Witam, napisałem ten temat jakoże zdziwiło mnie pewne zjawisko w moim samochodzie. Otóż jak swapowałem Digi I do mojego 9A to podczas wszystkich regulacji cisnienie paliwa ustawiłem na 3 bary. Regulator ciśnienia paliwa mam uniwersalny z regulacją i manometrem (ogólnie dostępny na allegro)
Auto jakoś jeździło. Po pewnym czasie zdupcył sie manometr na tymże właśnie regulatorze , no nie ukrywajmy najlepszej jakości to on nie był. Zaczął pokazywać dziwne wartości np 4 bary itp.
Niespokojny tymi wskazaniamy postanowiłem zmierzyć ciśnienie paliwa sprawdzonym glicerynowym manometrem i odziwo wyszło 2.5 bara. Zmieniłem oczywiście nastawy na 3 bary tak jak bycv powinno
Zakładam że ten mały maonometr podczas ustawiania mnie oszukał, ale rodzi sie pytanie czy taki spadek ciśnienia o 0,5 bara moze mocno powodować spadek mocy?
i w druga stronę idąc czy podkręcenie ciśnienie może coś dać>? Zakłądając ze soft jest pisany można powiedziec pod silnik i ciśnienie 3 bary??
Z góry dzięki za odpowiedzi
Jakie przyrosty i niedomagania wynikają z ciśnienia paliwa?
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Jakie przyrosty i niedomagania wynikają z ciśnienia paliwa?
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Jakie przyrosty i niedomagania wynikają z ciśnienia paliwa?
Wszystko zalezy od tego w jakim zakresie obrotow jeździles. Jeśli miales sprawną sondę lambda i nie cisnąłeś z pedałem w podłodze to sterownik sam sobie zrobil korekte. Jeśli jeździłeś z pedałem w podłodze to auto powinno być słabsze przy mniejszym cisnieniu paliwa. Powinno też być słabsze przy zbyt wsokim cisnieniu.
Reasumując jeśli jeździłeś z pełnym butem na 2,5 bara to bylo za ubogo i auto bylo za slabe, jeśli jeździłeś z 3,5 bara z pełnym butem to auto było zalane i też za slabe. Takie założenia można przyjąć gdy masz pewność że tuner napisał program pod Twoje auto.
Reasumując jeśli jeździłeś z pełnym butem na 2,5 bara to bylo za ubogo i auto bylo za slabe, jeśli jeździłeś z 3,5 bara z pełnym butem to auto było zalane i też za slabe. Takie założenia można przyjąć gdy masz pewność że tuner napisał program pod Twoje auto.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Jakie przyrosty i niedomagania wynikają z ciśnienia paliwa?
Na codzień to wiadomo sterownik przez sonde sobie korygował natomiast zastanawia mnie jak to było przy max obciążeniu. Bo podczas pomiarów na hamowni sonda aż do odcięcia pokazywała na bogato.
Tylko czy te wskazanie na sondzie jest wiarygodne?
Sonda pokazuje że jest bogato ale ile to nie wiadomo.
Jak by nie było powinno być lepiej na 3 barowym ciśnieniu podczas buta
Tylko czy te wskazanie na sondzie jest wiarygodne?
Sonda pokazuje że jest bogato ale ile to nie wiadomo.
Jak by nie było powinno być lepiej na 3 barowym ciśnieniu podczas buta
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Jakie przyrosty i niedomagania wynikają z ciśnienia paliwa?
Przy pełnym bucie sonda nie powinna w ogole dzialac, pętla jest otwarta. Zobacz czy krancowki zamkniecia przepustnicy nie masz uszkodzonej.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Jakie przyrosty i niedomagania wynikają z ciśnienia paliwa?
Nie o to chodzi ja podłączyłem miernik pod sonde i pokazywało 0.8 do odcięcia
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości