Pilot a fabryczny centralny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Pilot a fabryczny centralny
Witam posiadam golf IV 98r 1.6 i mam tam centralny z kluczyk oraz z tego co wyczytałem na forum to mam moduł komfortu bo jak przekręcę kluczyk i przytrzymam to mi się otwierają lub zmykają wszystkie szyby i światełko również przygasa po pewnym czasie.Czytałem już dużo postów ale przeważnie jest do mk3 opis a do mk4 to jakoś mi nie wpadło w oko tak dobrze opisane. Zakupiłem coś takiego na ale-drogo Sterownik NOXON (01412213291) Lada dzień przyniesie kurier. Mam pytanie jakie przewody odpowiadają za poszczególne funkcje bo mam rozumieć, że będę się wpinał pod kolumna kierownicy nie daleko gdzie jest moduł komfortu? Jak odbywa się sterowanie zamkiem - jakim sygnałem?
1. Jaki kolor odpowiada zamykanie i otwieranie
2. kolejno: kierunki (pod wiązkę co idzie od manetek albo pod awaryjne) jakie kolorki
3. jak podpiąć się do tego modułu( nr j0959799h komfortu) chodzi o domykanie szyb
4. dodatkowy kanał jaki kolor do tylnej klapy i czy będę potrzebował dodatkowego przekaźnika?
1. Jaki kolor odpowiada zamykanie i otwieranie
2. kolejno: kierunki (pod wiązkę co idzie od manetek albo pod awaryjne) jakie kolorki
3. jak podpiąć się do tego modułu( nr j0959799h komfortu) chodzi o domykanie szyb
4. dodatkowy kanał jaki kolor do tylnej klapy i czy będę potrzebował dodatkowego przekaźnika?
Pilot a fabryczny centralny
W skład zestawu wchodzi:
1. Centralka sterownika NOXON.
2. dwa metalowe piloty (3 przyciskowe)
3. Wiązka główna z bezpiecznikami.
4. Instrukcja w j. polskim.
5. Gwarancja pisemna + paragon ( lub Faktura ).
6. Dioda sygnalizacyjna.
p.4 zestawu powinien Ci wyjaśnić wszystko, sprzedawca powinien Ci udostępnić schemat podłączenia dla Twojego auta.
Jak dostaniesz zestaw i będziesz miał jeszcze wątpliwości to pisz
1. Centralka sterownika NOXON.
2. dwa metalowe piloty (3 przyciskowe)
3. Wiązka główna z bezpiecznikami.
4. Instrukcja w j. polskim.
5. Gwarancja pisemna + paragon ( lub Faktura ).
6. Dioda sygnalizacyjna.
p.4 zestawu powinien Ci wyjaśnić wszystko, sprzedawca powinien Ci udostępnić schemat podłączenia dla Twojego auta.
Jak dostaniesz zestaw i będziesz miał jeszcze wątpliwości to pisz
Pilot a fabryczny centralny
Witam dostałem sterownik, wszystko jest opisane co i jak który przewód do którego ale nie mam schematu do mojego auta tylko jak podłączyć; sterownie plusem, masami, siłownikami pneumatycznym. Co będzie u mnie? Jaki przewody odpowiadają za stały plus gdzie się podłączyć i masę najlepiej oraz:
1. Jaki kolor odpowiada zamykanie i otwieranie
2. kolejno: kierunki (pod wiązkę co idzie od manetek albo pod awaryjne) jakie kolorki,
3. jak podpiąć się do tego modułu( nr j0959799h komfortu) chodzi o domykanie szyb czyli u mnie cienki czerwony 250mA
4. dodatkowy kanał jaki kolor do tylnej klapy i czy będę potrzebował dodatkowego przekaźnika? Ja mam tutaj czerwono-czarny.
Jeśli chodzi o schemacik to jest na ale drogo (nr 1433387992).
1. Jaki kolor odpowiada zamykanie i otwieranie
2. kolejno: kierunki (pod wiązkę co idzie od manetek albo pod awaryjne) jakie kolorki,
3. jak podpiąć się do tego modułu( nr j0959799h komfortu) chodzi o domykanie szyb czyli u mnie cienki czerwony 250mA
4. dodatkowy kanał jaki kolor do tylnej klapy i czy będę potrzebował dodatkowego przekaźnika? Ja mam tutaj czerwono-czarny.
Jeśli chodzi o schemacik to jest na ale drogo (nr 1433387992).
Pilot a fabryczny centralny
rafalpg do modułu komfortu się nie podepniesz, pewnie jest to możliwe ale układ wyszedł by dość skomplikowany, możesz zrobić tak: auto masz sterowane masami czyli minusem. Przed podłączeniem posprawdzaj te sygnały czy wpinasz się w dobrym miejscu, a jak będziesz się podłączał odłącz aku.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=370365" onclick="window.open(this.href);return false; .
na schemacie jest on opisany jako minus -250mA czyli pasuje, powinien być to sygnał trwający ok. 20 sekund sprawdź jak to jest w tym sterowniku. . Sygnał otwierania ustawiasz na 0,5 sek. Podłączał się będziesz w drzwiach kierowcy zdejmujesz tapicerkę i z zamka drzwi wychodzi wiązka przewodów żółto-niebieski to zamykanie a zielono-czerwony to otwieranie i tu podłączasz swoje sterowanie biało-czarny do zielono-czerwonego na otwarcie a na zamknięcie jak chcesz mieć domykanie szyb cienki czerwony do żółto-niebieskiego, przeczytaj też ten temat-rafalpg pisze:chodzi o domykanie szyb czyli u mnie cienki czerwony 250mA
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=370365" onclick="window.open(this.href);return false; .
pod kolumną kierownicy jak zdejmiesz tapicerkę, znajdziesz i plus i masę wpinaj się tam gdzie będzie najlepszy dostęp.rafalpg pisze:Jaki przewody odpowiadają za stały plus gdzie się podłączyć i masę najlepiej
dokładnie tam zdejmujesz osłonę kolumny kierownicy i w kostce co idzie od manetek sprawdzisz które przewody idą do kierunków chyba czarno-biały i czarno-zielonyrafalpg pisze:2. kolejno: kierunki (pod wiązkę co idzie od manetek
jakie auto sedan czy kombi.rafalpg pisze:4. dodatkowy kanał jaki kolor do tylnej klapy i czy będę potrzebował dodatkowego przekaźnika? Ja mam tutaj czerwono-czarny
Pilot a fabryczny centralny
Witam a nie da się wpiąć pod ten plastik co jest z rączką od otwierania maski i tak w tej powinny wychodzić przewody( chodzi o aurę jak panuje szybciej się dostane do tego plastiku a garaż mam nie ogrzewany). Domykanie szyb podłączyć pod zmykanie zamków a in puls według instrukcji trwa ok 30s, a golf to SEDAN, myślałem podłączyć do klapy albo nie wiem gdzie może jakieś propozycje słyszałem że podłączają pod wlew paliwa ale to się chyba mija z celem.
Pilot a fabryczny centralny
rafalpg pisze:Witam a nie da się wpiąć pod ten plastik co jest z rączką od otwierania maski i tak w tej powinny wychodzić przewody
Nie tam idą już inne sygnały, w drzwiach jest sterownik zbierający sygnały i wpiąć się trzeba przed tym sterownikiem do wiązki co wychodzi z zamka drzwi.
będzie dobrze.rafalpg pisze: Domykanie szyb podłączyć pod zmykanie zamków a in puls według instrukcji trwa ok 30s
Klapę bagażnika żeby otworzyć to potrzebny jest jeszcze siłownik co Ci tę klapę podniesie. Otwarcie zamka klapy to przez przekaźnik, sterownik pobudza przekaźnik a styki przekaźnika równolegle do krańcówki otwierającej klapę, czyli położenie przewodów do bagażnika do krańcówki. U siebie zrezygnowałem z tej opcji i nie pamiętam jak jest podłączenie krańcówki otwierającej zamek klapy, są tam kostki, 3 przewodowa-centralnego zamka i 2 przewodowe- sygnalizacja otwarcia klapy i druga 2 przewodowa otwarcie zamka to będziesz musiał znaleźć, a siłownik to nie wiem jak elektryczny to przez przekaźnik równolegle z tym do otwarcia zamka klapy.
powodzenia
Pilot a fabryczny centralny
A mam pytanie jak ściągnę tapicerkę i będę miał coś takiego jak w punkcie "III. Goła blacha: " http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=255090" onclick="window.open(this.href);return false; to ten środkowy przewód co idzie( jest tam też przewód do lampki ) to jego rozwinąć i tam się podpiąć pod te dwa kabelki do otwierania i zmykania i domykania szyb. Czyli tam będę szły 3 przewody i przez gumę w drzwiach.
Pilot a fabryczny centralny
dokładnie w tym miejscu do tej wiązki tylko 2 przewody.rafalpg pisze:to ten środkowy przewód co idzie( jest tam też przewód do lampki ) to jego rozwinąć i tam się podpiąć pod te dwa kabelki do otwierania i zmykania i domykania szyb. Czyli tam będę szły 3 przewody i przez gumę w drzwiach.
Sterownik pilota nie rozróżnia czy masz okna otwarte czy zamknięte, każde naciśnięcie zamykania auta powoduje na sygnale domykania szyb impuls 30 sek. i ten sygnał, jak chcesz mieć domykanie szyb spowoduje zamknięcie samochodu i domknięcie szyb.
boral pisze:z zamka drzwi wychodzi wiązka przewodów żółto-niebieski to zamykanie a zielono-czerwony to otwieranie i tu podłączasz swoje sterowanie biało-czarny do zielono-czerwonego na otwarcie a na zamknięcie jak chcesz mieć domykanie szyb cienki czerwony do żółto-niebieskiego
Pilot a fabryczny centralny
Witam dzisiaj walczyłem z podłączeniem , zasilanie podłączyłem bez problemu a kierunki z awaryjnych , schody zaczęły się jak podpinałem się pod kable pod centralkę otwieranie popiołem pod przewód żółto zielony a zamykanie i tu mam problem rozbebeszyłem wszystko i żaden przewód nie pasuje. Nie wiem co mam zrobić? Sprawdzałem wszystkie po kolei i nic spróbowałem zamienić przewody(może tam nie działa jakiś kanał) z centralki żeby inne guziki działały i centralka sterująca noxon wygląda na ok. Dziwi mnie że kolory są całkiem inne? Acha czy morze to być spowodowane tym że nie mogę zamknąć kluczykiem od strony kierowcy drzwi bo ułamała się podkładka (nr 2 według opisu na forum) i nie da się zamknąć ? Bo od pasażera też nie mogę ale jak chwile się pobawię i u kierowcy się da zamknąć to od pasażera też czy te zamki są jakoś powiązane ze sobą?
Pilot a fabryczny centralny
te kolory co Ci podałem to z notatek jak montowałem pilota u siebie, ale to nie problem.rafalpg pisze: Dziwi mnie że kolory są całkiem inne?
kawałek przewodu z małą żarówką np. od pozycyjnych - podajesz masę do sprawdzanego kabelka, przez żaróweczkę dlatego żeby nie było zwarcia jak trafisz na nie ten przewód. Z tym że to sprawdzanie to robisz na zamkniętych drzwiach lub wkrętakiem przestawiasz zamek drzwi tak jak byś je zamkną i możesz robić to na drzwiach otwartych. lub miernikiem bo będą to przewody na których jest ( + ).boral pisze:auto masz sterowane masami czyli minusem. Przed podłączeniem posprawdzaj te sygnały czy wpinasz się w dobrym miejscu
nie powinno mieć znaczenia, wpinając się z centralką pilota pomijasz krańcówkę od kluczykarafalpg pisze:czy morze to być spowodowane tym że nie mogę zamknąć kluczykiem od strony kierowcy
są powiązane przez moduł komfortu auta - do sprawdzenia błędy VAGiemrafalpg pisze: Bo od pasażera też nie mogę ale jak chwile się pobawię i u kierowcy się da zamknąć to od pasażera też czy te zamki są jakoś powiązane ze sobą?
Pilot a fabryczny centralny
Czyli mam zamknąć drzwi i dopiero sprawdzać po zamknięciu? Ja miałem otwarte i tapicerkę nie do końca ściągniętą bo nie chce odczepiać linki od rączki bo boję się ze jej później nie założę. Czyli jedną końcówką np. tam dzie się wpiąłem z zasileniem centralki a drugim szukam po kolei kabelek? Czyli jak są zamknięte lub jak zamek jest przekręcony na otwartych( nie da się zamknąć drzwi ) to dopiero jest na nim minus a nie tak jak ja robiłem przy otwartych? czyli jak mam otwarte drzwi kierowcy to nie mogę zamknąć ?
Dzisiaj jeszcze walczyłem i zamknąłem zamek śrubokrętem i nic. Nawet spróbowałem rozbroić tą wiązkę co idzie do panelu sterownia i też nic to nie dało. Podłączyłem vaga i jak dam mu moduł komfortu to pokazało jakieś tam sporadyczne i po skasowaniu spokój. Czy da się jeszcze gdzieś indziej podłączyć ? Próbowałem też z miernikiem i tak szukałem ale też nic, mam już taki bałagan w tych wiązkach bo wszystkie kable już rozbebeszyłem nie wiem co mam robić ?
Dzisiaj jeszcze walczyłem i zamknąłem zamek śrubokrętem i nic. Nawet spróbowałem rozbroić tą wiązkę co idzie do panelu sterownia i też nic to nie dało. Podłączyłem vaga i jak dam mu moduł komfortu to pokazało jakieś tam sporadyczne i po skasowaniu spokój. Czy da się jeszcze gdzieś indziej podłączyć ? Próbowałem też z miernikiem i tak szukałem ale też nic, mam już taki bałagan w tych wiązkach bo wszystkie kable już rozbebeszyłem nie wiem co mam robić ?
Pilot a fabryczny centralny
śmiało ją odczep, końcówka wsuwa się w taką prowadnicę i nie ma problemu z jaj założeniemrafalpg pisze:bo nie chce odczepiać linki od rączki bo boję się ze jej później nie założę
szkoda że nie zapisałeś nr. błędu. opisywałeś wcześniejrafalpg pisze:Podłączyłem vaga i jak dam mu moduł komfortu to pokazało jakieś tam sporadyczne i po skasowaniu spokój
zapewne tu jest problem, spróbuj pobawić się zamkiem i tak go ustawić żeby dało się zamknąć i otworzyć auto drzwiami pasażera i w wtedy szukaj podłączenia w kabelkach drzwi kierowcyrafalpg pisze:czy morze to być spowodowane tym że nie mogę zamknąć kluczykiem od strony kierowcy drzwi bo ułamała się podkładka (nr 2 według opisu na forum) i nie da się zamknąć ? Bo od pasażera też nie mogę ale jak chwile się pobawię i u kierowcy się da zamknąć to od pasażera też
podaj też jakie kolory przewodów tam idą.boral pisze:kawałek przewodu - podajesz masę do sprawdzanego kabelka.
zwróć tu uwagę że zamek zamyka się na dwa razy żeby był wciśnięty do końcarafalpg pisze:lub jak zamek jest przekręcony na otwartych
spróbuj też poprawić ten zamek drzwi może jak będzie cieplej bo jak Ci blokuje otwieranie z kluczyka to może nie działać otwieranie z pilota.
duże dla Fenomen89 wykorzystałem twoje zdjęcie
Pilot a fabryczny centralny
Witam dzisiaj udało mi się wszystko podłączyć sprawdzałem po kolei wszystkie i tym razem się udało za otwieranie przewód żółto-zielony(są dwa na jednym jest napięcie 12v) a zamykanie niebiesko-żółty(też jest dwa i na jednym jest też 12v). Po złożeniu wszystkiego przestało działać jak i zamek w wkładce przekręcając kluczyk (raz działa raz nie, często jak otworze i zamknę znowu to już dział ale nie jest regułą"zimne luty???"). Sam nie wiem co mam robić raz to działa raz nie i w dodatku jak zamknie z pilota to prawe drzwi pasażera tylne, rygiel się zamknie i otworzy(wszystkie drzwi są zamknięte oprócz tych z tyłu prawych)??? VGA pokazał mi błędy:
928 Mechanizm zamka centralnego, drzwi kierowcy - F220
1358 Włącznik wewnętrznej blokady otwarcia drzwi kierowcy - E155 (Może tu tkwi problem? Czy to może być ten mikro styk? jeden z trzech? Światło w podsufitce załącza się jak chce w czasie jazdy nawet a po otwarciu też nie zawsze, u dołu również czasem nawet samo po zamknięciu samochodu się zaświecało wiec wyciągnąłem żarówkę. )
929 Mechanizm zamka centralnego, drzwi pasażera - F221
644 Ogrzewanie lusterka strona pasażera - Z5 (to najprawdopodobniej mata do wymiany)
930 Mechanizm zamka centralnego, drzwi tylne lewe - F222
931Mechanizm zamka centralnego, drzwi tylne prawe -F223
I dodatkowo podłączyłem domykanie szyb z pilota wszystko hulało i tu teraz nic. Nawet jak pilotem się uda zamknąć i przytrzymam przycisk to nie zasunie.
928 Mechanizm zamka centralnego, drzwi kierowcy - F220
1358 Włącznik wewnętrznej blokady otwarcia drzwi kierowcy - E155 (Może tu tkwi problem? Czy to może być ten mikro styk? jeden z trzech? Światło w podsufitce załącza się jak chce w czasie jazdy nawet a po otwarciu też nie zawsze, u dołu również czasem nawet samo po zamknięciu samochodu się zaświecało wiec wyciągnąłem żarówkę. )
929 Mechanizm zamka centralnego, drzwi pasażera - F221
644 Ogrzewanie lusterka strona pasażera - Z5 (to najprawdopodobniej mata do wymiany)
930 Mechanizm zamka centralnego, drzwi tylne lewe - F222
931Mechanizm zamka centralnego, drzwi tylne prawe -F223
I dodatkowo podłączyłem domykanie szyb z pilota wszystko hulało i tu teraz nic. Nawet jak pilotem się uda zamknąć i przytrzymam przycisk to nie zasunie.
- koczyk
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: śr lis 08, 2006 10:52
- Lokalizacja: Gdańsk - Grudziądz
- Kontakt:
Pilot a fabryczny centralny
skoro nie wiedziales jak to podlaczyc trzeba bylo to dac komus co sie na tym zna u mnie ze storwniekiem noxona piloty scyzoryki + przelozenie immo bys wydal na gotowo z 200 - 250zl i masz problem z glowy wszytsko w ori szmaciance VW zeby wygladalo jak fabryka, albo namotales w kablotece albo sterownik swiruje auto zamyka sie z klucza dobrze czy nie ? klucz podaje jedynie impulsy z wkladki wez odizoluj obciagarka boczna kable podaj na nie mase na zamknij i otworz - oczywscie przy zamknietym zamku i bedziesz wiedzial czy ty cos namotales czy nie skoro z wkladki bedzie ok i po podaniu bezposredniego impulsu masy jest dobrze sterownik cos nie hula skoro przed Twoim montazem bylo ok to pewnie cos namotales
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 48 gości