Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: Jacek75 » czw lis 11, 2010 20:57

denisz, lambda z grzałką jest gotowa do pracy mniej więcej po 30s od przekrecenia kluczyka lub odpalenia auta.
Czujnik temepratury w życiu nie spowoduje falowania. Falowanie to 90% lewe powietrze, rowniez w wydechu, sonda lub przepustnica. W AKL również czujnik ciśnienia na pompie wspomagania, wystarczy odpiac dla sprawdzenia czy to on. Czarna puszka to EVAP, zawór ma cykać po rozgrzaniu silnika, jeżeli zawór jest otwarty z odpieta wtyczka to jest uszkodzony. Z autodaty te dane do przepustnicy? 2+6 lub 2+masa ma być min. 4,5V zasilania do przepustnicy, 3+5 ma być 3 do gora 200ohm to jest uzwojenie silnika przepustnicy i to wszytsko co wystarczy do dzialania przepustnicy.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Re: Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: Jacek75 » czw lis 11, 2010 21:05

denisz pisze:
Jacek75 pisze: silniki posiadające przepsustnicę sterowaną linką kanał 01. Niektóre silniki z komputerem Simos, Marelli kanał 98.
skąd wziąłeś ten tekst? Zazwyczaj jest to grupa 098. Simos i Marelli grupa 001.
Jacek75 pisze:Przed adaptacją przepustnicy (zwłaszcza z linką) należy skasować wartości wyuczone: adaptacja kanał 0 zapisujemy 0.
a to pierwsze słyszę?
SKąd wziąłem ten tekst no z takiego co na nim pisze:
Volkswagen AG
Przegląd grup naprawczych do instrukcji napraw.
Zeszyt Układ wtrysku paliwa i zapłonu

np. strona 24-110

Kasowanie wartości wyuczonych i dopasowanie
komputera sterującego pracą silnika do
jednostki sterującej przepustnicą i do zaworu
recyrkulacji spalin


Najpierw zostają skasowane poprzednie wartości
wyuczone. Jest to potrzebne dla ewentualnego
ustawienia wartości wyuczonych znajdujących się
w położeniach krańcowych ponownie do położeń
neutralnych. Za pomocą dopasowania komputer
sterujący pracą silnika uczy się przy włączonym
zapłonie i nie pracującym silniku różnych położeń
jednostki sterującej przepustnicą i zaworu recyrkulacji
spalin. Te położenia zostają zapisane w pamięci
komputerów.

... i tu dalej opis jak to robić....


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: denisz » pt lis 12, 2010 01:24

Jacek75 pisze:Z autodaty te dane do przepustnicy?
tak jest
Jacek75 pisze:SKąd wziąłem ten tekst no z takiego co na nim pisze:
więc wychodzi na to, że Simos w mk3 i mk4 to różne rzeczy i różnie należy przeprowadzać adaptację.



Awatar użytkownika
ggregorii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 15:08
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: ggregorii » pn lis 15, 2010 19:57

Witam odwieśże temat czy problemem falowania może być walnięty któryś wtryskiwacz o ile dobrze pamiętam u mnie falowanie zaczęło się razem z pewnym zjawiskiem. gdy pale autko to przez pierwsze 4 sek nie równo pracuje takie trtrtrtrtrt.


Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)

Awatar użytkownika
ggregorii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 15:08
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: ggregorii » śr lut 09, 2011 20:09

Witam odwieśże temat czy problemem falowania może być walnięty któryś wtryskiwacz o ile dobrze pamiętam u mnie falowanie zaczęło się razem z pewnym zjawiskiem. gdy pale autko to przez pierwsze 4 sek nie równo pracuje takie trtrtrtrtrt.


Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)

Awatar użytkownika
frutis
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: czw lis 12, 2009 12:33
Lokalizacja: Lubuskie aka FSU

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: frutis » czw lut 10, 2011 00:41

Nie sądzę aby to była przyczyna, sam kiedyś miałem problem z obrotami i wymieniłem przepustnice na nową od tamtego momentu zero problemów z odpalaniem i obrotami na biegu jałowym (kup dobrą używkę na allegro za około 150-200 zeta i zobaczysz że po problemie będzie) pzd


Obrazek

KUPIE PRAWE DUŻE LUSTERKO ELEKTRYKA NAJLEPIEJ LB7Z !!!

Mój srebrzak Mk4 :) viewtopic.php?f=89&t=391023

Awatar użytkownika
ggregorii
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 15:08
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Przepustnica poraz kolejny.Jaka przyczyna

Post autor: ggregorii » czw lut 10, 2011 10:41

No właśnie najlepiej żeby mieć jakaś na próbę bo jeśli to nie to to po co pchać się w koszta


Niech Golf bedzie z Tobą :)
Posiadam kabelek + VAG w razie czego pomogę. Pisać !!!!
Specjalista w 1.6 SR - AKL- :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości