Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Witam jestem nowy więc zbytnio nie wiedziałem gdzie umieścić ten wątek mam problem z moim VW sharan 1.9 TDI rok 2000 otóż po sprawdzeniu VAG-EM u znajomego wyskoczyła lista problemów mam kilka pytań do forumowiczów może ktoś się już spotkał z takimi błędami za pomoc będę bardzo wdzięczny 19464 błąd nieznany 17965 ciśnienie do ładowania przekroczona granica regulacji brak osprzętu 18080 wentylator chłodnicy pierwszy bieg,przerwa 18062 tablica przyżądów czekam na konkretne odpowiedzi dziękuje adam.
- Hubert MK4
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz cze 06, 2010 21:54
- Lokalizacja: Braniewo
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Cze. W mojej VNT po odpaleniu grucha od razu wciąga sztangę i podczas gazowania sztanga rusza się energicznie a wręcz podskakuje do góry. Mimo to mam czasami problem z mocą i przyspieszeniem. Czasami w trasie auto traci moc i wyprzedzanie nie jest już tak przyjemne i czasami robi się gorąco. N75 jest nowy i działa dobrze. Czy możliwe że turbina raz działa ok a raz nie? Oleju nie bierze.
Dodam że gdy auto jest takie żywe pali bardzo mało, gdy zaczynają się problemy z mocą spalanie wzrasta(i na kompie i w realu). Nie kopci. Macie jakieś sugestie? Pozdro
PS: Dziś rano samochód jechał jakby nie miał turbiny. Po rozgrzaniu wróciło do normy
Dodam że gdy auto jest takie żywe pali bardzo mało, gdy zaczynają się problemy z mocą spalanie wzrasta(i na kompie i w realu). Nie kopci. Macie jakieś sugestie? Pozdro
PS: Dziś rano samochód jechał jakby nie miał turbiny. Po rozgrzaniu wróciło do normy
Kupię 17" Santa Monica - Sprzedam Felgi ori 16" !!!
viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM
viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Mam ten sam problem z turbiną opisałem go własnie kilka postów temu tylko u mnie dochodzi jeszcze taki dzwiek " onclick="window.open(this.href);return false;. W tym tygodniu sie za to wezme , wszystko dokladnie posprawdzam , jak bedzie potrzeba to i turbine wyczyszcze.
- Hubert MK4
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz cze 06, 2010 21:54
- Lokalizacja: Braniewo
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
No ja też postawię na czyszczenie turbawki choć na pierwszy rzut oka działa ok.
Wczoraj wracałem z Gdańska i leciał pięknie, wyprzedzanie bez redukcji ochoczo rwał do przodu.
20 km od domu miałem możliwość przegonić go parę km V-maxem a po tym "zabiegu" już nie był taki żwawy.
Zauważyłem też że jak przygazuje na zimnym silniku tak do 2,5-3 tys to później dobrze jedzie. A jak po odpaleniu jadę jak emeryt aż do rozgrzania to chyba wtedy geometria się zatrzymuje w 1 położeniu i muli...
Wczoraj wracałem z Gdańska i leciał pięknie, wyprzedzanie bez redukcji ochoczo rwał do przodu.
20 km od domu miałem możliwość przegonić go parę km V-maxem a po tym "zabiegu" już nie był taki żwawy.
Zauważyłem też że jak przygazuje na zimnym silniku tak do 2,5-3 tys to później dobrze jedzie. A jak po odpaleniu jadę jak emeryt aż do rozgrzania to chyba wtedy geometria się zatrzymuje w 1 położeniu i muli...
Kupię 17" Santa Monica - Sprzedam Felgi ori 16" !!!
viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM
viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
zacznij od gruchy . a jezeli dopiero grucha bedzie ok to wtedy przejdz do turbo . ja sie bawilem w czyszczenie turbo a okazalo sie ze grucha sie przycina , dalem 200zl i mam spokoj
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
to jest surge, kilka postów na forum już o tym było, masz problemy ze sterowaniem VNTdzeju pisze:Mam ten sam problem z turbiną opisałem go własnie kilka postów temu tylko u mnie dochodzi jeszcze taki dzwiek " onclick="window.open(this.href);return false;. W tym tygodniu sie za to wezme , wszystko dokladnie posprawdzam , jak bedzie potrzeba to i turbine wyczyszcze.
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Tak własnie czytałem tamte posty. Czyli mam sprawdzic najpierw zaworek n75 zanim wezme sie za turbine?
- Hubert MK4
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz cze 06, 2010 21:54
- Lokalizacja: Braniewo
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Ja n75 wymieniłem ostatnio na nowy z alledrogo- teraz przynajmniej cyka
Wróciłem przed chwilą z auta, odpaliłem je i z latarką pod maskę. N75 elegancko wciągnął sztangę a po rozłączeniu przewodu GRUSZKA-N75 sztanga szła do góry. Zrobiłem tak z 10 razy i nie zauważyłem nieprawidłowości. Może to przepływomierz czasami nawala? On też ma chyba wpływ na dynamikę i spalanie?
Wróciłem przed chwilą z auta, odpaliłem je i z latarką pod maskę. N75 elegancko wciągnął sztangę a po rozłączeniu przewodu GRUSZKA-N75 sztanga szła do góry. Zrobiłem tak z 10 razy i nie zauważyłem nieprawidłowości. Może to przepływomierz czasami nawala? On też ma chyba wpływ na dynamikę i spalanie?
Kupię 17" Santa Monica - Sprzedam Felgi ori 16" !!!
viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM
viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
bez komputera i vaga nic nie sprawdzisz bo po zamianie zaworow trzeba zobaczyc czy jest roznica a odczuc jej nie odczujesz . Ja przekladalem zawor i robilem logi - zawor wykluczony .Kupilem nowa gruszke ori gareta ( nie zaden zamiennik) bo turbo bylo czyste , ustawilem dlugosc sztangi wedlug starej podpilem do kompa i musialem wydluzyc ja o 8 obrotow i teraz na logach mam zadane cisnienie 1948 a mi pompuje 1948.5 a przy 4 tys obrotach 1978 wiec mozna powiedziec ze jest idealnie .
I poszukac najlepiej kogos z forum bo mi chcieli wymieniac turbo bo mowili ze trzeba , odrazu olej i zawor a wszystko za jedyne 1700zl a wydalem 200 na gruche i 80zl u znajomego za zajrzenie do turba i montaz + regulacja gruchy
jezeli nawet nie bedzie Ci przeladowywal to bez komputera nie zobaczysz ile pompuje
I poszukac najlepiej kogos z forum bo mi chcieli wymieniac turbo bo mowili ze trzeba , odrazu olej i zawor a wszystko za jedyne 1700zl a wydalem 200 na gruche i 80zl u znajomego za zajrzenie do turba i montaz + regulacja gruchy
jezeli nawet nie bedzie Ci przeladowywal to bez komputera nie zobaczysz ile pompuje
- Hubert MK4
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz cze 06, 2010 21:54
- Lokalizacja: Braniewo
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Kupiłem właśnie kabelek VAG na allegro i będę się bawił;)
Kupię 17" Santa Monica - Sprzedam Felgi ori 16" !!!
viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM
viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Pytanie:czy jeśli gruszka wydaje dzwięk(skrzypi) przy poruszaniu sztangą to na śmietnik z nią i czy to może też wskazywać że zmienna geometra szwankuje?
Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Zmienna geometria będzie troche skrzypieć w końcu łopatki ocierają o turbine. Ale im bardziej skrzypi tym blizej jej czyszczenia. A grucha wątpie aby skrzypiała. Odepnij sztange i sprawdź wtedy czy grucha skrzypi(sciągając/zakladajac węzyk na gruche )przemlin pisze:Pytanie:czy jeśli gruszka wydaje dzwięk(skrzypi) przy poruszaniu sztangą to na śmietnik z nią i czy to może też wskazywać że zmienna geometra szwankuje?
wino jest jak golf-im starszy tym lepszy
- Hubert MK4
- Mały gagatek
- Posty: 69
- Rejestracja: ndz cze 06, 2010 21:54
- Lokalizacja: Braniewo
Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
W takim razie moje turbo dobrze hula. Nic nie skrzypi, sztanga śmiga jak należy po zdjęciu/założeniu wężyka. N75 mam nowy więc problem tkwi gdzie indziej
Kupię 17" Santa Monica - Sprzedam Felgi ori 16" !!!
viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM
viewtopic.php?f=89&t=340898" onclick="window.open(this.href);return false; - ZAPRASZAM
Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko
Zmienna geometria nie skrzypi- skrzypi grucha, a dokładnie sprężyna/sztanga w niej.ombremk2 pisze:Zmienna geometria będzie troche skrzypieć w końcu łopatki ocierają o turbine. Ale im bardziej skrzypi tym blizej jej czyszczenia. A grucha wątpie aby skrzypiała. Odepnij sztange i sprawdź wtedy czy grucha skrzypi(sciągając/zakladajac węzyk na gruche )przemlin pisze:Pytanie:czy jeśli gruszka wydaje dzwięk(skrzypi) przy poruszaniu sztangą to na śmietnik z nią i czy to może też wskazywać że zmienna geometra szwankuje?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 210 gości