Szarpanie między 2tys a 2,5tys obrotów

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
elcapitan7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: pn sty 24, 2011 23:39
Lokalizacja: Paczków

Szarpanie między 2tys a 2,5tys obrotów

Post autor: elcapitan7 » wt lut 01, 2011 19:12

Witam, posiadam golfa III 96r 1.8 90km z gazem. Z góry zaznaczam, że opisywany problem występuje na benzynie oraz na gazie który jest nowo założony, oraz kupiłem już golfa z tym problemem. Mianowicie, między 2 a 2,5tyś obrotów przy przyspieszaniu da się wyczuć delikatne szarpanie, dzieje się tak na 2 oraz 3 biegu ( używane najczęściej do przyspieszania ). Problem znika gdy jadę na 3/4 wciśniętym pedale gazu, więc dość energicznie. Problem jest denerwujący zwłaszcza podczas jazdy po mieście gdzie jeżdżę w miarę oszczędnie. Na moje oko problem tkwi w świecach oraz przewodach WN. Jakieś propozycje?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=30&t=399775" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Szarpanie między 2tys a 2,5tys obrotów

Post autor: Paweł Marek » wt lut 01, 2011 19:28

Po zakupie się zmienia rzeczy wątpliwe, mogą być winne chociaż niekoniecznie. Napisz typ silnika i która generacja instalacji gazowej,.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
elcapitan7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: pn sty 24, 2011 23:39
Lokalizacja: Paczków

Szarpanie między 2tys a 2,5tys obrotów

Post autor: elcapitan7 » wt lut 01, 2011 20:03

zmieniłem po zakupie, olej, płyny, filtry, kpl rozrząd i pompę wody, więc w silniku zostały tylko świece i przewody, gaz jest najdroższy jaki mógł być do silnika z monowtryskiem ( nie da się sekwencji ) czyli 2 generacja, gaz mam 2 miesiące i zrobione jest jakieś 4tyś km na nim, jednak jak mówiłem problem występuje od jakiś 6 miesięcy. Oznaczenie silnika "ABE". Właśnie sprawdziłem, że szarpanie występuje ZAWSZE w tym zakresie obrotów, wciśnięcie pedału prawie do ziemi powoduje pojedyncze szarpniecie ponieważ silnik szybko nabiera obrotów


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=30&t=399775" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Szarpanie między 2tys a 2,5tys obrotów

Post autor: Paweł Marek » wt lut 01, 2011 21:55

elcapitan7 pisze:ABE"
ADZ lub ABS masz, ABE to nie oznaczenie silnika.
Szarpanie takowe na obu paliwach sugeruje jednak problem z układem zapłonowym. Patrz na pracujący silnik po ciemku, zwróć uwage czy iskra gdzieś nie zmyka, koło kopułki albo koło cewki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
elcapitan7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: pn sty 24, 2011 23:39
Lokalizacja: Paczków

Szarpanie między 2tys a 2,5tys obrotów

Post autor: elcapitan7 » wt lut 01, 2011 22:24

jutro zobacze, gdzie szukać tego oznaczenia? kiedys ktos mi powiedział, że jest na tabliczce znamionowej nad numerem nadwozia


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=30&t=399775" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Szarpanie między 2tys a 2,5tys obrotów

Post autor: Paweł Marek » wt lut 01, 2011 23:08

niema na tabliczce, masz go na wlepie w bagażniku, jej kopii w ksiące oryginalnej, na bloku silnika pierwsze znaki numeru silnika - tego dowiedziałbyś się łatwo z wyszukiwarki na przysżłość jej używaj.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
elcapitan7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: pn sty 24, 2011 23:39
Lokalizacja: Paczków

Szarpanie między 2tys a 2,5tys obrotów

Post autor: elcapitan7 » wt lut 01, 2011 23:34

ale tutaj jest tylu profesjonalistów ze lepiej tutaj spytac:)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=30&t=399775" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
elcapitan7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: pn sty 24, 2011 23:39
Lokalizacja: Paczków

Szarpanie między 2tys a 2,5tys obrotów

Post autor: elcapitan7 » śr lut 02, 2011 22:54

oznaczenie silnika ADZ, patrzyłem w nocy i iskra nigdzie nie ucieka, co ciekawe, zauważyłem, że na zimnym silniku tego szarpania nie ma


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=30&t=399775" onclick="window.open(this.href);return false;

kaczor OPT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw gru 30, 2010 16:43

Szarpanie między 2tys a 2,5tys obrotów

Post autor: kaczor OPT » śr lut 02, 2011 23:50

miałem ten sam problem. wymieniłem kopułke i palec zapłonowy i jest wszystko ok. byla juz podpalona i nazbieralo sie duzo nalotu. silnik palil bez problem i chodzil na wolnych obrotach, jak sie zagrzal to zaczynalo szarpac coraz wiecej. wytarl mi sie rowniezrz walek w aparacie poniewaz zatkalo otwor smarujacy i przez to zniszczylo czujnik halla. w sumie to wymienilem caly aparat.



Awatar użytkownika
elcapitan7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: pn sty 24, 2011 23:39
Lokalizacja: Paczków

Szarpanie między 2tys a 2,5tys obrotów

Post autor: elcapitan7 » czw lut 03, 2011 16:43

Pomogła wymiana filtra paliwa o którym zapomniałem, tylko nie wiem co to ma wspólnego z gazem, ale w każdym razie wydaje mi się, że pomogło. Zobaczymy na jak długo :)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=30&t=399775" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Szarpanie między 2tys a 2,5tys obrotów

Post autor: Paweł Marek » czw lut 03, 2011 20:32

Uważasz że cuda się zdarzają? Wymiana filtra benzyny nie mogła pomóc na szarpanie na LPG. Albo więc problem powróci, albo patrząc na świece coś tam poruszałeś i przypadkowo naprawiłeś


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
elcapitan7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: pn sty 24, 2011 23:39
Lokalizacja: Paczków

Szarpanie między 2tys a 2,5tys obrotów

Post autor: elcapitan7 » czw lut 03, 2011 21:46

problem w tym że świec się nie tykałem, sam sie dziwie, nie wiem co o tym myslec, póki co problemu nie ma wiec sie nic nie tykam zeby nie zapeszyc


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=30&t=399775" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
elcapitan7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: pn sty 24, 2011 23:39
Lokalizacja: Paczków

Szarpanie między 2tys a 2,5tys obrotów

Post autor: elcapitan7 » sob lut 05, 2011 23:28

no i niestety problem wrócił, w poniedziałek sprawdze kopułkę, palec i swiece


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=30&t=399775" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości