Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???
Witam
Planuje wymienić całą belke tylnią na belke z wersji GT z tarczami i czytałem że niektórzy zalecają wymiane pompy hamulcowej z GTi czyli mocniejszą. Mój golf to 1.6 AEE z ABS, belka pod zamiane również ma ABS. Prosiłbym osoby które to przerabiały o informacje czy potrzebna jest mocniejsza pompa hamulcowa czy ta co jest w 1.6 da rade.
Planuje wymienić całą belke tylnią na belke z wersji GT z tarczami i czytałem że niektórzy zalecają wymiane pompy hamulcowej z GTi czyli mocniejszą. Mój golf to 1.6 AEE z ABS, belka pod zamiane również ma ABS. Prosiłbym osoby które to przerabiały o informacje czy potrzebna jest mocniejsza pompa hamulcowa czy ta co jest w 1.6 da rade.
Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.
Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???
Skoro masz ABS to pompa jaka u Ciebie siedzi ma minimum 22,2mm śr. tłoczka a to będzie wystarczające. Sam zakupiłem o tej średnicy pompę pod tarcze z tyłu ale ja nie mam ABS'u.
Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???
Andi, możesz też założyć większe bębny z Passata B4. jest to naprawdę kawał hamulca.
i nie przynajmniej problemów z zacinającym się ręcznym hamulcem.
bębny mają wystarczającą średnicę że koła 14" z ledwością wchodzą.
i nie przynajmniej problemów z zacinającym się ręcznym hamulcem.
bębny mają wystarczającą średnicę że koła 14" z ledwością wchodzą.
Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???
no to zaryzykuje i zostawie moją pompęmavric pisze:Skoro masz ABS to pompa jaka u Ciebie siedzi ma minimum 22,2mm śr. tłoczka a to będzie wystarczające. Sam zakupiłem o tej średnicy pompę pod tarcze z tyłu ale ja nie mam ABS'u.
mi chodzi głownie o estetykę, siła hamowania nie musi byc większa niż na standardowych bębnach, byle nie będzie słabsza.arwam pisze:możesz też założyć większe bębny z Passata B4. jest to naprawdę kawał hamulca.
i nie przynajmniej problemów z zacinającym się ręcznym hamulcem.
bębny mają wystarczającą średnicę że koła 14" z ledwością wchodzą.
Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.
Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???
Andi pisze:mi chodzi głownie o estetykę, siła hamowania nie musi byc większa niż na standardowych bębnach, byle nie będzie słabsza.
o słabym recznym przy hamulcach tarczowych można powiedzieć że krążą już legendy.
albo się zacina w pozycji zaciśniętej.
ja bym wolał jednak założyć coś sprawdzonego i skutecznego. sam co prawda też się przesiadam na komplet tarcz ale tylko z tego względu że będę musiał go poszeżyć żeby poprawić prowadzenie oraz żeby w przyszłości można było założyć skrzynię 6B.
a dwa że to co dostałem za grosze do przodu ma 5 śrub mocujących koło a nie robili bębnów z rostawem 5x100 a nie chcę nawiercać bo te gwinty już nie będą tak mozna jak te oryginalne
Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???
Może to wina samych części eksploatacyjnych. Ja planuje zakupić nowe tarcze, klocki i linki ręcznego, możliwe że zaciski też będą nowe, więc nie powinno być problemu.arwam pisze:o słabym recznym przy hamulcach tarczowych można powiedzieć że krążą już legendy.
albo się zacina w pozycji zaciśniętej.
Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.
Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???
Andi pisze:
Może to wina samych części eksploatacyjnych. Ja planuje zakupić nowe tarcze, klocki i linki ręcznego, możliwe że zaciski też będą nowe, więc nie powinno być problemu.
oby tak było czego i Tobie i sobie szczerze życzę z tym że ja niestety nie mam innego wyjścia i jestem zmuszony na przesjście na tarcze co robię z wielką nie chęcią.
cyba że ktoś wie gdzie szukać bębnów o takiej średnicy jak w passacie B4 1.9TDI 1Z ale z rostawem śrub mocujących koła 5x100?
będę bardzo wdzięczny za takowe info tylko proszę bez postów w stylu nawierć sobie nowy rozstaw.
Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???
podłącze się pod temat
mam teraz 239 mm niewentylowane z przodu (a z tyłu bębny) , w garażu leży komplet 280mm na przód, bębny z tyłu zostają.
czy oprócz wymiany pompy hamulcowej na 22mm musze wymienić serwo na większe? samochód służy do upalania po asfalcie raczej.
mam teraz 239 mm niewentylowane z przodu (a z tyłu bębny) , w garażu leży komplet 280mm na przód, bębny z tyłu zostają.
czy oprócz wymiany pompy hamulcowej na 22mm musze wymienić serwo na większe? samochód służy do upalania po asfalcie raczej.
Mk 2 ABF
Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???
arwam z grupy VAG nie dostaniesz raczej takiego bębna z rozstawem 4x100, więc zostaje chyba tylko wykonanie takowego na zamówienie przez np. mikode.
Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???
gofer, a jaki silnk pierwotnie miałeś 1.3?
bo tylko w tym występowały chyba mniejsze serwa a potem już takie jak masz między innymi w passatach czy w modelach o większych silnikach
bo tylko w tym występowały chyba mniejsze serwa a potem już takie jak masz między innymi w passatach czy w modelach o większych silnikach
Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???
pierwotnie było 1.3 i serwo zostało oryginalne
mam kubeł i nawet na rękę będzie mi mniejsze wspomaganie hamulców, bo będzie je lepiej czuć, ale nie chcę też wciskać pedału zapierając się całym ciałem, bo to będzie głupotą. chodzi o to czy z mniejszym serwem będzie potrzebna większa siła, ale znośna na tyle żeby to nie było uciążliwe?
mam kubeł i nawet na rękę będzie mi mniejsze wspomaganie hamulców, bo będzie je lepiej czuć, ale nie chcę też wciskać pedału zapierając się całym ciałem, bo to będzie głupotą. chodzi o to czy z mniejszym serwem będzie potrzebna większa siła, ale znośna na tyle żeby to nie było uciążliwe?
Mk 2 ABF
Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???
ja tylko dodam że jak ktoś zakłada tarcze na tył czy to mk2 czy mk3 to koniecznie robić regeneracje całego zacisku.. i nie chodzi mi tylko o wymianę gumek na tłoczku itp, tylko należy rozebrać całość na części pierwsze poczyścić nasmarować i poskładać - porada jest w faq
koszt nie wielki - około 40zł na stronę, roboty trochę przy tym jest i raczej dla cierpliwych ale później jest za to spokój i nic się nie zacina... sam zamontowałem tarcze bez uprzedniej regeneracji a potem i musiałem rozbierać i regenerować
koszt nie wielki - około 40zł na stronę, roboty trochę przy tym jest i raczej dla cierpliwych ale później jest za to spokój i nic się nie zacina... sam zamontowałem tarcze bez uprzedniej regeneracji a potem i musiałem rozbierać i regenerować
- maniek8855
- Forum Master
- Posty: 1738
- Rejestracja: pt sie 22, 2008 13:23
- Lokalizacja: Warszawa/Halinów
Wymiana bębnów na tarcze - potrzebna mocniejsza pompa???
A ja zrobię odkop, bo nie chcę zakładać nowego tematu:helm:
Będę robił swap hebli z 239mm na 256mm wentylowane+tył tarcze zamiast bębnów auto golf II 1,6td 1v po modach, teraz pytanie czy muszę zmieniać pompę hamulcową? Czy ta sobie poradzi? Jeśli muszę zmieniać pompę to zmieniać z serwem czy sama pompa starczy? Jak poznać po fotach pompe od golfa Gti od zwykłej? Bo mam okazję tanio kupić ale muszę miec pewność,że to ta wieksza pompa.
Będę robił swap hebli z 239mm na 256mm wentylowane+tył tarcze zamiast bębnów auto golf II 1,6td 1v po modach, teraz pytanie czy muszę zmieniać pompę hamulcową? Czy ta sobie poradzi? Jeśli muszę zmieniać pompę to zmieniać z serwem czy sama pompa starczy? Jak poznać po fotach pompe od golfa Gti od zwykłej? Bo mam okazję tanio kupić ale muszę miec pewność,że to ta wieksza pompa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość