[ibiza]chyba uszczelka pod głowicą :(
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[ibiza]chyba uszczelka pod głowicą :(
Witam
Od wczoraj mam problem.
Samochód po raz pierwszy od czasu kiedy go kupiłem nie chciał zapalic za pierwszym razem. Po chwili jednak łaskawie zapalił ale pracował tak jakby nie wszystkie cylindry paliły.
Z rury unosił się białawy dym a po podniesieniu maski okazało się że bardzo mocno ubyło mi płynu chłodniczego. Czyli z tego co poczytałem są to typowe objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Zasmuciło mnie to mocno ponieważ sądziłem, że na tym silniku 1.4 aex z przebiegiem 137k km to będę bez zaglądania do silnika przejechać ze 250k km. Samochód używany był delikatnie nie było przegrzania więc dlaczego już poszła uszczelka ?? Czy ma to znaczenia że samochód ma 10 lat ?? Czy mogę z tą usterką przejechać jakieś 10 km do mechanika czy też czeka mnie laweta ?? I ostatnie pytanie ile taka wymiana kosztuje i gdzie można ją dobrze wykonać w Częstochowie ??
Pozdrawiam
Od wczoraj mam problem.
Samochód po raz pierwszy od czasu kiedy go kupiłem nie chciał zapalic za pierwszym razem. Po chwili jednak łaskawie zapalił ale pracował tak jakby nie wszystkie cylindry paliły.
Z rury unosił się białawy dym a po podniesieniu maski okazało się że bardzo mocno ubyło mi płynu chłodniczego. Czyli z tego co poczytałem są to typowe objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Zasmuciło mnie to mocno ponieważ sądziłem, że na tym silniku 1.4 aex z przebiegiem 137k km to będę bez zaglądania do silnika przejechać ze 250k km. Samochód używany był delikatnie nie było przegrzania więc dlaczego już poszła uszczelka ?? Czy ma to znaczenia że samochód ma 10 lat ?? Czy mogę z tą usterką przejechać jakieś 10 km do mechanika czy też czeka mnie laweta ?? I ostatnie pytanie ile taka wymiana kosztuje i gdzie można ją dobrze wykonać w Częstochowie ??
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr maja 24, 2006 11:32 przez piotr2k, łącznie zmieniany 1 raz.
A jesteś pierwszym właścicielem aby tak myśleć, że to prawdziwy przebieg?piotr2k pisze: z przebiegiem 137k km to będę bez zaglądania do silnika przejechać ze 250k km
Tak to wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą (wariant optymintyczny ale bardzo prawdopodobny.piotr2k pisze:Z rury unosił się białawy dym a po podniesieniu maski okazało się że bardzo mocno ubyło mi płynu chłodniczego
Możesz delikatnie przejechać ale sprawdzając i ewentualnie uzupełniając płyn chłodzącypiotr2k pisze: Czy mogę z tą usterką przejechać jakieś 10 km do mechanika czy też czeka mnie laweta ??
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Wiem, że to tylko silnik ale kupując ten samochód właśnie z silnika byłem najbardziej zadowolony - znajomi mechanicy mówili że 250k km to spokojnie przejedzie..... no ale sam się przejechałAdamtd pisze:wiesz silnik to tylko silnik - cudów nie ma. Dla przykładu - mieliśmy w pracy audi A6 i tam uszczelka poszła po 30 kkm....piotr2k pisze:a podobno VW robi takie dobre i bezusterkowe silniki
Za drogo jak na moj gust. Jak ja wymianieąłem uszczelke pod głowicą do tego ejszcze fresowanie kolektora wydechowego bo był lekko krzywy przy styku z głowica i dmuchało, wymiana płynu chłodniczego i uszczeki pod klawiatura oczywiscie. Mechanik sie mabił 3 dni ale wzioł tylko 280zł za wszystko robocizna + cześcipiotr2k pisze:Dowiadywałem się u mechaników sama robocizna to koszt ok 250 zł
Pozdrawiam
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 662
- Rejestracja: ndz lis 20, 2005 23:40
- Lokalizacja: lodz/zgierz
- Kontakt:
czesci- przyblizone ceny dla mk2 1.6 RF:
uszczelka pokrywy zaworow - Victor Reinz - 9 zl
uszczelka glowicy -Victor Reinz - 50 zl
uszczlniacze trzonkow zaworow - Victor Reinz- 8 X 2zl= 16
simering 32X47X10 10zl
uszczelka kolektora ss 8zl
uszczelka kolektora wyd ok 4zl za szt
sruby AJUSA 50 zl
olej 90 zl
do tego robocizna mechaniora nie powinien wziasc wiecej niz 150 zl
chyba ze masz troche samozaparcia to dasz rade sam
pozdro
uszczelka pokrywy zaworow - Victor Reinz - 9 zl
uszczelka glowicy -Victor Reinz - 50 zl
uszczlniacze trzonkow zaworow - Victor Reinz- 8 X 2zl= 16
simering 32X47X10 10zl
uszczelka kolektora ss 8zl
uszczelka kolektora wyd ok 4zl za szt
sruby AJUSA 50 zl
olej 90 zl
do tego robocizna mechaniora nie powinien wziasc wiecej niz 150 zl
chyba ze masz troche samozaparcia to dasz rade sam
pozdro
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/176151.html][img]http://images.spritmonitor.de/176151.png[/img][/url]
panowie ja też niedawno sie obawiałem ze mi uszczelka poszła i nadal nie jestem pewien
miesiąc temu zagladam pod maskę a tam płynu trochę brakuje-dolalem okolo 200-250ml, i mysle sobie ze pewnie uszczelka-ale zrobiłem od tej pory jakieś 400km (w tym holowanie samochodu sąsiada prawie 6km w tym 3km pod górę) i od tej pory ubyło mi jakieś 15 mm z poziomu cieczy w zbiorniczku, dodam ze nie mam masła pod korkiem i żadnych problemów z odpalaniem, a chmurkę białego dymu mam za sobą ale tylko czasem na zimnym silniku, lub jak jest zimne lub wilgotne powietrze-to chyba normalne?
co o tym sądzicie?
miesiąc temu zagladam pod maskę a tam płynu trochę brakuje-dolalem okolo 200-250ml, i mysle sobie ze pewnie uszczelka-ale zrobiłem od tej pory jakieś 400km (w tym holowanie samochodu sąsiada prawie 6km w tym 3km pod górę) i od tej pory ubyło mi jakieś 15 mm z poziomu cieczy w zbiorniczku, dodam ze nie mam masła pod korkiem i żadnych problemów z odpalaniem, a chmurkę białego dymu mam za sobą ale tylko czasem na zimnym silniku, lub jak jest zimne lub wilgotne powietrze-to chyba normalne?
co o tym sądzicie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 270 gości