wykress atd + graty czemu tak póżno wstaje:(??

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

ibizka1.9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr lut 09, 2011 18:32

wykress atd + graty czemu tak póżno wstaje:(??

Post autor: ibizka1.9 » śr lut 09, 2011 19:18

witam wszystkich
zmiany jakie nastąpiły pod maską ibizy 6L 100konnej to -> turbo gt1749va (ASZ), kat out, kolektor ssący ASZ
auto po programie robionym przez Sebastiana z G-lab fajnie jeżdzi ale dopiero od 2500obr!! niestety do tych 2500obr auto gorzej się zbiera niż przed włożeniem gratów :grrr: niestety sebastian stwierdził żę to wina turbiny że tak późno wstaje (niejestem pewien ale mówił ze jest to większa turbina od tej co siedziała orginalnie w ATD i dla tego tak póżno wstaje)
dodam jeszcze że jak wymieniałem turbine to sztanga w starej turbinie była wyciągnieta na maxa, a ta od ASZ była w połowie wkręcona

aha auto już poprzedni właściciel chipował i na wykresie który załączam poniżej naniosłem wartość momentu obrotowego zgodnie z tym jaki uzyskałem od tjunera!!

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f7 ... d87e9.html" onclick="window.open(this.href);return false;



arwam

wykress atd + graty czemu tak póżno wstaje:(??

Post autor: arwam » śr lut 09, 2011 20:56

wyreguluj sztangę.
to nie jest wielkie turbo bo nawet GT2052V potrafi od niemal obrotów biegu jałowego pompować.
ewentualnie jak regulowanie sztangą nie pomaga to na ograniczniku przymknąć kierownice.

powiem więcej nawet GTB1756VK która jest znacznie większa niż nawet GT20 potrafi wpadać w surge na postoju bez dotykania gazu, więc to nie jest wina gabarytów turbiny.
chybaże geometria nie działa tak jak powinna lub wirnik stracił z jakichś powodów wyważenie.
nie wydaje jakichś niepokojącyhc dźwięków typu pogwizdywanie ale niskim tonem ( przypominającym wiercenie w metalu ) ?

jeśli nie ma problemów z turbiną to z całą pewnością winą za takie zachowanie auta można obarczyć osobę strojącą auto.


jeśli nie wierzysz daj mi golfa drugiego z 1.6TD nawet 1V gdzie jest pompa 8mm czyli o niebo mniejsza wydajność układu paliwowego a ja ci postawiętą turbinę już nawet przy 1500rpm do powiedzmy 1,5bar.



Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

wykress atd + graty czemu tak póżno wstaje:(??

Post autor: slonik98 » śr lut 09, 2011 21:38

Tak dla zobrazowania: ja w ATD na Gt22V przy 2.2K obrotów mam 2bary. Wnioski wyciągnij sam...
Do tego masz pewnie seryjny IC, a to już wogóle jakaś porażka tak wstająca turbina, no chyba, że oszczędzaliście sprzęgło. Mówiłeś mu to w trakcie strojenia?



ibizka1.9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr lut 09, 2011 18:32

Re: wykress atd + graty czemu tak póżno wstaje:(??

Post autor: ibizka1.9 » czw lut 10, 2011 00:20

arwam pisze:wyreguluj sztangę.
to nie jest wielkie turbo bo nawet GT2052V potrafi od niemal obrotów biegu jałowego pompować.
ewentualnie jak regulowanie sztangą nie pomaga to na ograniczniku przymknąć kierownice.
szkoda że o tym nie pomyślał tjuner :(

turbina nie gwiżdze ani nie wydaje niepokojących odgłosów, a co do wirnika to po paru dniach po założeniu turbiny sprawdzałem luzy i wszystko było okej

w aucie jest seryjne sprzęgło i IC - może i kicha ale sądzę że do mocy w jaką celowałem tj.: ponad 160ps i 340Nm spokojnie do spokojnej jazdy by wystarczało :chytry:

tjunerowi mówiłem aby dół był lepszy przynajmniej taki jak na seryjnych gratach (bo od 2000obr już mi odpowiada) - ale wyszło jak wyszło :banghead:



arwam

wykress atd + graty czemu tak póżno wstaje:(??

Post autor: arwam » czw lut 10, 2011 00:31

ibizka1.9, to pojedź do niego i niech poprawi a jak nie to niech zwraca kaskę.



zgredd
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 523
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
Lokalizacja: Oborniki Śląśkie

Re: wykress atd + graty czemu tak póżno wstaje:(??

Post autor: zgredd » czw lut 10, 2011 01:01

Ja tez mam atd co prawda w fabi na turbo z arl minimalnie lepsze od asz i wstaje od 2000 i bardzo przyjemnie sie jeżdzi. Nawet na sofcie na 135km jaki miałem wcześniej budziła sie przy 2000 i jeździło się jak na orginalnej. Więc albo z turbo coś nie tak albo soft do poprawki. A jak założyłeś turbine od 130 na ten soft co miałeś to od ilu wstawała?



Awatar użytkownika
tomasz25
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: sob mar 17, 2007 15:37
Lokalizacja: :)
Kontakt:

Re: wykress atd + graty czemu tak póżno wstaje:(??

Post autor: tomasz25 » czw lut 10, 2011 09:20

arwam pisze:ibizka1.9, to pojedź do niego i niech poprawi a jak nie to niech zwraca kaskę.
tak powinien zrobic,jestem ciekaw rozwiązania sprawy


mk3 afn 140ps300nm G-Lab było
A4 B5 akn 180ps 400nm G-Lab było
mk4 asz 230ps420nm Kingsoft było
E61 530d 283ps 620nm Compsport było
S3 bam 330ps 400nm Comsport jest :) ----sprzedam ,zamienie na vr6 4motion buda obojętna

mihas66
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 15:54
Lokalizacja: lbn

Re: wykress atd + graty czemu tak póżno wstaje:(??

Post autor: mihas66 » sob lut 12, 2011 00:22

arwam weź wytłumacz jak to jest z tym lagiem w vnt, tu każdy pisze że te turbiny mają laga a takie krowy jak 2256 to już całkiem a ty piszesz że u ciebie już na luzie pompuje w TD... Nie podważam twoich wypowiedzi tylko z ciekawości się pytam czego żaden z tunerów nie reguluje turbin żeby wcześniej wstawały i moment może nie od razu pełny ale pojawiał się szybciej??? Na czym polega ta regulacja wstępnego ustawienia kierownic i czy jeśli z tym przedobrzymy to czy potem nie będziemy mieli overboostów? Dał byś rade ustawić gt2256v aby wstawała już od praktycznie 1500rpm 1bar?? Czy może nie ustawia się tak turbin bo wpadają w surga...



arwam

wykress atd + graty czemu tak póżno wstaje:(??

Post autor: arwam » sob lut 12, 2011 01:21

jest małe ale jak masz "zwykłe GT2256V to masz i zwykłe łożyskowanie na tulejkach a dwa że masz ogranicznik zamknięcia kierownic gdzie to jest sotosowane przy każdej turbinie sterowanej podciśnieniowo.
ja miałem GTB1756VK gdzie masz łożyskowanie na kulkach a dwa że tam nie masz ogranicznika kierownic.
mihas66 pisze:Na czym polega ta regulacja wstępnego ustawienia kierownic i czy jeśli z tym przedobrzymy to czy potem nie będziemy mieli overboostów?
to regulujesz za pomocą śrubki która ogranicza skok dźwigni w kierunku wciągania przez gruszkę.
to nie spowoduje over'boostów.
mihas66 pisze: Dał byś rade ustawić gt2256v aby wstawała już od praktycznie 1500rpm 1bar??
ja na GTB1756VK nie wyjechałem ze względu na brak miejsca na zamontowanie gruszki, więc nie wiem czy przy takich obrotach nie wyłoby surge'a przy ciśnieniu 1.0bar.
to jest prosto ustawić tylko żebyś nie robił tego tak że wykręcasz śrubkę całkiem tylko po trosze. lepiej jeszcze raz lekko wykręcić niż żeby nam ukręciło ośkę niczym kiełbasę.
np GT2052V przy obrotach 1400rpm na silniku 1Z i ciśnieniu 1,2bar zaczyna już głośno pracować co sygnalizuje nam że zaczyna pracować na granicy mapy



arwam

wykress atd + graty czemu tak póżno wstaje:(??

Post autor: arwam » sob lut 12, 2011 01:23

mihas66 pisze:Nie podważam twoich wypowiedzi tylko z ciekawości się pytam czego żaden z tunerów nie reguluje turbin żeby wcześniej wstawały i moment może nie od razu pełny ale pojawiał się szybciej??
wbrew pozorom dużo osób reguluje ale nie mówi o tym.
przejrzyj posty choćby AW69który przy okazji jednego z projektów TDI PD pisał że turbo póxno wstaje a chwilę potem pisze że problem już został rozwiązany.



Awatar użytkownika
Fojt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 13:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

wykress atd + graty czemu tak póżno wstaje:(??

Post autor: Fojt » sob lut 12, 2011 22:12

Mam AJM po wirusie moc ok 145 i 330NM. Po zmianie turbiny na regenerowaną mam podobny problem tylko że umnie po naciśnięciu gazu reakcja jest po 2s dopiero. Przed zmianą z 1400obr szedł z kopa i moc rosła treraz nawet przy zmianie biegów na wysokich obrotach jest zwłoka okolo 1s jest to bardzo drażniące. Jedynie mam przekręconą gruszkę ze starej turbiny. Najlepsze jest to że ostatnio jechałem autostradą 140km/h i turbo coraz mniej pompowało aż wkońcu cisnienie spadło do zera. Okazało się że odkręciła się kontra z gruszki i ta nakrętka regulująca wychylenie łopatek odkręciła się na maxa. Została zakręcona na "oko" teraz jest większe cisnienie o 0,1bar. Przy największych wartościach osiąga max 1,2bar a stara osiągała 1,3bar. Znajomy ma ten sam wirus wyszło mu 155ps i turbo pompuje 1,5 bar jeździ prawie 2 lta bez awaryjnie. Czy u mnie też wystarczy regulacja sztangi przez kabelek ? czy również ustawić ręcznie by pompowała te 1,4-1,5bar ??


Obrazek
Mk6 GTI DSG 2.0 TSI Stage 4

std1984
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw lut 05, 2009 13:16
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
Kontakt:

Re: wykress atd + graty czemu tak póżno wstaje:(??

Post autor: std1984 » pn lut 14, 2011 08:42

slonik98 pisze:ja w ATD na Gt22V przy 2.2K obrotów mam 2bary
Jaki masz map sensor? Możesz mi gdzieś pokazać wykres?


ET 13.716 dieslem <= Audi A3 ATD@BigT + metanol by MR Motors <= SPRZEDAM!!! & Mitsubishi Lancer Evolution X - Stage 3
www.kif.pl www.forum.kif.pl Oficjalny Portal i Forum dyskusyjne Magazynu KiF

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

wykress atd + graty czemu tak póżno wstaje:(??

Post autor: Adamm » pn lut 14, 2011 09:30

Fojt pisze:Czy u mnie też wystarczy regulacja sztangi przez kabelek ?
powodzenia jesli Ci sie to uda :P


sztange jesli juz reguluje sie recznie


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: wykress atd + graty czemu tak póżno wstaje:(??

Post autor: uysy » pn lut 14, 2011 15:10

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Porównanie z seryjnym ATD
To ma jeździć dołem jak seria czy jak seria z wkręconym siłownikiem?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości