[mk2] skrzynia od mk3

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[mk2] skrzynia od mk3

Post autor: Michał_1977 » czw lut 03, 2011 21:21

enrike0 pisze:Nie czaje CHC/CHD mają takie same przełożenie jak 4S na poszczególnych biegach
Tak,ale przekładnia główna jest inna i w związku z tym 4S jest krótszą skrzynią.
enrike0 pisze:Duża będzie różnica pomiędzy tymi skrzyniami ?
Jak zmieniłem u siebie z 4S na 4T,to obroty na 5ce (przy tej samej prędkości) spadły chyba o 200rpm.Ja na Twoim miejscu bym zakładał :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[mk2] skrzynia od mk3

Post autor: Michał_1977 » czw lut 03, 2011 21:46

enrike0 pisze:Czyli to około 10km/h na Vmax
Tak,większej różnicy nie zauważyłem :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

[mk2] skrzynia od mk3

Post autor: arwam » czw lut 03, 2011 22:08

Michał_1977 pisze:4S a 4T,to nie jest aż tak straszna różnica przełożeń
dla 54M to duża różnica.
Michał_1977 pisze:Jak masz 1,6TD z dużą turbiną (T3 lub K-24) na seryjnych nastawach i skrzynię 4T,to zanim uzyskasz ciśnienie z suszarki,jedziesz jak wolnossakiem i radzi sobie :bajer:

nie do końca tak jest bo nawet małe ciśnienie masz już przy 1800rpm a przy 2200rpm już zaczyna powoli wstawać a 1.6 czy to D czy TD jeździ się raczej trzymają c się obrotów od 2000 do 3000rpm

enrike0, 4T ma przełożenie główne 3,667. a 4S o ile dobrze pamiętam to coś w okolicach 3,9 lub 4,0.
jeśli jeździsz głównie w trasach to śmiało zakłądaj 4T a jak głównie w mieście to raczej szukaj coś co będzie miało przełożenia podobne do 4S



Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

[mk2] skrzynia od mk3

Post autor: xxxGlaDxxx » czw lut 03, 2011 22:35

arwam, grzebałeś w moim aucie w czerwcu u kolegi abrams i po złożeniu go stwierdziłeś że nie jedzie :helm: narazie nie będę świrował i na wiosne idzie mbc, doładowanie 1 - 1.1 bar i dawka, jak zacznie brakować i będzie nadmiar pieniedzy to wtedy metalowa uszczelka i rozejrzę się za T3 i większym tłokorozdzielaczem. A co do skrzynki jak narazie 4T się sprawuje dobrze, odpowiadają mi przełożenia i nie będę nic z nią robił :bigok:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[mk2] skrzynia od mk3

Post autor: Michał_1977 » czw lut 03, 2011 23:00

arwam pisze:małe ciśnienie masz już przy 1800rpm a przy 2200rpm
Czy Ty czytasz co ja piszę? Która duża suszara wstaje ci przy 2200rpm przy seryjnych ustawieniach dawki i ciśnienia? K-24 wstawała mi przy 3000rpm i nie pisz mi,że T3 wstaje wcześniej,bo nie o to tutaj chodzi...piszę w ramach przykładu :chytry:
Zanim nie da ciśnienia,jedzie jak wolnossący klekot,powtarzam-jedzie i to całkiem zgrabnie.
arwam pisze:1.6 czy to D czy TD jeździ się raczej trzymają c się obrotów od 2000 do 3000rpm
Jeżeli jest to nawet jakaś niepisana zasada,to nie znaczy,że wszyscy się do niej stosują.Zdarzało się,że zmieniałem biegi przy 1700-1800rpm i auto sympatycznie bujało się :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

[mk2] skrzynia od mk3

Post autor: arwam » czw lut 03, 2011 23:39

Michał_1977 pisze:Zanim nie da ciśnienia,jedzie jak wolnossący klekot,powtarzam-jedzie i to całkiem zgrabnie.

to się zgadza ale obydwaj wiemy że nawet SB dymamiką nie grzeszy mimo 80KM na skrzyni 4T i to na turbince T2 lub K14



arwam

[mk2] skrzynia od mk3

Post autor: arwam » czw lut 03, 2011 23:41

Michał_1977 pisze:Jeżeli jest to nawet jakaś niepisana zasada,to nie znaczy,że wszyscy się do niej stosują.Zdarzało się,że zmieniałem biegi przy 1700-1800rpm i auto sympatycznie bujało się :bajer:
nie kiedy było na serii.
bo wcześniej nawet przy 4000rpm nie szło Ci jak teraz przy 1500rpm :cool:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[mk2] skrzynia od mk3

Post autor: Michał_1977 » pt lut 04, 2011 08:36

arwam pisze:nie kiedy było na serii
Cały czas piszę o serii.
Turbina K-24 + pompa z JR-a na fabrycznych ustawieniach,gdy ta od Ciebie kaputnęła.Tak jeździłem przez 2-3 tygodnie.
Dobra,ja już mam dość,bo po prostu nie wiem jakich użyć argumentów,żebyś zrozumiał...
Wolę odpuścić,niż za chwilę mieć potyczkę z Modem,bo w temacie o skrzyni zaczęły pojawiać się turbiny,pompy itd...
Pozdrawiam


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

[mk2] skrzynia od mk3

Post autor: arwam » pt lut 04, 2011 10:48

Michał_1977 pisze:Turbina K-24 + pompa z JR-a na fabrycznych ustawieniach,gdy ta od Ciebie kaputnęła.Tak jeździłem przez 2-3 tygodnie.
Dobra,ja już mam dość,bo po prostu nie wiem jakich użyć argumentów,żebyś zrozumiał...
wiem o co Ci chodzi ale nawet jak wskaźnik nic nie pokazuje to te turbinki już coś tam zaczynają pompować mimo tego że na wskaźniku tego nie widać a auto już jedzie inaczej.
i popatrz
na to co napisałem:
arwam pisze: enrike0, 4T ma przełożenie główne 3,667. a 4S o ile dobrze pamiętam to coś w okolicach 3,9 lub 4,0.
jeśli jeździsz głównie w trasach to śmiało zakłądaj 4T a jak głównie w mieście to raczej szukaj coś co będzie miało przełożenia podobne do 4S


tu podpowiedziałem w którym kierunku się rozglądać w zależności od tego jak auto jest eksploatowane.
bo dłuższa skrzynia nie koniecznie oznacza oszczędność.
jeśli masz mało mocy to trzeba gęsto redukować a każda redukcja to jednak wzrost zużycia paliwa.
jak masz zapas mocy to wtedcy np przy podjeździe pod stromą górkę jak masz przed sobą wolną drogę to tylko mocniej wciskasz pedał gazu i to się bardziej opłaci niż redukcja.
za to dłuższa skrzynia zawsze oznacza spadek dynamiki.
u Ciebie nie było tak drastycznej różnicy bo miałeś K24 i to już na sporym dymku i większe obciążenie silnika przełożyło się na szybsze wstawanie turbiny.

jak miałem przez krótką chwilę 4S w AAZ'cie to efekt był taki że przeciętnie 0,3bara na poszczególnych biegach miałem mniej niż na skrzyni 4T przy tych samych ustawieniach silnika i turbiny.
także nie ma się co spinać.
o różnicy w wydechu w TD a w D nie wspomnę a to też bez różnicy nie jest



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości