pobór prądu XENONU
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
pobór prądu XENONU
Witam. Mam kilka pytań. Jaki jest pobór prądu żarówki H4 na mijaniu. Czy 4,5A poboru prądu przed przetwornicą to powód do rozwalenia akumulatora i nagłych spadków napięcia? Wymienima już 2 alternator, na używany. Lecz z pocżatku ładowały 14,30 na xenonie teraz ZNOWU ledwo 13,7!! Szału dostane zaraz ! Mechanik powiedział.. 24letnia instalacja, fabrycznie nadany 44Ah to za mało! proponuje 55Ah i xenon bierze za dużo prądu. Xenon jest na przekaźnikach pod kleme plusową.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
pobór prądu XENONU
Z tego co mi się wydaje to ksenon ma mniejszą moc znamionową jak zwykła żarówka H4 i nie wydaje mi się by brał więcej prądu. Jak dobrze pamiętam ich moc wynosi 35W czyli jedna bierze ok 35/12=3A, natomiast zwykła H4 ok 5A.
Jak możesz kolego to opisz trochę jaśniej problem.
Jak możesz kolego to opisz trochę jaśniej problem.
Lewa strona strona kierowcy, prawa strona strona pasażera.
Re: pobór prądu XENONU
Kolego, co innego pobór prądu w trakcie pracy a co innego pobór prądu przy zapłonie. Standardowo xenon przy pracy pobiera ok. 4 - 6A, natomiast na starcie tanie xenony potrafią brać 20 - 30A i określane jest to mianem Imax na przetwornicy. Często jest to parametr okłamany i jedynie widniejący na nalepce. W domu aktualnie mam xenony Kingwood, które mają Imax 20A, ale prawda jest taka że ledwo startuję przy zasilaczu komputerowym który jest w stanie dać z siebie 40A przy 12V. Co ważne zasilacz jest markowym zasilaczem.teczak pisze:Z tego co mi się wydaje to ksenon ma mniejszą moc znamionową jak zwykła żarówka H4 i nie wydaje mi się by brał więcej prądu. Jak dobrze pamiętam ich moc wynosi 35W czyli jedna bierze ok 35/12=3A, natomiast zwykła H4 ok 5A.
Jak możesz kolego to opisz trochę jaśniej problem.
Myślę że wina słabego ładowania nalezy zacząć rozbrajać od sprawdzenia napięcie bez xenonu i z xenonem po zapłonie, kiedy ten pracuje już kilka minut. Xenon przez ok 20 sekund powoli się rozgrzewa i wówczas spada jego popyt na ampery. Jesli to nic nie daje, sprawdź w jakiej kondycji jest twój akumulator. Być może masz uszkodzone xenony, które biorą sporo prądu.
H4 na mijania bierze 55W, na długich 60W.
Xenony podepnij przez przekaźnik na plusie i na minusie, tj minus bezpośrednio do akumulatora nie przez standardowa instalację.
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
pobór prądu XENONU
Problem jest taki że uszkodził mi sie 10miesieczny aku 44Ah Centra. Odwołano sie pismem, zbyt niski poziom ładowania co spowodowało zbyt niskie stężenie elektrolito co spowodowało coś tammm.. Mechanicy z tego sklepu zwalili wine na mój Xenon. Auto ładuje UWAGA na rozwalonym akumulatorze 14,30V a na światłach 13,80V! Powiedziałem że ten xenon bierze mniej prądu od żarówki, że auto nie bedzie łądowało dobrze jak aku jest ze śmietnika (zastepczy) a on na to. Co ma ładowanie do napięcia akumulatora. PFF powiedziałem że chce nowy akumulator i mnie to nei interesuje, a oni że jest za mały! ja mówie jak to, czytałem w tabelach (vwgolf.pl) że fabrycznie wychodziły 44Ah. On na to a powiedz mi ile lat ma twój samochód? a ja 24l. to wiesz jaki opór mają stare kable! powinienen w ogóle być 50-55Ah żeby ładnie chodziło. To ja mu na to, a kto mi dobrał ten akumulator rok temu?! no wy! Kłótnia zakończyła sie tak jak miała.. wróciłem do domu z rozwalonym aku.
PS na kumpla zdrowym aku, ładowanie na światłach 14,15V
PS na kumpla zdrowym aku, ładowanie na światłach 14,15V
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
pobór prądu XENONU
W takim razie wina może leżeć po stronie akku, ale i też xenonu. Jakie masz przetwornice ? Jesli chińczyk to nigdy nic nie wiadomo co w niej siedzi. Ładowanie typu 14,15V i tak jest niskie, u mnie na żarówkac jest równe 14,4.
Sprawdź regulator napięcia a i jak masz jak, wciśnij inne przetwornice. Niestety często chińczyki są bardzo bardzo tandetne.
Sprawdź regulator napięcia a i jak masz jak, wciśnij inne przetwornice. Niestety często chińczyki są bardzo bardzo tandetne.
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Re: pobór prądu XENONU
14,15V to dobry wynik. Kazdy inny tyle ma i jest ok.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
pobór prądu XENONU
Ja jak pisałem mam 14,4 na żarówki idzie 13,89 (przekaźniki).
Czy akku wczesniej przypadkiem nie był przeładowywany / rozładowywany do granic ?
Jaka to Centra ? Ojciec miał najzwyklejszą (czarną) i padła sama od ciebie po 3 miesiącach. Dostał nową. Kumpel ma Centre CA+ i jest rewelacyjna. Bez względu czy auto stoi na mrozie czy nie. Rok temu pokazała co potrafi. Auto stało 2 miechy w zimie i odpaliło za 1 razem.
Sądzę że masz przetwornice, które biorą dużo więcej niż 35W przy pracy i akku nie jest w stanie się naładować w 100%, do tego może często śmigasz na dystansach 20 - 30 km i akku nie jest w stanie się również się naładować w pełni. Rozwiązaniem mogą być światła dzienne, ale wątpię abyś je chciał montować, jakaś fama że to kicz
Czy akku wczesniej przypadkiem nie był przeładowywany / rozładowywany do granic ?
Jaka to Centra ? Ojciec miał najzwyklejszą (czarną) i padła sama od ciebie po 3 miesiącach. Dostał nową. Kumpel ma Centre CA+ i jest rewelacyjna. Bez względu czy auto stoi na mrozie czy nie. Rok temu pokazała co potrafi. Auto stało 2 miechy w zimie i odpaliło za 1 razem.
Sądzę że masz przetwornice, które biorą dużo więcej niż 35W przy pracy i akku nie jest w stanie się naładować w 100%, do tego może często śmigasz na dystansach 20 - 30 km i akku nie jest w stanie się również się naładować w pełni. Rozwiązaniem mogą być światła dzienne, ale wątpię abyś je chciał montować, jakaś fama że to kicz
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
pobór prądu XENONU
Rozładował sie na maxa. Ładowany był ale małym prądem. tak smigam na małych dystansach. Przetwornice, nawet nie wiem jakiej firmy. To hmm czy aku 55Ah to uciągnie ? Kupie halogeny w zderzak i na halogenach bede jeździł.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
pobór prądu XENONU
Zanim cokolwiek kupisz, sprawdź jaki masz pobór prądu kiedy auto stoi. Ojciec kiedyś miałfelerne radio w aucie, które nie wyłączało wzmacniacza i elektroniki i radio w spoczynku (niby wyłączone) brało prawie 500 mA.
Czy przypadkiem nie masz autoalarmu, uniwersalnego z podłączonym odcięciem zapłonu ?
Czy przypadkiem nie masz autoalarmu, uniwersalnego z podłączonym odcięciem zapłonu ?
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
pobór prądu XENONU
mam na amperomierzu w 10A skali... 001, nie wiem 100mA? Nic mi prądu nie bierze. Nie mam alarmu i wzmaka. Chce kupić jakiś nowy, nie firmowy aku 55. mam altka 65A to bedzie ok chyba co ? wole kupić "cośśśś" za połowe ceny niż akumulator firmowy i kłóciuć sie bezowocnie o gwarancje. Jakie Akumulatory proponujcie w kwocie 120- 150zł. A i jaki moge kupić maxymalne A żeby ze spokojem opanował to altek 65A. Biorac pod uwage" Stare kable" wiek auta, xenon i w przyszłosci wzmaka. powyżej 1000W
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
pobór prądu XENONU
IMO aku 44Ah to trochę mało. 50/55 byłby duzo lepszy. Kolejna sprawa to te krotkie odcinki.Prawdopodobnie alternator nie ma czasu naładować akumulatora, dobre napięcie ładowania to jeszcze nie wszsytko. No i moze zmierz podbór prądu przy włączonych światłach.
Na wszelki wypadek może skombinuj miernik z zakresem do 20A
Na wszelki wypadek może skombinuj miernik z zakresem do 20A
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
pobór prądu XENONU
nom ja mam do 10A to odpada. Nie mam jak zmierzyć.. bede szukał 55A
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
pobór prądu XENONU
Ty masz jakiegoś lola w tym aucie. U mnie w MK3 od 3 lat nie ładowałem Centry CA+ a auto robiło dzienne 40 km max.
Powiesz jaki ustawiasz pomiar na mierniku tj do 10 A, do 1 A, do 200 mA czy inny. Potem dokłądnie przepisz wynik pomiaru tj 0,001 czy jak ci wychodzi, bo napisałeś 001 ale nie podałeś wcześniejszych parametrów.
A nie firmowe akku to sobie podaruj, szkoda kasy bo co z tego że dasz 100 zł w Kauflandzie za Jenoxa jak padnie po roku.
Powiesz jaki ustawiasz pomiar na mierniku tj do 10 A, do 1 A, do 200 mA czy inny. Potem dokłądnie przepisz wynik pomiaru tj 0,001 czy jak ci wychodzi, bo napisałeś 001 ale nie podałeś wcześniejszych parametrów.
A nie firmowe akku to sobie podaruj, szkoda kasy bo co z tego że dasz 100 zł w Kauflandzie za Jenoxa jak padnie po roku.
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
pobór prądu XENONU
Właczam na mierniku dokładnie 10A i miernik pokazuje 001. i w kazdej innej furze też. ja robie dziennie 15km- 20km.
w tym 1x 5km, do pracy 1,5km plus powroty x2, czasami miasto toroche przewietrzyć fure to ok 10km. wiem miało, lecz chyba auto jest do tego przystosowane wiec, wystepuje z zapytaniem a akumulator i alternator nowe i większe.
w tym 1x 5km, do pracy 1,5km plus powroty x2, czasami miasto toroche przewietrzyć fure to ok 10km. wiem miało, lecz chyba auto jest do tego przystosowane wiec, wystepuje z zapytaniem a akumulator i alternator nowe i większe.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości