silniczek krokowy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
silniczek krokowy
Witajcie koledzy!
Już od jesieni walczę z silnikiem w moim bolidzie (1.4 ABD). Sytuacja jest taka, że przy podpietej normalnie wtyczce do krokowego silnik pracuje na wolnych, lecz nie chce wejść na obroty coś jakby chciał, ale za chwilę buu... i wolne i tak z częstotliwością ok. 1,5-2 sekund.
Natomiast po odpięciu wtyczki od krokowego silnik pracuje na wolnych, ładnie wchodzi na obroty, choć na zimnym silniku obroty wahają się rzędu 700-800/min za sprawa odpiętego krokowego.
Wspomne, że wcześniej rozregulowałem czujnik TPS, ale wg porady z forum wyregulowałem (1-2 pin 0,21V).
Już przekładałem krokowy z 1.8 (również 4-pinowy) - bez zmian... Silniczki po popięciu "na krótko" pracują, czyli wsuwają się i wysuwają - wiec wg mnie są sprawne - Czy mogę się mylić?
Najprościej będzie wydać 100 zł na nowy krokowy, ale czy to załatwi sprawę?
Już od jesieni walczę z silnikiem w moim bolidzie (1.4 ABD). Sytuacja jest taka, że przy podpietej normalnie wtyczce do krokowego silnik pracuje na wolnych, lecz nie chce wejść na obroty coś jakby chciał, ale za chwilę buu... i wolne i tak z częstotliwością ok. 1,5-2 sekund.
Natomiast po odpięciu wtyczki od krokowego silnik pracuje na wolnych, ładnie wchodzi na obroty, choć na zimnym silniku obroty wahają się rzędu 700-800/min za sprawa odpiętego krokowego.
Wspomne, że wcześniej rozregulowałem czujnik TPS, ale wg porady z forum wyregulowałem (1-2 pin 0,21V).
Już przekładałem krokowy z 1.8 (również 4-pinowy) - bez zmian... Silniczki po popięciu "na krótko" pracują, czyli wsuwają się i wysuwają - wiec wg mnie są sprawne - Czy mogę się mylić?
Najprościej będzie wydać 100 zł na nowy krokowy, ale czy to załatwi sprawę?
silniczek krokowy
Oczywiście możesz się mylić, to że krokowy się wysuwa i wsuwa nie znaczy że będzie pod obciążeniem przepustnicy regulował obroty. Jeżeli wkładałeś inny silniczek który w innym aucie działa poprawnie to znaczy że uwaliłeś przepustnicę (TPS) tym regulowaniem, miałem podobnie tylko u mnie uszkodzenie było drastyczne, trzy wachnięcia obrotów po uruchomieniu do 1500 i gaśnięcie, gazowanie nic nie dawało.
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
silniczek krokowy
tak skończyło się na wymianie przepustnicy niestety.
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
silniczek krokowy
A czy odczytywałeś błędy VAGiem?? Warto też sprawdzić bloki pomiarowe. Możesz jeszcze jedną ewentualność sprawdzić: odkręca się TPS i tam są takie blaszki które dotykają do ścieżek na TPS. Mogą być zgięte, zwarte, wyłamane, ścieżki na TPS zabrudzone itp.Odpięcie krokowego nie powinno mieć wpływu na pracę silnika na wyższych obrotach... Chyba, że na kablach idących do niego jest jakiś zwarcie lub instalacja jest jakoś przerobiona.
silniczek krokowy
nie dawaj takich rad koledze, w żadnym wypadku po ściągnięciu TPSu nie dotykaj blaszek, zmiana ich położenia spowoduje uszkodzenie delikatnych ścieżek w czujniku (one są z napylonego węgla-grafitu), ja uszkodziłem tak swoją przepustnicę, chociaż jeśli ściągałeś już TPS to kto wie czy już właśnie nie są uszkodzone.
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Re: silniczek krokowy
Przecież TPS jest wymienną częścią więc niby jak ma uszkodzić te blaszki w przepustnicy?? Nie raz to ludziom wymieniałem i jak odkręcisz i zamontujesz drugi to nie ma prawa się cokolwiek uszkodzić. Blaszki może sprawdzić wzrokowo, bez dotykania. A co do samego TPS to czyściłem ścieżki benzyną ekstrakcyjną i też działa od ponad roku więc nie jest to takie delikatne jak się wszystkim wydaje.
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
silniczek krokowy
U mnie blaszki są w porządku, ścieżki też nie są wytarte, tylko po prostu "coś" się gryzie z silniczkiem krokowym. TPS ustawiony - jak pisałem wyżej - 1-2 pin 0,21V. W niedzielę będę jeszcze sprawdzał przejście na kabelkach przy wtyczce na kolektorze ssącym.
silniczek krokowy
mam golfa 3, 1.4 1997 benzyna. gasnie mi przy hamowaniu np dojezdzajac do skrzyzowania, czasami na postoju wahluje , czy ktos mi pomoze jak dotrzec do silniczka krokowego i go przeczyscic bo to podobno moze pomoc ? jak dostac sie w silniku 1.4 ? moze fotki jakies ? pomozcie
Tomek
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
silniczek krokowy
Koledzy podejrzewam walniętą sondę.
Po uruchomieniu zimny silnik pierw pobiera dane m. in. z czujnika temp. - wtedy u mnie silnik wchodzi super na wysokie obroty
Po lekkim rozgrzaniu sonda się rozgrzewa i zaczyna pracować, krokowy wtedy dostaje sygnał m. in. z sondy. U mnie na wolnych chodzi, a po przytrzymaniu gazu - faluje.
Po odłączeniu wtyczki (foto poniżej) silnik zachowuje się bez zmian.
Czyli wg mnie padła sonda i tyle... Chyba dobrze dedukuję...
Po uruchomieniu zimny silnik pierw pobiera dane m. in. z czujnika temp. - wtedy u mnie silnik wchodzi super na wysokie obroty
Po lekkim rozgrzaniu sonda się rozgrzewa i zaczyna pracować, krokowy wtedy dostaje sygnał m. in. z sondy. U mnie na wolnych chodzi, a po przytrzymaniu gazu - faluje.
Po odłączeniu wtyczki (foto poniżej) silnik zachowuje się bez zmian.
Czyli wg mnie padła sonda i tyle... Chyba dobrze dedukuję...
silniczek krokowy
ciężko powiedzieć czy to sonda, to draństwo można sprawdzić tylko na testerze i oscyloskopie, jakie masz spalanie? miałem taki przypadek w fordzie ojca, wychodziło na testerze i kompie że sonda uszkodzona, po wymianie okazało się że spalanie wzrosło o 2l niestety nie dało się wrócić bo tamta została zmasakrowana przy demontażu, jeśli silnik pracuje nierówno na wciśniętym gazie i odłączonej sondzie to przepustnica (TPS) szwankuje
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
silniczek krokowy
Koledzy problem rozwiązany!!
Wina leżała po stronie uszkodzonego silniczka krokowego. Wymieniłem na nowy i wszystko śmiga!! Sonda jest sprawna - sprawdzałem miernikiem - wahania przy 70 stopniach były 0,5 - 0,8V.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Wina leżała po stronie uszkodzonego silniczka krokowego. Wymieniłem na nowy i wszystko śmiga!! Sonda jest sprawna - sprawdzałem miernikiem - wahania przy 70 stopniach były 0,5 - 0,8V.
Dzięki wszystkim za pomoc.
silniczek krokowy
jaki silniczek kupiłeś i za ile jeśli można?
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości