Mk2 GTI Wymiana tłumików, wyciszenie i poprawa dźwięku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Golf_Driver
- Ma gadane
- Posty: 235
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 16:32
- Lokalizacja: Chełmno
Mk2 GTI Wymiana tłumików, wyciszenie i poprawa dźwięku
Witam, aktualnie mam oryginalny układ wydechowy, tyle że jakiś czas temu wywaliłem katalizator i zamiast niego jest rura. Auto ogólnie zanim wywaliłem katalizator i teraz też ma taki metaliczny dźwięk, taki dzwoniący jakby jak jakaś stara omega a po wywaleniu kata głośniej chodzi. W trasie dudni strasznie denerwująco.
Czy ten metaliczny dźwięk to wina wypalonego jakiegoś tłumika? tak jakby słychać to ze środkowego..
Chce wymienić końcowy tłumik na oryginał POLMOstrow a pozatym co mam zrobić żeby auto chodziło cicho i broń boże basowo, tylko fajnie ryczało na wysokich obrotach. Myślałem jeszcze żeby zamiast tej rury tam gdzie był kat wstawić jakiś 3ci tłumik ale nie wiem..
Czy ten metaliczny dźwięk to wina wypalonego jakiegoś tłumika? tak jakby słychać to ze środkowego..
Chce wymienić końcowy tłumik na oryginał POLMOstrow a pozatym co mam zrobić żeby auto chodziło cicho i broń boże basowo, tylko fajnie ryczało na wysokich obrotach. Myślałem jeszcze żeby zamiast tej rury tam gdzie był kat wstawić jakiś 3ci tłumik ale nie wiem..
Mk2 GTI Wymiana tłumików, wyciszenie i poprawa dźwięku
kolego ważny jest ten tłumik pod siedzeniami czyli drugi od końca - tam jest największe załamanie rur i stamtąd jest największy hałas. Wstaw wydech ori od GTI z 3ema tłumikami bez katalizatora i po kłopocie - konstrukcja jak w KRze.
Mk2 GTI Wymiana tłumików, wyciszenie i poprawa dźwięku
Wtrącę się trochę w rozmowę , też zamierzam sobie sprawić tłumik ostatni i ten przed ostatni silnik PF jak u kolegi tylko nie wiem gdzie mogę dostać taki tłumik? chodzi mi o taki który zakończony jest dwiema rurami i raczej grubszymi niż te z allegro, mam taki obecnie i raczej to nie żaden tuningowy a raczej ori. Może to od KR jest?
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Mk2 GTI Wymiana tłumików, wyciszenie i poprawa dźwięku
Na allegro można dostać kompletne zestawy tłumików do GTI 16V (z patelnią) polecam zdecydowanie. Bardzo ważny jest pierwszy tłumik rozprężny który znajduje się mniej więćej pod lewarkiem zmiany biegów. Jest bardzo istotny wbrew temu co wielu ludzi mówi. Dobry wydech powinien być na 3 tłumikach. Pierwsz mały rozprężny zastępujący kata, drugi - patelnia i trzeci - końcowy w postaci oryginalnej dwururki.
Polecam taki zestaw:
http://allegro.pl/komplet-tlumik-volksw ... 65261.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Plus dodatkowo pierwszy tłumik rozprężny zamiast kata coś jak to:
http://allegro.pl/strumienica-katalizat ... 30879.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Myślę, że cena w okolicach 400 złociszy za kompletny wydech nie jest wygorowana a naprawde ładnie bedzie to chodzić.
Polecam taki zestaw:
http://allegro.pl/komplet-tlumik-volksw ... 65261.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Plus dodatkowo pierwszy tłumik rozprężny zamiast kata coś jak to:
http://allegro.pl/strumienica-katalizat ... 30879.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Myślę, że cena w okolicach 400 złociszy za kompletny wydech nie jest wygorowana a naprawde ładnie bedzie to chodzić.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- zwierzątki
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: pn cze 08, 2009 22:45
- Lokalizacja: pomorze
Mk2 GTI Wymiana tłumików, wyciszenie i poprawa dźwięku
ja mam zrobiony cały wydech; ten problem metaliczność to sprawka rurki zamiast kata ja mam tam tłumik
wydech PROEX
felgi AZEV
dolot CUSTOM z stożkiem GREEN
zawias HR
czyli nisko mrucząco szybko
felgi AZEV
dolot CUSTOM z stożkiem GREEN
zawias HR
czyli nisko mrucząco szybko
Mk2 GTI Wymiana tłumików, wyciszenie i poprawa dźwięku
Dokladnie tak jak bugalon mowi sam jezdze na takim wydechu w mk2 2.0 2E i jestem z tego wydechu zadowolony dodatkowo mam zalozony kolektor rurowy 4-2-1 ale i tak ladnie to chodzi ma zdrowy wydech i nie glosny
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
- Golf_Driver
- Ma gadane
- Posty: 235
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 16:32
- Lokalizacja: Chełmno
Mk2 GTI Wymiana tłumików, wyciszenie i poprawa dźwięku
Wymieniłem końcowy tłumik i środkowy na org GTI polmostrów. I miałem troche oberwany tłumik drgań przy kolektorze wydechowym i między innymi dlatego tak głośno chodzi, to też już mam zrobione. Tam gdzie kat nadal mam rurke zwykła. No i teraz jest malina Wkońcu można dość komfortowo jechać w trase bez dudnienia W środku jest cicho, a na wyższych obrotach po przegazowaniu fajnie sobie ryczy a po spuszczeniu gazu tak fajnie pyrka Co jest słyszalne tylko na zewnątrz No a oprócz tego mam najładniejszą z możliwych końcówek wydechu Czyli oryginalna dwururka
Re: Mk2 GTI Wymiana tłumików, wyciszenie i poprawa dźwięku
Ja przy kr mam 4 tlumiki i 2 inne kr ktore widzialem tez mialy 4... dodam ze to calkowita seria... tak z fabryki zjechal...
Ostatnio zmieniony czw lut 03, 2011 15:23 przez marcoo85, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Mk2 GTI Wymiana tłumików, wyciszenie i poprawa dźwięku
Kolego możesz coś więcej napisać o tym tłumiku początkowym?-=ren=- pisze:kolego ważny jest ten tłumik pod siedzeniami czyli drugi od końca - tam jest największe załamanie rur i stamtąd jest największy hałas. Wstaw wydech ori od GTI z 3ema tłumikami bez katalizatora i po kłopocie - konstrukcja jak w KRze.
Nie mam GTI, mam prawie zwykłe 1,6. Moje doświadczenia z wydechem są takie.
-zamiast katalizatora rurka, później zamiast środkowego rurka, i na końcu tłumik dwururka GTI - ten wydech chodził głośno/bardzo głośno. Brzmienie miał jak ściszony przelot. Na niskich obrotach bez basu, bieg jałowy głośny.
-zamiast katalizatora rurka, następnie tłumik środkowy nie patelnia tylko ten taki skośny i na końcu tłumik dwururka GTI - teraz mam taki wydech. Obroty jałowe ciche, wydech przyjemnie brzmiacy nie za głośny (słychać silnik też, nie tylko wydech). Ogólna głośność wydechu spoko, tylko do 2000 za dużo basu - w trasie na piątce męczące, na czwórce fajnie.
Obydwie te konfiguracje zawierały owy metaliczny dźwięk który nasila się przy hamowaniu silnikiem. Nie podoba mi się on i teraz mam taki pomysł na wydech:
-w tunelu pod podłogą ten taki podłużny tłumik stosowany seryjnie, zamiast środkowego rura i na końcu tłumik GTI. Mam nadzieje że uzyskam przyjemnie brzmiacy wydech bez basu i bez metalicznego dźwięku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości