2e Szarpiący silnik i falujące obrotu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
2e Szarpiący silnik i falujące obrotu
Witam mam taki problem z moim mk3 2.0 8V mianowice silnik pracuje tak jak by na "3 gary", brak mu mocy, zaobserwowałem dziwne falowanie obrotów, praca silnika bardzo nierównomierna. na GAZie to samo.
Swiece nowe ,
Przewody były tam kiedyś wymieniane ale dodatkowo sprawdzałem je w innym aucie jest ok.
Kopułka + palec nowe
Sprężanie na 4 tlokach po niecałe 13bar
Kręciłem troche aparatem zapłonowym ale bez skutku.
Podłączyłem lampe stroboskopową ale punkt na kole zamachowym tak szaleje że nie moge ustawić optymalnego położenia.
Myślalem nad czujnikiem spalania stukowego jak go sprawdziać ?? Udezyłem w niego lekko młotkiem teoretycznie silnik gwaltownie powinien opuźnić zaplon i obnizyć obroty jednak tu nic sie nie dziej.
Odpiołem wtyczke od przeplywki - praca silnika bez zmian
I teraz nie wiem od czego tu zacząć.
Swiece nowe ,
Przewody były tam kiedyś wymieniane ale dodatkowo sprawdzałem je w innym aucie jest ok.
Kopułka + palec nowe
Sprężanie na 4 tlokach po niecałe 13bar
Kręciłem troche aparatem zapłonowym ale bez skutku.
Podłączyłem lampe stroboskopową ale punkt na kole zamachowym tak szaleje że nie moge ustawić optymalnego położenia.
Myślalem nad czujnikiem spalania stukowego jak go sprawdziać ?? Udezyłem w niego lekko młotkiem teoretycznie silnik gwaltownie powinien opuźnić zaplon i obnizyć obroty jednak tu nic sie nie dziej.
Odpiołem wtyczke od przeplywki - praca silnika bez zmian
I teraz nie wiem od czego tu zacząć.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
2e Szarpiący silnik i falujące obrotu
jeśli na benzynie - to walnięta, opisy sprawdzania na forum.ToVWdi pisze:Odpiołem wtyczke od przeplywki - praca silnika bez zmian
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
2e Szarpiący silnik i falujące obrotu
OK jutro sprawdze tak jak mówisz
Dodam że jak dałem obroty na 2800 i kąt na lampie na 40 stopni to wszystko jest ok. Znak na kole zamachowym pokrywa sie ze znakiem na obudowie skrzyni biegów wszystko równo się kręci. ale na wolnych obrotach nie idzie tego ustawić znak tak plywa że go nie widać, kąt na lampie 8 stopni obroty falują w zakresie 800-1100.Paweł Marek pisze:Włączasz zapłon, odciągasz osłone gumowa z wtyczki nie odłączając jej, podnosisz pokrywę filtra razem z przepływką, mierzysz napięcie między kablem sygnałowym (2 lub 3 nigdy nie pamiętam) a masą. Na zamkniętej klapce 0,24V, otwierasz ją powoli palcem napięcie ma rosnąć płynnie bez skoków do ok 4.5 V. Między 1 i 4 opory czujnika temperatury normy na forum takie same jak dla czujnika płynu. TPS sprawdzisz tak samo kabel środkowy wbijasz weń szpileczkę i mierzysz ma być gdzieś od 0.7-0.9 V do 4.8 V jak uchylasz ręcznie przepustnicę.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
2e Szarpiący silnik i falujące obrotu
Przed ustawianiem porządna przgazówka znak powinien sie troche uspokoić. Ale ttrzeba do falowanie najpierw wyelminować, więc przpływka, szczelność doloty kable świece itp
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
2e Szarpiący silnik i falujące obrotu
Podlaczyłem mierniik tak jak na foto "+" pod pin 2 "-" do masy
na zamkniętej klapie wynik 0.24V
Przy otwieranu klapy wartość rosła równomiernie aż do 4.24V
po czym przy samym końcu, przy maksymalnym otwarciu klapy spadła gwałtownie spadła do 1.21V
Następnie miernik podpiołem pod pin 3 i wskazywał wartość 4.90V przy ruszaniu klapą zero reakcji cały czas ten sam wynik.
na zamkniętej klapie wynik 0.24V
Przy otwieranu klapy wartość rosła równomiernie aż do 4.24V
po czym przy samym końcu, przy maksymalnym otwarciu klapy spadła gwałtownie spadła do 1.21V
Następnie miernik podpiołem pod pin 3 i wskazywał wartość 4.90V przy ruszaniu klapą zero reakcji cały czas ten sam wynik.
2e Szarpiący silnik i falujące obrotu
Witaj. Mam ten sam silnik, tyle że nie mam gazu i bardzo, bardzo podobne objawy. Z tym że mój jakąś tam moc nawet ma, tyle że nie wiem czy tak ma być, czy powinien być jeszcze mocniejszy. Sprężanie miałem ponad 13Bar. Tak samo nie można ustawić zapłonu, bo znak skacze na wolnych obrotach.
Wymieniłem, albo podmieniałem od kogoś dosłownie prawie wszystko w silniku, oprócz wiązki elektrycznej silnika, listwy z wtryskami i TPS ( te 2 ostatnie rzeczy będą bodajże jutro ). Cały układ zapłonowy mam nowy na markowych podzespołach. Świece ( BERU ) i przewody ( BREMI ) jakieś 2 tyg. temu. Palec i kopułka ( BOSCH ) wymieniona październik/ listopad. Cewka zapłonowa też wymieniona. Aparat zapłonowy z czujnikiem halla także wymieniłem .
Dolot przegrzebywany niezliczoną ilość razy, a nawet składany na specjalistyczny uszczelniacz.
Jak dojdziesz co jest nie tak to płace za odpowiedź, bo ja już walczę z tym 1.5 roku i nic, a kasy wsadziłem trochę w to.
Jak dostanę to od razu wymieniam ten TPS z przepustnicą i listwę z wtryskami/ Chociaż tutaj zwtryskami nie sądzę i stawiam na elektryczną sprawę, zwłaszcza że u ciebie na gazie jest tak samo jak na Pb. Może jeszcze wezmę na próbę przepływkę i krokowy.
Jak nic nie da podmiana tych rzeczy, to do jakiegoś magika od elektromechaniki muszę się udać.
Wymieniłem, albo podmieniałem od kogoś dosłownie prawie wszystko w silniku, oprócz wiązki elektrycznej silnika, listwy z wtryskami i TPS ( te 2 ostatnie rzeczy będą bodajże jutro ). Cały układ zapłonowy mam nowy na markowych podzespołach. Świece ( BERU ) i przewody ( BREMI ) jakieś 2 tyg. temu. Palec i kopułka ( BOSCH ) wymieniona październik/ listopad. Cewka zapłonowa też wymieniona. Aparat zapłonowy z czujnikiem halla także wymieniłem .
Dolot przegrzebywany niezliczoną ilość razy, a nawet składany na specjalistyczny uszczelniacz.
Jak dojdziesz co jest nie tak to płace za odpowiedź, bo ja już walczę z tym 1.5 roku i nic, a kasy wsadziłem trochę w to.
Jak dostanę to od razu wymieniam ten TPS z przepustnicą i listwę z wtryskami/ Chociaż tutaj zwtryskami nie sądzę i stawiam na elektryczną sprawę, zwłaszcza że u ciebie na gazie jest tak samo jak na Pb. Może jeszcze wezmę na próbę przepływkę i krokowy.
Jak nic nie da podmiana tych rzeczy, to do jakiegoś magika od elektromechaniki muszę się udać.
Ostatnio zmieniony wt sty 18, 2011 19:29 przez Gawior, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
2e Szarpiący silnik i falujące obrotu
Jak dojde to napewno dam znać bo jak narazie to bieda i teraz sam nie wiem czy ta przeplywka jest dobra czy nie poczekam co napisze Paweł Marek, Moj moc jakaś tam ma ale to nie jest to.... i caly czas chodzi jak traktor tak jak by nie palił na wszystkie tłoki.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
2e Szarpiący silnik i falujące obrotu
nie powinno spadać napięcie przy końcu. Ale ta przepływka powinna działać ponieważ rzadko wykorzystuje się jej całkowite otwarcie. Może spróbować zrobić coś ze ścieżką potencjometru, minimalnie przesunąć ją czy tez przeczyścić ale nie wiem czy coś to pomoże, chyba jest dobra na tyle żeby działać normalnie. Upewnij się czy ten kabelek który się wygina ma przejście przy maksymalnym otwarciu może być przełamany w izolacji i nie styka cały czas.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
2e Szarpiący silnik i falujące obrotu
Raczej wszysko jest ok ale gdzie szukac dalej ??
a co z tym czujnikiem spalania stukowego ?? jak go sprawdzić ? próbowałem uderzyć w niego młotkiem ale silnik tak faluje na niskich obrotach że nie wiem czy coś się zmienia.
a co z tym czujnikiem spalania stukowego ?? jak go sprawdzić ? próbowałem uderzyć w niego młotkiem ale silnik tak faluje na niskich obrotach że nie wiem czy coś się zmienia.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
2e Szarpiący silnik i falujące obrotu
Najlepiej oscyloskop ostatecznie VAG
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości