Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?
Witam, otóż mam problem z moim 16V na Digi I.
Po swapie wsystko było dobrze jednakże od jakiegos czasu mam taki głupi objaw że jak jade sobie ze stała prędkością przy obrotach ok 2000 -2200 to mam jakby takie chwilowe zmulenia (nieregularne) noga na gazie cały cas w tym samym położeniu a samochód zmula tak delikatnie jakby np w duża kałuże wjechać. Jak np. dodam gazu z tych obrotów to jest jakby chwila zastanowienia po czym wyrwanie do przodu
Co ciekawsze dzieje sie tak i na benzynie i na gazie!
Wspólnym mianownikiem tych paliw jest jedynie zapłon, czyli że co przestawia mi zapłon? Bo na 3 gary w momencie zmulenia napewno nie chodzi.
Podejzewam jeszcze podcisnienie które źle steruje map sensor albo sam map sensor. Bo sygnał z map sensora koryguje przeciez i zapłon
Po swapie wsystko było dobrze jednakże od jakiegos czasu mam taki głupi objaw że jak jade sobie ze stała prędkością przy obrotach ok 2000 -2200 to mam jakby takie chwilowe zmulenia (nieregularne) noga na gazie cały cas w tym samym położeniu a samochód zmula tak delikatnie jakby np w duża kałuże wjechać. Jak np. dodam gazu z tych obrotów to jest jakby chwila zastanowienia po czym wyrwanie do przodu
Co ciekawsze dzieje sie tak i na benzynie i na gazie!
Wspólnym mianownikiem tych paliw jest jedynie zapłon, czyli że co przestawia mi zapłon? Bo na 3 gary w momencie zmulenia napewno nie chodzi.
Podejzewam jeszcze podcisnienie które źle steruje map sensor albo sam map sensor. Bo sygnał z map sensora koryguje przeciez i zapłon
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?
musisz pod uwage wziac nie tylko map sensor. Najpierw sprawdź czy z podciśnieniami wszystko jest ok. Jeśli z wężykami wszystko w porządku to zajmij się całym układem zapłonowym od czujnika halla, przez cewkę aż na kopułce, palcu, przewodach i świecach skończywszy.
Jest jeszcze jedna sprawa. Zauważyłem takie zachowania silnika jak opisujesz w dwoch przypadkach:
1. Czujnik temperatury odpięty (u mnie akurat była przerwa w obwodzie)
2. Czujnik halla i jego obwód zaolejony oleje z aparatu lub uszkodzony.
Map sensor bardzo rzadko ulega awarii. Ja w zasadzie nigdy sie nie spotkalem z czyms takim jak awaria mapa.
Jest jeszcze jedna sprawa. Zauważyłem takie zachowania silnika jak opisujesz w dwoch przypadkach:
1. Czujnik temperatury odpięty (u mnie akurat była przerwa w obwodzie)
2. Czujnik halla i jego obwód zaolejony oleje z aparatu lub uszkodzony.
Map sensor bardzo rzadko ulega awarii. Ja w zasadzie nigdy sie nie spotkalem z czyms takim jak awaria mapa.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?
wkrec copot o jeden obrot i sie pewnie poprawi:)
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?
podciśnienie jest ok tzn. bez nieszczelności aczkolwiek podciśnienie mam wpięte pod czwórnik od serwa (obok idzie podciśnienie do MFA)bugalon pisze:Najpierw sprawdź czy z podciśnieniami wszystko jest ok.
czujnik temperatury raczej przewodzi bo jest korekta po lambdzie jak chodzi na wolnych to ładnie napięcie faluje. Tylko co mnie zdziwiło, jak jakde 2 tyś obr to czasem ma ubogo dłuższy czas (napiecie na sondzie 0V)a wczesniej korygowało ubogo/bogatobugalon pisze:Czujnik temperatury odpięty (u mnie akurat była przerwa w obwodzie)
simering wymieniałem pare miesięcy temu ale wykluczyć tego nie mogębugalon pisze:Czujnik halla i jego obwód zaolejony oleje z aparatu lub uszkodzony.
poprawi też na gazie;>?evolution pisze:wkrec copot o jeden obrot i sie pewnie poprawi:)
teraz copot mam na 600
ogólnie to jak wydłużyłem podciśnienie do książkowego 1m to troche się poprawiło ale nadal czuć
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?
nie 550 jest optimum tak nawiasem mówiąc, ale wydaje mi sie cze copot bardziej odgrywa rolę na benzynie
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?
Sprawdziłem hall w aparacie i kopólkę - suche jak pieprz. Zresztą na KE-Jecie z aparatu normalnie sie lało i nie było takich objawów
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?
zrob co pisze bo znam te objawy dosyc dobrze i nie ma takiego czegos jak optymalne ustawienie copotu na miernik
ustawia sie na analizator
ustawia sie na analizator
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?
ok czyli nieważne jak jest mam go wkręcić i jeden obrót? (zakładam że mam 600)
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?
nie interesuja mnie ohmy to nic nie znaczy.
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?
Wiecie co problem okazał sie być prozaiczny:
otóż oglądając kopólkę nie zauważyłem żadnych śladów oleju ani większego zużycia natomiast w kostce podłączeniowej czujnika halla był olej (nie wiem moze stary) a do tego dwa luźne styki
Po wyczyszczeniu i poprawieniu wszystko wróciło do normy
(bynajmniej na to wygląda bo pojeździć jeszcze muszę)
otóż oglądając kopólkę nie zauważyłem żadnych śladów oleju ani większego zużycia natomiast w kostce podłączeniowej czujnika halla był olej (nie wiem moze stary) a do tego dwa luźne styki
Po wyczyszczeniu i poprawieniu wszystko wróciło do normy
(bynajmniej na to wygląda bo pojeździć jeszcze muszę)
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Czy map sensory w DIGI I moga sie zepsuć?
no nie tak do konca bo na benzynie lekkie poszarpywania przy 2 tyś obr.
ale odkryłem coś ciekawego otóż ciśnienie paliwa zmierzyłem i wyszło 2.5 bara.
Jak swapowałem digi to ustawiłem ciśnienie na 3 bary z tym że za pomocą manometru który orginalnie siedzi w regulatorze ciśnienia.
Jako że ten mały manometr się zepsół pewnie od wibracji tzn wskazówka nie opada do końca i pokazywała ponad 4 bary na pracującym sprawdzięłm ciśnienie za pomocą innego raczej sprawdzonego
I teraz pytanie czy taki regulator ciśnienia nastawny potrafi się przestawić czy poprostu regulator był *#cenzura#*??
ale odkryłem coś ciekawego otóż ciśnienie paliwa zmierzyłem i wyszło 2.5 bara.
Jak swapowałem digi to ustawiłem ciśnienie na 3 bary z tym że za pomocą manometru który orginalnie siedzi w regulatorze ciśnienia.
Jako że ten mały manometr się zepsół pewnie od wibracji tzn wskazówka nie opada do końca i pokazywała ponad 4 bary na pracującym sprawdzięłm ciśnienie za pomocą innego raczej sprawdzonego
I teraz pytanie czy taki regulator ciśnienia nastawny potrafi się przestawić czy poprostu regulator był *#cenzura#*??
BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości