Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: jaaano » sob sty 22, 2011 13:40

stach47 jest taka możliwość gdzieś było ale teraz na szybko nie moge znależć polegało na zmianie mapsensora.


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

pinio18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pn lip 02, 2007 17:43
Lokalizacja: Kędzierzyn-koźle
Kontakt:

Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: pinio18 » sob sty 22, 2011 17:16

stach ten gt17 dmuchnie 2,5??? czy mówisz ze sterownik widzi 2.5 bo w sterowniku zawsze dodaje ciśnienie agmosferyczne czyli +1, po załozeniu bosta było by 1.5, hmmm da sie tak wogóle jeżdzić??? co chwile łapał by noufaul, nie warto tobie zrobic teraz softa, potem kazda korekta to juz nie taka duza kasa.



Awatar użytkownika
stach47
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 02:10
Lokalizacja: L U B I N
Kontakt:

Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: stach47 » ndz sty 23, 2011 03:44

bosta mam pokazuje doładowanie 1.5bara plus 1bar atm. czyli 2.5.Każdy inaczej to widzi jedni okreslają z doładowaniem i ciś.atmosferycznym a drudzy bez pewnie dlatego że wskazniki boost są wyskalowane w jeden i drugi sposób... To dla jasności ładuje 1.5bara według zegarka a według vcds 2,5bara i jezdzi się przyjemnie noufaul żadko sie zdarza po to mam bosta zamontowanego że widze ile dmucha i jak wstaje turbinka ustawiałem doładowanie tak że według skali bosta ponad 3bary :satan: ale ustawienie jest dobre tylko w miescie max do 3biegu bo wskakuje awaryjny
P.S czujnik doładowania boost i czujnik Mafsensora podłączony mam na jednym węzyku który bezpośrednio mam wpięty do kolektora ssącego z wiadomych przyczyn :grin:

jaaano, mafsensor można wymienić na większy z ARL który jest do 3barów no ale niestety mam stare ecu z mafsensorem


grunt to myslec, probowac i sie nie przejmowac!
Obecnie
VW Golf MK5 1.4 tsi GT R-Line 2008rok VW Caddy MK2 1.9TDI 230bosio ,pompka 11, Big IC, kolektor AVX, wydech i wiele innych-ciągłe modernizacje konca niewidać
Audi a4 b5 avant AFN-wół roboczy

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: jaaano » ndz sty 23, 2011 11:04

Przerabiasz ecu z wersji wężykowej na przewodową,uszczelniasz silicone a sensor dajesz na dolot i już :hmm:


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
stach47
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 02:10
Lokalizacja: L U B I N
Kontakt:

Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: stach47 » pn sty 24, 2011 23:36

wykracza to poza moją wobraznie...


grunt to myslec, probowac i sie nie przejmowac!
Obecnie
VW Golf MK5 1.4 tsi GT R-Line 2008rok VW Caddy MK2 1.9TDI 230bosio ,pompka 11, Big IC, kolektor AVX, wydech i wiele innych-ciągłe modernizacje konca niewidać
Audi a4 b5 avant AFN-wół roboczy

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: jaaano » wt sty 25, 2011 20:26

Wylutowywujesz maf sensor z ecu,do miejsc gdzie był wlutowany lutujesz kable tak długie aby wystarczyły do nowo zamontowanego na dolocie sensorka z arl-a,następnie łączysz odpowiednie kabelki te z ecu i sensorka.Ważne jest by po pozbyciu się wężyka z ecu uszczelnić dokładnie wyjście kabelków z ecu aby nie wpuścić tam wilgoci.W skrócie nazywając mafsensor w ecu wewnętrznym a ten od arl-a zewnętrznym,pozbywasz sie wewnętrznego poprzez jego demontaż z płytki ecu ,wyprowadzasz połączenie elektryczne przewodami na zewnątrz ecu zamiast dotychczasowego wężyka ciśnieniowego,łączysz przewody z przewodami od zewnętrznego mafsensora arl który w jakiś sposób umiejętny montujesz w rure dolotu i tyle. :bajer:


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
stach47
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 02:10
Lokalizacja: L U B I N
Kontakt:

Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: stach47 » śr sty 26, 2011 05:29

Teraz to wyobrazni nie trzeba mieć :grin: Wszystko jasne ale dwa pytania
1 czy ktoś to już sprawdzał??czy działa jak powinno??
2 sa trzy piny w mafsensoze ARL a MaF w ecu jest na trzech stopkach...Który pin do której stopki??

Jak na moje rozumowanie zakładając że Twoj sposób działa to można włożyć inny maf który pozwoli na wiecej??czy się myle??


grunt to myslec, probowac i sie nie przejmowac!
Obecnie
VW Golf MK5 1.4 tsi GT R-Line 2008rok VW Caddy MK2 1.9TDI 230bosio ,pompka 11, Big IC, kolektor AVX, wydech i wiele innych-ciągłe modernizacje konca niewidać
Audi a4 b5 avant AFN-wół roboczy

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: jaaano » śr sty 26, 2011 20:27

Tak można zapodać inny map "większy" który będzie podawał przekłamany-pomniejszony w wartości sygnał o ciśnieniu w dolocie do ecu :hmm: ,jak znajde bo było o tym na forum to dam ci cynk.Na boost-wskażniku będziesz miał rzeczywistą wartość ciśnienia a ecu otrzyma sygnał o mniejszej wartości,w jakim przypadku ma to sens to nie wiem,ale skoro cię to interesuje. :okej: O reszte wyjaśnień rozwiązania podłączenia zewnętrznego map-a,kabelkologie i piny w ecu wal do kolegi krzys_jeruzal bo ja mam od niego taką instalacje.Na ten przykład tu http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6580" onclick="window.open(this.href);return false;


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
stach47
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 02:10
Lokalizacja: L U B I N
Kontakt:

Re: Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: stach47 » czw sty 27, 2011 00:13

jaaano pisze:Tak można zapodać inny map "większy" który będzie podawał przekłamany-pomniejszony w wartości sygnał o ciśnieniu w dolocie do ecu :hmm: ,jak znajde bo było o tym na forum to dam ci cynk.Na boost-wskażniku będziesz miał rzeczywistą wartość ciśnienia a ecu otrzyma sygnał o mniejszej wartości,w jakim przypadku ma to sens to nie wiem,ale skoro cię to interesuje. :okej: O reszte wyjaśnień rozwiązania podłączenia zewnętrznego map-a,kabelkologie i piny w ecu wal do kolegi krzys_jeruzal bo ja mam od niego taką instalacje.Na ten przykład tu http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6580" onclick="window.open(this.href);return false;
Sens jak dla mnie to wyelminować czy też zmniejszyć czestotliwość wchodzenia w tryb awaryjny :hehe:
ale trzeba tak oszukać ecu zeby w miare normalnie funkcjonowały inne wazne czynniki softu czyli np.dawki itp.
Przeczytałem link do forum i jak zwykle dziwne wręcz głupie teorie forumowiczów typu 0,3bara więcej zabije turbine :goof:
Moja suszara KKK pompując min 1.2bara do 1.5bara w zaleznosci jak ustawiłem wytrzymała od nowości ponad 20tyś km w naprawdę ciężkich warunkach ale zawsze chłodzona i katowana na ciepłym oleju :hehe:

Z drugiej strony nie wiem czy drązyć temat z mafsensoem czy poprostu zrobienie softu załatwi sprawę czyli programowo zwiększyć bariere doładowania...


grunt to myslec, probowac i sie nie przejmowac!
Obecnie
VW Golf MK5 1.4 tsi GT R-Line 2008rok VW Caddy MK2 1.9TDI 230bosio ,pompka 11, Big IC, kolektor AVX, wydech i wiele innych-ciągłe modernizacje konca niewidać
Audi a4 b5 avant AFN-wół roboczy

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: jaaano » czw sty 27, 2011 20:59

Soft jak najbardziej będzie najlepszym rozwiązaniem wszelkich problemów i wątpliwości i oczywiście dla silnika.Na tym co w tytule + zdrowa 10 to powinno wyjść około 160/360 ,dalej będzie ciężko na tych gratach.


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
_Raq_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 380
Rejestracja: pn sie 10, 2009 19:11
Lokalizacja: Kraków

Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: _Raq_ » pt lut 04, 2011 20:57

ja może trochę odświeżę temat bo mam parę pytań a nie będę tworzył nowego - bo temat związany z AFN

ostatnio kupiłem 230 Bosio i dmuchawkę ARL GT 1749VB - do kompletu zakupiłem adapter do szybko-złączki żeby podłączyć pod seryjne węże od IC

wcześniej zakupiłem kolektor dolotowy od AWX oraz flanszę na kolektor pasującą pod przewody IC tak żeby całkowicie ominąć EGR

i tu moje pytanie:

czy turbinę od ARL zamontuję PnP (tak jak pisaliście od turbo AWX) ?? głównie chodzi mi o stronę wydechu czy ta kryza podejdzie "tak samo" czy są potrzebne przeróbki typu down-pipe ??
bo z tego co się orientowałem cała reszta podchodzi PnP czyli strona zimna i węże olejowe też lecą PnP

ile mniej więcej kosztuje taka usługa zamontowania turbiny oraz wtrysków na auto ??


[size=150][color=red]
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.[/color][/size]

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3218645#3218645/][img]http://img196.imageshack.us/img196/2648/podpis2.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: Dario84 » sob lut 05, 2011 10:12

Będzie trzeba poprzerabiać trochę, DP do przespawania, spływ oleju z poprzeczniaka, zasilanie oleju dogiać, zaslepic egr, wylot z turbo będzie kolidował z łapą, trzeba go obrócić bądź obciąć i napawać zgrubienie, generalnie trochę rzeźby.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: golfer_1984 » sob lut 05, 2011 10:46

_Raq_, nom rzeźba będzie, trzeba było kupić BRD i by było mniej roboty :grin:



Awatar użytkownika
_Raq_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 380
Rejestracja: pn sie 10, 2009 19:11
Lokalizacja: Kraków

Modyfikacja AFN - turbo AWX, wtryski 216, SOFT

Post autor: _Raq_ » sob lut 05, 2011 11:29

Dario84, a ile $$ może wziąć mechanik za takie przeróbki ??

wylot z turbo będzie kolidował z łapą, trzeba go obrócić bądź obciąć i napawać zgrubienie - tego nie za bardzo rozumiem :/ jakoś obrazowo mógłbyś to objaśnić ??


[size=150][color=red]
Nie dyskutuj z debilem! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.[/color][/size]

[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3218645#3218645/][img]http://img196.imageshack.us/img196/2648/podpis2.jpg[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości