[MK2] Hamulce tarczowe tylne, zaciski z MK4

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: Marszall » ndz sty 23, 2011 17:34

lucasa tzn?
jak sie maja ori (skuteczne) z mk II do tych z mk IV?

klocki maja znaczenie? Na tyle ma, zestaw tarcze brembo klocki ferodo premier


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: rysiektr » ndz sty 23, 2011 17:39

chodzi o system/producenta zacisku w tym wypadku Lucas bo było jeszcze ATE


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: Marszall » ndz sty 23, 2011 17:51

no tak ale tu konkretnie sprawa ma się do zacisków z mk ii i zacisków z mk iv.
Z czwórki są LUCASA, to pewnie w dwójce jest Girling o ile pamiętam.

Ale kurna nie czuje aby lepiej hamowało.
Słyszałem cos o odpowiednim ustawieniu tłoczka ktoś może to rozwinąć?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: toffic » ndz sty 23, 2011 22:56

W Passatach B3/B4 była albo Girling (tak jak w MkII) i to hamowało delikatnie mówiąc tak sobie albo Lucas (te zaciski są zupełnie inne od tych z G4)



Awatar użytkownika
audifans
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: śr lis 15, 2006 00:26
Lokalizacja: Ruda Żurawiecka

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: audifans » śr lut 02, 2011 00:16

panowie mam pytanie o porównanie wydajności przy założonej tarczy oryginalnej 226mm średnicy zewnętrznej i 10mm grubości z tarcza z polo 232/9mm, w której konfiguracji w VW vento dłużej wymajają łożyska i co będzie lepiej hamować, czy w ogóle da się odczuć różnice w sile hamowania



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: sas_gti » śr lut 02, 2011 01:35

zakładając, że wymiana hampli na tyle idzie w parze z regulacją korektora siły hamowania (na fabryczne wartości) o ile występuje to nie odczujesz poprawy, bo siła hamowania kierowana w fabrycznym ustawawieniu korektora jest dość znikoma i tarcze 226 w zupełnośi wystarczają. W fabrycznym ustawniu korektora przód zawsze blokuje się pierwszy a tył niezmiernie rzadko, praktycznie nigdy. Jest to ustawienie bezpieczne z uwagi na stabilność samochodu podczas hamowania. Jeśli przestawiasz korektor pod własne potrzeby to im więcej dasz na tył tym lepiej auto hamuje na wprost ale moze je stawiać jak zaczniesz hamować na łuku lub jak przesadzisz z siła hamowania na tył, lub hamujesz z górki i tak dalej.
Jak chcesz wzmocnić hamowanie tyłu to przestaw korektor o ile występuje. Pamiętaj tylko, że ustawienie rozdziały siły hamowania na granicy blokowania się wszystkich czterech kół równo może się zmieniać w zależności od różnych czynników, np jak ustawisz korektor na płaskim asfalcie w lato tak że jesteś na granicy ogarnięcia pojazdu to jesienią przy hamowaniu z górki przy ostrym wciśnięciu pedału hamulca można się zdziwić . Także seryjne ustawienie korektora do codziennej jazdy nie jest takie złe :). Tarcze spokojnie wyrabiają.

Wymiana tarcz na większe przy zostawieniu tego samego zacisku ale łapiącego na większym promieniu może dać też odczucia poprawy hamowania ale to ze względu na nieprzeregulowanie korektora pod nowe tylne, skuteczniejsze hamulce. (ten sam rozdział ciśnienia co wcześniej spowoduje przesunięcie się balansu hamowania lekko na tył gdzie dysponujesz skuteczniejszym hamulcem.) Efekt jest podobny do tego jak podczas hamowania na wprost z lekko podciągniętym ręcznym można czasem odczuć poprawę hamowania lub do sytuacji gdy ustawimy agresywnie korektor na tył.

oczywiście opisywałem sytuację jak wzmocnić hamowanie tyłu gdy mamy zupełnie sprawny układ hamulcowy. Nie wolno "podciągać" hamowania tyłu na korektorze jeśli problem leży w zapieczonych zaciskach itp. Nie wiem jakie masz auto ale układy hamulcowe w VW nie mają problemów z brakiem wydajności i jesli u ciebie tył nie hamuje to raczej naprawiaj a nie ulepszaj. pozdraVWiam



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: Marszall » śr lut 02, 2011 22:29

Panowie a nie zauważył nikt z was ze po załozeniu zacisków z mk iv pogorszył sie hamulec roboczy?
u mnie np. pedał zaczoł wpadac do połowy gdy na starych brał od musniecia.

Zauważyłem ze w zaciskach od czwórki tłoczki są przesunięte ponad 2mm na zewnatrz tarczy względem ori zacisków, efektem tego było to iż zacisk napierał na klocek na samej krawędzi. Mi się taki hamulec nie podobał i wróciłem do starych i normalnie bajka. Zauważnie ze tarcze z czwórki mają większą średnice niż z dwójki/passata/corrado


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

fck44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 22:40
Lokalizacja: Krasnystaw

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: fck44 » czw lut 03, 2011 00:17

To wina pompy ktora nie wyrabia. Trzeba zastosowac taka z t4. Srednica tloczyska to 25,4 mm



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: sas_gti » czw lut 03, 2011 18:22

Marszall pisze: zacisk napierał na klocek na samej krawędzi.
ale klocek względem zacisku jest w tym samym miejscu. Zacisk jest jednak bardziej odsunięty od osi koła. Może tobie chodziło o to, że napierał na tarczę na samej krawędzi?
Ostatnio zmieniony czw lut 03, 2011 19:02 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



marcoo85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lut 23, 2009 18:52
Lokalizacja: Środa Wlkp

Re: [MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: marcoo85 » czw lut 03, 2011 18:51

ja zalozylem w swoim mk2 gti z jakies pol roku temu na tyle zaciski od mk4 (lucas)... hamowanie sie poprawilo... reczny brzytwa nawet z wiekszym zaladunkiem!! no i nie zapiekaja sie! problem jedynie taki ze mam popsuty regulator sily hamowania i tyl hamuje rowno z przodem i naprawde mozne sie niezle przejechac! przy najblizszej okazji musze wymienic ten regulator... pzdr



Awatar użytkownika
audifans
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: śr lis 15, 2006 00:26
Lokalizacja: Ruda Żurawiecka

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: audifans » czw lut 03, 2011 21:49

sas_gti, dziękuje za wyczerpująca odpowiedz wszystko jasne :pub:
mam jeszcze pytanie o możliwość rozbudowy tych hamulców z polo, czy istnieje jakaś możliwość ich rozbudowy może panowie znacie jakieś ciekawe lstrony o tej tematyce :food:



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: rysiektr » czw lut 03, 2011 22:45

audifans,
proszę bardzo, niestety nic po Polsku
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... sary/page8" onclick="window.open(this.href);return false; zaczyna się od środka strony i szczerze mówiąc mocna rzeźba na przykładzie mk3


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

[MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: rysiektr » czw lut 03, 2011 23:10

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... p=68268670" onclick="window.open(this.href);return false; tu mniej rzeźby


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Re: [MK2] Hamulce tarczowe tylne z MK4

Post autor: golfiarz1 » pt lut 04, 2011 20:33


w innym temacie pisalem jak na forum corrado leon zrobil hamulce w corrado 256 wentylowane na tyle i to ma hamowac ale znajac zycie tez i pompe wieksza trzeba zalozyc a to z jakich czesci mozna poskladac

A wiec tak
ZACISK I JARZMO PASSAT W8,(są 2 rodzaje)
CZOP I PIASTA Z ŁOŻYSKIEM POLO 6N2 GTI 1.6 16V (Z ABS-EM),były w nim montowane TARCZE Z TYŁU ( na które wsadzamy jarzma z zaciskiem z W8)
TARCZA HAMULCOWA GOLF 3 TDI 90KM, CORRADO 16V lub 2E LUB ADY (SERIA)
KLOCKI AUDI V8
Zestaw moze latać tez na rozstawie 5x100 :-)
ZAKŁADAMY PIASTE Z POLO O ROZSTAWIE 5X100 I BIEREMY TARCZE HAMULCOWA Z PRZEDNIEJ OŚKI Z POLO 6N2 GTI (256MM)


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości