Świszczy od początku obrotów, spalanie na luzie 5,7 l

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marcinfracek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob gru 11, 2010 14:34
Lokalizacja: Gdańsk

Świszczy od początku obrotów, spalanie na luzie 5,7 l

Post autor: marcinfracek » pn lut 07, 2011 13:47

Witam koledzy,

Wiem, że temat był poruszany już milion razy ale zajmie mi 2 tyg wyszukanie wszystkiego.
Proszę więc o pomoc w opisanej w tytule sprawie.

Po odpaleniu silnika nawet na jałowym biegu po wciśnieciu gazu słychać świst.
Podczas jazdy z każdym naciśnięciem pedału gazu świst jest wyraźny i bez radia samochodowego bardzo drażniący.

Co do drugiej części tematu to odkąd mam auto ( trzeci miesiąć ) to spalanie na jałowym biegu wynisiło 5,7 l
Koniec końców średnie spalanie komputer pokazuje na poziomie 7.5 litra a rzeczywiste spalanie obliczone z tańkowania wynosi niecałe 6 litrów.

Co poradzicie w związku z powyższym.

VW Bora Variant Trendline 1.9 TDI 2001 r 115 KM



irmair
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob kwie 17, 2010 10:35
Lokalizacja: polska

Świszczy od początku obrotów, spalanie na luzie 5,7 l

Post autor: irmair » pn lut 07, 2011 13:57

swistanie to napewno turbinka moze byc juz w takim sobie stanie choc w moim MK4 tez swiszcze ale dosyc przyjemnie i raczej mi to nie przeszkadza ;)
co do spalania tonapewno jest jakies przekłamanie na biegu jałowym powinno wynosic w zaleznosci od temperatury ale przyjmijmy ze silnik jest rozgrzany to ok 0,7 l na godzina


sebo

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Świszczy od początku obrotów, spalanie na luzie 5,7 l

Post autor: italiano_83 » pn lut 07, 2011 16:11

marcinfracek pisze: nawet na jałowym biegu po wciśnieciu gazu słychać świst.
Szukaj nieszczelności w układzie dolotowym, turbo, IC, kolektor dolotowy, tak samo w układzie wydechowym, kolektor, łącznik elastyczny/plecionka.
Skoro świst słychać nawet na biegu jałowym, to co za problem ktoś dodaje gazu a ty *#cenzura#* z którego miejsca świst dochodzi.
Jeśli masz dostęp do vag'a to wykonaj logi, sprawdź błędy w sterowniku.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

milewicz71
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn lut 07, 2011 18:03

Świszczy od początku obrotów, spalanie na luzie 5,7 l

Post autor: milewicz71 » wt lut 08, 2011 01:03

Bardzie stawiam na dolot powietrza lub turbinę, wy wylocie by raczej dudniło i silnik wydawałby dźwięk jak 8V :)

Zatkaj na chwilę rure wydechową, jak ze świstem nic się nie zmieni to nic z wydechem


Wrocław, posiadam Kabel VAG, ktoś potrzebuje podpiąć, zapraszam, tel. 660 542 640

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Świszczy od początku obrotów, spalanie na luzie 5,7 l

Post autor: t0mal » wt lut 08, 2011 01:25

Albo alternator



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Świszczy od początku obrotów, spalanie na luzie 5,7 l

Post autor: Kris-THC » wt lut 08, 2011 03:48

Napisz skąd jesteś jak masz niedaleko to podjedziesz. Auto ma "moc" i nie kopci jak mu dajesz w piz.. ? Zresztą żeby określić co świszczy nie potrzebujesz stetoskopu ewentualnie 2 osobę [operatora pedału :) Silnik AJM masz zapewne więc albo turbina już pada albo nieszczelności w układzie dolotowy lub wydechowym, jeżeli w dolotowym to auto potrafi mocno kopcić nieustannie pod obciążeniem i na mocy też się to odbija, jak na wydechu to niech ktoś kumaty wejdzie pod auto i obsłucha lub oblooka gdzie parch wystąpił.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

marcinfracek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob gru 11, 2010 14:34
Lokalizacja: Gdańsk

Świszczy od początku obrotów, spalanie na luzie 5,7 l

Post autor: marcinfracek » śr lut 09, 2011 13:28

Dzięki piękne.

przyjżę się dokładniej i jak obczaję skąd świszczy to wrzucę wam zdjęcie.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
wojtq87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn wrz 20, 2010 23:44
Lokalizacja: ONY

Świszczy od początku obrotów, spalanie na luzie 5,7 l

Post autor: wojtq87 » śr lut 09, 2011 17:49

ostatnio kolega miał problem ze swiszczeniem , rowniez na postoju... co sie okazalo , rozrzad napiety by jak talala, po regulacji wszystko jest:)


był Golf III GT TDI 110km AFN :)
byl PASSAT b5 TDI 110km AFN
jest Audi A3 8L 1,9TDI 130KM ASZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 94 gości