Szary dym idzie z rury golfIII tdi i sa ubytki oleju POMOCY!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wojtows
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw maja 04, 2006 10:31
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Szary dym idzie z rury golfIII tdi i sa ubytki oleju POMOCY!

Post autor: wojtows » śr maja 24, 2006 13:15

Mam Golf III Tdi 90KM najechalem 320tys jak kupilem bylo 160tys od zakupy na biezaco wszystko bylo robione olej, filtry, paski. Od jakiegos czasu turbina glosniej chodzi ( slychac ja juz przy powolnej i spokojnej jezdzie okolo 2000 obrotow) , efekt super ale wczesniej tak nie bylo slychac. No i jak ostro depne to szary dym idzie oraz sa ubytki spore oleju. Wyciekow nie ma zadnych!!!!



Awatar użytkownika
toffi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:01
Lokalizacja: lublin

Post autor: toffi » śr maja 24, 2006 13:21

kazdy diesel jak mu mocno wcisiniesz powinien kopcic wtedy jezeli nie kopci masz skromnie ustawiona dawke paliwa .jesli na szaro tak jak mówisz to nie ma sie co obawiac jesli na niebiesko to masz przewalone bo najwidoczniej silnik domaga sie remontu.....turbina natomiast jesli głosno gwizdze swiadczy o jej dobrym stanie


[img]http://images2.fotosik.pl/183/0795be97b173c65b.jpg[/img]

barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » śr maja 24, 2006 17:43

A ile tego oleju bierze? Jeżeli bedzie to 1 l na 10 000 lub nawet 2 litry to nie ma sie czym przejmować. Weż posprawdzaj weże które są podłączone do turbiny - jeżeli suche to spoko -jeżeli są wilgotne od oleju to może być oznaka że kończy sie turbaka i dlatego ci oleju ubywa. Jeżeli jednak oleju bieże dużo a turbawka dobra to może trzeba wymienić uszczelniacze zaworów. Jeżeli jednak i to by nie pomogło to remoncik silnika (pieścienie itp)



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr maja 24, 2006 18:01

toffi, U mnie Turbina nigdy nie gwizdała a tu nagle jak zaczeło ja fajnie słychać to się skończyła! Tak że to nie jest tak do końca powiedziane.
Radzę sprawdzić rury do intercoolera czy nie są zaoliwione i sprawdz ciśnienie doładowania.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » czw maja 25, 2006 09:11

twardy pisze:U mnie Turbina nigdy nie gwizdała a tu nagle jak zaczeło ja fajnie słychać to się skończyła! Tak że to nie jest tak do końca powiedziane.
Masz rację twardy zgadzam sie jak najbardziej.



Awatar użytkownika
legiunia100
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 19:44
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: legiunia100 » czw maja 25, 2006 13:50

a co dzieje się w przypadku jak są lekko zawilgocone rury od intercoolera, samochód ma przejechane 215 tys, jeździ bardzo dobrze, ale niepokoi mnie to lekkie zawilgocenie rur, oleju nie bierze.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw maja 25, 2006 17:05

Jak są lekko zawilgocone przy takim przebiegu to nie ma się co martwic tylko smigać.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
toffi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:01
Lokalizacja: lublin

Post autor: toffi » czw maja 25, 2006 17:57

twardy pisze:toffi, U mnie Turbina nigdy nie gwizdała a tu nagle jak zaczeło ja fajnie słychać to się skończyła! Tak że to nie jest tak do końca powiedziane.
Radzę sprawdzić rury do intercoolera czy nie są zaoliwione i sprawdz ciśnienie doładowania.
a to ci dopiero miales peszka :crazy: no ale tez jesli wogole nie slychac zeby gwizdala to dobrze o niej nie swiadczy moze u ciebie akurat tak bylo ja sie z takim zjawiskiem nie spotkałem pozdro


[img]http://images2.fotosik.pl/183/0795be97b173c65b.jpg[/img]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt maja 26, 2006 18:56

Ostatnio nie jeżdzę golfem czekam na kase i odrazu jade po turbawe , zaślepiłem EGRa i troche mu się polepszyło nie wiem dlaczego? Może to mi ktoś wytłumaczyć. :bigok: znalazłem na forum i już wiem!


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Szyszon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Szyszon » ndz maja 28, 2006 23:09

Witam, mam podobny problem, jeden zawor na turbinie mi nie trzyma jak powinien (n75??) wszystko bylo ok ale teraz po trasie ok 1000km wyrzygal sie olejem, nie wiem skad, cala prawa strona zalana-aku-servo baniak-przewody, rury mokre, dzisiaj nawet puscila jedna objemka i zabryzgalo jeszcze bardziej wszystko... jak depne to czarno za mna jak za traktorem... padaka totalna, chyba sie przerzuce na cos z benzyny... a musze wrocic 1000km z powrotem... da to rade??Jezdze teraz nie wiecej jak 120 km/h


Pozdrawiam
Szymon
[img]http://www.robisoft.com.pl/szyszon/vwgolf/golf.jpg[/img]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz maja 28, 2006 23:28

To chyba nie N75 tylko turbawa rzygła olejem , czy olej jest w rurach idących do intercoolera? Jeśli tak to uważaj bo może to być tragedia jak braknie oleju. Prawdopodobnie uszczelniacze na turbinie wymiana turbiny to koszt powyżej 500 zł. Powodzenia.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Szyszon
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 09:04
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Szyszon » ndz maja 28, 2006 23:45

Oleju pilnuje... jest powyzej normy (jednemu 'mechanikowi' sie przelalo :panna: ) nie ubywa za wiele... ale rzyga na prawo i lewo... dokladnie nie wiem skad, przed wyjazdem sprawdzalem rury - suche!! Teraz jak sie odpiela to obrzygana... mozliwe ze natryskalo do srodka?!Ostatnio jak patrze na to auto :panna: kazde inne podziwiam, jak nie pompa wspomagania, to turbo, jak nie turbo to przeplywka, dobrze ze koszta sie jakos zwracaja :panna: ale jak tak dalej pojdzie... to bedzie trzeba sie pozegnac :crazy:


Pozdrawiam
Szymon
[img]http://www.robisoft.com.pl/szyszon/vwgolf/golf.jpg[/img]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn maja 29, 2006 01:03

Ja też naprawiam i wymieniam w golfie części po koleji ale lubię to auto i fajnie się nim jezdzi . Nie łam sie. :pub:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » pn maja 29, 2006 07:08

u mnie to samo przewody zaoliwione. Nie wiecie czy mozna uszczelki na turbo wymienic samemu bez jakis specjalistycznych sprzetow? Nowe turbo to koszt ok 1500 do 2000zł wiec nie wiem czy jest sens regenerowac. A z intercoolera kapie mi olej jak uporam sie z turbo chyba tez pojdzie do wymiany



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 293 gości