Problem z ARL :(
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z ARL :(
Witam
Mam określony problem ze Swoim Golfem MK4 z silnikiem ARL. Autko było podłączone pod komputerek który wykazał określone błędy :
4505 – zawór dla Unit Injector 1 -Poniżej dolnej granicy regulacji
4141 – Czujnik prędkości obrotowej- Sygnał niezrozumiały
412D- Przerywacz spalania cylinder 1 rozpoznany
0522 Szyna – CAN, sterownik silnika usterka w sterowniku silnika
0214- zasilanie napięciem za niski sygnał (to akurat rozumiem bo przez diagnostyka ładowałem akumulator bo był słabawy )
Na podstawie tych błędów diagnosta wstępnie określił ze 1 pompowtysk zaczyna szwankować i należy go wymienić.
W normalnym użytkowaniu autko ma problem z zapaleniem najczęściej rano po długim postoju (ok. 10 godzin w garażu w temperaturze ok. 8-10 stopni C) zdarzało się kilka razy że nie chciało zapalić wcale za pierwszym razem tak jakby niemiało paliwa w ogóle (rozrusznik kręcił, ale auto nie chciało załapać). Czasami auto odpala normalnie na strzał , a czasami znów z mniejszym lub większym problemem. W sytuacji gdy odpala z problemem po kilku sekundowym kręceniu rozrusznikiem wskakuje od razu Kontrolka od ESP i nie można jej wyłączyć guzikiem, trzeba zgasić silnik i uruchomić ponownie. Jednak po ok. 5-10 minut gdy silnik pracuje i tak kontrolka ESP się pojawia i towarzyszy temu dość nierówna i wyczuwalna praca silnika (tak jakby pracował na 3 cylindry). Dodam ze auto po odpaleniu po postoju nocnym dymi na niebiesko po odpaleniu i nierówno pracuje(spaliny śmierdzą dość mocno olejem napędowym), jednak gdy się rozgrzeje (wskazówka temp. minie trzy pierwsze kreski wszystko jest ok. i autko pracuje jak pszczółka i nie dymi, a kontrolka ESP juz sie niezapala ). Auto ma 205 tyś km przebiegu wymienione wszystkie świece żarowe, pracuje na oleju syntetycznym tak jak zaleca producent rozrząd wymieniony przy przebiegu 183 tyś km .
Moje pytanie jest takie czy objawy które opisałem wyżej i błędy wskazują na uszkodzony pompowtrys nr. 1 ? Moje przypuszczenia mniej sceptyczne skupiały by się na oringach uszczelniających pompowtrysk w głowicy. Czy możliwe ze wtrysk zapowietrza się w tym miejscu i dostaje oleju z głowicy jak postoi i stąd dymienie na niebiesko i problemy z odpalaniem ?
Bardzo proszę o pomoc bo problem ten towarzyszy mojemu autku dość długo ale teraz wyraźnie się nasilił i pojawiły się wspomniane problemy z odpaleniem.
Mam określony problem ze Swoim Golfem MK4 z silnikiem ARL. Autko było podłączone pod komputerek który wykazał określone błędy :
4505 – zawór dla Unit Injector 1 -Poniżej dolnej granicy regulacji
4141 – Czujnik prędkości obrotowej- Sygnał niezrozumiały
412D- Przerywacz spalania cylinder 1 rozpoznany
0522 Szyna – CAN, sterownik silnika usterka w sterowniku silnika
0214- zasilanie napięciem za niski sygnał (to akurat rozumiem bo przez diagnostyka ładowałem akumulator bo był słabawy )
Na podstawie tych błędów diagnosta wstępnie określił ze 1 pompowtysk zaczyna szwankować i należy go wymienić.
W normalnym użytkowaniu autko ma problem z zapaleniem najczęściej rano po długim postoju (ok. 10 godzin w garażu w temperaturze ok. 8-10 stopni C) zdarzało się kilka razy że nie chciało zapalić wcale za pierwszym razem tak jakby niemiało paliwa w ogóle (rozrusznik kręcił, ale auto nie chciało załapać). Czasami auto odpala normalnie na strzał , a czasami znów z mniejszym lub większym problemem. W sytuacji gdy odpala z problemem po kilku sekundowym kręceniu rozrusznikiem wskakuje od razu Kontrolka od ESP i nie można jej wyłączyć guzikiem, trzeba zgasić silnik i uruchomić ponownie. Jednak po ok. 5-10 minut gdy silnik pracuje i tak kontrolka ESP się pojawia i towarzyszy temu dość nierówna i wyczuwalna praca silnika (tak jakby pracował na 3 cylindry). Dodam ze auto po odpaleniu po postoju nocnym dymi na niebiesko po odpaleniu i nierówno pracuje(spaliny śmierdzą dość mocno olejem napędowym), jednak gdy się rozgrzeje (wskazówka temp. minie trzy pierwsze kreski wszystko jest ok. i autko pracuje jak pszczółka i nie dymi, a kontrolka ESP juz sie niezapala ). Auto ma 205 tyś km przebiegu wymienione wszystkie świece żarowe, pracuje na oleju syntetycznym tak jak zaleca producent rozrząd wymieniony przy przebiegu 183 tyś km .
Moje pytanie jest takie czy objawy które opisałem wyżej i błędy wskazują na uszkodzony pompowtrys nr. 1 ? Moje przypuszczenia mniej sceptyczne skupiały by się na oringach uszczelniających pompowtrysk w głowicy. Czy możliwe ze wtrysk zapowietrza się w tym miejscu i dostaje oleju z głowicy jak postoi i stąd dymienie na niebiesko i problemy z odpalaniem ?
Bardzo proszę o pomoc bo problem ten towarzyszy mojemu autku dość długo ale teraz wyraźnie się nasilił i pojawiły się wspomniane problemy z odpaleniem.
Problem z ARL :(
a powiedzcie mi jaki pompowtrysk bedzie pasowal do mojego silnika ??? tylko z końcówka AL czy np. BQ też moge kupic bo taki znalazlem na allegro
- martinezz123
- DZIADZIA
- Posty: 938
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
Problem z ARL :(
kontrolka od esp zostaje bo prawdo podobnie masz duży spadek napięcia podczas odpalania
vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Problem z ARL :(
jasnowidz chyba jakiś czy co?Brylant86 pisze:
Na podstawie tych błędów diagnosta wstępnie określił ze 1 pompowtysk zaczyna szwankować i należy go wymienić.
tak jak napisał leon79, logi 013, 023 i 018 druga kwestia to wymiana aku na nowy i sprawdzenie czy błędy powracają
Problem z ARL :(
tylko ze kontrolka ESP zapla sie już jak auto chodzi okolo 10 minut... aku jest ok bylo sprawdzane, auto nie nie ma problemów z kreceniem kreci równo, tylko czasem wrażenie jest takie jakby poprostu silnik nie odostawał paliwa ;/
Problem z ARL :(
ładowanie odpowiednie czyli ponad 14V, za to piwerszy pompowtrysk na zimnym przekracza wartość +2,80 , dlatego szarpie i dymi , pozniej chodzi lepiej po nagrzaniu
Problem z ARL :(
tak dokładnie 14,4 V
pompka zamówiona regenerowana, zobaczymy jaki bedzie efekt , ale z tego co słyszałem to jest to czesta przypadłość arl-i niestety
pompka zamówiona regenerowana, zobaczymy jaki bedzie efekt , ale z tego co słyszałem to jest to czesta przypadłość arl-i niestety
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości