Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM + rozrusznik (film,fotoporada)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM + rozrusznik (film,fotoporada)
Proszę Was o pomoc w sprawdzeniu czy mam ustawiony prawidłowo "kąt wtrysku"
Czy może on powodować złe poranne odpalanie po długim postoju ?
Silnik odpala po kilku obrotach rozrusznika, czuć niespaloną rope i biały dym (jakby para).
Zobaczcie film z odpalania:
[youtube][/youtube]
Kąt statyczny grupa 000MB;
Kąt dynamiczny grupa 000BS - czy kąt może wynosić zero i nie da się zrobić wykresu w TDI-Timing ?
Dzięki
Czy może on powodować złe poranne odpalanie po długim postoju ?
Silnik odpala po kilku obrotach rozrusznika, czuć niespaloną rope i biały dym (jakby para).
Zobaczcie film z odpalania:
[youtube][/youtube]
Kąt statyczny grupa 000MB;
Kąt dynamiczny grupa 000BS - czy kąt może wynosić zero i nie da się zrobić wykresu w TDI-Timing ?
Dzięki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pt gru 21, 2012 12:48 przez gelek82, łącznie zmieniany 3 razy.
Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM
Kat statyczny na zblokowanych nastawach sparwdzamy w 00BS ,masz 00 poniżej skali i dlatego nie widac na wykresie, popraw go , najlepiej na przedział 49-52, ale jak bedzie w zakresie 45-55 to tez ok- 15 minut roboty jak masz vaga. Pali ci dobrze na zimno?
Re: Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM
Poprawić na kole pompy ? czy gdzieś w Vagu ?PinkFloyd pisze:Kat statyczny na zblokowanych nastawach sparwdzamy w 00BS ,masz 00 poniżej skali i dlatego nie widac na wykresie, popraw go , najlepiej na przedział 49-52, ale jak bedzie w zakresie 45-55 to tez ok- 15 minut roboty jak masz vaga.
Re: Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM
Mam patrzeć na wartość w "Measuring Blocks" czy w "Basic Settings" ?PinkFloyd pisze:Ustawiasz na pompie i patrzysz na vaga czy jest ok
Kręcić kołem w prawo czy w lewo gdy patrze na jego śruby ?
Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM
Potrzebny klucz 13 nasadowy i 22 łamane. Zdejmujesz osłone górną pompy. Wokół jeden ze śrub 13 zaznaczasz położenie jej względem koła jakims ostrym narzedziem bedzie potrzebne do weryfikacji o ile przestawiłes koło. Odkręcasz 3 sruby 13 i na środkowa zakładasz klucz 22. Przesuwasz koło kluczem 22 w lewo lub prawo w zależnosci czy chcesz przyspieszyc lub opóznić kat. Pamietaj 1 mm przesuniecia prawie 15-20 stopni na kącie. Dlatego ruchy po ok 2mm dlatego bedzie potrzebne zaznaczenie wzgledem sruby zebys za duzo nie przesunąć. Zakrecasz 3 sruby i odpalasz i patrzysz w 00BS czy jest w zakresie 49-52 jak nie to gasisz auto i znów odkręcasz śruby 13 i krecisz kluczem 22 ale znów małym skokiem az utrafisz w ządany zakres, zakrecasz śruby odpalasz i patrzysz w 00BS. Pamietaj auto ma byc rozgrzane min 80st.
Ostatnio zmieniony pt lut 04, 2011 00:05 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM
Dzięki kolego. Jutro się tym zajme.
Co do twojego pytania czy pali mi dobrze na zimno to pali różnie, ale przeważnie źle, zależy od temperatury otoczenia.
Jak już odpali to potem cały dzień jest ok.
Jakiś czas temu z dnia na dzień zaczął źle palić na ciepłym.
Rozregulował się kąt, mechanik poprawił i było dobrze na ciepłym.
Następnego dnia pojechałem na wakacje i zaczął się nowy problem z paleniem na zimnym.
Świece, zapowietrzony układ, filtr paliwa, akumulator, rozrusznik już wykluczyłem i został mi kąt wtrysku.
Wygląda na to, że nie do końca dobrze ustawił.
Teraz sam się tym zajme.
Dzięki za pomocne informacje.
Co do twojego pytania czy pali mi dobrze na zimno to pali różnie, ale przeważnie źle, zależy od temperatury otoczenia.
Jak już odpali to potem cały dzień jest ok.
Jakiś czas temu z dnia na dzień zaczął źle palić na ciepłym.
Rozregulował się kąt, mechanik poprawił i było dobrze na ciepłym.
Następnego dnia pojechałem na wakacje i zaczął się nowy problem z paleniem na zimnym.
Świece, zapowietrzony układ, filtr paliwa, akumulator, rozrusznik już wykluczyłem i został mi kąt wtrysku.
Wygląda na to, że nie do końca dobrze ustawił.
Teraz sam się tym zajme.
Dzięki za pomocne informacje.
Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM
Wielkie dzięki PinkFloyd
Ustawiłem kąt prawie idealnie (43-46) i wreszcie "pali na zimnym" na dotyk
A prawie idealnie bo napotkałem mały problem, jedna z trzech śrub w kole pompy wtryskowej ukręciła się i nie trzyma.
Przy próbie wykręcenia urwała się ale na szczęście wystawało jej trochę i mogłem wykręcić małymi szczypcami.
Nie chciałem przedobrzyć z kolejnymi śrubami bo też nie są w dobrym stanie.
Zakupie nowe, wymienie i dopiero wtedy wyreguluje kąt w granicach 49-51.
Postaram się wrzucić poglądowe fotki z tej operacji dla pozostałych.
Ustawiłem kąt prawie idealnie (43-46) i wreszcie "pali na zimnym" na dotyk
A prawie idealnie bo napotkałem mały problem, jedna z trzech śrub w kole pompy wtryskowej ukręciła się i nie trzyma.
Przy próbie wykręcenia urwała się ale na szczęście wystawało jej trochę i mogłem wykręcić małymi szczypcami.
Nie chciałem przedobrzyć z kolejnymi śrubami bo też nie są w dobrym stanie.
Zakupie nowe, wymienie i dopiero wtedy wyreguluje kąt w granicach 49-51.
Postaram się wrzucić poglądowe fotki z tej operacji dla pozostałych.
Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM
to czekam na jakieś fotki bo ciągle boję się sam za to zabraćgelek82 pisze:Nie chciałem przedobrzyć z kolejnymi śrubami bo też nie są w dobrym stanie.
Zakupie nowe, wymienie i dopiero wtedy wyreguluje kąt w granicach 49-51.
Postaram się wrzucić poglądowe fotki z tej operacji dla pozostałych.
Re: Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM
W sobotę postaram się zrobić fotki bo narazie jest strasznie mroźno i już ciemno po pracyhoja pisze: to czekam na jakieś fotki bo ciągle boję się sam za to zabrać
Zamówiłem nowe śruby w serwisie vw bo nie było od ręki w innych sklepach - Tobie też proponuję to wcześniej zrobić.
Do usłyszenia...
Re: Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM
Foto porada z ustawieni kąta wtrysku
1. Ściągamy plastikową osłonę na silniku, potrzebny klucz nasadowy 10 mm
2. Ściągamy osłonę paska rozrządu i widzimy koło pompy wtryskowej
3. Do ustawienia potrzebne są dwa klucze 13 mm i 22 mm
4. Kluczem 13 mm luzujemy 3 śruby
Proponuję wykręcić jedną śrubę i sprawdzić jej stan, u mnie każda miała zniszczony gwint co widać na fotkach na początku postu, więc kupiłem nowe w aso w cenie 2 zł za 1 sztukę, lepiej wymienić bo jedna stara ukręciła mi się ostatnio
5. Kluczem 22 mm kręcimy delikatnie dużą nakrętką w celu regulacji kąta wtrysku
- obrót dużej nakrętki nie powoduje obrotu koła pompy i paska rozrządu
- obrót dużej nakrętki powoduje obrót wału pompy wtryskowej
- obrót o 1mm to jakieś 22 stopnie kąta obrotu, więc ruchy muszą być minimalne, mniej niż 1 mm wiec najlepiej delikatnie stuknąć w płaski klucz
6. Zakręcamy mocno 3 śruby 13 mm, odpalamy silnik i sprawdzamy kąt wtrysku vagiem
Jeśli nie jest idealny to powtarzamy do skutku punkt 4 i 5
1. Ściągamy plastikową osłonę na silniku, potrzebny klucz nasadowy 10 mm
2. Ściągamy osłonę paska rozrządu i widzimy koło pompy wtryskowej
3. Do ustawienia potrzebne są dwa klucze 13 mm i 22 mm
4. Kluczem 13 mm luzujemy 3 śruby
Proponuję wykręcić jedną śrubę i sprawdzić jej stan, u mnie każda miała zniszczony gwint co widać na fotkach na początku postu, więc kupiłem nowe w aso w cenie 2 zł za 1 sztukę, lepiej wymienić bo jedna stara ukręciła mi się ostatnio
5. Kluczem 22 mm kręcimy delikatnie dużą nakrętką w celu regulacji kąta wtrysku
- obrót dużej nakrętki nie powoduje obrotu koła pompy i paska rozrządu
- obrót dużej nakrętki powoduje obrót wału pompy wtryskowej
- obrót o 1mm to jakieś 22 stopnie kąta obrotu, więc ruchy muszą być minimalne, mniej niż 1 mm wiec najlepiej delikatnie stuknąć w płaski klucz
6. Zakręcamy mocno 3 śruby 13 mm, odpalamy silnik i sprawdzamy kąt wtrysku vagiem
Jeśli nie jest idealny to powtarzamy do skutku punkt 4 i 5
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kąt wtrysku 1.9 TDI ALH 90 KM
super! naprawdę fajnie opisane i dobre zdjęcia niech się tylko zrobi temperatura na plusie to u siebie spróbuję to zrobic
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 160 gości