Skomplikowany złożony problem TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- longajlent
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 08:13
- Lokalizacja: Mszana Dolna
- Kontakt:
Skomplikowany złożony problem TDI
Witam,
Mam kłopoty z samochodem, które nasilają sie od jakiegoś czasu, mogę przedstawić jedynie występujące ustareki:
Turbina mi świszczy nawet na postoju do tego złapała ostatnio tryb awaryjny. Zaślepiełem wężyk od EGR'a oraz skasowałem błędy na wagu jak narazie problem sie nie powtórzył. Jednak jest jeszcze kolejna sprawa po odpaleniu słychać mocny terkot wiem że to diesel i na zimnym jest głośniejszy ale to wygląda tak jak by coś tam chodziło zupełnie bez oleju ustaje dość szybko zanim samochód się rozgrzeje czyli po jakichś 30 sec może szybciej od zapalenia. Kolejny problem to syk z rury wydechowej coś jak nieszczelność, jak narazie się nie nasila ustaje nie całkowicie ale jest słabo słyszalny po rozgrzaniu do 90 C. Ostatnio stałem z włączonym silnikiem, samochód już trochu rozgrzany ale 90 C nie złapałal. Dodałem gazu obroty około 4000 przy schodzeniu z obrotów zaczęło coś jakby ocierać i wpadł w nierówną pracę po lekkim dodaniu gazu ustąpiło to samo 2 i 3 raz za czwartym razem juz po problemie, próbowałem później jeszcze parę razy ale było OK.
Domyślam się że może to turbina, przed ostatnią regen. też mi tak piszczała, myślę o wymianie oleju choć nie nadszedł jeszcze jego czas ale oś mi ni edaje spokoju że ta nie równa praca po dodaniu gazu i poranny terkot to sprawa poważniejsza. Prosze was o radę lub jeżeli ktoś ma post odpowiadający na pytanie bo ja nie wiem nawet do czego dopasować te problemy.
Mam kłopoty z samochodem, które nasilają sie od jakiegoś czasu, mogę przedstawić jedynie występujące ustareki:
Turbina mi świszczy nawet na postoju do tego złapała ostatnio tryb awaryjny. Zaślepiełem wężyk od EGR'a oraz skasowałem błędy na wagu jak narazie problem sie nie powtórzył. Jednak jest jeszcze kolejna sprawa po odpaleniu słychać mocny terkot wiem że to diesel i na zimnym jest głośniejszy ale to wygląda tak jak by coś tam chodziło zupełnie bez oleju ustaje dość szybko zanim samochód się rozgrzeje czyli po jakichś 30 sec może szybciej od zapalenia. Kolejny problem to syk z rury wydechowej coś jak nieszczelność, jak narazie się nie nasila ustaje nie całkowicie ale jest słabo słyszalny po rozgrzaniu do 90 C. Ostatnio stałem z włączonym silnikiem, samochód już trochu rozgrzany ale 90 C nie złapałal. Dodałem gazu obroty około 4000 przy schodzeniu z obrotów zaczęło coś jakby ocierać i wpadł w nierówną pracę po lekkim dodaniu gazu ustąpiło to samo 2 i 3 raz za czwartym razem juz po problemie, próbowałem później jeszcze parę razy ale było OK.
Domyślam się że może to turbina, przed ostatnią regen. też mi tak piszczała, myślę o wymianie oleju choć nie nadszedł jeszcze jego czas ale oś mi ni edaje spokoju że ta nie równa praca po dodaniu gazu i poranny terkot to sprawa poważniejsza. Prosze was o radę lub jeżeli ktoś ma post odpowiadający na pytanie bo ja nie wiem nawet do czego dopasować te problemy.
Skomplikowany złożony problem TDI
Przy zapalaniu moze slychac dwumas oraz szklanki ktore cichna kilka sekund po zapaleniu. Co do turbiny, musialbys zrobic logi.
- longajlent
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 08:13
- Lokalizacja: Mszana Dolna
- Kontakt:
Skomplikowany złożony problem TDI
Wiesz co dwumas był niedawno wymieniany bo ewidentnie był zrypany ja mam AJM ale założyłem z polecenia BoraTDI z ASZ'ta. Które logi wykonać?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Skomplikowany złożony problem TDI
BS 003, 011longajlent pisze: Które logi wykonać?
Dynamiczne, 003.008.011 razem, następnie 011,010 tez razem.
Nagraj ten dźwięk jak rano odpalasz auto, popychacze wydają charakterystyczny odgłos więc będzie słychać.
turbo może świstać kiedy kiery się lekko przycinają, albo kiedy śmiga na granicy notlauf'u .
- longajlent
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 08:13
- Lokalizacja: Mszana Dolna
- Kontakt:
Skomplikowany złożony problem TDI
OK nagranie terkotu troche spóźnione http://w319.wrzuta.pl/audio/2B7AxUj9p1S/plik_audio_07 ale jak pisaliście nie trwa to dłużej jak 5-10 sec a to drugi plik syku z wydechu http://w319.wrzuta.pl/audio/4eeJDT5XgVq/plik_audio_08.
Logów turbiny nie robiłem dopiero w sobotę.
Po zapoznaniu się z plikami mam jeszcze pytanie a ta nierówna praca o któej wspomniałem ?
Logów turbiny nie robiłem dopiero w sobotę.
Po zapoznaniu się z plikami mam jeszcze pytanie a ta nierówna praca o któej wspomniałem ?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Skomplikowany złożony problem TDI
1. Popychacz siada, i chwile to trwa zanim olej do niego dopłynie i dlatego po chwili cichnie.
2. ciekawy szum, nie mam pojęcia co to może być.
2. ciekawy szum, nie mam pojęcia co to może być.
Skomplikowany złożony problem TDI
longajlent, podłącz z powrotem EGR i zobacz czy syk z wydechu u cichnie a stawiam że ucichnie.
nie masz przypadkiem wyciętego Katalizatora?
nie masz przypadkiem wyciętego Katalizatora?
- longajlent
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 08:13
- Lokalizacja: Mszana Dolna
- Kontakt:
Skomplikowany złożony problem TDI
do arwam,
Kat wycięty. Na EGR podpiętym to samo jedyna zmiana to turbina mi nie świszczała na postoju.
Co od syku nie był słyszalny tuż po wymianie kata ale później po wymianie dwumasa.
do italiano,
Wymieniać ten popychacz odrazu ?
Jutro dodam tą nierówną pracę po dodaniu gazu...
Kat wycięty. Na EGR podpiętym to samo jedyna zmiana to turbina mi nie świszczała na postoju.
Co od syku nie był słyszalny tuż po wymianie kata ale później po wymianie dwumasa.
do italiano,
Wymieniać ten popychacz odrazu ?
Jutro dodam tą nierówną pracę po dodaniu gazu...
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Skomplikowany złożony problem TDI
longajlent pisze:Wymieniać ten popychacz odrazu ?
Pośpiechu na razie nie ma skoro po chwili cichnie, ale z czasem może coraz dłużej być go słychać po uruchomieniu silnia,np, przy wymianie rozrządu możesz zrobić.
Skomplikowany złożony problem TDI
Z wymiana popychaczy nie ma co sie spieszyc. U mnie stukaly pol roku bez przerwy nawet na rozgrzanym i wtedy wymienilem. I od roku mam tak ze stukaja ze 3-4sekundy po rozruchu zimneego silnika na motulu 5w40. Takze tym nie ma co sie przejmowac.
Skomplikowany złożony problem TDI
mewa2002 pisze:Z wymiana popychaczy nie ma co sie spieszyc. U mnie stukaly pol roku bez przerwy nawet na rozgrzanym i wtedy wymienilem.
jak już stukają na rozgrzanym to nie jest daleka droga do robienia głowicy bo rozklepie gniazdo.
a jak teraz tylko postukuje na zimnym silniku to teraz nie ma się co spieszyć ale jak będziesz robił rozrząd to zmień go.
a jak wcześniej zacznie się tłuc na ciepłym to już wtedy nie radzę czekać na robotę rozrządu
Re: Skomplikowany złożony problem TDI
dokładnie, ja też tak przeczekałem wymianę popychaczy bo stukały nawet na rozgrzanym silniku aż w końcu jeden z nich pękł i prawie że kapitalny remont silnika przeżyłem i o 2500zł jestem biedniejszy mam nauczkę że jak coś puka, stuka znaczy że trza wymienić i nie czekać!arwam pisze:mewa2002 pisze:Z wymiana popychaczy nie ma co sie spieszyc. U mnie stukaly pol roku bez przerwy nawet na rozgrzanym i wtedy wymienilem.
jak już stukają na rozgrzanym to nie jest daleka droga do robienia głowicy bo rozklepie gniazdo.
a jak teraz tylko postukuje na zimnym silniku to teraz nie ma się co spieszyć ale jak będziesz robił rozrząd to zmień go.
a jak wcześniej zacznie się tłuc na ciepłym to już wtedy nie radzę czekać na robotę rozrządu
- longajlent
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 08:13
- Lokalizacja: Mszana Dolna
- Kontakt:
Skomplikowany złożony problem TDI
No witam panowie, klepią na zimnym przez 10 sec może. Do rozrządu jeszcze jakieś 30-40 tyś będzie uciążliwe to się wymieni.
Nikt mi nie odpowiedział w sprawie nierównej pracy silnika przy schodzeniu z obrotów na postoju. Zauważyłem że w trakcie jazdy nie ma tego problemu. Macie może jakąś teorie podejrzewam turbinę jeżeli to ona to ok gorzej jak nie wiem jakieś tłoki,kurcze nie znam się nie wiem jak nazwać i gdzie szukać przyczyny.
Nikt mi nie odpowiedział w sprawie nierównej pracy silnika przy schodzeniu z obrotów na postoju. Zauważyłem że w trakcie jazdy nie ma tego problemu. Macie może jakąś teorie podejrzewam turbinę jeżeli to ona to ok gorzej jak nie wiem jakieś tłoki,kurcze nie znam się nie wiem jak nazwać i gdzie szukać przyczyny.
Skomplikowany złożony problem TDI
Jak dodam gazu na postoju i obroty spadają to też się zatrzęsie ale może sekunde może dwie i potem już normalnie chodzi.
...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości