[mk2] skrzynia od mk3
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Michał_1977
- _
- Posty: 14207
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[mk2] skrzynia od mk3
Proponuję skrzynie CHC lub CHD.Obydwie są z diesla 1,9D/TD.Mają takie same przełożenia i są odpowiednikiem 4T.
CHC ma zabieraki (flansze) 90mm,a CHD ma 100mm.Można bez problemu zamienić,a przy okazji wymienić uszczelniacze
Co do kosztów,to różnie bywa...co szrot,to inne ceny,a cena wymiany u mechanika,też nie jest normą na cały kraj.
Widziałem skrzynki z MK3 nawet za 200zł,ale tak j/w
CHC ma zabieraki (flansze) 90mm,a CHD ma 100mm.Można bez problemu zamienić,a przy okazji wymienić uszczelniacze
Co do kosztów,to różnie bywa...co szrot,to inne ceny,a cena wymiany u mechanika,też nie jest normą na cały kraj.
Widziałem skrzynki z MK3 nawet za 200zł,ale tak j/w
- Michał_1977
- _
- Posty: 14207
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[mk2] skrzynia od mk3
Tak,to praktycznie są takie same skrzynki jak 4T z MK2 (serii 020),tylko mają inne oznaczenia,chyba z tego tytułu,że były montowane w nowszych autach.enrike0 pisze:Jeszcze jedno jak jest z osprzętem wybierak i reszta drutów razem z rozrusznikiem pasują p&p ?
Są nowsze niż te z MK2 (4S,4T itd),więc większe prawdopodobieństwo,że trafisz na lepszy egzemplarz
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
[mk2] skrzynia od mk3
Nie będę zakładał osobnego tematu i śmiecił, ale mam pytanie. Ile kosztowała by wymiana synchronizatora 2 biegu w 4T ?
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
Re: [mk2] skrzynia od mk3
z tego co wiem taniej wymienić skrzynie niż synchronizator.xxxGlaDxxx pisze:Nie będę zakładał osobnego tematu i śmiecił, ale mam pytanie. Ile kosztowała by wymiana synchronizatora 2 biegu w 4T ?
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
[mk2] skrzynia od mk3
Bo u mnie nawet po wymianie kompletnego sprzęgła i oleju w skrzyni na zimnym dwójka czasami sobie zgrzytnie, jak się rozgrzeje to już wszystko ok. Także pytam na zapas Generalnie już wiem, że moge to olać, zmienie jak się skończy całkowicie.
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
[mk2] skrzynia od mk3
Dalej niz na 70km od miasta nie mam zamiaru się wybierać więc generalnie się nie przejmuję. Przed wyjazdem na openera coś zrobię w tym kierunku. Dzięki za informacje co się może stać
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
[mk2] skrzynia od mk3
enrike0, ehh to mnie kurcze przestraszyłeś też czasem mi zgrzytnie na 2
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
[mk2] skrzynia od mk3
Michał_1977, to jest wolnossący diesel więc będzie trochę mało mocy do tych przełożeń
popronowałbym skrzynię z silnka 2E jeśli dobrze pamiętam to jest to AMC, ale mogę się mylić. w każdym bądź razie przełożenia ma właśnie podobne do 4S może tylko minimalnie dłuższa.
xxxGlaDxxx, załóż drugą skrzynię. a że masz SB to i z mocą nie powinno być u Ciebie kiepsko wieć można się trochę pobawić i porzeźbić i wrzućić dłuższą skrzyniena linkach np AFF CYP ASD lub najdłuższą piątkę GGU.
jak zrobisz governora i timing oraz zapodasz większy tłoko-rozdzielacz to może być nprawdę przyjemnie.
mozna też założyć większe turbo bądź na WG czego przy długiej skrzyni raczej bym nie polecał lub VNT.
w twoim wypadku już założęnie VNT 15 z AFN'a zrobiłoby robotę a jeszcze przy takiej turbince nie trzeba by było się bać o silnik. z GT20 to już raczej bym uważał i w przypadku 1.6 nie kojarzył tego z długą tylko z krótką skrzynią
popronowałbym skrzynię z silnka 2E jeśli dobrze pamiętam to jest to AMC, ale mogę się mylić. w każdym bądź razie przełożenia ma właśnie podobne do 4S może tylko minimalnie dłuższa.
xxxGlaDxxx, załóż drugą skrzynię. a że masz SB to i z mocą nie powinno być u Ciebie kiepsko wieć można się trochę pobawić i porzeźbić i wrzućić dłuższą skrzyniena linkach np AFF CYP ASD lub najdłuższą piątkę GGU.
jak zrobisz governora i timing oraz zapodasz większy tłoko-rozdzielacz to może być nprawdę przyjemnie.
mozna też założyć większe turbo bądź na WG czego przy długiej skrzyni raczej bym nie polecał lub VNT.
w twoim wypadku już założęnie VNT 15 z AFN'a zrobiłoby robotę a jeszcze przy takiej turbince nie trzeba by było się bać o silnik. z GT20 to już raczej bym uważał i w przypadku 1.6 nie kojarzył tego z długą tylko z krótką skrzynią
- Michał_1977
- _
- Posty: 14207
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[mk2] skrzynia od mk3
Spokojnie da radę.arwam pisze: to jest wolnossący diesel więc będzie trochę mało mocy do tych przełożeń
4S a 4T,to nie jest aż tak straszna różnica przełożeń
Jak masz 1,6TD z dużą turbiną (T3 lub K-24) na seryjnych nastawach i skrzynię 4T,to zanim uzyskasz ciśnienie z suszarki,jedziesz jak wolnossakiem i radzi sobie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 230 gości