Hałas napinacza paska rozrządu 1.6 16V

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Hałas napinacza paska rozrządu 1.6 16V

Post autor: Jacek75 » pn sty 31, 2011 17:17

Witam, auto jak w temacie, stwierdziłem w trakcie inspekcji hałas (rzęźi) z napinacza paska rozrządu.
Chodzi o napinacz paska wałków ściśle rzecz biorąc. Zwłaszcza na zimno rano po odpaleniu.
Czy ktoś spotkał się z usterką? Czy zaobserwował jakies objawy? Brak mocy, większe spalanie?Komplet rozrządu wymieniany 43 tys. km temu. Paski są ładne bez śladów zużycia. Rozrząd na znaki jest ok. Dokładnie nie sprawdzę bez rozbiórki.
Wymieniać sam napinacz czy znowu komplet?


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Hałas napinacza paska rozrządu 1.6 16V

Post autor: stonefree » pn sty 31, 2011 18:35

Skoro po połowie przebiegu, to wymień sam napinacz i spróbuj reklamować. Nie da się przypadkiem go wyjąć bez zdejmowania dużego paska, tylko wyjmując poduszkę?



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Hałas napinacza paska rozrządu 1.6 16V

Post autor: Jacek75 » pn sty 31, 2011 18:59

Wóz ma 130tys.km, rozrząd był robiony kole 87tys.km. Ni cholery bez zdjęcia poduszki nie wyjmiesz napinacza wałków, a o ile pamietam, trzeba zdjac najpierw główny pasek i dopiero się dostanę do napinacza małego. Nawet języka na napinaczu nie uwidzisz czy reaguje i wraca na miejsce.
Planowo rozrząd powinien zmienić za 17tysi bo nie jest oryginał. Pytanie zostawić i wytrzymie czy juz robic? (silniki 1.6 16V kolizyjne)
Jakichkolwiek objawów poza trzeszczeniem rolki i wiekszym spalaniem (+10%) nie ma. Kierowca zwykły wiecej nie wyłapie, dla mnie troche silnik slaby. Rozrząd na znak na kole pasowym, musiałbym rozbierać zeby sprawdzić dokładnie TDC.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Hałas napinacza paska rozrządu 1.6 16V

Post autor: stonefree » pn sty 31, 2011 20:55

Jacek75 pisze:trzeba zdjac najpierw główny pasek i dopiero się dostanę do napinacza małego
Może masz rację, napiąć by się dało przy wyjętej poduszce, ale zdjąć nie. Ale skoro 17 tys, to rób ten rozrząd i finito, bo co, za rok znowu wymienisz tę rolkę? Chociaż komplet to 500 PLN. Zastanawiam się tylko , bo piszesz, że 10% większe spalanie, ale co to ma do rozrządu?Przecież znaki sie zgadzają? P.S. Trochę się bawiłem VAGiem w AKQ, ( ale słabo :) ), możesz mi powiedzieć czy jest metoda, żeby wykryć przestawiony rozrząd po różnicach z czujnika wału i halla na wałku, bo jakoś nie wpadłem na nic :) . A przy okazji - czy w 4AV który blok pokazuje parametry MAP sensora? Engine load ?



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Hałas napinacza paska rozrządu 1.6 16V

Post autor: Jacek75 » pn sty 31, 2011 21:43

Rozrząd na vagu w małej benzynie sie nie da. Rozrząd a spalanie - po co by byly zmienne fazy rozrządu? teoretycznie przy niskich predkosciach moze drgac pasek i robic niewielka roznice w otwarciu zaworow.Hall jest na ssacym, a wydech sobie...deptasz bo nie jedzie i pali. Nie slyszales o skopanym napinaczu hydraulicznym np w AUDI?
Na czujniki to tylko na oscyloskop: synchro i czy nie latają względem siebie jak np. wybity wał. MAPa nie ma bezposrednio - oscyloskop albo tylko podciśnionko w kolektorze.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Hałas napinacza paska rozrządu 1.6 16V

Post autor: stonefree » pn sty 31, 2011 23:06

Jacek75 pisze:Nie slyszales o skopanym napinaczu hydraulicznym np w AUDI?
No nie, za krótki jestem :)
A o czujnik ciśnienia względnego pytam, bo ktoś kiedyś stwierdził, że da się w silniku z systemem typu 4AV zbadać dynamikę wylotu ( zapchany katalizator ) tak jak w TDI, z tym że tam bloki pokazują porównania powietrza teoretyczne z mapy i z przepływomierza, więc nie bardzo rozumiem o co mu chodziło.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Hałas napinacza paska rozrządu 1.6 16V

Post autor: Jacek75 » wt lut 01, 2011 11:31

Zdechnietego (nie usuwa chemii ze spalin) kata sam zdiagnozuje kazdy ktory ma 2 sprawne sondy. Zatkanego kata/tłumik możesz zdiagnozowac anemometrem lub na podstawie obserwacji podcisnienia w kolektorze ssacym (raczej wskazowkowy przyrzad - to tez moze swiadczyc o stanie zaworow a nie kata). Bardzo zatkany spowoduje momentalne nagrzewanie silnika, przegrzewanie i spadek mocy.
http://www.visn2.com/UsingVacumeGauge.html" onclick="window.open(this.href);return false; mała pomoc jak coś.
http://www.atlanticz.ca/zclub/techtips/vacuum/" onclick="window.open(this.href);return false;


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Hałas napinacza paska rozrządu 1.6 16V

Post autor: stonefree » wt lut 01, 2011 13:53

Czyli że jak motor się nie "wypróżnia", to różnice w podciśnieniu przy zamkniętej i otwartej przepustnicy i szybkość zmian tego ciśnienia będą mniejsze?



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Hałas napinacza paska rozrządu 1.6 16V

Post autor: Jacek75 » wt lut 01, 2011 15:37

Generalnie tak.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Hałas napinacza paska rozrządu 1.6 16V

Post autor: stonefree » wt lut 01, 2011 22:46

A że tak jeszcze zapytam, bo widzę, że "trochę dłubiesz" ( ;) ) w tych tematach, bo ja się dopiero ucze i to na własnych błędach, hehe; czy dobrze się domyślam, że we wspomnianym 4AV za dawkowanie paliwa odpowiada TPS, a MAP sensor za wyprzedzenie zapłonu? Najgorzej, jak ktoś ma książkę "czujniki w pojazdach samochodowych" w pdf-ie i mu się nie chce czytać :)



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Hałas napinacza paska rozrządu 1.6 16V

Post autor: Jacek75 » śr lut 02, 2011 14:52

Tak, ale to bardzo ogólnikowe stwierdzenie. W silniku mierzysz i korygujesz jeszcze po temperaturze cieczy, powietrza, sonda, prędkość wału, czujnik wstrząsowy, klima, wspomaganie, obciążenie altka...


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Hałas napinacza paska rozrządu 1.6 16V

Post autor: stonefree » śr lut 02, 2011 16:54

Chodziło mi o parametry zalezne od kierowcy, no bo na prędkość , temperaturę itd. siłą rzeczy wpływu kierowca nie ma. Rozumiem,ze czasy wtrysku są zapisane w mapach dla poszczególnych temperatur itd itp. A możesz mi jeszcze objaśnić funkcję sondy ? Wiem tyle, że dla mieszanki ubogiej VAG pokazuje 0V , a bogatej około 1V, i teraz tak: czy sonda jest elementem pasywnym, jak naprzykład czujnik temperatury,( czyli dla małej zawartości tlenu daje napięcie 0V, a dla dużej 1V ), czy jest w jakiś sposób zasilana ( nie mówię o grzałce ) poniewuż na wolnych obrotach daje sie obserwować sinusoidalne zmiany napięcia sondy. Skąd to się bierze?



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Hałas napinacza paska rozrządu 1.6 16V

Post autor: Jacek75 » śr lut 02, 2011 20:00

To zalezy od sondy zwykla czy szerokopasmowa i z czego jest zrobiona. Uproszczone" tlenek tytanu działa jak termistor w czujniku temp. Rezystancja mniejsza przy bogatych spalinach (mało tlenu). Podajesz napięcie i w zaleznosci co jest pomiedzy elektrodami taka jest oporność. Idealna mieszanka nie jest możliwa, wiec na skutek odpowiedzi sondy komp dodaje lub ujmuje paliwa. Reszta to fizyka. Przecież takie dane są dostepne w necie :) W cyrkonowej (z platyną) jony tlenu wędrując do elementów z różnych matriałów powodują wybijanie elektronów i pojawia się napięcie jak bateria tylko o mocy mikro, zarówka nie zaświeci :) Cyrkonowa ma dwa różne materialy i potrzebuje jako poziomu odniesienia kontaktu z powietrzem atmosferycznym. Szeroka ma tzw pompę (0,45V) jak układ odniesienia. Zaleta skład jest kontrolowany prawie liniowo. Prościej i dokładniej. Tylko czemu takie drogie...
http://www.ngk-elearning.de/" onclick="window.open(this.href);return false;


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
Dan0031
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn lis 01, 2010 02:55

Hałas napinacza paska rozrządu 1.6 16V

Post autor: Dan0031 » śr mar 09, 2011 21:05

Ja mam podobny problem- hałas lecz nie wiem czego? Wydobywa się on z okolic paska alternatora ale nie jestem pewny czy co do tego..
Czy jeżeli zdejmę pasek wielorowkowy, odpalę samochód i odgłosy ucichną to oznacza, że jakieś łożysko, które wiruje wraz z paskiem jest uszkodzone? Jak to sprawdzić które?
A jeżeli nie ucichnie to co to oznacza?
Proszę o pomoc bo uczę się obsługi samochodu :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości