Problem ze sprzęgłem i skrzynią biegów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem ze sprzęgłem i skrzynią biegów
Witam wszystkich. Oto problemy mojego mk4. Jest to 1.4 16V o oznaczeniu AKQ, oznaczenie skrzyni biegów DUW. Mój problem dotyczy następującej kwestii:
-mam okazję od czasu do czasu przejechać się innymi samochodami niż moje mk4, zauważyłem, że sprzęgła w innych autach są bardziej sprężyste i twarde, niż moje sprzęgło, moje jest miękkie i trudne do wyczucia.
-po puszczeniu pedału sprzęgła słychać gwizdanie, odgłos ten pojawia się od razu w momencie 'brania' sprzęgła. To gwizdanie, przypominające miałczenie, słychać zarówno na postoju, jak i podczas jazdy na niskich prędkościach obrotowych. Najbardziej chyba gwiżdże na drugim i trzecim biegu.
-jeżdżę już mk4 od półtorej roku, a ciągle nie potrafię płynnie i sprawnie przyspieszać. W momencie puszczania sprzęgła jest coś takiego, jakbym strzelał ze sprzęgła spod świateł, jest takie szarpnięcie. Zdarza się to na każdym biegu, nawet na piątce jest szarpnięcie. Mogę zrobić to delikatnie, na 'uślizgującym' się sprzęgle, wtedy jest trochę płynniej, ale wiadomo - trwa to zdecydowanie za długo. A każda szybsza próba puszczenia sprzęgła kończy się strzałem, szarpnięciem. Miałem walniętą poduchę skrzyni, lewarek zmiany biegów strasznie 'spacerował', wymieniłem i jest okej.
-po dłuższej jeździe, gdy silnik i mechanizmy dobrze się rozgrzeją (jakieś 30km) lewarek zmiany biegów robi się taki sflaczały, nie chce odbijać czasami i nie jest precyzyjny, w biegi trzeba wycelować i haczą. Zdarzy się, że wydaje się, że bieg wszedł, przy puszczaniu sprzęgła zazgrzyta i bieg wyskoczy. Wtedy ponownie trzeba wrzucić bieg i jest okej.
-czasami po rozgrzaniu auto na jedynce i dwójce przy wolnej jeździe, około 15km/h, np w korku, szarpie, robi skoki do przodu, jakby w układzie napędowym był jakiś luz.
Czy te wszystkie objawy mogą świadczyć o popularnej usterce w tych egzemplarzach, mianowicie o zerwanych nitach? Czy problemu raczej doszukiwać się w sprzęgle?
Z góry dziękuję za wszelkie uwagi.
-mam okazję od czasu do czasu przejechać się innymi samochodami niż moje mk4, zauważyłem, że sprzęgła w innych autach są bardziej sprężyste i twarde, niż moje sprzęgło, moje jest miękkie i trudne do wyczucia.
-po puszczeniu pedału sprzęgła słychać gwizdanie, odgłos ten pojawia się od razu w momencie 'brania' sprzęgła. To gwizdanie, przypominające miałczenie, słychać zarówno na postoju, jak i podczas jazdy na niskich prędkościach obrotowych. Najbardziej chyba gwiżdże na drugim i trzecim biegu.
-jeżdżę już mk4 od półtorej roku, a ciągle nie potrafię płynnie i sprawnie przyspieszać. W momencie puszczania sprzęgła jest coś takiego, jakbym strzelał ze sprzęgła spod świateł, jest takie szarpnięcie. Zdarza się to na każdym biegu, nawet na piątce jest szarpnięcie. Mogę zrobić to delikatnie, na 'uślizgującym' się sprzęgle, wtedy jest trochę płynniej, ale wiadomo - trwa to zdecydowanie za długo. A każda szybsza próba puszczenia sprzęgła kończy się strzałem, szarpnięciem. Miałem walniętą poduchę skrzyni, lewarek zmiany biegów strasznie 'spacerował', wymieniłem i jest okej.
-po dłuższej jeździe, gdy silnik i mechanizmy dobrze się rozgrzeją (jakieś 30km) lewarek zmiany biegów robi się taki sflaczały, nie chce odbijać czasami i nie jest precyzyjny, w biegi trzeba wycelować i haczą. Zdarzy się, że wydaje się, że bieg wszedł, przy puszczaniu sprzęgła zazgrzyta i bieg wyskoczy. Wtedy ponownie trzeba wrzucić bieg i jest okej.
-czasami po rozgrzaniu auto na jedynce i dwójce przy wolnej jeździe, około 15km/h, np w korku, szarpie, robi skoki do przodu, jakby w układzie napędowym był jakiś luz.
Czy te wszystkie objawy mogą świadczyć o popularnej usterce w tych egzemplarzach, mianowicie o zerwanych nitach? Czy problemu raczej doszukiwać się w sprzęgle?
Z góry dziękuję za wszelkie uwagi.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: śr paź 14, 2009 18:02
- Lokalizacja: sosnowiec
Problem ze sprzęgłem i skrzynią biegów
powiem ci ze mialem takie same problemy i zrobiłem sobie sprzęgło i kolo dwu masowe teraz jak nowe autko jeździ. oprócz tych usterek co piszesz ja jeszcze miałem drgania na kierownicy przy prędkości więkrzej niż 90km od koła dwumasowego
Problem ze sprzęgłem i skrzynią biegów
sandal1975, o czym Ty w ogóle piszesz? Problem dotyczy AKQ w, którym jest zwykły zamach,a nie diesla z dwumasem
kamlor, być może sprzęgło ma już dość i trzeba myśleć o wymianie tarczy i docisku. Nie wiem jak jest w AKQ, ale haczenie może da się zlikwidować regulacją linek.
kamlor, być może sprzęgło ma już dość i trzeba myśleć o wymianie tarczy i docisku. Nie wiem jak jest w AKQ, ale haczenie może da się zlikwidować regulacją linek.
Problem ze sprzęgłem i skrzynią biegów
sandal1975, w 1.4 jest zwykły zamach, ale dzięki za info.
katerpi, w AKQ nie ma linek, jest mechanizm na sztywnych cięgłach. Smarowałem go, o ile na zimnym silniku wszystkie biegi wchodzą super, to po kilkudziesięciu kilometrach zaczyna się horror.
Zapomniałem jeszcze dodać o tym, że przy prędkości obrotowej około 2200 - 2700obr/min przy utrzymywaniu tych obrotów, albo lekkim przyspieszaniu, auto poszarpuje trochę. Nie widać tego na obrotomierzu, ale czuć, że auto skacze. Jak się szybko 'przeleci' przez te obroty, to niczego nie czuć.
katerpi, w AKQ nie ma linek, jest mechanizm na sztywnych cięgłach. Smarowałem go, o ile na zimnym silniku wszystkie biegi wchodzą super, to po kilkudziesięciu kilometrach zaczyna się horror.
Zapomniałem jeszcze dodać o tym, że przy prędkości obrotowej około 2200 - 2700obr/min przy utrzymywaniu tych obrotów, albo lekkim przyspieszaniu, auto poszarpuje trochę. Nie widać tego na obrotomierzu, ale czuć, że auto skacze. Jak się szybko 'przeleci' przez te obroty, to niczego nie czuć.
Problem ze sprzęgłem i skrzynią biegów
to co opisujesz z tym szarpaniem miał znajomy tylko 1,6 silnik, okazało się że winna była skrzynia, w MK4 te nity na różnicówce są zmorą, sprzęgło przy tej okazji też sprawdzisz ale z opisu wygląda na zużyte
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Problem ze sprzęgłem i skrzynią biegów
T.O.B.I., dzięki za informacje.
Nowe fakty są takie, że przy puszczonym sprzęgle na postoju słuchać prócz wycia już lekkie stukanie i szumienie. Przy ruszaniu, w momencie, gdy sprzęgło zaczyna brać, jest takie puknięcie, jakby dwie zębatki miały luz i w momencie zabierania stukają o siebie zębami.
Wykluczam problem poduszek, zawieszenie silnika jest w jak najlepszym stanie.
Nowe fakty są takie, że przy puszczonym sprzęgle na postoju słuchać prócz wycia już lekkie stukanie i szumienie. Przy ruszaniu, w momencie, gdy sprzęgło zaczyna brać, jest takie puknięcie, jakby dwie zębatki miały luz i w momencie zabierania stukają o siebie zębami.
Wykluczam problem poduszek, zawieszenie silnika jest w jak najlepszym stanie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości