Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Andi
Byle do przodu
Byle do przodu
Posty: 502
Rejestracja: pt maja 08, 2009 21:36
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???

Post autor: Andi » czw sty 27, 2011 11:37

Witam :bigok:

Planuje wymienić całą belke tylnią na belke z wersji GT z tarczami i czytałem że niektórzy zalecają wymiane pompy hamulcowej z GTi czyli mocniejszą. Mój golf to 1.6 AEE z ABS, belka pod zamiane również ma ABS. Prosiłbym osoby które to przerabiały o informacje czy potrzebna jest mocniejsza pompa hamulcowa czy ta co jest w 1.6 da rade.


Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.

mavric
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pt lut 13, 2009 19:38
Lokalizacja: Zabrze

Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???

Post autor: mavric » czw sty 27, 2011 15:19

Skoro masz ABS to pompa jaka u Ciebie siedzi ma minimum 22,2mm śr. tłoczka a to będzie wystarczające. Sam zakupiłem o tej średnicy pompę pod tarcze z tyłu ale ja nie mam ABS'u.



arwam

Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???

Post autor: arwam » czw sty 27, 2011 15:49

Andi, możesz też założyć większe bębny z Passata B4. jest to naprawdę kawał hamulca.
i nie przynajmniej problemów z zacinającym się ręcznym hamulcem.
bębny mają wystarczającą średnicę że koła 14" z ledwością wchodzą.



Awatar użytkownika
Andi
Byle do przodu
Byle do przodu
Posty: 502
Rejestracja: pt maja 08, 2009 21:36
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???

Post autor: Andi » pn sty 31, 2011 11:05

mavric pisze:Skoro masz ABS to pompa jaka u Ciebie siedzi ma minimum 22,2mm śr. tłoczka a to będzie wystarczające. Sam zakupiłem o tej średnicy pompę pod tarcze z tyłu ale ja nie mam ABS'u.
no to zaryzykuje i zostawie moją pompę :bigok:
arwam pisze:możesz też założyć większe bębny z Passata B4. jest to naprawdę kawał hamulca.
i nie przynajmniej problemów z zacinającym się ręcznym hamulcem.
bębny mają wystarczającą średnicę że koła 14" z ledwością wchodzą.
mi chodzi głownie o estetykę, siła hamowania nie musi byc większa niż na standardowych bębnach, byle nie będzie słabsza.


Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.

arwam

Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???

Post autor: arwam » pn sty 31, 2011 13:56

Andi pisze:mi chodzi głownie o estetykę, siła hamowania nie musi byc większa niż na standardowych bębnach, byle nie będzie słabsza.

o słabym recznym przy hamulcach tarczowych można powiedzieć że krążą już legendy.
albo się zacina w pozycji zaciśniętej.
ja bym wolał jednak założyć coś sprawdzonego i skutecznego. sam co prawda też się przesiadam na komplet tarcz ale tylko z tego względu że będę musiał go poszeżyć żeby poprawić prowadzenie oraz żeby w przyszłości można było założyć skrzynię 6B.
a dwa że to co dostałem za grosze do przodu ma 5 śrub mocujących koło a nie robili bębnów z rostawem 5x100 a nie chcę nawiercać bo te gwinty już nie będą tak mozna jak te oryginalne



Awatar użytkownika
Andi
Byle do przodu
Byle do przodu
Posty: 502
Rejestracja: pt maja 08, 2009 21:36
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???

Post autor: Andi » wt lut 01, 2011 08:57

arwam pisze:o słabym recznym przy hamulcach tarczowych można powiedzieć że krążą już legendy.
albo się zacina w pozycji zaciśniętej.
Może to wina samych części eksploatacyjnych. Ja planuje zakupić nowe tarcze, klocki i linki ręcznego, możliwe że zaciski też będą nowe, więc nie powinno być problemu.


Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.

arwam

Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???

Post autor: arwam » wt lut 01, 2011 11:58

Andi pisze:
Może to wina samych części eksploatacyjnych. Ja planuje zakupić nowe tarcze, klocki i linki ręcznego, możliwe że zaciski też będą nowe, więc nie powinno być problemu.

oby tak było czego i Tobie i sobie szczerze życzę z tym że ja niestety nie mam innego wyjścia i jestem zmuszony na przesjście na tarcze co robię z wielką nie chęcią.
cyba że ktoś wie gdzie szukać bębnów o takiej średnicy jak w passacie B4 1.9TDI 1Z ale z rostawem śrub mocujących koła 5x100?
będę bardzo wdzięczny za takowe info tylko proszę bez postów w stylu nawierć sobie nowy rozstaw.



gofer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: wt mar 29, 2005 12:55
Lokalizacja: Warszawa, Grójec

Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???

Post autor: gofer » wt lut 01, 2011 13:00

podłącze się pod temat
mam teraz 239 mm niewentylowane z przodu (a z tyłu bębny) , w garażu leży komplet 280mm na przód, bębny z tyłu zostają.
czy oprócz wymiany pompy hamulcowej na 22mm musze wymienić serwo na większe? samochód służy do upalania po asfalcie raczej.


Mk 2 ABF

mavric
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: pt lut 13, 2009 19:38
Lokalizacja: Zabrze

Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???

Post autor: mavric » wt lut 01, 2011 13:09

arwam z grupy VAG nie dostaniesz raczej takiego bębna z rozstawem 4x100, więc zostaje chyba tylko wykonanie takowego na zamówienie przez np. mikode.



arwam

Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???

Post autor: arwam » wt lut 01, 2011 16:26

gofer, a jaki silnk pierwotnie miałeś 1.3?
bo tylko w tym występowały chyba mniejsze serwa a potem już takie jak masz między innymi w passatach czy w modelach o większych silnikach



gofer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: wt mar 29, 2005 12:55
Lokalizacja: Warszawa, Grójec

Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???

Post autor: gofer » śr lut 02, 2011 09:24

pierwotnie było 1.3 i serwo zostało oryginalne
mam kubeł i nawet na rękę będzie mi mniejsze wspomaganie hamulców, bo będzie je lepiej czuć, ale nie chcę też wciskać pedału zapierając się całym ciałem, bo to będzie głupotą. chodzi o to czy z mniejszym serwem będzie potrzebna większa siła, ale znośna na tyle żeby to nie było uciążliwe?


Mk 2 ABF

arwam

Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???

Post autor: arwam » śr lut 02, 2011 22:04

gofer, raczej bym aplikował większe serwo.



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???

Post autor: zielu » czw lut 03, 2011 01:27

ja tylko dodam że jak ktoś zakłada tarcze na tył czy to mk2 czy mk3 to koniecznie robić regeneracje całego zacisku.. i nie chodzi mi tylko o wymianę gumek na tłoczku itp, tylko należy rozebrać całość na części pierwsze poczyścić nasmarować i poskładać - porada jest w faq
koszt nie wielki - około 40zł na stronę, roboty trochę przy tym jest i raczej dla cierpliwych ale później jest za to spokój i nic się nie zacina... sam zamontowałem tarcze bez uprzedniej regeneracji a potem :banghead: i musiałem rozbierać i regenerować


Obrazek

Awatar użytkownika
maniek8855
Forum Master
Forum Master
Posty: 1738
Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
Lokalizacja: Warszawa/Halinów

Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???

Post autor: maniek8855 » ndz maja 01, 2011 11:35

A ja zrobię odkop, bo nie chcę zakładać nowego tematu:helm:

Będę robił swap hebli z 239mm na 256mm wentylowane+tył tarcze zamiast bębnów auto golf II 1,6td 1v po modach, teraz pytanie czy muszę zmieniać pompę hamulcową? Czy ta sobie poradzi? Jeśli muszę zmieniać pompę to zmieniać z serwem czy sama pompa starczy? Jak poznać po fotach pompe od golfa Gti od zwykłej? Bo mam okazję tanio kupić ale muszę miec pewność,że to ta wieksza pompa.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość