...
jeśli chodzi o zwiększenie mocy i momentu to consensus'em jest 20-25% mocy i 25-30% momentu... bezpiecznie dla silnika -jeśli jest zdrowy i w dobrej kondycji...cowboy pisze:ale wracając do tematu - zawirusowanie AFN-a ze 110/235 na 135/300 to chyba nie jest jakaś skomplikowana opercja ?? chyba... - mam na myśli tunerów, którzy pare programów napisali...
z tego co mi się obiło o uszy to ktoś na forum pisał,że za 800-1000 zł załatwia,ale kto i gdzie to nie pamiętam
w większości zakładów koszt chip'a plasuje sie w granicy 1400-1600 zł
jeśli chodzi o mnie, to wolałbym sprzedać silnik i skrzynię dołożyć tyle co na chip'a miałbym wydać i kupiłbym silnik z paska TDI 131 ps albo z Mk4 TDI 152 ps (ten ~150 ps z Mk4 to marzenie ściętej głowy ) ...
pzdr
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości