Jaki olej?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki olej?
Odnośnie Mobila...
Mobil bardzo skutecznie wyciszył sprawę ale dali dupy i to tęgo...
Na przełomie 2009 i 2010 roku trafiła na rynek pula czegoś co z nazwy było tylko olejem. Temat dot. 15W-40 po którym na potęgę przycierało wały na panewkach i to dosłownie krótko po wymianie. Wiem o 3 takich przypadkach, kiedy zgłosiłem to do autoryzowanego przedstawiciela Mobila od razu przysłali fax redagowany przez Mobila że wszystko jest OK i jeżeli się ktoś nie zgadza to może oddać silnik do ekspertyzy i iść do sądu
Natomiast nieoficjalnie gość od autoryzowanego dealera powiedział że mieli takich wniosków ponad 200 (tylko jeden dealer). Nie wiem czy temat również dot. 10W i 5W. W każdym bądź razie miało to miejsce zaraz po tym jak zaczęto konfekcjonować oleje Mobil w Polsce.
Po tym incydencie Mobil bardzo ostro zjechał z hurtowymi cenami (przypuszczam że chcieli odzyskać rynek) bo teraz, od 1-go lutego ceny hurtowe znowu podnieśli i to sporo bo o blisko 20%...
Mobil bardzo skutecznie wyciszył sprawę ale dali dupy i to tęgo...
Na przełomie 2009 i 2010 roku trafiła na rynek pula czegoś co z nazwy było tylko olejem. Temat dot. 15W-40 po którym na potęgę przycierało wały na panewkach i to dosłownie krótko po wymianie. Wiem o 3 takich przypadkach, kiedy zgłosiłem to do autoryzowanego przedstawiciela Mobila od razu przysłali fax redagowany przez Mobila że wszystko jest OK i jeżeli się ktoś nie zgadza to może oddać silnik do ekspertyzy i iść do sądu
Natomiast nieoficjalnie gość od autoryzowanego dealera powiedział że mieli takich wniosków ponad 200 (tylko jeden dealer). Nie wiem czy temat również dot. 10W i 5W. W każdym bądź razie miało to miejsce zaraz po tym jak zaczęto konfekcjonować oleje Mobil w Polsce.
Po tym incydencie Mobil bardzo ostro zjechał z hurtowymi cenami (przypuszczam że chcieli odzyskać rynek) bo teraz, od 1-go lutego ceny hurtowe znowu podnieśli i to sporo bo o blisko 20%...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
Jaki olej?
Czy Mobil Super 2000 Diesel 10w40 z 22.09.2010 to też taki sziet ?? Nie jest to przełom 09/10 ale.....Piasek pisze:Mobil bardzo skutecznie wyciszył sprawę ale dali dupy i to tęgo...
Na przełomie 2009 i 2010 roku trafiła na rynek pula czegoś co z nazwy było tylko olejem.
Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
Jaki olej?
uu 20 % aż tak bardzo się cenią ....to podskoczyli ciekawe jaka opinia krąży u naszych zachodnich sąsiadów na temat mobila . czy może to ze na naszym rodzimym rynku mobil jest po prostu mobilem z "innej beczki" wiadomo każdy polak chce zarobić. w audi A6 w silniku 2.5 tdi był właśnie i dalej jest problem z aluminiowymi wałkami rozrządu maja tendencje to zacierania się chodzi mi akurat o model A6 C5 (1997-2004) w tych późniejszych wersjach to już nie wiem , lecz co niektórzy mądrzejsi mechanicy twierdzą ze jest to efekt zageszczania olejów z 5w40 na 10w40 właśnie te modele muszą ponoć śmigać na full syntetyku do rozpadnięcia się, proces zagęszczania prowadzi właśnie do takich jajek z wałkami..
Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!
Jaki olej?
Była tego krótka seria...iigalisarr pisze:Czy Mobil Super 2000 Diesel 10w40 z 22.09.2010 to też taki sziet ?? Nie jest to przełom 09/10 ale.....
Od tamtego czasu sporo oleju poszło i jakoś nikt nie informował coby mu sie silnik zarypał na Mobilu... Zatem podejrzewam że zamiast "oka węża" dodali "jądro jaszczurki" do "kadzi" i wyszła maść na hemoroidy a nie olej do silnika
To akurat nie ma związku...dimmer pisze: w audi A6 w silniku 2.5 tdi był właśnie i dalej jest problem z aluminiowymi wałkami rozrządu maja tendencje to zacierania się chodzi mi akurat o model A6 C5 (1997-2004) w tych późniejszych wersjach to już nie wiem , lecz co niektórzy mądrzejsi mechanicy twierdzą ze jest to efekt zageszczania olejów z 5w40 na 10w40 właśnie te modele muszą ponoć śmigać na full syntetyku do rozpadnięcia się, proces zagęszczania prowadzi właśnie do takich jajek z wałkami..
Problem wycierania się krzywek wałków w tych silnikach to ewidentnie wada konstrukcyjna silnika
http://www.google.pl/search?q=wa%C5%82k ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;
bogata lektura
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
Jaki olej?
Potwierdzam, 2.5 TDi w Audi jest po prostu wadliwy, prawie każdy się sypie. Nasłuchałem się o nich.Piasek pisze:To akurat nie ma związku...
Problem wycierania się krzywek wałków w tych silnikach to ewidentnie wada konstrukcyjna silnika
Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
Jaki olej?
no to tym razem audi sie nie popisało za szybko widać chcieli wypuścić cos nowego na rynek i zrobili to bez zastanowienia..a te nowsze 2.5 tez tak mają tą samą wade??
Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!
Jaki olej?
Na dobra sprawę prawie każdy z obecnych ma wadę
Po 2004 roku zmodernizowali odmę i utwardzili krzywki wałków i jeszcze parę innych rzeczy poprawili.
Po 2004 roku zmodernizowali odmę i utwardzili krzywki wałków i jeszcze parę innych rzeczy poprawili.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
dimmer powiem że nie tylko nie widzę różnicy , ale jeśli na siłę miałbym coś przytoczyć to powiem że odkąd jest LOTOS to nie ma dymka za autem na wysokich obrotach. Co do zużycia oleju to jest takie samo jak na MOTUL a z tego co wyczytałem to po przejściu z jednej marki oleju na drugi może się przez krótki czas zdarzyć że będzie pobierał więcej niż wcześniej , choć akurat mnie to nie dotyczy.
Moim zdaniem czas obalić mity na temat polskich olejów, a co do CASTROL to Rafineria Trzebinia je produkuje na bazie ORLENA w/g receptury CASTROLA.
Moim zdaniem czas obalić mity na temat polskich olejów, a co do CASTROL to Rafineria Trzebinia je produkuje na bazie ORLENA w/g receptury CASTROLA.
Jaki olej?
no na dobrą sprawę to z dzisiejszych produkcji to wątpię żeby jakiś samochód wytrzymał tyle co np golf II lub golf III nie mówiąc już o audi 80... kończy się gwarancja i zaczynają się problemy.. a niekiedy i na gwarancji dzieją się cuda...i nawet przecudowny olej tutaj nie pomożePiasek pisze:Na dobra sprawę prawie każdy z obecnych ma wadę
troszke sie utarło ze co zagraniczne jest lepsze sam nie moge powiedzieć że tak nie myslałem ale odkad subaru rekomenduje lotosa i zalewa nim silniki swoich nowo upieczonych samochodów to muszą to być oleje niczym nie odbiegające od innych zagranicznych . lotos produkuje bardzo dobre paliwo diesel dynamic cholernie drogie ale mając w bańce dynamica i rope z innego cpn to jest różnica w przejrzystości tegoż paliwa na korzyść lotos dynamic muszę kiedyś verve sobie do bańki zatankować i porównać z lotosemriggs pisze:Moim zdaniem czas obalić mity na temat polskich olejów,
Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!
Jaki olej?
A ja wczoraj zakupilem jednak Lotos Semi 10W40.
Zastanawialem sie nad tym lub Valvoline, ale cena Valvo w sklepie mnie rozwalila - prawie 150zl ...
Banka Lotosu + dodatkowy litr wyniosla mnie prawie 2x taniej
Zastanawialem sie nad tym lub Valvoline, ale cena Valvo w sklepie mnie rozwalila - prawie 150zl ...
Banka Lotosu + dodatkowy litr wyniosla mnie prawie 2x taniej
Jaki olej?
Czy ktoś wie może gdzie kupić oryginalny olej Mobil w Warszawie? Dużo się czyta o tych podróbkach.
Ja dotychczas oleje m.in. Castrol i Mobil kupowałem w:
Cobrizo - sklep na Powstańców Śląskich, głównie mają oleje, akumulatory
Alcor Bergen - hurtowania na Okęciu, olej, akumulatory i trochę innych akcesoriów, mają chyba z 6 sklepów
Czy ktoś zna sprzedawców godnych polecenia?
Co do wątku Subaru vs. Lotos (znaczy się hiperdrogi Quazar) dorzucę trzy grosze z forum.subaru (SIP = Subaru Import Polska):
R11T to Renault 11 Turbo
Imp. sti typ RA - to klasyczna Impreza, jak widać w wydaniu rajdowym, pewnie jakaś N lub A grupa
ps. co nie zmienia tego, że zwykłe oleje Lotos są przyzwoitymi produktami, zwłaszcza w kontekście ceny.
Ja dotychczas oleje m.in. Castrol i Mobil kupowałem w:
Cobrizo - sklep na Powstańców Śląskich, głównie mają oleje, akumulatory
Alcor Bergen - hurtowania na Okęciu, olej, akumulatory i trochę innych akcesoriów, mają chyba z 6 sklepów
Czy ktoś zna sprzedawców godnych polecenia?
Co do wątku Subaru vs. Lotos (znaczy się hiperdrogi Quazar) dorzucę trzy grosze z forum.subaru (SIP = Subaru Import Polska):
w ramach rozluźnienia tematu, opinia byłego kierowcy rajdowego i właściciela największego salonu Subaru w PL, Andrzej Koper:Od 1 kwietnia jest to zalecany przez Subaru olej, SIP podpisał umowę z Lotosem, umowa z Castrolem się skończyła 31 marca.
30 marca była w ASO w Gdańsku sesja foto do nowej reklamy, niedługo pewnie się pojawi w prasie, samochody oklejone już jeżdżą .
Byłam w ASO niedawno .
R5A to chyba A grupowe Renault 5Andrzej Koper pisze: dawno temu ....80/90 lata mialem dwa VW LT 6 cylindrowe diesle ( te silniki montowano chyba w Volvo - osobowych ) w onym czasie "dobre oleje " tzn. zagraniczne byly trudno dostepne i drogie. Poniewaz te busy jezdziły w dosc długie trasy ( po 5-7 tys km ) , czesto z przyczepami sprawa wym. oleju i ewentualnych dolewek stala się dosc kosztowna.....Do Starów i innych podobnych cieżarowych diesli w Polsce "rekomendowano " ...Superol więc te moje VW jezdzily na Superolu Oba przejechaly bez klopotow ponad 200 tys km i po sprzedazy spokojnie jezdzily dalej ( z tego co mi wiadomo ) Od tamtego czasu jak ktos cos opowiada o nadzwyczajnych wlasciwisciach jakiejs marki olejowej ..to przypomina mi sie tamta historia....
Jedyne problemy jakie miałem to z Elfem , ktory musiałem wylac w polowie rajdu bo silnik pod koniec Os-ow tracil cisnienie. Serwis kupil wtedy " na CPN-nie " gdzies na Mazurach olej Sint 2000...bo wydawal im sie najlepszy / najdroższy i problem cisnienia w R5A zniknął. Olej ten uzywalem jeszcze przez kilka lat w R11T i nie miałem w żadnych problemow z silnikami w rajdówkach. Kupujac w Prodrive Imp. sti typ RA w 94 roku ( modyfikowana do rajdow ) delikatnie podpytywalem na jakim oleju mam jezdzić....odpowiedzieli , ze pewnie w Polsce nie ma Mobila 1 więc żebym sobie kupil na stacji benzynowej u nich wieksza ilosc...
I tak to jest.........
AK
R11T to Renault 11 Turbo
Imp. sti typ RA - to klasyczna Impreza, jak widać w wydaniu rajdowym, pewnie jakaś N lub A grupa
ps. co nie zmienia tego, że zwykłe oleje Lotos są przyzwoitymi produktami, zwłaszcza w kontekście ceny.
Ostatnio zmieniony pt lut 11, 2011 18:07 przez JJacek, łącznie zmieniany 1 raz.
Jaki olej?
alh to 90 konny motor?? od zawsze miałeś 10w40 ??Tical pisze: Lotos Semi 10W40.
Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!
Re: Jaki olej?
Ja tam swojego aaz-ta zalałem mobil super 2000 10w40(jakoś lubię tę markę), zrobił nieco ponad 1tyś i na razie oleju chyba nie zjadł. Wcześniej jeździł na elf 15w40 i nie wiem jak za 10xprzebieg będzie wyglądał mobil ale elf po 10tyś. był jak mieszanka 4l oleju/100g sadzy albo jakiegoś innego gówna. Jak się złapało palcami to nie można było ich domyć. Mobil na razie czysty.
Tak na marginesie. To że kiedyś była jakaś wpadka z olejem to nie znaczy że do końca ten olej będzie już zły. To nie wina mobila tylko "polaków". Bierzcie z pewnego źródła i po krzyku.
Tak na marginesie. To że kiedyś była jakaś wpadka z olejem to nie znaczy że do końca ten olej będzie już zły. To nie wina mobila tylko "polaków". Bierzcie z pewnego źródła i po krzyku.
Re: Jaki olej?
Ja we wrześniu zalałem golfa II 1,6d GM 10W40, wcześniej miałem mineralny mobila.
Silnik jest stary więc trochę oleju bierze, ale po zmianie na tego GM zauważyłem że bierze o wiele mniej oleju niż na mobilu.
Silnik jest stary więc trochę oleju bierze, ale po zmianie na tego GM zauważyłem że bierze o wiele mniej oleju niż na mobilu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości